špatné starty

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
Robert Znojmo
Příspěvky: 67
Registrován: stř říj 27, 2004 19:03
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

špatné starty

Příspěvek od Robert Znojmo »

Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 89
Registrován: sob zář 18, 2004 01:43
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Joska »

cus roberte precti si link na tomto foru je to tam popsany (i kdyz ne vyreseny :cry: )
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1504
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

já startoval po 2 dnech stání (teplota asi +2) a nastartoval jsem až napočtvrté, ještě nikdy jsem nestartoval víc než dvakrát. Nějak z toho zatím nedělám závěry a věřím že i Matiz má občas své dny :D
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

:o :o :o :o tak to se mi nezdá, ještě se mi nestalo startovat napodruhé.
Bez plynu , se spojkou , nastartuji vždy napoprvé, i v -15° v Alpách, pouze to pomaleji točilo, jak to bylo ztuhlý.
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

Tomáš píše::o :o :o :o tak to se mi nezdá, ještě se mi nestalo startovat napodruhé.
Bez plynu , se spojkou , nastartuji vždy napoprvé, i v -15° v Alpách, pouze to pomaleji točilo, jak to bylo ztuhlý.
hele nestraš mě jo :(
Návštěvník

Re: špatné starty

Příspěvek od Návštěvník »

Robert Znojmo píše:Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.
No je to zaujimave...
..maju Trojvalec ??? ( 0.8 ) alebo Stvorvalec...???( 1.0 )
..kedze pisesh ze r.v.98 taq predpokladam ze troj..

no skus prekontrolovat tie sviecky, kable, rozdelovac,
..pretoze trojvalec v pripade ze ide len na DVA VALCE, sa za studena
na volnobeh neudrzi, a za tepla len taq taq..

teda zazil som to na TICU, a to je ten isty motor,...

potom by som dalej zistoval, ci maam dostatok benzinu, (mash karburator alebo MPi..??), palivovy filter bol meneny..??
a hlavne ci vnom nieje voda....
..skus priliat do nadrze trochu Liehu ci Anabex (ci jako sa to volaa...)

a raz som zazil aj to, ze bol spinavy filter na saniii...
...(vo visavaci bolo menej prachu... :lol: )

..este by to mohol byt aj vyzrazany "kondenz" v rozdelovaci..napr..
..
tazto 100%tne poradit..
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

...[kua zas ma odhlasilo ] ... :roll:
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

já už začínám mít se startováním docela problémy, už sem tam napoprvé nenastartuju a pokud jo tak po 30s se rozsvítí check a motor zhasne, check zhasne taky takže je asi probl při chodu na volnoběh, a to se stane třeba i 3x za sebou. teplota přitom neklesá pod -5. při jízdě problém není, motor běží stabilně a dobře táhne. po zahřátí se rozjedu na jedničku bez přidání plynu. mám to auto od jara takže nevím jestli se tak chovalo i minulou zimu a jestli na jaře zas bude vše ok nebo se něco posralo.
motor 0.8 MPI z roku 2000, olej i filtr nový, svíčky+kabely taky
:(
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

nechci malovat čerta na zeď,ale budeš muset asi do servisu,něco bude špatně.
Doporučení:jeď dříve,ať tě nemusí nikdo tahat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Robert
Příspěvky: 1266
Registrován: úte srp 31, 2004 19:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Robert »

Tohle muze byt i LAMBDA SONDA.... :(

Nic moc, neni to zrovna levna zalezitost :( :o
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

mohl byste někdo pls změřit odpor čidla na svorkách u filtru sání?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
K čemu slouží "EGR"? :?
Děkuji
Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Teď mě neberte moc vážně , vím to jenom okrajově , ale EGR je nějaký podtlakový bazmekt , který nějakým způsobem znovu přepouští výfukové plyny k sání a snižuje tím emise.... Když je špatný, motor jde nepravidelně a vypadá to jako špatné svíčky nebo kabely. U Matize se s tím dá prý v pohodě jezdit , ale některá auta si bez něj neškrtnou.
To je téma pro odborníka.... jak je na tom Petrm , už jsi na netu ?????
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Radim
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 31, 2004 12:09
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Radim »

Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
podle manuálu ano, při závadě EGR se do ECM (elektronický kontrolní modul) posílá chybový kód E (kód závažnosti poruchy-některé poruchy MIL nerozsvítí) a ten rozsvítí MIL.
Pokud je teda MIL to samé co engine check. :?
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“