Baterie na Matízka
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Sehnat kabely a svorky není problém. Mají je v každém auto-elektro obchodě. Natáhnout je z kufru do motoru taky není nijak složité, ale zabere to čas. Když jsem tahal dozadu kabely k reprákům, tak jsem vymontoval sedalo řidiče, zadní lavici, bezpečnostní pás řidiče, oplastování v interiéru a odhrnul koberec. Nějaká díra mezi kabinou a motorem se najde vždycky. Určitě bude nutné vést od baterky do motorového prostoru 2 dráty. Kdyby se batereka ukostřila v kufru, nemuselo by to dělat dobrotu kvůli poměrně vysokému odporu plechu karoserie.Radim píše:až budu měnit baterku zvážím standardní baterku do kufru namísto originální, problém budou kabely a svorky na ně (sehnat je a protáhnout je autem) a uchycení baterky v kufru jinak by to melo fachat, vlastně ještě se kouknu jestli ji pak alternátor bude vůbec stíhat dobíjet
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Já na originál beterce žádný oko nemám, je to nějaká značka Rocket (je na ni takovej hezkej panáček, jůůůů) nebo co no nějaký asijský noname ale je v pohodě, aspoň má ucho. Před zimou jí preventivně dobiju nabíječkou a vrčim.
To fakt nová stojí 1800? To je tedy maso. V Německu jsem v listopadu kupoval do Venta 65Ah za €29,95. Myslel jsem že malá baterka bude i levná ... a ona asi není.
To fakt nová stojí 1800? To je tedy maso. V Německu jsem v listopadu kupoval do Venta 65Ah za €29,95. Myslel jsem že malá baterka bude i levná ... a ona asi není.
takhle uvazovat nemuzes, cena baterie se odviji od znacky a dale dle toho, jak moc se ji vyrobi a hlavne proda (vyrobce tedy muze dostat naklady dolu), rozmer na matize je atyp a proto ta cena. Naopak produkty pro vw jsou casto pouzitelne v deseti jinych autech a proto, pokud navic koupis nejakou neznackovou, tak mas velkou sanci ji koupit za par stovek ...Pavel2 píše:Myslel jsem že malá baterka bude i levná ... a ona asi není.
Nevím, proč by se baterka v kufru měla ukostřovat až někde k motoru? Kdysi dávno jsem měl starou Octavku, trochu jsem ji překopal (halogeny, mlhovky, alternátor, el. ostřikovač, cyklovač na stěrače) a na zimu jsem dával do kufru baterku z náklaďáku (150Ah). Jednak kvůli zatížení zadní nápravy, jednak z důvodu zimních startů. Ukostřil jsem ji přímo v kufru a žádný problém nebyl. Je fakt, že tam nebyla žádná elektronika, ale fungovalo všechno bez problémů, včetně dobíjení.
mno ondras psal tohle:Vojta píše:Nevím, proč by se baterka v kufru měla ukostřovat až někde k motoru?
coz ja vnimam jako radu, nikoliv jako konstatovani a vzhledem k tomu, ze:Ondras píše:Kdyby se batereka ukostřila v kufru, nemuselo by to dělat dobrotu kvůli poměrně vysokému odporu plechu karoserie.
tak ja nevim, musim se dal rozepisovat, kdo chce at zkusi, na problemy byl upozornen na mozne reseni pomer cena/vykon, ... to tady padlo taky.Vojta píše:Kdysi dávno jsem měl starou Octavku ...
Muj osobni nazor (a nikomu ho nevnucuju) je koupit std baterku, jakkoli drazsi a vylepseni a setreni resil na urovni potahu na sedacku
Petrm souhlasím s tebou.Jednou je baterie místěná od výrobce v motoru a tak by tam také měla zůstat.A rozdíl v ceně oproti jinému typu je něco okolo 400 Kč,což si myslím s pohledu životnosti baterie je částka zanedbatelná.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Vojto, je to právě kvůli elektronice. Spotřebiče s větším příkonem i dobíjení by fungovaly dobře, protože se velké proudy přes kastli protlačí, ale napětí z čidel, které měří ŘJ už mohou být maličko zkreslená. Proto se celkem běžně v rámci tuningu motoru požívají zemnící kity, což jsou kvalitní a pěkně tlusté měděné kabely, kterýma se spojuje mínus pól baterky s místy na motoru v blízkosti čidel, svíček a vstřikovačů. Poměrně často je to k vidění i u poladěných Matízků z KorejeVojta píše:...Je fakt, že tam nebyla žádná elektronika...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
baterka...
Moje baterka po šesti letech odešla... oko bylo také hodně tmavé, ale stále startovala. Před svátky jsem koupil Polskou za 1300,- a spoköjenost (v orig.servisu Daewoo ČR za ní chtěli 2100,- Kč )
Minulý týden jsem byl v Hypernově a zvědavost mi nedala, abych nemrknul kolik stojí baterie 40Ah. A koukám, že měli dvě,každá jiná (noname), ale jedna byla asi o 4cm kratší. Do Matesa by stejně asi nešla, to by musela být ještě o pár cm užší. Jen mě překvapilo že při stejné kapacitě měly ty baterky dost rozdílné rozměry. Měl jsem za to, že rozměry jsou dané nějakou normou. Jo a cena byly u obou stejná 699kč, což je proti originál do Matesa celkem rozdíl.
Už bez Matesa