Tak jsem se odhodlal řešit spotřebu oleje 1 l/1000 km. Nakoupil jsem náhradní díly (gufera ventilů, napínací kladku, těsnění na vodní pumpu + vazelínu a další drobnosti) v autodíly Krč a pustil se do práce. Auto jsem dal do garáže a zvedl celý předek auta (postavil jsem ho na cihly), lépe se leze pod auto a vypouští chladící kapalina, dobře se čistí uložení vodní pumpy a snadno kontroluje nastavení rozvodů. Vypustil jsem chladící kapalinu rozpojil hadici jdoucí po víku rozvodů. Demontoval jsem víko ventilů a kryt rozvodového řemene. Nastavil jsem rozvody na rysky otáčením kola (druhé je nutné něčím zablokovat proti otáčení a zařadit rychlost) a demontoval svíčky. Drátem jsem zjistil, že písty ve válcích 1 a 4 jsou v horní úvrati (ventily nepropadnou do prostoru nad pístem). Pak jsem demontoval vačku sacích ventilů a pomocí lepící pásky vyndal klobouček hydroštelu. Pak pomocí trubkového klíče a očkového klíče jsem vytvořil přípravek pro stlačeníní pružiny ventilu. Trubkový klíč přes otvor pro dotahovací tyčku přišroubován a očkový klíč podvlečen a očkem opřen o misku pružiny ventilu. Zapáčením volného konce klíče směrem nahoru stlačena pružina a pomocí zmagnetovaného šroubováku vyndány pojistné klínky ventilu. Vyndal jsem pružinu a pod ní se nachází vlastní gufero ventilu. Provozem je jako přilepené - musí se pomocí nějaké tyčky a kladívka opatrně uvolnit a vyndat, vyčistit dosedací plochu. Pak je nutné dřík ventilu obalit lepící páskou, aby se nové gufero při přetahovaní přes vybrání pro klínky nepoškodilo. Nové gufero jsem mázl olejem a nasadil na dřík ventilu. Pak jsem sundal lepící pásku a pomocí trubkového klíče jsem gufero dotlačil na dosedací plochu. Nasadil pružinu s miskou a stlačil ji pomocí očového klíče a nasadil klínky. Pak ještě pořádně namazat olejem klobouček hydroštelu (je to nutné protože první otáčení motoru je bez oleje !!! - prázdné vačkové hřídele ....) a vše zopakovat ještě 3x . Nasadit provizorně vačku sacích ventilů a demontovat vačku výfukových ventilů a vše opakovat 4x a namontovat vaču. Dalším otáčením kola při zařazené rychlosti přestavit písty tak, že jsou ve válci 2 a 3 v horní úvrati a celé opět zopakovat. Pořádně namontovat vačky a vše pořádně namazat olejem. Demontovat plast který překrývá vodní pumpu (nutno podložit motor (postačí zvedák na aouto) a demontovat závěs motoru. Pomocí imbusu povolit pumpu vyčistit i dosedací plochu a mázmout vazelínou, dát nové těsnění namontovat rozvody, novou napínací kladku a pumpou dotáhnout rozvodový řemen tak, že se výstupky na napínací kladce začnou překrývat 2x protočit rozvody pro kontrolu (pomocí kola). Vše namontovat a sesadit do původního stavu. Doplnit vodu, olej a vše prověrit zda něco neteče, nekape .... Pak už jen nastartovat. Pozor trvá to dlouho, než olejové čerpadlo naplní vačky a hydroštely. Po nastartování nechat bublat na volnoběh nepřidávat plyn (nemusí být ješte olej všude kde má být) nechat tak 20 minut běžet. Pak vypnout a provést kontrolu oleje a vody. Pokud je vše OK tak hurá na silnici, ale pomalu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
.
Franta
Slíbené foto jsou zde:
![Obrázek](http://www.nubira.wz.cz/P1010063.JPG)
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]