Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spravene
Moderátor: Blue Lanos
Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spravene
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
velmi zaujimavy clanok
bura vsetky nazory ktore su medzi ludmi zauzivane ..
Co vy na to ?
velmi zaujimavy clanok
bura vsetky nazory ktore su medzi ludmi zauzivane ..
Co vy na to ?
- Reklama
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Zrovna z USA bych si bral příklad... Včera jsem viděl film, kde se původně úplně zdravý chlap měsíc stravoval v jen McDonaldu... Přibral 12,5 kg a hodnoty cholesterolu, cukru a další v krvi měl takové, že ho lékaři varovali, že zemře. Inu, země neomezených možností .
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Na těch stránkách je dnes už obecně přijímaná pravda. Motor musí dostat kouř hned od začátku. Málo kdo ale ví, že to dostal už ve fabrice. K zajetí motoru je dnes potřeba ujet asi 10km. Ovšem potřeba pamatovat, že je potřeba zajet i převodovku atd...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
no pislao sa tam ze na zaciatku ked sa obrusuju k sebe jednotlive casti musia byt hlavne piestne kruzky namahane velkou silou aby neskorsie dobre tesnili ....
ked sa neskorsie niekto o nieco pokusa tak to uz az tak nefunguje pretoze steny valcov aj aj hrany kruzkov su uz vyhladene a teda si uz do seba tak nesadnu ...
uz sa tak do seba nezahryznu ... a teda ani tak uz netesnia ....
preto treba prvych 20 mil, co je cca 30km namahat motor plnou silou ,.....
a to je najdolezitejsie pre dobre tesnenie kruzkov po celu zivotnost motora a uz sa to neda dobehnut neskorsie
dalej tam bolo nieco pisane ze pre lepsie plnenie valcov treba zmensit priemer sacieho potrubia cca o 30% dolu
ale nepochopil som celkom preco ...
a malo by to zdvihnut vykon ...
ked sa neskorsie niekto o nieco pokusa tak to uz az tak nefunguje pretoze steny valcov aj aj hrany kruzkov su uz vyhladene a teda si uz do seba tak nesadnu ...
uz sa tak do seba nezahryznu ... a teda ani tak uz netesnia ....
preto treba prvych 20 mil, co je cca 30km namahat motor plnou silou ,.....
a to je najdolezitejsie pre dobre tesnenie kruzkov po celu zivotnost motora a uz sa to neda dobehnut neskorsie
dalej tam bolo nieco pisane ze pre lepsie plnenie valcov treba zmensit priemer sacieho potrubia cca o 30% dolu
ale nepochopil som celkom preco ...
a malo by to zdvihnut vykon ...
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
nieco z netu:
ZABEH noveho motora - ako na to?
* Medzi 0 - 2000km
1. Jazdit skor opartnejsie a velmi nevytacat, maximalne tak 3000-3500 rpm ale aj nepodtacat pod 1500 rpm. Jazdit niekde medzi 1900 a 3500 rpm.
2. Na tempomat zabudnut a neist rovnakou rychlostou viac ako 30km.
3. Ziadne velke rychlosti a len "lahka noha".
4. So spojkou a prevodovkou jemne.
* Medzi 2000 a 5000 km uz trosku s odvahou do tych 3500 rpm.
* Medzi 5000 - 10000 km
Jazdit uz tak, ako by som si predstavoval aby to auto jazdilo v buducnosti...
* Do 20 000km
Motor je v podstate este stale v zabehu, tak treba na to mysliet. Ziadne extremy by som do 20tis neskusal.
* Nad 20 000km - uzivaj plnu radost z jazdy!
k poslednym trom prispevkom by som pridal toto:
- prvych 500km casto striedaj jazdne rezimy, rychlosti, casto preradzuj, aby sa zabehala aj prevodovka
idelane su prave okresky na zabehanie, vyvaruj sa plnej zataze automobilu (plny naklad)
vyvaruj sa prudkych kopcov a rychlej akceleracie
- prvych 1000km akceleruj vlazne, pomalsie rozjazdy, pomalsie pridavania, hlavne u studeneho motora
studeny motor nepodtacaj a nepretacaj, jazdi s citom
prvych 1000km sa zabehavaju aj brzdy a pneu, takze opatrne pomaly a postupne zatazuj
pocuvaj zvuky auta ako sa sprava, vymedzuju sa vole ako v motore tak aj v prevodovke atd
- prvych 1500km jazdi v uzsom pasme otacok 2000-3000 ot a hlavne ich striedaj, tej nie dlho na danej rychlosti s danym prevd stupnom a stale plati vlazne akceleruj (niemusis byt snek)
- druhych 1500km uz po zahriati mozes pridavat trosku sviznejsie (este stale sa vyvaruj prudkej akceleracie)
- po prehupnuti sa cez 3000km uz po dostatocnom zahriati mozes auticko aj prevetrat smerom k vyssim otackam,
stale vsak este nie s plynom na podlahe, ale uz mozes patricne akcelerovat
do vysokych iotacok je vhodne sa dostat raz za cas, nech si motor zvyka na siroke spektrum otacok
- s pribudajucimi tisickami kilometrov sa motor bude citelne stisovat, bude sa menit je zvukovy prejav a bude klesat aj spotreba
(mne na HTP klesala az do 30tkm, kde sa ustalila, zvuk sa menil do 15tkm). S pribudajucim kilometrami uz mozes aj plne akcelerovat
mozes vozit aj cement a mozes si jazdu uzivat. Najdolezitejsich je fakt prvych 500km (50% dolezitosti) dalsich 1000km (30%) dalsich 1000km (10) dalsich 10000km (last 10%)
Vseobecne motor nepodtacaj - pod 1700ot by som nejazdil a ked potrebujes max k cervenemu polu,
podla moznosti nepretacaj cez cervene pole (ak musis koli zachrane zivota to je ine), obmedzovac nepokusaj podla moznosti nikdy, nema to ziadny vyznam
maximalku skusaj az po nabehani 10tkm a viacej,
akcne rozjazdy na prve prevodove stupne pripadne prevoz nakladu ako je cement odvez az po nabehani aspon 5000km.
Auto sa Ti odvdaci sirokym zaberom v sirokom spektre otacok.
Plati ze ako si ho zabehas tak ho budes aj mat, ono totiz pri roznych otackach sa vytvaraju rozne tlaky na rozne diely hlavne pocas prvych 10 az 30 stoviek kilometrov.
- Ak mu budes sliapat na krk od zaciatku, tak bude svizne, ale aj vela zrat nafty aj oleja, ale bude zive a smadne
- Ak ho budes podtacat, tak bude lenive ale usporne
Co sa tyka turba vsetko podstatne tu uz bolo napisane
Niekto Ti povie ze auto treba tocit hned, iny ze az neskor, vyber si sam,
Moj nazor je ze auta na zavody a na vykon sa tocia uz v zabehu ale maju kratku zivotnost obycajne niekolko desiatok tisic km (extrem pretekarske auta).
Na zivotnost a spolahlivost by som postupoval sposobom akym som popisal.
Motor ako taky vydrzi z auta najdlhsie, skor odide spotrebak ako su podvozkove diely pocnuc dostickami cez kotuce a tlmice konciac na napravach,
maximalne odide casom spojka ci turbo atd. ale motor ako taky pokial ho neodkraglujes neslusnou jazdou, tak vydrzi relativne slusny nabeh...
http://auto.pravda.sk/nove-motory-si-st ... oradna_P39
ZABEH noveho motora - ako na to?
* Medzi 0 - 2000km
1. Jazdit skor opartnejsie a velmi nevytacat, maximalne tak 3000-3500 rpm ale aj nepodtacat pod 1500 rpm. Jazdit niekde medzi 1900 a 3500 rpm.
2. Na tempomat zabudnut a neist rovnakou rychlostou viac ako 30km.
3. Ziadne velke rychlosti a len "lahka noha".
4. So spojkou a prevodovkou jemne.
* Medzi 2000 a 5000 km uz trosku s odvahou do tych 3500 rpm.
* Medzi 5000 - 10000 km
Jazdit uz tak, ako by som si predstavoval aby to auto jazdilo v buducnosti...
* Do 20 000km
Motor je v podstate este stale v zabehu, tak treba na to mysliet. Ziadne extremy by som do 20tis neskusal.
* Nad 20 000km - uzivaj plnu radost z jazdy!
k poslednym trom prispevkom by som pridal toto:
- prvych 500km casto striedaj jazdne rezimy, rychlosti, casto preradzuj, aby sa zabehala aj prevodovka
idelane su prave okresky na zabehanie, vyvaruj sa plnej zataze automobilu (plny naklad)
vyvaruj sa prudkych kopcov a rychlej akceleracie
- prvych 1000km akceleruj vlazne, pomalsie rozjazdy, pomalsie pridavania, hlavne u studeneho motora
studeny motor nepodtacaj a nepretacaj, jazdi s citom
prvych 1000km sa zabehavaju aj brzdy a pneu, takze opatrne pomaly a postupne zatazuj
pocuvaj zvuky auta ako sa sprava, vymedzuju sa vole ako v motore tak aj v prevodovke atd
- prvych 1500km jazdi v uzsom pasme otacok 2000-3000 ot a hlavne ich striedaj, tej nie dlho na danej rychlosti s danym prevd stupnom a stale plati vlazne akceleruj (niemusis byt snek)
- druhych 1500km uz po zahriati mozes pridavat trosku sviznejsie (este stale sa vyvaruj prudkej akceleracie)
- po prehupnuti sa cez 3000km uz po dostatocnom zahriati mozes auticko aj prevetrat smerom k vyssim otackam,
stale vsak este nie s plynom na podlahe, ale uz mozes patricne akcelerovat
do vysokych iotacok je vhodne sa dostat raz za cas, nech si motor zvyka na siroke spektrum otacok
- s pribudajucimi tisickami kilometrov sa motor bude citelne stisovat, bude sa menit je zvukovy prejav a bude klesat aj spotreba
(mne na HTP klesala az do 30tkm, kde sa ustalila, zvuk sa menil do 15tkm). S pribudajucim kilometrami uz mozes aj plne akcelerovat
mozes vozit aj cement a mozes si jazdu uzivat. Najdolezitejsich je fakt prvych 500km (50% dolezitosti) dalsich 1000km (30%) dalsich 1000km (10) dalsich 10000km (last 10%)
Vseobecne motor nepodtacaj - pod 1700ot by som nejazdil a ked potrebujes max k cervenemu polu,
podla moznosti nepretacaj cez cervene pole (ak musis koli zachrane zivota to je ine), obmedzovac nepokusaj podla moznosti nikdy, nema to ziadny vyznam
maximalku skusaj az po nabehani 10tkm a viacej,
akcne rozjazdy na prve prevodove stupne pripadne prevoz nakladu ako je cement odvez az po nabehani aspon 5000km.
Auto sa Ti odvdaci sirokym zaberom v sirokom spektre otacok.
Plati ze ako si ho zabehas tak ho budes aj mat, ono totiz pri roznych otackach sa vytvaraju rozne tlaky na rozne diely hlavne pocas prvych 10 az 30 stoviek kilometrov.
- Ak mu budes sliapat na krk od zaciatku, tak bude svizne, ale aj vela zrat nafty aj oleja, ale bude zive a smadne
- Ak ho budes podtacat, tak bude lenive ale usporne
Co sa tyka turba vsetko podstatne tu uz bolo napisane
Niekto Ti povie ze auto treba tocit hned, iny ze az neskor, vyber si sam,
Moj nazor je ze auta na zavody a na vykon sa tocia uz v zabehu ale maju kratku zivotnost obycajne niekolko desiatok tisic km (extrem pretekarske auta).
Na zivotnost a spolahlivost by som postupoval sposobom akym som popisal.
Motor ako taky vydrzi z auta najdlhsie, skor odide spotrebak ako su podvozkove diely pocnuc dostickami cez kotuce a tlmice konciac na napravach,
maximalne odide casom spojka ci turbo atd. ale motor ako taky pokial ho neodkraglujes neslusnou jazdou, tak vydrzi relativne slusny nabeh...
http://auto.pravda.sk/nove-motory-si-st ... oradna_P39
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Mno, můj motor sice není závodní, ač točí přes 8000, je ve fabrice zajetý už před montáží do auta. V sériové podobě najíždí bez výměny jakékoli vnitřní části běžně přes 200kkm. Navíc radit zajíždění podle rozsahu otáček je nesmysl - určující faktor nejsou otáčky, ale zatížení motoru. Motor může být ve 2000 zatížen mnohem více než v 8000.misojogi píše:Moj nazor je ze auta na zavody a na vykon sa tocia uz v zabehu ale maju kratku zivotnost obycajne niekolko desiatok tisic km (extrem pretekarske auta).
Na zivotnost a spolahlivost by som postupoval sposobom akym som popisal.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
[quote="misojogi"]nieco z netu:
ZABEH noveho motora - ako na to?
=============================
Já si myslím, že popisuješ auto jako komplet. Motor v dnešní době tuto "šetrnou" jízdu nevyžaduje, spíše naopak.Toto platí sice částečně , ale připouštím , pro ostatní elementy ve voze.
ZABEH noveho motora - ako na to?
=============================
Já si myslím, že popisuješ auto jako komplet. Motor v dnešní době tuto "šetrnou" jízdu nevyžaduje, spíše naopak.Toto platí sice částečně , ale připouštím , pro ostatní elementy ve voze.
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Tak jsem se podíval a přečet článek od p. Lipavského a zjistil jsem, že je to článek plný někde vyčtených keců o ničem.
Co si mám třeba představit pod tím, že dnes jsou startery napájený z výkonných sití? Kdo z Vás ví o jiném napájení starteru než z olověné baterie/akumulátoru/? O planetových převodovkách ve starteru ani zmínka!!!
Nevyšlapovat spojku při startu je hazard, který bych nikomu neporučoval. Co se týká důvodů , tak to, co uvádí p. Lipavský je přinejmenším k smíchu.
Ten článek je nanejvýš pro elévy automobilizmu a zavádějící!!!
Co si mám třeba představit pod tím, že dnes jsou startery napájený z výkonných sití? Kdo z Vás ví o jiném napájení starteru než z olověné baterie/akumulátoru/? O planetových převodovkách ve starteru ani zmínka!!!
Nevyšlapovat spojku při startu je hazard, který bych nikomu neporučoval. Co se týká důvodů , tak to, co uvádí p. Lipavský je přinejmenším k smíchu.
Ten článek je nanejvýš pro elévy automobilizmu a zavádějící!!!
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
KALOS 1,2.,Klíma.
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Mno, já pokud není vyloženě -30 a v motoru i převodovce tuhý mazut, tak spojku zásadně nevyšlapávám. Na to mám svá axiální ložiska rád. Nicméně každého věc, takže nikomu to radit, ani doporučovat nebudu. Užijme si ty zbytky svobody, co ještě mámeHynek píše:Nevyšlapovat spojku při startu je hazard, který bych nikomu neporučoval.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
...vyšlápnutá spojka při startování je věc návyku, dělám to taky automaticky prostě tomu trochu " odlehčím " ten startér roztáčí studený motor a pokud nerozpojím spojku tak díky studenému oleji v převodovce je tu další odpor. Jinak došlo vývojem obráběcích strojů k přesnému obrábění válců i pístů a záběh srovnání tolerancí už nehraje takovou roli jako dříve nicméně po zajetí ve fabrice bych po 500km vyměnil olej i flitr olej nějaký " otěr " prostě musí něco vzniknout nějaká ta špona, nepřu se ale jsou tu pohybující se písty s určitou rychlostí v dráze v nějakých milisenkudách třeba jsou k tomu uspůsobeny i pracovní vůle, nevím. Kdysi dávno jsme s motorářem s Waltrovky dělali můj motor a příliš jsme vymezili vůle - tolerance, tenkrát jsem měl kamaráda v Mototechně a tak jsme vybírali písty s válci v sadě nám nevyhověli ( písty měly v drážkách pro pístní kroužky rozdíl až 0,5mm na průměr pístu ), měli jsme k tomu úchýlkoměr s přesností na setiny zkrátím to ten motor jsme normálně nenatočili..., potom jsme to zapřáhli za Avii s tím mě už to je jedno a pak jsem zabíhal do 10tisíc km, nesmělo to zdechnout písty " nabyly " a půlhodinu to muselo stát. Ale potom stovka jezdlila jako z praku.
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
jak pise Serpico, novemu motoru treba od zaciatku hned nakladat aby kruzky a tesnenia spravne sadli a motor nebol lenivy, lebo co sa za mlady nauci... Ale az po zahriati na prevadzkovu teplotu samozrejme! - to je najdolezitejsie. Ten motor to musi zvladat vykryvat, tym ze ho clovek bude od zaciatku do konca setrit sa nic nevyriesi, len sa oddialia problemy ktore sa mozu ukazat hned. Ved co bude potom robit dalsich 200tis.?
A co sa tyka vyslapavania spojky v zime, jedno velmi pocne video (skoda ze tu chyba moznost priameho prezerania videi z youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=dIsG_8TVokw
A co sa tyka vyslapavania spojky v zime, jedno velmi pocne video (skoda ze tu chyba moznost priameho prezerania videi z youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=dIsG_8TVokw
Chevy SPARK 0,8i '06 / 56 ps (manzelka) / Chevy SPARK 1.0i '10 (pani mama) / Matiz 0,8i '99 (ex)
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Volvo V70 R AWD 2,4T 20V / 250 psss
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
st-Andy - "That doesn`t sound good"
-
- Příspěvky: 464
- Registrován: pon čer 14, 2010 21:05
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Ad vyšlapávání spojky v zimě - vyšlapávám ji při startování v zimě v létě 34 let, co jezdím, a zatím si žádné auto nestěžovalo (a že jich bylo). Na druhou stranu jsem si všiml, že ji vyšlapuje spousta lidí při brždění, prý je to učí v autoškole... Čímž se celkem vysvětluje to množství aut v pangejtech při půl centimetru sněhu na silnici.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Co na to povedať ešte lepšie napísať Koľko ľudí toľko názorov .
Daewoo Matiz SE,r.v.2001 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 8V Direct,r.v.2008 -> ex
Daewoo Tico SX,r.v.1996 -> ex
Chevrolet Aveo Sedan 1,2 16V,r.v.2011,edícia 100 -> ex
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ako spravne zabehnut motor a co robit ked to nebolo spra
Ja vyšliapavam spojku v zime,v lete,všeobecne sa to doporučuje,okrem vozov čo mali na vypínanie spojky miesto axiálneho ložiska trecí grafitový krúžok,ako trabant,čo moskvič,resp.,tam som nevyšliapaval,resp Jawa Pionier sa štartoval pri zapnutej spojke
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L