s ESP nebo bez
Moderátor: Blue Lanos
s ESP nebo bez
Zdravím všechny na fóru
Rozhodli jsme se pro stříbrného Sparka v řadě LT a zvažujeme, že si připlatíme za ESP a ptám se zda je jízda s touto výbavou znát v chování vozu.
Nikdy jsem auto co má ESP neřídil a moje zkušenost je nulová.
Rozhodli jsme se pro stříbrného Sparka v řadě LT a zvažujeme, že si připlatíme za ESP a ptám se zda je jízda s touto výbavou znát v chování vozu.
Nikdy jsem auto co má ESP neřídil a moje zkušenost je nulová.
- Reklama
Re: s ESP nebo bez
Ahoj ak mate moznost dostat sparka s esp v normalnej dodacej dobe urcite nevahajte priplatok je minimalny a prida ti to kopec istoty za volantom hlavne na snehu.Len si dobre prezisti tu dodaciu lebo ked sme objednavali sparka mal som na vyber do 3 tyzdnov bez esp alebo s esp za 3 mesiace....takze ho nemam.
CHEVY SPARK 1,2LT biely
Re: s ESP nebo bez
Jestli se jedná o kontrolu trakce, tak určitě jo. Leganza ji má , ale tam se to jmenuje TSC. V zimním období dobrá věc, v létě asi k ničemu, leda by jsi zapadl někde do bahna.
Příklad :
Vjíždíš na hlavní silnici z vedlejší , dáváš přednost, musíš se rychle rozjet (je moc aut) na uklouzaným sněhu bez kontroly trakce se běžně stane že se ti jedno kolo prosmekne a prakticky stojíš , klouzající kolo se prosmekává a ty nejedeš, pokud si doklouzal do půlky silnice , tak je problém a auta na hlavní nepočítají s tím že jin náhle zatarasíš cestu.
Pokud máš kontrolu trakce , systém prosmekávající se kolo okamžitě přibrzdí a síla se převede na kolo které zabírá a jedeš jakoby nic
Pokud dorazíš na sraz na Olšovec a bude zase tak strašně pršet jako v loni, tak ho můžeš vyzkoušet i v tamním bahně
Příklad :
Vjíždíš na hlavní silnici z vedlejší , dáváš přednost, musíš se rychle rozjet (je moc aut) na uklouzaným sněhu bez kontroly trakce se běžně stane že se ti jedno kolo prosmekne a prakticky stojíš , klouzající kolo se prosmekává a ty nejedeš, pokud si doklouzal do půlky silnice , tak je problém a auta na hlavní nepočítají s tím že jin náhle zatarasíš cestu.
Pokud máš kontrolu trakce , systém prosmekávající se kolo okamžitě přibrzdí a síla se převede na kolo které zabírá a jedeš jakoby nic
Pokud dorazíš na sraz na Olšovec a bude zase tak strašně pršet jako v loni, tak ho můžeš vyzkoušet i v tamním bahně
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: s ESP nebo bez
Možno sa mýlim, ale TCS a ESP nieje to isté. ESP zabraňuje preklzovaniu kolies pri rozjazde, a TCS vyrovnáva voz pri jazde v zakrutách a funguje hlavne pri väčších rýchlostiach. Ak sa mýlim, prosím opravte ma .
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: s ESP nebo bez
Kesko presne naopak ESP vyrovnává a TCS je na pretáčanie
ESP Elektronický stabilizačný program
-Vám pomôže zvládnuť všetky kritické situácie tak, že jednotlivé kolesá automaticky a cielene pribrzďuje a vozidlo vedie do požadovaného smeru. Vďaka tomu ovládate vozidlo pri vyhýbacích manévroch ešte lepšie a nezídete z cesty.
TCS Traction Control System
-Regulácia preklzu kolies pri akcelerácii - elektrohydraulický systém zabraňujúci pretáčaniu kolies pri akcelerácii znížením prísunu krútiaceho momentu na poháňané kolesá. K zníženiu hodnoty krútiaceho momentu dochádza buď na strane motora - vypínaním zapaľovania, resp. zavtáraním prívodu paliva pre jednotlivé valce, alebo na strane kolies - pribrzďovaním jedného, či viacerých poháňaných kolies. Systém TCS je principiálne totožný so systémom ASR.
ESP Elektronický stabilizačný program
-Vám pomôže zvládnuť všetky kritické situácie tak, že jednotlivé kolesá automaticky a cielene pribrzďuje a vozidlo vedie do požadovaného smeru. Vďaka tomu ovládate vozidlo pri vyhýbacích manévroch ešte lepšie a nezídete z cesty.
TCS Traction Control System
-Regulácia preklzu kolies pri akcelerácii - elektrohydraulický systém zabraňujúci pretáčaniu kolies pri akcelerácii znížením prísunu krútiaceho momentu na poháňané kolesá. K zníženiu hodnoty krútiaceho momentu dochádza buď na strane motora - vypínaním zapaľovania, resp. zavtáraním prívodu paliva pre jednotlivé valce, alebo na strane kolies - pribrzďovaním jedného, či viacerých poháňaných kolies. Systém TCS je principiálne totožný so systémom ASR.
Re: s ESP nebo bez
ESP je predovšetkým bezpečnostný prvok, pri normálnej jazde nijako nepomáha. Zasahuje až v kritických momentoch, keď dôjde k šmyku. Vtedy je lepšie ho mať
Mal som 1 rok auto s ESP a nijako sa to neprejavovalo. Ak teda nepočítam to, že v zime sa občas ozvalo TCS, ktoré bolo súčasťou ESP.
Je to ťažký výber. Ak si kúpiš auto s ESP, je dosť vysoká pravdepodobnosť, že to nikdy nevyužiješ. Na druhej strane, keď si ho nekúpiš a dostaneš sa raz do kritickej situácie, môže Ti zachrániť život alebo majetok...
Mal som 1 rok auto s ESP a nijako sa to neprejavovalo. Ak teda nepočítam to, že v zime sa občas ozvalo TCS, ktoré bolo súčasťou ESP.
Je to ťažký výber. Ak si kúpiš auto s ESP, je dosť vysoká pravdepodobnosť, že to nikdy nevyužiješ. Na druhej strane, keď si ho nekúpiš a dostaneš sa raz do kritickej situácie, môže Ti zachrániť život alebo majetok...
ex: Matiz, Kalos, Lacetti
Re: s ESP nebo bez
Přesně jak píše Rastos, radši se chovat tak abys zásah ESC (tak se u Chevroletu jmenuje ESP) nikdy nepotřeboval, stejně tak i ABS..... když tyhle systémy začnou pracovat, je něco mezi volantem a opěradlem špatně ESC pomůže snížením výkonu a přibrzďováním jednotlivých kol stabilizovat vozidlo, které se dostalo do smyku, ale jak je známo zákony fyziky platí pro všechny stejně a pokud přeženeš zatáčku o 20km jsi v příkopě ať tyto systémy máš nebo nemáš
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: s ESP nebo bez
V našom výjazdovom Mercedesu máme po zapnutí klúčika farebnú hudbu a takže využíváme všetky možné ESPéčka a iné vychytávky no a môžem povedať že aj na lade sa udžím v zákrute 150 bez problémou a v daždi 180 nieje žiaden problém a tak si myslím že elektrosystémy majú čosi do seba a mimochodom v Kráske na lade a snehu TCS využívam naplno
Re: s ESP nebo bez
ESP je fajn věc a u Sparku navíc skoro za babku, takže pokud máš čas na auto chvíli počkat, nebo je náhodou hned k dispozici, tak neváhej. My jsme jej do Sparku nedali ze 2 důvodů:
1. Čekali bychom na něj o dost déle
2. Protože jezdíme se Sparkem striktně jen v centru města a na vyšší rychlost než 50 se dostaneme jen málokdy, tak jsme jej oželeli. Ale u druhého auta, které máme naopak na dlouhé štreky, je to fakt slušná, i když ne samospásná, pojistka. Auto pro rychlé jízdy mimo město už bych si bez ESP nedokázal představit
1. Čekali bychom na něj o dost déle
2. Protože jezdíme se Sparkem striktně jen v centru města a na vyšší rychlost než 50 se dostaneme jen málokdy, tak jsme jej oželeli. Ale u druhého auta, které máme naopak na dlouhé štreky, je to fakt slušná, i když ne samospásná, pojistka. Auto pro rychlé jízdy mimo město už bych si bez ESP nedokázal představit
Chevrolet Spark 1.2 LS Plus, green cocktail
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS TI, Alfa Rosso
Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.2 JTS TI, Alfa Rosso
Re: s ESP nebo bez
Díky za vaše postřehy a připomínky.
Podle toho co píšete jsem usoudil, že ESC je dobrá věc, ale na Sparku jí nikdo nemáte z důvodu dlouhé čekací lhůty.
Na já si asi raději počkám ty 3 měsíce. Moje přítelkyně měla nedávno nehodu z důvodu nezvládnutí řízení (za zatáčkou volantem doleva-doprava-doleva-doprava-doleva-hodiny-báááááác)
Myslím, že s tímto by se jí to nastalo, ale samozřejmě není možné se na to spoléhat a z mé strany to může být jen klid v duši, že pro bezpečnost posádky jsem při výběru autí udělal maximum.
Podle toho co píšete jsem usoudil, že ESC je dobrá věc, ale na Sparku jí nikdo nemáte z důvodu dlouhé čekací lhůty.
Na já si asi raději počkám ty 3 měsíce. Moje přítelkyně měla nedávno nehodu z důvodu nezvládnutí řízení (za zatáčkou volantem doleva-doprava-doleva-doprava-doleva-hodiny-báááááác)
Myslím, že s tímto by se jí to nastalo, ale samozřejmě není možné se na to spoléhat a z mé strany to může být jen klid v duši, že pro bezpečnost posádky jsem při výběru autí udělal maximum.
Re: s ESP nebo bez
Také doporučuji s ESP, my jsme čekat nemohli, tak máme bez ESP.. A nemyslím si, že když použiješ ABS nebo ESP,tak je něco špatně mezi volantem a sedačkou, viz. Mercedes z dálnice, může se prostě stát cokoli, včera při cestě z práce potkala na silnici dva blbce, kteří zároveň vedle sebe předjížděli náklaďák a já jsem musela uhnout, mám pud sebezáchovy a "nenaperu" to do nich.. Spark se zachoval skvěle i bez ESP, sice jsem dostala menší smyk, ale vše o.k., jen jsem těsně minula příkop..
Volkswagen Polo Classic, tmavě zelená metla, 1.6 benzín
Ford Mondeo, 2.0 diesel
Ford Mondeo, 2.0 diesel
Re: s ESP nebo bez
Dávam ti za pradvu, že hodně záleží na tom kto to auto řídi
Včera jsem taky potkal blbečka který mně předjel vysokou rychlostí (octávka) a po 5 km se ho dojel.
Byl pěkne napasovanej ve stromě (odnesli to jenom plechy naštěstí) ale já jsem měl 100 chutí mu ještě naložit.
Včera jsem taky potkal blbečka který mně předjel vysokou rychlostí (octávka) a po 5 km se ho dojel.
Byl pěkne napasovanej ve stromě (odnesli to jenom plechy naštěstí) ale já jsem měl 100 chutí mu ještě naložit.
Carthell Prg