EGR - zaslepka

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...hm Richard to zní logicky,...no přiznávám se funkci EGR ventilu jsem až takto neznal...díky za vysvětlení aneb jeden dnes už všechno neví...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Richard »

Ještě k té funkci, z výše napsaného vyplývá, že EGR je v provozu jen při částečném zatížení motoru, při plném plynu a plném zatížení musí být zavřený........ Je potřeba plno paliva i plno vzduchu
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...chápu, je to opět logické vysvětlení...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od HusarJan »

No ked ja som len tak zaslepil nič sa nezlepšilo iba sa zhoršilo blbli otáčky ;)
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...tak ten EGR tam k něčemu asi je...co na to palikx?...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Richard »

To víte že tam na něco je :D Ono je potřeba i ucpat tu hadičku co do něj přivádí podtlak a ovládá otvírání a zavírání, tedy u těch starších Nubir, pokud je ovládání elektrické už to zaslepení moc nepomáhá, nějaká čidla zjistí, že ten systém je mimo a hodí poruchu, takže zaslepit když to při malém zatížení pocukává a nepomáhá čištění a rozhýbání, ale jen když se jedná o podtlakově ovládaný EGR .......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
jamal89
Příspěvky: 2065
Registrován: stř srp 05, 2009 21:40
Bydliště: Vinodol okr.Nitra

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od jamal89 »

a tak ale toto je uz na mna moc logiky ale ako citam je to uplne zbytocne zaslepovat ho
ex 1x lada 2105 1,3...teraz 1,2 72k silver, komfort,
SS ,MOMO Corse,continental,WM sport,Sony,Sal,Hertz,
cutsprings
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...to pak nezbývá než koupit zhruba za tři litry nový...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od ppp »

Richard píše:
jamal89 píše:a tak co dosiahnem zaslepenim EGR ventilu??? lepsia spotreba lepsi vykon a lepsi chod a cistejsi motor???
Bohužel nic z toho co uvádíš, dokonce i to co uvádí na těch stránkách Renaultu o EGR není moc přesné. Přesné je pouze to, že výfukové plyny jdou zpět do sání, ale není to z důvodu aby se znovu spálily. Ono se s těmi výfukovými plyny, které v ideálním případě jsou zcela bez kyslíku v částečném zatížení motoru nahrazuje část objemu motoru který není potřeba.
Když potřebuješ jen část výkonu motoru (třeba 1/2) stejně se naplní celý objem válce vzduchem a následně se do něj vstříkne palivo (1/2množství), co se stane? Směs je chudá se všemi následky...... Ale když 1/2 objemu válce nahradíš výf. plynem, který je vlastně bez kyslíku a nijak hoření neovlivňuje, je to celkově OK, tedy 1/2 dávka paliva do 1/2 dávky vzduchu je v dokonalem poměru a emise jsou OK.....
Zaslepením odstraníš jen chyby vznikající nedokonalým zavíráním ev. otvíráním EGR, neustále propouštějící ventil negativně ovlivňuje složení směsi a motor může cukat atd. Zaslepením se nezmění ani moc spotřeba, ale pokud je už EGR načatý, zlepší se chod motoru.
Pridal by som ze EGR bol vlastne vymysleny ako znizovac NOx v emisiach. Cize v emisiach, ktore su dolezite pre schvalenie predaja auta v roznych krajinach. Emisie merane na beznych emisnych staniciach to neovplyvni, tam sa NOx nemeria, ani na to nemaju vybavenie. Tym ze sa do valcov nasaje nieco co nevyraba teplo, len ho pohlcuje sa zvysi tepelna kapacita plynov vo valci a plamen nema taku teplotu a teda sa nevytvara tolko oxidov dusika (fajnych to maskrt sposobujucich hromadnych uhyn mikroorganizmov a vo vacsej koncentracii aj makroorganizmov ale v malych koncentraciach aj napr. vznik rakovin).
Ale teoreticky ma EGR aj zopar dalsich zaujimavych a uzitocnych veci. Tym ze znizuje teplotu horenia vo valcoch chrani pred prehriatim vyfukove ventily. Vdaka viac zmesi sa zvysuje ucinnost motora pri malych zatazeniach. Pri malych zatazeniach je skrtiaca klapka otvorena len mierne takze motor musi nasavat zmes tazsie a nasaje jej menej. EGR vsak trochu prida spalin a hned je zmesi viac a aj tak lahsie nasata do motoru a tam vytvori vacsi tlak pri nizsej teplote, takze su v motore mensie tepelne straty.
Ale ak EGR blbne tak pri privelkej davke spalin zmes nemusi dokonale prehoriet a pripadne sa nemusi zapalit vobec. A ak je otvoreny aj pri plnom plyne tak obera auto o zrychlenie. A ak je otvoreny pri volnobehu tak volnobeh nemusi byt velmi stabilny.
Proste odpojenim egr nic nepokazite. Ale nemusite ani nic ziskat ak motor bezi v poriadku alebo ak problem nie je sposobeny egr. Ja som na nubire egr odpojil ale myslim ze zbytocne, pretoze problem to neodstranilo a problem sa prejavuje len pri prevadzke na lpg. Ale v pripade ze mate auto ako je napr. renault benzinak tak by som asi egr nechal radsej na pokoji, pretoze renaulty boli na lpg fore spominane ako haklive na vyfukove ventily. Par ludi ich uz malo prepalene.
To som ale mudry co? :lol: Polovicka informacii je z parminutoveho browsenia a druha polovicka z roznych pikosiek co som si zapamatal z dlhorocneho browsenia. :lol:
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...to ppp doplnil jsi v podstatě Richarda a osvětlil si ještě navíc působení EGR ventilu na snížení teploty ve válcích ( taky důležitá věc i když pomíjená ), za to Ti patří dík, s provozem na plyn jenom potvrzuješ jeho horší mazací schopnosti nebo jinak prostě nemaže, neochlazuje násatou směsí a tak odchází ventily...v žádném případě si nehraješ na " chytrýho "...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Richard »

No s tím plynem mám tak trochu zkušeností, sice ne s Dejvem ale se Šáde Felicie, Mám na plyn najeto 140000 a žádný problém s ventily, olej to nežere, jen jezdí, občas svíčky a filtr vzduchu..... a to přes léto se benzín do motoru vůbec nedostane, startuje to rovnou na plyn.... a fakt žádnej problém -i a to tam leju olej z německých hypermarketů za 8 EURO 5 lt...... -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: EGR - zaslepka

Příspěvek od Serpico »

...inu shade má nepřekonatelnej tříložiskový motor z padesátých let z populára dokola inovovanej, hliníkovej blok, hlava a s upravenými písty vnitřní roztažnost atd., třeba to " snese ", jenom dodávám viděl jsem u palikxe motor z nubi, tuším po 180tisících na plyn bjes_des -e a stačilo mi to ( dělali se ventily jeden píst, i s kroužkama, šály na ojnicích, ojnice ) ...no dostala zabrat a není to jen můj názor ale i palikxe...

inu mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“