DPF, životnost motorového oleje.

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od tomxxxxx »

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na lačety 2.0 D. Mám problém s tím, že se mi pravidelně, cca. asi po 3000 km rozsvěcí kontrolka životnosti oleje. Olej jsem si nechal vyměnit a provedli mi reset, jak životnosti oleje,tak i DPF. Po dalších těch málo kylometrech, to na mě začalo blykat znova. V servisu uznali, že se jedná skutečně o nějakou závadu, protože do 80 000 km jsem s tím neměl problémy, a množství oleje taktéž (jezdím pravidelně velké vzdálenosti, takže by prý s tím neměl být problém). Přeprogramovali mi jednotku motoru (zdarma), ale znova a znova to na mě bliká. Od té doby jsem ji začal ignorovat a nechal si měnit olej v pravidelných intervalech 30 000 Km, se svítící kontrolkou do ksichtu. Mám tam teď 163 000 Km a auto jezdí v pohodě akorát ta kontrolka. Pokaždé mi programují jednotku a bádají bez vísledku. Bohužel jsem přišel o garanci dříve než jsem měl, jinak bych auto vrátil. Asi ji nechám vyndat (doporučil mi kamarád, akorát ať si hlídám hladinu oleje a snad projdu i EMS). Nechcete to auto někdo koupit? + Výměna za Š105
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od Richard »

Jakou máš spotřebu? Jde o to že každé i započaté a nedokončené vypalování filtru odebírá 3% životnosti oleje, pokud se vypaluje třeba 1x za 1000km vyměníš olej po 30000 km...... tak by to zhruba mělo být. Ten filtr má na sobě čidla na vstupu a na výstupu a nějaké čidlo teploty..... tedy jestli není problém tam a autí ti nevypaluje DPF každejch 100km..... nebo není už přicpanej atd. jinak určitě nechat na sebe svítit kontrolku není dobré, totiž při vypalování se do motoru vstřikuje ještě jedna až 2 dávky "do výfuku" a ty neshoří v motoru ale mají vypálit ten DPF samo se taky trochu dostane kolem koružků do oleje a olej se naředí naftou, z toho vyplývá i možné poškození motoru a turba.... :(
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od tomxxxxx »

Ano, ale mě motorového oleje nepřibívá a jiné chybové kódy se prý neoběvují, jen životnost oleje. Takže by, teoreticky k nadbytečnému počtu regenerací nemělo docházet. A zaplněnost Filtru je v pořádku podle diagnostiky, jinak by skusili vyměnit nějaké čidlo rozdílu tlaku před a za filtrem. Přemýšleli i o výměně jednotky motoru, ale nebylo by to zadarmo a není jistota, že to bude fungovat.
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od tomxxxxx »

Jó, zapoměl jsem. Filtr pevných částic stojí polovičku toho co nový SPARK.
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od Hanzy »

Kolikrat to tady budeme mit to tema zemedelske techniky?
Prisetri pulku a kup Sparka male ale aspon auto :D
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
tomxxxxx
Příspěvky: 26
Registrován: stř led 26, 2011 18:22

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od tomxxxxx »

Spark neni auto, ale krabička sebevrahů na kolech. Výš jak ten dýzl táhne pěkně od spoda?
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od Hanzy »

Novy Spark je trikrat bezpecnejsi nez to stare Lacetti to najdes v testech. ;)
A co se tyce te zemedelske techniky ano vim ne VYM jede jen ve spodu jak traktor nad 4000 kdy zacina pekny zvuk motoru je po smrti -P
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF, životnost motorového oleje.

Příspěvek od palikx »

tahle chytra kontrolka kvality oleje je vyrobni vada a kamarad co dela v autorizovanem servisu uz vzdal nejaka reseni -ono totiz zadne neni -teda je -vyndat snimac kvality oleje dokonale ho umyt a doufat ze to pomuze.
a na reset tehle kontrolky nemusis do servisu da se to udelat i bez ni.neni to slozite ale bohuzel si to nepamatuju.neco jako zapnout klicek a 3 krat slapnout plny plyn-ale nevim to jiste-zkusim to jeste proverit.
ale v autorizovanem servisu by ti to meli rict.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“