Montaz autoradia do Matiza
Moderátor: Blue Lanos
Montaz autoradia do Matiza
Kupil som si autoradio a povedali mi, ze pokial mam auto este v zaruke musim si ho dat namontovat v autorizovanom servise, lebo inac stratim zaruku na elektroniku. Navyse mi oznamili, ze montaz by vysla na cca 1000 Sk (800 CZK) aj s materialom. To naozaj musia byt v kazdom servise takyto vykoristovatelia? Je to naozaj pravda, ze si to radio nemozem dat namontovat inym odbornikom ako autorizovanym? Preco konektor Matiza nepasuje na bezne, univerzalne radia? Predsa su na Europskom trhu, mohli by s tym nieco uobit. Tak to ma naozaj dobre nasrali!!!
Uz som si uvedomil, ze pred kupou auta som si mal radsej dokladnejsie zistit situaciu v servise daewoo, to by som si urcite bol vybral inu znacku... Su to dobri darebaci...
Uz som si uvedomil, ze pred kupou auta som si mal radsej dokladnejsie zistit situaciu v servise daewoo, to by som si urcite bol vybral inu znacku... Su to dobri darebaci...
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nutnost montovat rádio v servise je nesmysl. 1000 Sk je nesmysl ještě větší - za 10 minut práce je to nehoráznost. Audio konektor je v každém autě jiný, alespoň, že v rádiích je standardizovaný. Takže si kup zhruba za 100 Kč redukci Matiz <-> ISO a rádio si bez obav zamontuj sám.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Montaz autoradia do Matiza
vubec se tim nenech nasrat, to jsou kydy, co maj zastrasit slaby natury, naopak, tyto veci (tusim i dle nejake normy EU) muze zajistovat treti strana a servis tomu nesmi branit. Prirozene, pokud by ti dotycny auto opravdu poskodil, pak je odpovedny on, nikoliv autorizovany servis (ale tak snad pri montazi autoradia nedojde k nekontrolovane explozi nadrze )Adrian píše:Kupil som si autoradio a povedali mi, ze pokial mam auto este v zaruke musim si ho dat namontovat v autorizovanom servise, lebo inac stratim zaruku na elektroniku.
kazdopadne jak rikam, to na tebe zkousej ...
Ja som si to tiez tak myslel, no obvolal som aspon 6 autorizovanych servisov (aj mimo Bratislavy) a vsade uvadzali cca. 1000 Sk. Az po zaslani mojho prispevku na tuto stranku som volal do Hermes Tradu v Piestanoch, kde mi povedali, ze to urobia priblizne za 500,- Sk, ale ked si zratam naklady na cestu z BA do PN a spat, tak ma to vyjde takmer rovnako. Navyse aj oni ma upozornovali, ze tuto montaz si mozem objednat jedine v autorizovanom servise inac nebude platit zaruka. Nech uz je to tak ci onak (ale urcite je to tak jak pise Jakub), v kazdom pripade je to pekne svinstvo od servisakov. Neverim, ze takej renomovanej znacke ako Chevrolet sa oplati takto klamat ludi. Predsa malo by to byt cierno-biele, bud zanikne zaruka, alebo nie. Pokial nie (podla Vas aj mna), tak jak je mozne, ze vsetci servisaci pod logom Chevroletu spievaju, ze ano.Ondras píše:Nutnost montovat rádio v servise je nesmysl. 1000 Sk je nesmysl ještě větší - za 10 minut práce je to nehoráznost. ......
Druha vec, ze ked uz teda som na nich odkazany (kvoli zaruke), akym pravom davaju taketo nehorazne ceny - predsa to je vydieranie, co jednoznacne poskodzuje meno Chevrolet a neverim, ze im to prinasa nejake zisky. Keby som mal povedzme Fabku, tak mi to autoradio namontuju zadara a bez slov v obchode, kde som to kupil a basta.
Mozno ja som naivny, ale vo firme, kde robim vacsinou ja nosim auta do servisu (2xOctavia, 1xVW Sharan, 1 x Ford Mondeo) a sice je pravda, ze to tam nie je nadhera ako v autosalone, ale za 4 roky som sa ani raz nestretol s takouto aroganciou ako u Daewoo-Chevrolet. O pokryti Slovenska ani nehovorim, mam strach, ze raz budem potrebovat servisny zasah, ked budem cez vikend na chate....
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Adriane, mezi náma - nikdo nepozná, kdo ti rádio do auta namontoval (nedá se tam nic zkazit, pokud vyloženě nechceš), tudíž pokud jsi alespoň trošku zručný, tak to lehce zvládneš a ve svém obvyklém servise třeba řekni, že ti to montovali v jiném autorizovaném servise. Doklad po tobě chtít nemůžou, protože jako fyzická osoba nemáš povinnost si jej schovat.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
to jsi ale vsechno obvolaval autorizovane servisy, ze?Adrian píše:Ja som si to tiez tak myslel, no obvolal som aspon 6 autorizovanych servisov (aj mimo Bratislavy) a vsade uvadzali cca. 1000 Sk. Az po zaslani mojho prispevku na tuto stranku som volal do Hermes Tradu v Piestanoch, kde mi povedali, ze to urobia priblizne za 500,- Sk, ale ked si zratam naklady na cestu z BA do PN a spat
navic nevim, ale tusim, ze je to tak, ze obecne "spotrebni soucastky" - naplne, baterka, filtry, svicky, autoradio, reproduktory, zarovky - vsechno todle je mozne naprosto beztrestne resit mimo servis - vsechno to jsou pripady "zasunes a funguje". Zeptej se jich, jestli si muzes sam vymenit zarovku v zadnim svetle - to je imho temer narocnejsi vec nez zapojit radio (kdyz beru, ze mas repro jiz zapojene), je to taky elektrika, taky budes muset trosku pacit ... proste nesmysl, jak rikam zeptej se v neautorizovanem servisu.
na neco jineho bych to videl v pripade oprav motorovych soucasti, prevodovka, spojka, .... tam bych asi navstevu neautorizovaneho servisu u auta v zaruce zvazil.
Žadný strachy
Vys.r se na ně, na zloděje, namotuj si to sám.Myslím že problém se záruční opravou z největší pravděpodobností ani nebudeš muset řešit.No není servis jako servis.Zřejmě jsou servisáci pro tady ten případ domluvený,když všichni zpívaj stejně, ale že by to byla interní směrnice CHevroletu tomu nevěřím.Když jsem před lety koupil matese taky jsem si říkal,nový auto nový radio tak to dám zamontovat do servisu no měl jsem větší štěstí než Ty rěkli si o asi stodvacet Kč včetně té redukce.Byl jsem u toho a i deset minut je moc.Jenže Tobě je to prd platný protože to bylo v Rumburku.Tak s chutí dotoho ...
Rádio
Když jsem si v červnu byl pro Matýska v Hradvi Králové, tak jsem si sebou bral autorádio, aby mi ho tam hned namontovali. Než jsme vyplnili papíry, bylo rádio namontované a zaplatil jsem 240,-Kč za euroredukci. Chtěl jsem si tam to rádio sice namontovat sám, ale zase ta záruka. Ale tohle je asi u všech servisů. V práci jsme dostali Fabku bez rádia a když jsme si tam chtěli dát rádio, tak zase jen servis. Jinak padá záruka. Bohužel jsme neměli originál rádio, ale Sony. Originál bych si namontoval sám.
Zkus napsat do zastoupeni jestli je to mozne a delej nasranyho zakaznika. Radim Ti taky poradi na www.spotrebitel.cz - tam s takovymi vecmi umi naramne dobre poradit. H
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Infdrmoval jsem se na tuto věc u ACH a:
Dotaz:
Kolega ze slovenska má problém - tamní autorizované servisy mu tvrdí, že pokud si do auta (Matiz) sám zamontuje rádio příjde o záruku na elektroistalaci vozu. Všechny oslovené servisy vyjma jednoho požadují za montáž autorádia 1000Sk, což mi při ceně materiálu do 200Kč a maximálně 10 minutách práce příjde poněkud zvláštní.
Je to plezír slovenského zastoupení Chevroletu, nebo jsou podobné podmínky i u nás? Co když chci do nového auta _SÁM_ zapojit otáčkoměr, palubní počítač, audioinstalaci (měniče do dveří, palubní desky a zadního palata, zesilovač, subwoofer, ... )? Taky příjdu o záruku?
Kolik stojí montáž autorádia do Matizu v ACH? Díky.
Odpověď:
Vážený pane Šlachta,
Veškeré ceny služeb u všech dealerů GM v Evropě jsou smluvní - tržní, výrobce pouze doporučuje maximální výši ceny jedné normohodiny a stanovuje přesné časy jednotlivých úkonů.
Cena montáže autorádia se odvíjí podle toho, zda je ve vozidle příprava pro jeho montáž či nikoliv a nebo zdá má rádio korejský nebo evropský ISO konektor.
Je-li ve vozidle příprava, je montáž rádia otázkou nekolika minut. Převodka mezi ISO konektory stojí 100 - 180 Kč, v závislosti na výrobci.
My montáž rádia neúčtujeme vůbec v případě, že si rádio zakoupíte u nás, ale ani tak by cena montáže určitě nepřesáhla hranici 300,- Kč...
Dnes je již ale značkové autorádio s CD přehrávačem Blaupunkt součástí standardní výbavy všech vozů Chevrolet (s výjimkou modelu Matiz, který ale dostane letos výrazně vylepšeného nástupce).
Co se týče ztráty záruky, obecně platí, že by do vozidla neměl zasahovat jiný než specializovaný nebo autorizovaný servis. Se zárukou většinou neděláme problémy až do doby, dokud zařízení, které si namontujete svépomocně, nenaruší či nepoškodí nic dalšího - pokud by v důsledku zkratu navtrdo "zadrátovaného" autorádia bez ISO převodky došlo k požáru vozu, uplatnění záruky by nebylo právě jednoduché...
Samozřejmě se také těžce reklamuje prasklá nebo poškozená palubní deska v důsledku neodborné montáže čehokoliv...
S přáním hezkého večera Vás zdraví
Radan Kožušník
AUTOCENTRUM HULVÁKY
Dotaz:
Kolega ze slovenska má problém - tamní autorizované servisy mu tvrdí, že pokud si do auta (Matiz) sám zamontuje rádio příjde o záruku na elektroistalaci vozu. Všechny oslovené servisy vyjma jednoho požadují za montáž autorádia 1000Sk, což mi při ceně materiálu do 200Kč a maximálně 10 minutách práce příjde poněkud zvláštní.
Je to plezír slovenského zastoupení Chevroletu, nebo jsou podobné podmínky i u nás? Co když chci do nového auta _SÁM_ zapojit otáčkoměr, palubní počítač, audioinstalaci (měniče do dveří, palubní desky a zadního palata, zesilovač, subwoofer, ... )? Taky příjdu o záruku?
Kolik stojí montáž autorádia do Matizu v ACH? Díky.
Odpověď:
Vážený pane Šlachta,
Veškeré ceny služeb u všech dealerů GM v Evropě jsou smluvní - tržní, výrobce pouze doporučuje maximální výši ceny jedné normohodiny a stanovuje přesné časy jednotlivých úkonů.
Cena montáže autorádia se odvíjí podle toho, zda je ve vozidle příprava pro jeho montáž či nikoliv a nebo zdá má rádio korejský nebo evropský ISO konektor.
Je-li ve vozidle příprava, je montáž rádia otázkou nekolika minut. Převodka mezi ISO konektory stojí 100 - 180 Kč, v závislosti na výrobci.
My montáž rádia neúčtujeme vůbec v případě, že si rádio zakoupíte u nás, ale ani tak by cena montáže určitě nepřesáhla hranici 300,- Kč...
Dnes je již ale značkové autorádio s CD přehrávačem Blaupunkt součástí standardní výbavy všech vozů Chevrolet (s výjimkou modelu Matiz, který ale dostane letos výrazně vylepšeného nástupce).
Co se týče ztráty záruky, obecně platí, že by do vozidla neměl zasahovat jiný než specializovaný nebo autorizovaný servis. Se zárukou většinou neděláme problémy až do doby, dokud zařízení, které si namontujete svépomocně, nenaruší či nepoškodí nic dalšího - pokud by v důsledku zkratu navtrdo "zadrátovaného" autorádia bez ISO převodky došlo k požáru vozu, uplatnění záruky by nebylo právě jednoduché...
Samozřejmě se také těžce reklamuje prasklá nebo poškozená palubní deska v důsledku neodborné montáže čehokoliv...
S přáním hezkého večera Vás zdraví
Radan Kožušník
AUTOCENTRUM HULVÁKY
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No cital som pozorne...
a aj vyrobca tehdajsich DAEWOO vozou mal takuto politiku...
Do vozidla byvala instalovana kabelaz, prip. reproduktory,
avsak bez autoradia.
Miesto kde malo byt umiestnene radio, bola na palubnej doske zaslepka,
sachta pre montaz radia, konektor anteny, a konektor pre pripojenie radia.
Zakaznik si mohol teda dat namontovat (namontovat) do vozidla Audiosustavu, vyhovujucu jeho potrebam a poziadavkam.
Tu ale treba brat na zretel, ze kabelaz bola zakoncena jednym 13 pin.
konektorom PODLA KOREJSKEJ NORMY; tak ako bolo spomenute.
Teda bola nutna redukcia. (tu ste si ale museli kupit)
Zariadenie si zakaznik-uzivatel mohol dat namontovat priamo v autorizovanom servise DAEWOO MOTOR Co., prip. v Specializovanom servise, ci predajni, kde pristroj zakupil.
Samozrejmostou bolo ze vsetko musi splnat urcite ISO normy
Teda o zaruke ani slovo...
..ale z tohoto vyplyva...
Ak by vam v servise DAEWOO namontovali radio, a zhorelo by vam,
mohli by ste ziadat nahradu za radio od Daewa..
Ak by vam v servise DAEWOO namontovali radio, a zhorela vam kabelaz,
tak je to jasne, opravu hradi servis DAEWOO..
Ak si v "specializovanom" servise date namontovat radio, zhorelo by,
radio plati "spec" servis ci predajna.
Ak si v "spec" servise date namontovat radio, zhorela by kabelaz v aute,
opravu hradi "spec" servis. TEDA DAEWOO ZA NIC NEMOHLO, NEVSTAHUJE SA NA TO ZARUKA u DAEWOO
To ze by "Spec" servis potom dal vase auto opravit do Daewoo servisu je uz ina vec.
no a nakoniec..
Ak si radio namontuje do auta sami, a nieco vam zhoriiiii..
..mozete si za to sami... platite si to sami..
bohuzial tak to je....
Totizto ak si nieco kupite a montujete sami,
neplati tu (obchodny) vztah SERVIS - ZAKAZNIK..
a aj vyrobca tehdajsich DAEWOO vozou mal takuto politiku...
Do vozidla byvala instalovana kabelaz, prip. reproduktory,
avsak bez autoradia.
Miesto kde malo byt umiestnene radio, bola na palubnej doske zaslepka,
sachta pre montaz radia, konektor anteny, a konektor pre pripojenie radia.
Zakaznik si mohol teda dat namontovat (namontovat) do vozidla Audiosustavu, vyhovujucu jeho potrebam a poziadavkam.
Tu ale treba brat na zretel, ze kabelaz bola zakoncena jednym 13 pin.
konektorom PODLA KOREJSKEJ NORMY; tak ako bolo spomenute.
Teda bola nutna redukcia. (tu ste si ale museli kupit)
Zariadenie si zakaznik-uzivatel mohol dat namontovat priamo v autorizovanom servise DAEWOO MOTOR Co., prip. v Specializovanom servise, ci predajni, kde pristroj zakupil.
Samozrejmostou bolo ze vsetko musi splnat urcite ISO normy
Teda o zaruke ani slovo...
..ale z tohoto vyplyva...
Ak by vam v servise DAEWOO namontovali radio, a zhorelo by vam,
mohli by ste ziadat nahradu za radio od Daewa..
Ak by vam v servise DAEWOO namontovali radio, a zhorela vam kabelaz,
tak je to jasne, opravu hradi servis DAEWOO..
Ak si v "specializovanom" servise date namontovat radio, zhorelo by,
radio plati "spec" servis ci predajna.
Ak si v "spec" servise date namontovat radio, zhorela by kabelaz v aute,
opravu hradi "spec" servis. TEDA DAEWOO ZA NIC NEMOHLO, NEVSTAHUJE SA NA TO ZARUKA u DAEWOO
To ze by "Spec" servis potom dal vase auto opravit do Daewoo servisu je uz ina vec.
no a nakoniec..
Ak si radio namontuje do auta sami, a nieco vam zhoriiiii..
..mozete si za to sami... platite si to sami..
bohuzial tak to je....
Totizto ak si nieco kupite a montujete sami,
neplati tu (obchodny) vztah SERVIS - ZAKAZNIK..
Nevim co Vas na tom tak udivuje, je to celkem bezny postup. Divne je spis jak to je na Slovensku s tou montazi za 1000, to je zlodejina ale tyto zarucni podminky jsou dane a vychazi ze zakona o ochrane spotrebitele...
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
no ono, jde o to, ze prodejce casto tvrdi (resp. umyslne nerika uplnou pravdu), ze ztratis zaruku na "auto", pod cimz si vetsina lidi predstavi fakt, ze instalaci radia pak nesmim reklamovat ani vadne mechanicke soucasti motoru. Slabsi ci neznale povahy pak radeji rezignuji, pozadovanou castku zaplati a jede se dal.shaman píše:Nevim co Vas na tom tak udivuje, je to celkem bezny postup. Divne je spis jak to je na Slovensku s tou montazi za 1000, to je zlodejina ale tyto zarucni podminky jsou dane a vychazi ze zakona o ochrane spotrebitele...
Prirozene, ze co si na aute zmenis sam nebo nechas zmenit treti stranu (proste obecne kdokoli krome daewoo/chevy neco na aute zmeni), pak ruci nejen za tuto sluzbu ale i dotcene komponenty, pripadne nasledne skody zpusobene jejich neodbornou instalaci apod. - tusim, ze todle mozna ani nebude ze zakona o ochrane spotrebitele, ale obecne z obcanskeho (ci obchodniho?) zakonika a prislusne pasaze, ktera hovori o odpovednosti za skodu.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
NO...
pravda veru...
Taktiez ak by som si namontoval radio, a zhorel mi pritom alternator,
taq Daewoo by sa mohlo so mnou hadat a neuznat zavadu ako reklamaciu
v ramci zaruky...
Ale ak si namontujem autoradio, a praskne mi hlava alebo nieco ine,
tak by to urcite uznat mali...
Co sa tyka tych 1000Sk, tak je to priblizna priemerna cena jednej servisnej hodiny (v AUTORIZOVANYCH SERVISOCH).
TO ZE TO NAMONTUJU ZA 15MIN. im je fuk...lebo oni si uctuju HODINOVU SADZBU.
Teda za kazdu zacatu hodinu.. liter..
A bohuzial niektore servisy sa tak "DRZO" spravaju...
Mne by napr. za opravu prevalenych dveri uctovali 7-8 tis.
No a nove dvere stoja 4990,-SK +DPH, nehovorim o tom, ze na vrakovisku by som kupil komplet dvere za 4 litre, z tapacirom, zamkom atd.
pravda veru...
Taktiez ak by som si namontoval radio, a zhorel mi pritom alternator,
taq Daewoo by sa mohlo so mnou hadat a neuznat zavadu ako reklamaciu
v ramci zaruky...
Ale ak si namontujem autoradio, a praskne mi hlava alebo nieco ine,
tak by to urcite uznat mali...
Co sa tyka tych 1000Sk, tak je to priblizna priemerna cena jednej servisnej hodiny (v AUTORIZOVANYCH SERVISOCH).
TO ZE TO NAMONTUJU ZA 15MIN. im je fuk...lebo oni si uctuju HODINOVU SADZBU.
Teda za kazdu zacatu hodinu.. liter..
A bohuzial niektore servisy sa tak "DRZO" spravaju...
Mne by napr. za opravu prevalenych dveri uctovali 7-8 tis.
No a nove dvere stoja 4990,-SK +DPH, nehovorim o tom, ze na vrakovisku by som kupil komplet dvere za 4 litre, z tapacirom, zamkom atd.