sjíždění předních pneu
Moderátor: Blue Lanos
prosimvas, budu vam to muset nakreslit nebo to zvladnete sami smerovost pneu vam nijak nebrani prohodit kola krizem, tomu by branila asymetrie (asymetricky vzorek pneumatiky).
smerova:
-------------> smer jizdy
> . . . >
> . . . >
vysvetlete mi, kde je problem tyto sipky prohodit libovolnym zpusobem, vy je nesmite otocit na rafku , to je pravda (proc taky), ale jediny duvod, proc byste nesmeli menit pneu z prave strany na levou nebo obracene je pokud by vzorek nebyl symetricky (pokud se vubec delaj, kdyz nad tim premyslim)
jediny duvod, proc nema smysl menit krizem je ten, ze v pripade, ze mate na zimni i letni gumy rafky (tzn. neprezouvate kazdy rok, jen prohodite cele kolo) byste museli jak inteligentni nechat gumy zout a prehodit na rafcich, protoze jinak prehodite smer jizdy, ale nic Vam nebrani hodit levou predni gumu na prave zadni kolo
a jeste neco: jakymkoli prohazovnim gum se nevyresi problem sjizdeni gum ze strany, gumy se zpredu dozadu prohazuji z toho duvodu, ze valna vetsina aut je jednak asymetricky zatizena predek/zadek a za dalsi predni hnana naprava si semtam hrabne ... coz zpusobuje rozdilne sjeti pneumatik na predni a zadni naprave (ale predni dve jsou ojete rovnomerne a zadni dve take, jen ty predni vic), nerovnomerne sjeti gumy v ramci kazdeho kola je bud spatnym nahustenim a/nebo geometrii ...
smerova:
-------------> smer jizdy
> . . . >
> . . . >
vysvetlete mi, kde je problem tyto sipky prohodit libovolnym zpusobem, vy je nesmite otocit na rafku , to je pravda (proc taky), ale jediny duvod, proc byste nesmeli menit pneu z prave strany na levou nebo obracene je pokud by vzorek nebyl symetricky (pokud se vubec delaj, kdyz nad tim premyslim)
jediny duvod, proc nema smysl menit krizem je ten, ze v pripade, ze mate na zimni i letni gumy rafky (tzn. neprezouvate kazdy rok, jen prohodite cele kolo) byste museli jak inteligentni nechat gumy zout a prehodit na rafcich, protoze jinak prehodite smer jizdy, ale nic Vam nebrani hodit levou predni gumu na prave zadni kolo
a jeste neco: jakymkoli prohazovnim gum se nevyresi problem sjizdeni gum ze strany, gumy se zpredu dozadu prohazuji z toho duvodu, ze valna vetsina aut je jednak asymetricky zatizena predek/zadek a za dalsi predni hnana naprava si semtam hrabne ... coz zpusobuje rozdilne sjeti pneumatik na predni a zadni naprave (ale predni dve jsou ojete rovnomerne a zadni dve take, jen ty predni vic), nerovnomerne sjeti gumy v ramci kazdeho kola je bud spatnym nahustenim a/nebo geometrii ...
- Reklama
Jakube jenom krátce.Nikdo se tu nikomu neposmívá,každý jsme omylný.Ale když přehodíš kola z levé strany na pravou??????
Nakresli si to a pochopíš.(změníš směr otáčení pneu)
A mám poslední poznámku k tomuto tématu.Každý si může na svém autě dělat cokoliv,nyní jde jenom o to,jestli je to podle odborníků správně.Já se za odborníka nepovažuji.
Nakresli si to a pochopíš.(změníš směr otáčení pneu)
A mám poslední poznámku k tomuto tématu.Každý si může na svém autě dělat cokoliv,nyní jde jenom o to,jestli je to podle odborníků správně.Já se za odborníka nepovažuji.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Dál se už nebudu k uvedenému tématu vyjadřovat , asi to nemá cenu , pokud někdo nepochopí , že ta šipka na boku pneumatiky určuje rotaci a ta je po přehození na druhou stranu pochopitelně jiná.( je to úloha tak pro pátou třídu ZŠ).
A pro Roberta : asi máme rozdílnou servisní knížku, protože v kapitole
6-22- záměna kol- nic o kříži nepíšou , dokonce je tam nákres- jasně přední L za zadní L a přední P za zadní P .
Jinak pánové přehazujte , přehazujte, já v tom mám jasno a dál odpovídat nebudu, jen jsem chtěl někomu pomoct, tak ať se vám to aspoň nesjíždí......
A pro Roberta : asi máme rozdílnou servisní knížku, protože v kapitole
6-22- záměna kol- nic o kříži nepíšou , dokonce je tam nákres- jasně přední L za zadní L a přední P za zadní P .
Jinak pánové přehazujte , přehazujte, já v tom mám jasno a dál odpovídat nebudu, jen jsem chtěl někomu pomoct, tak ať se vám to aspoň nesjíždí......
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
jedou dva cyklisti vedle sebe, kdyz se prohodi, budou se jim kola otacet jinym smerem? - o kolik se vsadime ze pojedou stel tim stejnym smerem?Václav Brousek píše:Jakube jenom krátce.Nikdo se tu nikomu neposmívá,každý jsme omylný.Ale když přehodíš kola z levé strany na pravou??????
Nakresli si to a pochopíš.(změníš směr otáčení pneu)
A mám poslední poznámku k tomuto tématu.Každý si může na svém autě dělat cokoliv,nyní jde jenom o to,jestli je to podle odborníků správně.Já se za odborníka nepovažuji.
Jakube, Jakube sleduji tuhle diskusi a nestačím zírat. Když se prohodí cyklisti tak pojedou stejně, ale když prohodíš gumy navlečené na disku, tak se při umístění na jinou stranu změní i rotace gumy a tuším hlavně o tom se dikutuje. S tím nic nenaděláš, ani kdyby ses rozkrájel. Pokud je ale máš bez disku tak je můžeš namontovat samozřejmě správně (ale musíš je otočit-vnitřní strana zleva bude pak vpravo venku) i na druhou stranu, ale to ti moc nepomůže. Jinak jsem viděl u kamaráda zimní směrové gumy, se šipkou označující směr rotace přes půl gumy, jak mu je v servisu suveréně nazuli obráceně [/b]
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
to je otazka kdo o cem diskutuje , ja todle presne napsal, cili nechapu, na co ziras , akorat mi prijde, ze nekdo cte prvni ctyri slova meho prispevku a konec, jinak ale pohodaRichard píše:Jakube, Jakube sleduji tuhle diskusi a nestačím zírat. Když se prohodí cyklisti tak pojedou stejně, ale když prohodíš gumy navlečené na disku, tak se při umístění na jinou stranu změní i rotace gumy a tuším hlavně o tom se dikutuje.
dikybohu budu tohoto procesu usetrenRichard píše:S tím nic nenaděláš, ani kdyby ses rozkrájel.
ja nepolemizuji o ucelnosti takoveho meneni, jen jsem reagoval, ze krizem menit nejdouRichard píše:Pokud je ale máš bez disku tak je můžeš namontovat samozřejmě správně (ale musíš je otočit-vnitřní strana zleva bude pak vpravo venku) i na druhou stranu, ale to ti moc nepomůže.
mno, co na todle rict, holt mel asi stesti na technika ...Richard píše:Jinak jsem viděl u kamaráda zimní směrové gumy, se šipkou označující směr rotace přes půl gumy, jak mu je v servisu suveréně nazuli obráceně [/b]
jen pro jistotu zde udelam copy&paste casti sveho kontroverzniho prispevkuRichard píše:Jakube, Jakube sleduji tuhle diskusi a nestačím zírat. Když se prohodí cyklisti tak pojedou stejně, ale když prohodíš gumy navlečené na disku, tak se při umístění na jinou stranu změní i rotace gumy a tuším hlavně o tom se dikutuje.
jediny duvod, proc nema smysl menit krizem je ten, ze v pripade, ze mate na zimni i letni gumy rafky (tzn. neprezouvate kazdy rok, jen prohodite cele kolo) byste museli jak inteligentni nechat gumy zout a prehodit na rafcich, protoze jinak prehodite smer jizdy, ale nic Vam nebrani hodit levou predni gumu na prave zadni kolo
koukam na to, ze je to vlastne to sme, co pises ty, takze budem zirat spolu
o cem tu kdo diskutuje je horko tezko rict, rada lidi nema dvoje disky (leto/zima), ale vzdy "prezouva" v pravem slova smyslu, nevim, jak jinak to uz rici
Nebudu to číst do detailu ale kolo které má určenou rotaci a tedy směr když je obuto na ráfku nedá se změnit jeho umístění z levé na pravou stranu a opačně samozřejmě při zdemontování pneumatiky z ráfku se dá nasadit tak aby to bylo správně to znamená že když máte sadu kol obutou vždy je to dvě kola na jednu stranu a dvě kola na druhou pak se dá prohazovat pouze přední za zadní . Pak jsou gumy které nemají žádné určení a těm je to jedno jen je dobré dodržet stranu na které byly namontované ale není to nutné . Dále se dělají kola asimetrická a u těch je zase jedno na kterou stanu je dáte ale není jedno jak jsou obuta na ráfku když se kouknete na moje pneu tak to jsou oni
musim to kopirovat, nebo si to prectes, jen na teto strance uz jsem to jednou udelal ... nevim, co k tomu dodat, ja tusim, ze nekteri od zacatku mysleli komplet kolo, ale ja taky netvrdil (a dokonce jsem to psal), ze lze prohodit komplet kolo (to nelze), ale nic vam nebrani dat levou predni *gumu* na prave zadni kolo - coz ostatne pise petr, trosku jina je situace u pneu, ktere jsou asymetricke, to jsem take psal a take to pise petr ...Anonymous píše:jakube ty jsi ale tvrdil něco jinéhojakub píše:petrm:
ja jsem taky rad, ze petr podporil mou teorii a taky doufam, ze si z toho vezmou vsichni ponauceni ...