o QQčku
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
o QQčku
Možná jste už viděli auto značky Chery QQ. Je to ta čínská kopie Matize. Teď o tom psali i v BusinessWeeku:
http://www.businessweek.com/magazine/co ... _mz001.htm
Hlavně mě překvapila aktuální cena QQčka: 3600$, tedy pod 80.000Kč. Ovšem ještě drsnější je aktuální cena Chevroletu Spark (Matiz) v Číně a to 4600$ tedy něco přes 101.000Kč. Takže prostor pro snižování ceny ze současných 182.000Kč tu je. A to by mě zajímalo jaké jsou výrobní náklady. IMHO to nebude více než 60.000 Kč. Co myslíte?
Jak QQ vypadá:
Tady je jich celé hejno (QQ bude jedno z oficiálních aut olympiády ) :
http://www.businessweek.com/magazine/co ... _mz001.htm
Hlavně mě překvapila aktuální cena QQčka: 3600$, tedy pod 80.000Kč. Ovšem ještě drsnější je aktuální cena Chevroletu Spark (Matiz) v Číně a to 4600$ tedy něco přes 101.000Kč. Takže prostor pro snižování ceny ze současných 182.000Kč tu je. A to by mě zajímalo jaké jsou výrobní náklady. IMHO to nebude více než 60.000 Kč. Co myslíte?
Jak QQ vypadá:
Tady je jich celé hejno (QQ bude jedno z oficiálních aut olympiády ) :
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
ted jsem se na to teprv zadíval pořádně. ten předek je fakt žůřózní. Taková tlamička
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Haha, tak to je maso! To by mělo být na nějaký mistrovství u nás jako Official car. Bych chtěl vidět, jak by se na to tvářili
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Ono ještě Daewoo jako automobilka samostatně vegetuje ?
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
tady bych jen utrousil rypavy dotaz: co to znamena s chybamaRadim píše:nevypadají špatně a za tu cenu...
zajímalo by mě jestli ho okopírovali i z chybama
ted to nemyslim jako obhajobu mateze, ale ono je treba vnimat rozdil mezi chybou (jakozto nezadoucim prvekm) a neduhem jakozto dusledkem uspory pri vyrobe
v principu na matizovi totiz nevidim chyby - to, ze ma zadni tuhou napravu, ze nema presnejsi prevodovku je proste dan za kompromisni cenu, ale neni to chyba.
todle auto ma evidentne i odlisne casti (jakkoli pod kapotu nevidime) a tudiz s sebou muze prinest jak klady tak pozitiva. Mne osobne se nelibi, ale za tu cenu bych ho manzelce/pritulce jako kabelku klidne koupil. Navic zenska to stejne vezme podle barvy , tak je to jendo ...
Jakube vystihnul jsi to přesně.
Já třeba jezdím ze služebním Citroenem Jumpy a ten má také své mouchy.Pootevřít si okno za deště je nemožné,teče dovnitř.Ventilátor neventiluje,pokud neběží motor,světlo uvnitř kabiny nejde vypnout když otevíráte dveře a pod.Jsou to maličkosti,ale jsou.
Proto i já Matíze hodnotím ve své kategorii jako slušné autíčko,které vás přepraví.Že to není auto pro rodinu je jasné jak facka.Ale s Favoritem,kterého jsem měl předtím bych ho neměnil.Možná za Fábii už ano.Ale to je již jiná kategorie.
Já třeba jezdím ze služebním Citroenem Jumpy a ten má také své mouchy.Pootevřít si okno za deště je nemožné,teče dovnitř.Ventilátor neventiluje,pokud neběží motor,světlo uvnitř kabiny nejde vypnout když otevíráte dveře a pod.Jsou to maličkosti,ale jsou.
Proto i já Matíze hodnotím ve své kategorii jako slušné autíčko,které vás přepraví.Že to není auto pro rodinu je jasné jak facka.Ale s Favoritem,kterého jsem měl předtím bych ho neměnil.Možná za Fábii už ano.Ale to je již jiná kategorie.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Za tú určite nie. Matiz ma štve len v istých veciach: pri nízkych otážkach strašne rezonujú veci v zadnej časti interiéru, motor pri rozbehu najprv neťahá,zaberie až vo vyšších otáčkach/to bude asi jeho veľkosťou/ a hlavný problém vidím v jeho tendencií dostať smyk. To je fakt nepríjemné.Hlavne keď človek jazdí na nexií,u ktorej to nehrozí - tá zmena. Pár krát som už skoro nepekne skončil. Ale v podstate je to fajn mašinka
Mno tak je nutny si uvedomit, ze tam je osmistovka, resp. litr. Ta rezonance je imho castecne vec uklidu v interieru a castecne opet pripad, kdy se delal kompromis mezi pohodlim a cenou. Jakkoli ja rezonance, jak ty pises nepozoroval.Ciernygepard píše:Za tú určite nie. Matiz ma štve len v istých veciach: pri nízkych otážkach strašne rezonujú veci v zadnej časti interiéru, motor pri rozbehu najprv neťahá,zaberie až vo vyšších otáčkach/to bude asi jeho veľkosťou
K tomu zatahu - todle je maly objem, ten proste musis tocit.
U toho smyku je to zase opravdu vec cviku a opet je nutny si uvedomit, do ceho nasedas. Matez ma jiny rozvor i rozchod nez nexie a navic (to hlavne) je o deset centimetru (ne-li vice) vyssi. To z neho rozhodne nedela adepta na rezani zatacek. Ja to treba resim sirsima gumama a tak nejak jsme se shodli (jak lidi od daewoo, tak lidi, co mi auto servisujou, ze to je velmi znatelny rozdil).Ciernygepard píše:a hlavný problém vidím v jeho tendencií dostať smyk. To je fakt nepríjemné.Hlavne keď človek jazdí na nexií,u ktorej to nehrozí - tá zmena. Pár krát som už skoro nepekne skončil. Ale v podstate je to fajn mašinka
Matize dostanu do smyku vicemene az kdyz chci. V zime neni problem dostat smyk s cimkoli a je to opravdu vec cviku. Ja kdyz jezdil minulou zimu s passatem, tak jakkoli mel nezavisly zaveseni vsech ctyr, abs i ebd, tak jsem v zatacce citil tu vahu prdele, ktera se (narozdil od mateze) snazila dostat prede me. Zase ten zadek byl tezsi, takze treba neuskocil v zatacce, ...
Opet nebrat jako obhajobu mateze, ale kdyz hodnotim jizdny vlastnosti, tak vzdy v souvislostech. Nexie musi mit objektivne lepsi stabilitu, jede rychleji, zatah je lepsi, ... to je dany vyssi vahou, vetsim rozvorem, rozchodem a mensi vyskou, vetsim objemem motoru - je to auto v uplne jiny "vahovy" kategorii.
Kdyz sedam do mateze vim, ze dokaze udelat 180 na tachometru, ale nevidim duvod to prubnout kdykoli do nej sednu Kdyz si udelam kapotu, kola, vyfuk, tak to neni kvuli vykonu, ale jednak se mi to libi a jednak vidim, ze kazdy 1,4htpTuzer klidne urve kliku motoru, jenom aby me predjel a dokazal, ze ja na jeho ocipovany hyperstroj s tuning kitem z hypernovy (imitace sani vzduchu nalepena i na dverich ) nemam.
Jedine, co vidim jako neprijemne specifikum je nepresne razeni, ktere se navic casem zhorsuje, ale to maji temer vsechna mala auta. Pravda, nesetkal jsem se s tim u vw polo 1,6, ale to jsme nekde jinde cenou ...