silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Moderátor: Blue Lanos
silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Zdarec, mám takovou věc u LPG Espera, na volnoběh když je to přeplý na benzín tak má volnoběh hladký chod, ale když je volnoběh na LPG tak se auto strašně třese... dalo by se to přirovnat chodu na tři válce.
Je možný že to je třeba svíčkou? a že když se zmáčkne plyn tak se zvýší napětí a líp to chytá než na volnoběh=> a že by to teda bylo třeba svíčkou?
nebo to je nějaký to nastavení poměrů vzduchu a paliva? ale to by zase mělo být nějak přizpůsobené tomu plynu že?
nějaký nápad?
Je možný že to je třeba svíčkou? a že když se zmáčkne plyn tak se zvýší napětí a líp to chytá než na volnoběh=> a že by to teda bylo třeba svíčkou?
nebo to je nějaký to nastavení poměrů vzduchu a paliva? ale to by zase mělo být nějak přizpůsobené tomu plynu že?
nějaký nápad?
- Reklama
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Treba pozriet na otackomer, ci nie su otacky trochu nizsie nez na benzin. Ak ano, tak to trasenie je tym, tam neviem co pomoze, asi len vymena motorceka obtoku v klapke, ak je lpg dobre nastavene. Ak su otacky rovnake ako na benzin, tak potom asi fakt ide na tri valce, a treba najst, ktory to je. Na chybe moze byt: sviecka/y, kable, palec rozdelovaca, hlava rozdelovaca, alebo milion dalsich veci ale najpravdepodobnejsie su tie co som vymenoval. A prpadne este lambda sonda, ta tiez vie narobit nepeknu neplechu, ak je vadna.
Mne obcas nevie hned motor zrovnat otacky volnobehu na lpg, ale zatial som to velmi nezistoval, ci ide o motorcek obtoku alebo o co, ale obvykle to po par dnoch zmizne. Mozno sa zasekava atuatorcek lpg. A este moze byt auto citlive na lpg na bocny vietor, alebo rychlost auta, cim sa menia tlakove pomery v sani a lpg to nemusi zvladnut uregulovat ak je nevhodne nastavene. Pri nastavovani v garazi to nie vzdy lpg majstri nastavia tak aby to zvladalo vsetky situacie.
Co sa tyka vysokeho napatia, tak to je take vysoke, ze nema problem vygenerovat iskru na sviecke, ale moze sa stat ze prerazi nie medzi kontaktami sviecky ale este niekde na kabli voci motoru.
Co sa tyka napatia v palubnej sieti, tak to si RJ sama zrovna tak aby bolo okolo 14V, ak je prinizke, sama dvihne otacky. Takisto ked su otacky prinizke, napriklad ked vytiahnes jeden kabel zo sviecky, takze auto pojde na 3 valce, tak si RJ sama dvihne otacky. Okrem pripadu ze sa zasekava motorcek obtoku, ale to sa dal lahko overit, tak sko som napisal, vytiahnut jeden kabel za chodu motora a otacky po pociatocnom poklese, musia velmi rychlo vystupat nazad na 850/min cca.
Mne obcas nevie hned motor zrovnat otacky volnobehu na lpg, ale zatial som to velmi nezistoval, ci ide o motorcek obtoku alebo o co, ale obvykle to po par dnoch zmizne. Mozno sa zasekava atuatorcek lpg. A este moze byt auto citlive na lpg na bocny vietor, alebo rychlost auta, cim sa menia tlakove pomery v sani a lpg to nemusi zvladnut uregulovat ak je nevhodne nastavene. Pri nastavovani v garazi to nie vzdy lpg majstri nastavia tak aby to zvladalo vsetky situacie.
Co sa tyka vysokeho napatia, tak to je take vysoke, ze nema problem vygenerovat iskru na sviecke, ale moze sa stat ze prerazi nie medzi kontaktami sviecky ale este niekde na kabli voci motoru.
Co sa tyka napatia v palubnej sieti, tak to si RJ sama zrovna tak aby bolo okolo 14V, ak je prinizke, sama dvihne otacky. Takisto ked su otacky prinizke, napriklad ked vytiahnes jeden kabel zo sviecky, takze auto pojde na 3 valce, tak si RJ sama dvihne otacky. Okrem pripadu ze sa zasekava motorcek obtoku, ale to sa dal lahko overit, tak sko som napisal, vytiahnut jeden kabel za chodu motora a otacky po pociatocnom poklese, musia velmi rychlo vystupat nazad na 850/min cca.
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Každopádně LPG je hodně háklivé na kvalitu zapalovací soustavy, co stačí pro benzín, nestačí pro plyn... LPG má vysoké oktanové číslo, hůř se zapaluje. Začni svíčkama, pak kabely, nic nezkazíš i filtrem vzduchu....
Svíčky se prodávají i speciální na plyn, ale většinou jsem používal obyčejné Brisky a po 10000 je vyhazoval. Překvapily mě Brisky DOR 15LGS tedy ty bez elektrody. Na LPG bez problémů jely asi 40000 a startovaly rovnou na plyn i když bylo lehce pod nulou...
Svíčky se prodávají i speciální na plyn, ale většinou jsem používal obyčejné Brisky a po 10000 je vyhazoval. Překvapily mě Brisky DOR 15LGS tedy ty bez elektrody. Na LPG bez problémů jely asi 40000 a startovaly rovnou na plyn i když bylo lehce pod nulou...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
no samozrejme ze muze byt cokoliv s kabelama ci svickou i kdyz se mi to uplne nezda ale zkusil bych dojet nekam na kontrolu plynu.zalezi taky co mas za system plynu.pokud je to sekvence tedy kazdy valec ma svuj plynovstrik muze to byt jednim z nich.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
no je to viac ako 90% že sú to za
1 svičky
2 káble
3 cievka (tu nechaj nakoniec )
začni sviečkami a pokud sa to vrátí tak kabely no to by malo pomôcť ale potom už je to cievka a ta bohužial pri aute na LPG je dosť háklivá a odchádza viac ako pri benzine ,je to taká daň za plyn no aj tak to nieje tak hrozné už to tu potkalo viacej ludí aj mna
1 svičky
2 káble
3 cievka (tu nechaj nakoniec )
začni sviečkami a pokud sa to vrátí tak kabely no to by malo pomôcť ale potom už je to cievka a ta bohužial pri aute na LPG je dosť háklivá a odchádza viac ako pri benzine ,je to taká daň za plyn no aj tak to nieje tak hrozné už to tu potkalo viacej ludí aj mna
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
tak je to opravdu nižšíma otáčkama... jak se to nastavuje? prý se musí na nějaký speciální přístroj...
navíc kvuli tomu LPG to je asi ještě težší že?
navíc kvuli tomu LPG to je asi ještě težší že?
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Nenastavuje sa to nijako, to si musi dvihnut riadaica jednotka beniznu sama. Ak jej vsak do toho zle keca lpg jednotka tak to nezvladne. Taksito moze byt problem v krokovom motorceku, ktory skrti obtok skrtiacej klapky v sani. Teleso skrtiacej klapky je to kam usti hruba gumena cierna hadica iduca od krabice so vzduchovym filtrom. Na otm telese je priskrutkovany motorcek ktory skrti obtok. Ide k nemu kabel, ale nepomylit si so snimacom polohy klapky, ten je omnoho mensi. Mozno je obtok zaneseny bordelom, mozno je roztrhnuta gumena hadica od filterboxu, mozno to niekde netesni, mozno mate mizerny mixer lpg, mozno prilis uskrteny splynovacd, mozno zaseknuty skrtak na hadici lpg (tzv. atuatorcek), mozno zle nastavenu lpg jednotku. Tazko povedat. A este ak sa to deje len pocas jazdy tak mozno len pretlak v sani prilis ochudobni zmes.
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
pravě že jenom při volnoběhu.Dneska jsem na to koukal a nejakou dobu to na plyn jelo pri 1000 otackach a bez klepani...ale po nejake dobe to klesne tak na 800-850 (odhadem) a klepe se to ...
a pri razeni jakmile se zmackne spojka tak lpg obcas klesne i na 400- tedy je videt jak rucicka otacek sjede hodne dolu a pak zas vyjede na tech 800. (treba na krizovatce)
zkusim promazat ten krokáč ale je to tak pul roku z LPG prohlídky a ten krokáč vypadá čistej... ale je to jen zvenku.
a pri razeni jakmile se zmackne spojka tak lpg obcas klesne i na 400- tedy je videt jak rucicka otacek sjede hodne dolu a pak zas vyjede na tech 800. (treba na krizovatce)
zkusim promazat ten krokáč ale je to tak pul roku z LPG prohlídky a ten krokáč vypadá čistej... ale je to jen zvenku.
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Pokud to robí atuátor to sa dá zistiť pomocou ročného škrtica na prietok LPGčka tedy ten sa napojí na miesto atuátora potom sa plyn ručne nastaví na dané hodnoty a pri akcelerovaní sa pozrie ako otvára atuátor no lahšie je to hodiť na PC tam mi krok atuátoru ukazuje takže viem či ide alebo nie,no to klepanie motora múže spôsobovať default ktorý však lze nastaviť len softvérovo,jedná sa tedy vlastne o spodnú a hornú hranicu otvorenia atuátora.
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
a tak ten clovek co tu nabizel diagnostiku (myslím ze ma oktavku v avataru) by to poznal?
jsem totiz z prahy a on taky... na slovensko bych to mel z ruky;-)
jsem totiz z prahy a on taky... na slovensko bych to mel z ruky;-)
-
- Příspěvky: 9225
- Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
- Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
- Kontaktovat uživatele:
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Ten človek je palikx no ale on Ti môže zrobiť asi len diagnostiku na klasiku čiže na LPG neviem či má soft ale skjôr nie takže budeš musieť navštíviť LPG servis
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
Mne na leganze tiez blbol volnobeh na LPG a pomohlo nastavenie v servise, vraj bola bohata zmes a RJ sa ju snazila upravit a pri poklese otacok bola potom velmi chudobna a motor sa chudak triasol az zdochol. Po nastaveni isiel ok.
EX strieborná Leganza 1999 + LPG Lovato
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Dacia Sandero 0,9TCe, Easy R, LPG STAG 05
Re: silné vibrace motoru při LPG na volnoběh
a na kolik to vyšlo a ve kterém si byl servisu;-) ?