Hvízdá turbo to je normální.
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned lis 07, 2010 13:37
- Bydliště: Staňkov
Hvízdá turbo to je normální.
Zdravím vás, mám Captivu 2,O VCDI r.v.2006, najeto 86000km a začlo mi hvízdat turbo, dokonce dvakrát se stalo že to jelo bez turba ale po vypnutí a zapnutí motoru to jelo normálně jen to turbo pořád hvízdá, někdy tak je cítit z výfuku pěknej smrad a běží ventilátor na chladič i když teplota je normální ale jen někdy i když je vyplá klimožka. Nemáte nevíte někdo co by to mohlo bejt? Díky.
Naposledy upravil(a) solariumkert dne čtv led 27, 2011 22:24, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Hvízdá turbo
Jestli to jelo bez truba. Tj tlak nebyl vyssi nez 0 tak se ti asi odchazi wastegate na turbu. Je to bypass vyfukove vrtule turba.
Smrad z vyfuku muze byt olej ,ktery tece skrz tesneni na turbu. Jak do sani tak do vyfuku. Kdyz se juknes do hadic co vedou od turba ke klapce, tak budou urcite mastne.
Jestli jsi se k turbu choval jako k atmosfere (nenechal turbo pomalu zahrat a po jizde vychladnout) tak to vysvetluhe tu rychlou smrt.
A to piskani muze byt turbina ktera dre o steny tela turba. Sundej saci hadici a zkontroluj vule turba. Jestli jsou vetsi nez 0,1mm tak pro tebe mam spatnou zpravu.
Smrad z vyfuku muze byt olej ,ktery tece skrz tesneni na turbu. Jak do sani tak do vyfuku. Kdyz se juknes do hadic co vedou od turba ke klapce, tak budou urcite mastne.
Jestli jsi se k turbu choval jako k atmosfere (nenechal turbo pomalu zahrat a po jizde vychladnout) tak to vysvetluhe tu rychlou smrt.
A to piskani muze byt turbina ktera dre o steny tela turba. Sundej saci hadici a zkontroluj vule turba. Jestli jsou vetsi nez 0,1mm tak pro tebe mam spatnou zpravu.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned lis 07, 2010 13:37
- Bydliště: Staňkov
Re: Hvízdá turbo
Děkuji za odpověd, auto mám od července a tak dva měsíce pozoruji hvízdání. Ten smrad jde jen někdy ted třeba už měsíc jsem to nezaznamenal. A co je to za špatnou správu? Nevíš kolik by stála oprava?
Re: Hvízdá turbo
Nove turbo stoji obvykle kolem 20k.
Repas turba (pokud ma smysl) 6-9k (podle stavu turba) vcetne vyvazeni.
Repas turba (pokud ma smysl) 6-9k (podle stavu turba) vcetne vyvazeni.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Re: Hvízdá turbo
Předpokládám, že se bavíme o modelu s motorem 2,0 110kw - 150k......
No za prvé co myslíš tím žes jel bez turba...... mě u santafečka vypadla hadice (nenasazená svorka) a auto jelo max na 1500 otáček a nic víc....... tak takhle se jezdí- nejezdí bez turba ........ pokud jsi tedy jel na volnoběh tak opravdu jsi jel bez turba.....
To že se ti občas sepnou větráky a není to potřeba svědčí o vypalování filtru pevných částic, to tě nikdo při prodeji neinformoval? Ono se stane ještě víc věcí při tom vypalování, může se změnit zvuk motoru (ještě jeden pozdní vstřik navíc) zapne se i topení skel a zrcátek a jízda by se neměla přerušit jinak to vypalování neproběhne úplně a při další vhodné příležitosti se spustí znova....... bohužel vypalování není indikováno žádnou kontrolkou
No a to hlasité pískání turba bývá opravdu předzvěstí jeho blízkého konce, měníš pravidelně radši dřív než později olej? používáš předepsaný olej 5W30 ? necháváš auto tzv. dobublat (běh na volnoběh tak minutu po dojezdu do cíle? k pumpě ? atd.? To jsou nejčastější zdroje problému s turbem a podepisují se nesmlouvavě na životnosti téhle drahé součástky
Další pro diesel důležitý parametr je užívání vozu..... pro moderní diesel je zcela nevhodné použití najet denně několik krátkých několikakilometrových cest s vždy s vypnutím vozu...... pokud auto potřebuješ takhle užívat kup si benzín pro moderní nafty je daleko výhodnější delší cestování ..... motor se zahřívá v zimě klidně i 15 km a v té době by ses měl k němu chovat ohleduplně .......
A ještě k poznámce Woyty , Captiva (110kW) má turbo s variabilními lopatkami, teda nepoužívá k regulaci tlaku obtok, ale mění geometrii lopatek.....
No za prvé co myslíš tím žes jel bez turba...... mě u santafečka vypadla hadice (nenasazená svorka) a auto jelo max na 1500 otáček a nic víc....... tak takhle se jezdí- nejezdí bez turba ........ pokud jsi tedy jel na volnoběh tak opravdu jsi jel bez turba.....
To že se ti občas sepnou větráky a není to potřeba svědčí o vypalování filtru pevných částic, to tě nikdo při prodeji neinformoval? Ono se stane ještě víc věcí při tom vypalování, může se změnit zvuk motoru (ještě jeden pozdní vstřik navíc) zapne se i topení skel a zrcátek a jízda by se neměla přerušit jinak to vypalování neproběhne úplně a při další vhodné příležitosti se spustí znova....... bohužel vypalování není indikováno žádnou kontrolkou
No a to hlasité pískání turba bývá opravdu předzvěstí jeho blízkého konce, měníš pravidelně radši dřív než později olej? používáš předepsaný olej 5W30 ? necháváš auto tzv. dobublat (běh na volnoběh tak minutu po dojezdu do cíle? k pumpě ? atd.? To jsou nejčastější zdroje problému s turbem a podepisují se nesmlouvavě na životnosti téhle drahé součástky
Další pro diesel důležitý parametr je užívání vozu..... pro moderní diesel je zcela nevhodné použití najet denně několik krátkých několikakilometrových cest s vždy s vypnutím vozu...... pokud auto potřebuješ takhle užívat kup si benzín pro moderní nafty je daleko výhodnější delší cestování ..... motor se zahřívá v zimě klidně i 15 km a v té době by ses měl k němu chovat ohleduplně .......
A ještě k poznámce Woyty , Captiva (110kW) má turbo s variabilními lopatkami, teda nepoužívá k regulaci tlaku obtok, ale mění geometrii lopatek.....
Naposledy upravil(a) Richard dne pon lis 08, 2010 13:27, celkem upraveno 1 x.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: ned lis 07, 2010 13:37
- Bydliště: Staňkov
Re: Hvízdá turbo
Zdravím děkuji za odpověd, ano jedná se o tento model, mám jí od července a zkusím to reklamovat pokud to vezmou. Pochybuji že bych však závadu způsobyl já když jí mam tak krátkou dobu a najel jsem s ní asi 6tis. km. Motor nechávám doběhout než ho vypnu a jezdím krátké i dlouhé vzdálenosti. To turbo hvízdá jen někdy a včera se mi zase stalo že byl cítit z výfuku pěknej smrad, je to zajímavý, takže zítra s tím zajdu do servisu na reklamaci a pak napíšu jak jsem dopad. Zatim díky všem rady.
Re: Hvízdá turbo
Nemůže to být vypalováním DPF filtru a nedokončením regenerace???.Když je filtr přicpaný zvýší se tlak před výstupem z turba a to pak dostává na frak.DPF je totiž v autě pro zlost
Captiva 2.0 crdi/2007/automat
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
Re: Hvízdá turbo
V tom DPF je několik čidel (tlak vstupu a výstupu,teploty atd.) Auto se snaží každých cca 700 - 1200 dle způsobu jízdy o vypálení filtru dost skrytě a to bohužel i několikrát když se to nepovede napoprvé, smutné je že každá byť jen započatá regenerace odepisuje 3% životnosti oleje. Takže teoreticky pokud by se měsíc (1x denně) nepovedla regenerace dokončit, mohla by řídící jednotka vyžadovat nový olej téměř každý měsíc Ale z5 k věci pokud se autu nepovede provést regeneraci skrytě, rozsvítí se kontrolka přicpaného DPF fitru a to byste měli vzít auto na projížďku, podobně jako se chodí se psem....... podmínky k regeneraci jsou: ohřátý motor, vyšší rychlost než 50 a toto dodržet tak 20 minut......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hvízdá turbo
To jsou fajn podmínky... vyrazit na dálnici, jinak si to neumim představit.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Hvízdá turbo
Lepe klepocmouda nekupovat
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Hvízdá turbo
fundovaný příspěvek( Lepe klepocmouda nekupovat)není zde téma o poruchách turba???
Captiva 2.0 crdi/2007/automat
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Hvízdá turbo
Mno jiste nejfundovanejsi pak by si problem s piskajicim turbem neresil
Taky jsem zvazoval Captivu jelikoz jezdim denne pres cele Beskydy ale zatim jsem to zamitnul jelikoz jedu 40km neustale v zatackach a testoval jsem jednu a do tech zatacek se s ni neda a jel jsem s klepocmoudem s AT cipnutym a stejne to nejede... takze jedine 3.2 6V at se to trosku hybe s tou velkou boudickou
Taky jsem zvazoval Captivu jelikoz jezdim denne pres cele Beskydy ale zatim jsem to zamitnul jelikoz jedu 40km neustale v zatackach a testoval jsem jednu a do tech zatacek se s ni neda a jel jsem s klepocmoudem s AT cipnutym a stejne to nejede... takze jedine 3.2 6V at se to trosku hybe s tou velkou boudickou
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Re: Hvízdá turbo
Moja rec...
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Hvízdá turbo
No turbo se podělá i u benzínu,viz kamarád a kolega a jeho (sněžný muž) 1.4 TSI.Takže pokud se vrátím k tématu Hvízdá turbo,bylo by dobré znát příčinu a pokud budeme řešit benzín nafta ano či ne tak hovno zjistíme.
Captiva 2.0 crdi/2007/automat
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
Malaguti Phantom 100
První vozítko Škoda 1100 MB de Luxe,r.v.1969
- Hanzy
- Příspěvky: 7197
- Registrován: ned led 21, 2007 13:16
- Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice
Re: Hvízdá turbo
Vime nebrat
Ne vazne Richard ti odpovedel fundovane tim bych se ridil dela v tom
Ne vazne Richard ti odpovedel fundovane tim bych se ridil dela v tom
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG