problem - slaby vykon motora

Moderátor: Blue Lanos

Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

Nazdar vsetci.
Mam taky problem s mojim Esperom, ze ked prepnem na benzin tak motor nema ziadny vykon.
Este podotknem, ze mam LPG (podtlak).
Na beznin sa to sprava takto :
- na volnobehu to ide ako keby obcas vynechal nejaky valec - ide trhano.
- ked na mieste pridam a dam do otacok okolo 4000, tak netrha a ide na 4 valce
- ak sa chcem na beznine rozbehnut tak s velkymi tazkostami, skoro ziadny vykon
- pri jazde konstantnou rychlostou sa obcas rozsvieti kontrolka motora, ale potom zhasne.

Na LPG sa to sprava takto :
- na volnobehu to ide normalne, len kazdych asi 20 sekund klesnu otacky na 750 a potom sa vratia naspat
- vykon pri LPG uplne v pohode, len obcas (neni to pravidelne), to strati vykon, ako keby sa do mna oprel silny protivietor (asi na 1-2 sekundy). Podotykam, ze predtym mi to nerobilo. Toto robi asi tak 3 mesiace.
Inak jazda na LPG v poho.

Skusil som uz vyjazdit 3 x nadrz na benzin a dat "cerstvy", aby som vylucil, ze je to starym benzinom. Nepomohlo.
Regulator tlaku paliva mi menili pred 3 rokmi, tak predpokladam, ze to je v poriadku.
Napatie v sustave je O.K. to som kontroloval. Mam nove kable k svieckam, novy palec a hlavu rozdelovaca, vzduchovy filter. Este som skusal odpojit Lambda sondu, ale motor ide stale rovnako.
Ozaj ked uz sme pri Lambde. Ked ju odpojim za chodu motora, nemal by ist inak, kedze uz nedostava info o splodinach ?
Lebo ci je zapojena alebo nie, tak na chode motora nic nepocujem.

Neviem co by to mohlo byt a nerad by som isiel do servisu s tym, ze tam pomenia veci za vela prachov, a nepomoze.
Budu postupne menit vsetko co sa da a ja budem platit. Tak to nechcem. Rad by som vymenil len to, co je zodpovedne za poruchu.

Nemate niekto sa takymito priznakmi auta skusenost co by to mohlo byt ?
Lambda? Cievka? Sviecky ? Benzinove cerpadlo ? Benzinovy filter ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

Problem labmdy si vylucil jej odpojenim. Ak je problem v nej, odpojenim by sa malo auto spravat normalne, to sa nestalo, takze ta ci uz je alebo nie je v poriadku, nei je vinnikom.
Blbne to na oboch palivach, lpg mas podtlak, cize palivo a jeho regulaciu by som vylucil.
Ostava len zapalovanie a tam si okrem sviecok vo vysokonapatovej casti menil vsetko, takze by som vymenil sviecky za predpisane, s odtrhom nespekulovat, pouzi predpisanych 1.1mm, aj ked je fakt, ze espero (1.5l) pofrci aj s favoritackymi svieckami s odtrhom 0.6 ale cenovo to mas zajedno, takze pouzi predpisane. Ak nevies spresny typ, tak google, len v pripade brisku maju predajci gulas, pretoze v tom samotny brisk narobil gulas, ked zase zmenil oznacovanie teplotnych hodnot.
Pri vymene sviecok sa pozri svetielkom do valcov ci sa nejako vyrazne nelisia.
A este ked je motor hlucnejsi a traslavejsi (ide na3 valce) tak skus vytahovat postupne po jednom kabli zo sviecok. Ak sa otacky nezmenia tak je to ten problemovy. Pri valci, ktory je v pohode po vytiahnuti kabla zo sviecky sice otacky na okamih tiez klesnu ale RJ ich ihned zrovna, len motor pojde este traslavejsie, bodaj by aj nie ked uz pojde len na dva valce.
Inac slusny popis az na typ motora.
Sviecky si vymenis aj sam v pripade 1.5l 16ventilu treba svieckovy kluc, alebo nastrckovy kluc , predlzovak na nastrckove kluce a racna pripadne momentovy kluc, ale sviecky sa daju utiahnut aj bez momentoveho kluca. Len pri novych si treba pamatat, ze ked sa zacnu tazsie zatahovat ale stale pojdu, tak to sa este len zmackava podlozka az po dalsom ztazeni utahovania su uz naozaj utiahnute. A pri vymene sviecok skus pozriet do valcov, s nejakym malym ledkovym svetielkom tam v pohode nazries. Ako je to u 1.8 a 2l netusim, ci sa da nazriet do valcov.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

Dakujem za rady, skusim to podla toho.
Inak este som zabudol napisat, ze som aj pred tyzdnom mal vymontovane sviecky (maju "odjazdene" 20tis km), trochu som kontakty prebrusil brusnym papierom. Takze neviem ci takto sa da "pomoct" predlzit zivotnosti sviecok, ale ani to nepomohlo. Len taka otazka, ked osmirglujem kontakty na sviecke, tak to je ako nova sviecka, ci nie ?

A nemoze byt zla indukcna cievka, alebo nejaka cievka co je v rozdelovaci. (neviem ci tam je, len som to niekde tusim cital) ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
Uživatelský avatar
blackjohn
Příspěvky: 559
Registrován: čtv čer 08, 2006 11:29
Bydliště: Soběslav

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od blackjohn »

Jestli si jezdil hodně na LPG, tak se někdy zalepí vstřiky na benzín, někdy pomůže tam nalít nějaký čistič(např. STP fuel injector cleaner). K cívce rozdělovače se dostaneš snadno, víčko drží asi 2 šrouby a od cívky vedou 2 dráty, myslím zelený a bílý, má mít asi 800 ohmů.
Jestli se Ti rozsvítí kontrolka motoru, můžeš zkusit vyblikat závady, třeba se uložila, už se to tu x-krát řešilo.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

Prebrusenie kontaktov sviecke pomoze asi tak ako par m pouzivania v motore. Cize jej len uberies material z elektrody a teda znizis ledva batadelne zivotnost, inak nic. Tam kade skace iskra tak tam je povrch aj tak cisty, iskra to proste prepali. Brusenie malo vyznam na skodovkach pri kontaktoch, ked si zarovnal "naiskreny" kopec na jednom z kontakte, pri svieckach to nema ziaden vyznam. Pri svieckah je dolezite aby mali spravny odtrh (da sa skontrolovat mierkami a pri 1 az 4kontaktovych nastavit) a aby neboli tepelnym namahanim vo vnutri znicene, toto som nikdy neskumal ani neviem ako, pretoze som vzdy sviecky preventivne menil aj ked niekedy mozno neskor nez by bolo treba. Indukcnu cievku neviem ci ide preverit. Mozno skumat aku iskru dokaze vygenerovat, mala by mat tusim 34kV ale neviem ci sa nieco netrati v rozdelovaci, tam musi tiez prekonavat nejaku vzdialenost vzduchom. Sviecky preveris najlepsie tym vytahovanim kablov zo sviecok.
Iducna cievka alebo cievka v rozdelovaci by sa prejavila na lubovolnom valci. Netvrdim ze to nimi nie je ale takto sa da len tipovat. Mozno je to skutocne vstrekmi a lpg ma uplne iny problem. Proste treba skumat a badat s tym, ze si treba uvedomit ako motor funguje. 4T motor od svojho vzniku funguje stale na tom istom principe len sa mu trochu upravila dodavka paliva a sposob zapalenia palivovej zmesi inak nic. Netreba v tom hladat ziadnu vedu. A najdolezitejsie pri diagnostike je vediet auto bez problemov prinutit blbnut. V tvojom pripade je to aj volnobeh takze chyba sa da najst aj na parkovisku alebo na dvore. Zakladom je preverit dodavku paliva a vysokeho napatia k svieckam. 99% problemov v motorch je sposobenych tymto.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

Taka otazocka. Kable mam vytahovat pri rozdelovaci ci pri svieckach.
Asi to je jedno, nie ?
A nepokope ma to ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

Na svieckach je to jednoduchsie najma ak mas klimatizaciu. Vysusac klimatizacie je totiz dost blizko rozdelovaca a dost zavadzia pri vytahovani kablov z hlavy rozdelovaca. Navyse pri hlave rozdelovaca mas aku taku sancu ze ta skope, na svieckach ak su kable v poriadku tak ta nema ako skopat. Okrem toho kablom nerobi dobre mechanicke namahanie a pri svieckach budes tahat za tie hebedne gumove upchavky, ak mas 16ventil, takze im neublizis. Na volnobehu jeden vytiahnes a ak sa v tom okamihu s motorm nic nestane tak je to problemovy valec. Len kabel nenechaj dlho vytiahnuty, skodi to katalyzatoru a v pripade benzinu aj oleju. Na identifikaciu stacdi par sekund aj tak si RJ otacky podvihne behom sekundy.
Katalyzator sa samozrejme neznici hned, ale naco ho zbytocne trapit aj tak si ho uz natrapil jazdou s vynechavajucim motorom dost. Otec mal na nubire v katalyzatore vypaleny kanal priemeru vyfukoveho potrubia. Ja na espere som mal katalyzator zdanlivo celkom v poriadku, len mal vypalenu miernu preliaceninu a to aj ked jazdilo niekolko 10tkm na lpg len na rucny skrtak. Ale asi aj tak umrel pretoze mam na emisiach vysoke HC pri dobrom lamba co je znakom kaput katalyzatoru.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

No, vymenil som sviecky, dal som tam NGK.
Ale nepomohlo. Na plyne to ide dobre, len stale na volnobehu, kazdych takych 15 az 20 sekund klesnu otacky asi o 150 a potom zas naspat a drzi pekne 15 sekund a zase klesnu a naspat.
Neviem co by to este mohlo byt. Zeby nieco s cievkou ?
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

Tu tazko radit, treba to napojit na notebook a pojazdit tak aby sa chyba prejavila a sledovat co sa deje. Ked to podla popisu na lpg ide uplne inak ako na benzin.
Aj ked najprv by som dal dokopy benzin, pretoze ked dojde niekedy lpg tak si skoncil a navyse si myslim, ze aj tak su obe veci sposobene tym istym problemom.
Obcasny a hlavne pravidelny pokles otacok na volnobeh lpg by nemal byt problem, to sa moze len lpg jednotka snazit uregulovat zmes. Ale pri odpojenej lambde by to robit nemalo, pretoze potom uz nema podla coho lpg jednotka regulovat. Treba lambdu odpojit a jazdit s odpojenou ci sa bude auto chovat uplne rovnako ako je to popisane v prvom prispevku. Z prveho prispevku to vyzera ze si lambdu odpojil len na chvilku.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

Nazdar,
tak dnes sa mi podarilo vyblikat chybu.
Kod chyby je 44, to by mala byt chudobna zmes.
Uz som aj vymenil palivove cerpadlo, ale nepomohlo to.
Este mam v pivnici novy palivovy filter, tak este skusim ten.
Tak, zeby asi vstreky ? Prepokladam, ze su zalepene, ale neviem to naisto.
Uz som si tu cital na fore aj to, ze sa daju demontovat a vycistit, ale
bojim sa to dat sam dole, ci tam nieco nepokazim.
Ale na druhej strane, moc nechcem zivit servis. Novy vstek tam stoji 62 EUR a
to neviem ci je zalepeny len jeden. A plus este robota a vysplham sa prinajlepsom niekde na 110 EUR. A to za vstrek co sa da vycistit sa mi zda prilis vela.
Nepoznate niekoho v BA alebo v blizkom okoli, ktory by mi bol ochotny tie vstreky vymontovat, ja by som si ich vycistil a on by ich potom zas nahodil naspat ?Samozrejme, ze to nechcem zadarmo.
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

S notebookom a aldl kablom si este neskusal pojazdit? To moze dost pomoct. V servise na diagnostiku asi nema vyznam ist, tam nechaju motor bublat na volnobeh a tam toho vela nezistia.
V BA poznam JRDcka v okoli (SC) iba sameho seba :). Ale nemam prostriedky (garaz) na take nieco ako je vymena vstrekov, a aj ked je napriklad dnes teplo, tak celkom pekne tu fuka a pritom sa neda nieco poriadne robit. Vietro vsetko berie a prevracia, fuka vsade listie a piesok a po chvili ma clovek skrehnute ruky. Aj ked vyskusat si zlozenie vtrekov na cudzom aute nemusi byt az take zle :) ale najprv by som si vyskusal dodavku paliva ku vstrekom. Rozpojil by som hadicku nad alternatorom a zapol cerpadlo ci benzin z haldicky aspon trochu strieka alebo len slabo vyteka.
Viac takto na dialku netusim. Toto vsetko su len tipy, najdenie chyby je niekedy omnoho tazsie nez jej odstranenie.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

ppp píše:S notebookom a aldl kablom si este neskusal pojazdit? To moze dost pomoct. V servise na diagnostiku asi nema vyznam ist, tam nechaju motor bublat na volnobeh a tam toho vela nezistia.
V BA poznam JRDcka v okoli (SC) iba sameho seba :). Ale nemam prostriedky (garaz) na take nieco ako je vymena vstrekov, a aj ked je napriklad dnes teplo, tak celkom pekne tu fuka a pritom sa neda nieco poriadne robit. Vietro vsetko berie a prevracia, fuka vsade listie a piesok a po chvili ma clovek skrehnute ruky. Aj ked vyskusat si zlozenie vtrekov na cudzom aute nemusi byt az take zle :) ale najprv by som si vyskusal dodavku paliva ku vstrekom. Rozpojil by som hadicku nad alternatorom a zapol cerpadlo ci benzin z haldicky aspon trochu strieka alebo len slabo vyteka.
Viac takto na dialku netusim. Toto vsetko su len tipy, najdenie chyby je niekedy omnoho tazsie nez jej odstranenie.
Dik. Vyskusam teda este odpojit tu hadicku, aky pojde tlak.
Mozno este je nepriechodny palivovy filter. Ved uvidime.
A ten ADLD kabel by som mal mat zajtra hotovy, este musim kupit redukciu USB-RS232 a hor sa na testovanie :-)
No ked nikoho nezozeniem, ani mne sa nepodari vytiahnut tie vstreky, tak to budem musiet dat do servisu.
Potom napisem co tomu bolo.
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ppp »

Ak mas notebook tak mozem do BA dotrepat kabel. Inak redukciu kupuj len s ftdi cipom. Ak sisi nie isty, tak hladaj ftdi v inf subore pri driveroch. pl2303 ciakosatovola je nahovno. Volakedy mali ftdi redukciu usb-rs232 aj v gm ale uz nemaju. Ja som ju kupoval na dobierku zo stupavy, sice mi poslal redukciu od ineho vyrobcu ale nastastie s ftdi chipom.
ceysy
Příspěvky: 141
Registrován: ned kvě 27, 2007 15:47

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od ceysy »

Cau. Chlapi, som zvedavy co to bude za chybu. Lebo mne to trhanie motora zacalo cca pred mesiacom. A to jazdim len na benzin. Ja mam tiez pocit, ze mi to ide len na 3 valce. A to som menil nove siecky a kable. Ale ked sa motor zohreje, tak ide pravidelnejsie.

Este ma napadlo, co tak zmerat tlaky vo valcoch. Mozu byt slabe tlaky.
Michal M.
Příspěvky: 99
Registrován: pát kvě 12, 2006 13:22
Bydliště: Bratislava

Re: problem - slaby vykon motora

Příspěvek od Michal M. »

ceysy píše:Cau. Chlapi, som zvedavy co to bude za chybu. Lebo mne to trhanie motora zacalo cca pred mesiacom. A to jazdim len na benzin. Ja mam tiez pocit, ze mi to ide len na 3 valce. A to som menil nove siecky a kable. Ale ked sa motor zohreje, tak ide pravidelnejsie.

Este ma napadlo, co tak zmerat tlaky vo valcoch. Mozu byt slabe tlaky.
Neviem ci to mozu byt tie tlaky, ked na LPG mi to ide normalne. To by robilo asi aj na plyne.
A co sa tyka toho zohriatia motora, tak to pozorujem aj ja, ze ked je motor uz zohriaty, tak ide na benzin pravidelnejsie ako ked je motor studeny.
Daewoo Espero 1.5 16V DOHC (66kW), 1996, LPG (Lovato-LDW01), 230 000 km (15.10.2010)
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“