teplo v auticku:-)
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 174
- Registrován: pát kvě 07, 2004 11:07
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
kurenie
podobne mam tiez espero a ked je tak -5 tak po 1-2 km zacne kurit
tak ze mam ventilator zapnuty max. na 1-ke
tak ze mam ventilator zapnuty max. na 1-ke
PREDAM - Daewoo ESPERO 2,0 8V SOHC, r.v. 96, zelena metaliza, Green vlozka, ABS, AirBag,klima spotreba kombi 6 - 7 l/100km, cena 60k, treba vidiet. tech stav 95%, vizualny stav 70%
Renault Laguna 1.9 DCi Authentic combi, 79kW, r.v. 2002, naj.75tis. , ABS, 8x ABG, ..., man.klima, turbo,
Renault Laguna 1.9 DCi Authentic combi, 79kW, r.v. 2002, naj.75tis. , ABS, 8x ABG, ..., man.klima, turbo,
- Reklama
Jednou sem měřil teploměrem co byl v autě na kolik se vytopí byl to matiz a jel sem už s ohřátým autem a po 7 kilometrech mě to napadlo. Dal sem teplotu na max a jel dalších asi 8 kilometrů a v autě byla teplota vnitřní 52 °C venkovní 5 °C ostatně můj Lanos -měl sem v háji vnitřní zrcátko a v létě když byly horka tak mi naprosto volně plandalo na tom kloubku než sem vyvětral na přijatelnou uroveň v autě a pak teprve začalo trošku držet v nastavené poloze a když sem loni skoušel jak to topí tak po 10 kilometrech to zrcátko začalo padat jako v létě když je v autě 50 . Mám to do práce 7,5 Km a nikdy sem nedojížděl do práce s topením naplno max 2 ventilátor a teplota tak 1,5-2 cm od max
Tak pri teplotach, ktere ted jsou, tak kdyz mam motor ohraty na maximum, tak jak se ohreje, a dam ventilator na 2, teplotu na maximum, vnejsi vstup vzuchu, foukani vyduchama v palubovce, tak je na ruce citit, ze ten vzduch je asi teplej, ale ani nahodou nema 50 stupnu . U Lanosa kamaradky je urcite teplej, ale taky nic moc, kdezto u Toyoty taty nebo Forda kamarada clovek pred vyduchy neudrzi ruku (teda aspon pokud nema rad bolest ).
Já když mám nastavenej výdech proti mě tak tan levej mám proti ruce na volantu a když nestlumím topení tak mě za chvilku začne pálit kovovej řemínek na hodinkách opravdu jezdím 7,5 kilometrů a topení musím tlumit je pravda , že je jen kolem 3 °C až bude pořádně mrznout tak to možná nebudu muset tlumit , ale fakt sem si nikdy nemohl stěžovat jak to topí
No dnes jsem se zase přesvědčil o menší účinnosti topení v Nubiře. Topí to, ale .... po cca 8 Km ještě nemám teplotu na obvyklém místě a to i s kartonem před chladičem (Š120 jsem nikdy neměl) Ale říkal jsem, že těch 8 km jedu z kopce a jen okolo Vltavy po rovině. Když jedu domů tak je to lepší. Petře myslíš, že bych měl vyměnit termostat? Je v hadicích nebo v nějakým domečku? Je to vložka, nebo se musí měnit celý? Nedá se upravit nějaký jiný? Pro příklad: Kdysi jsem měl Mitsubishi Space Wagon a v něm upravený (rozměrově) termostat z Favorita = absolutní spokojenost za 70,- . Bylo tam i čidlo tlaku oleje ze škodovky a dokonce chladič ze Š 120 (akorát jsem musel upravit tlakové víčko nalévání přímo do hadic) a opravdu to ten dvoulitr bez problémů uchladilo.petrm píše:Já když mám nastavenej výdech proti mě tak tan levej mám proti ruce na volantu a když nestlumím topení tak mě za chvilku začne pálit kovovej řemínek na hodinkách opravdu jezdím 7,5 kilometrů a topení musím tlumit je pravda , že je jen kolem 3 °C až bude pořádně mrznout tak to možná nebudu muset tlumit , ale fakt sem si nikdy nemohl stěžovat jak to topí
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
To že teploměr vody ukazuje málo nemusí mít vliv na topení mě to topí a přitom teploměr se ještě ani nehne z nulové polohy . Nubira má termostat v hliníkovém domečku a prodává se to jako celek . Na druhou stranu píšeš že jezdíš docela dost z kopce . To by mohl být ten problém když jedeš z kopce a máš zařazenou rychlost tak jak už sme to tu několikrát psali jednotka přestane dodávat bezín do motoru a ten se pak nemá od čeho ohřát když nezapaluje a k tomu ti nepomůže ani karton ani lepší termostat . O úpravě jiného nevím ale měl by se dát koupit jiný třeba s vyší teplotou na otevření ale ten už není originál ale třeba z Elitu a nebo od Štangla
Tak, ja mám teda asi začarované auto, doteraz som bol spokojný (s kúrením), mám ho dva roky aj čosi, ale keď som chcel, dosiahol som akúkoľvek interiérovú teplotu, aj trenkovú v najväčšej zime, aj zimu v lete...
Pred dvoma týždňami som dal vymeniť tesnenie pod hlavou (bolo treba, nie len tak, obtečený celý blok) aj zarovnať hlavu a od vtedy ako keby uťalo, auto kúri ako keby som práve naštartoval aj po hodine jazdy cez kopce... Podotýkam, že teplota motora sa podľa teplomera chová tak, že chyba termostatu je vylúčená, pomaly vystúpa na obviklú, čo je zhruba vodorovná poloha a tam kolíše v intervaloch ako pred opravou. Voda neuniká a nieje ani v oleji, čo by ukazovalo na chybné namontovanie tesnenia, ktoré som si dal normálne urobiť u machanika, ktorý sa mi o auto stará odkedy ho mám (robí v značkovom servise Citroen). Ani hadice chladiacej sústavy nie sú tvrdé (natlakované - unikanie tlaku z valcov do vody) a to by mi vyrazilo všetkú vodu už po pár kilákoch. Prívodné hadice do kúrenia sú teplé (horúce). Keď auto stojí, tak začne kúriť lepšie, ako keď ho potom preženiem, čo je paradoxné... Klapky fungujú, všetky... aj ventil kúrenia... Zostáva len jedna otázka: Môže byť zapchatý radiátor, alebo je predsa len vadný termostat (kde je potom správna prevádzková teplota kúrenia)??? Alebo v čom to môže byť???
Pred dvoma týždňami som dal vymeniť tesnenie pod hlavou (bolo treba, nie len tak, obtečený celý blok) aj zarovnať hlavu a od vtedy ako keby uťalo, auto kúri ako keby som práve naštartoval aj po hodine jazdy cez kopce... Podotýkam, že teplota motora sa podľa teplomera chová tak, že chyba termostatu je vylúčená, pomaly vystúpa na obviklú, čo je zhruba vodorovná poloha a tam kolíše v intervaloch ako pred opravou. Voda neuniká a nieje ani v oleji, čo by ukazovalo na chybné namontovanie tesnenia, ktoré som si dal normálne urobiť u machanika, ktorý sa mi o auto stará odkedy ho mám (robí v značkovom servise Citroen). Ani hadice chladiacej sústavy nie sú tvrdé (natlakované - unikanie tlaku z valcov do vody) a to by mi vyrazilo všetkú vodu už po pár kilákoch. Prívodné hadice do kúrenia sú teplé (horúce). Keď auto stojí, tak začne kúriť lepšie, ako keď ho potom preženiem, čo je paradoxné... Klapky fungujú, všetky... aj ventil kúrenia... Zostáva len jedna otázka: Môže byť zapchatý radiátor, alebo je predsa len vadný termostat (kde je potom správna prevádzková teplota kúrenia)??? Alebo v čom to môže byť???
TEPLo
petrm píše:No tak to bych asi zešílel já mám do práce 7,5 kilometru a než tam dojedu tak topení maximálně ve dvou třetinách stahuju na míň jelikož když ho nestáhnu vylezu z auta jak ze sauny úplně rudý tváře . Lidi co to máte za auta já fakt denně jezdím v několika autech a ty všechny topí dobře a nikdo si nestěžuje a kdo si stěžuje tak má špatnej termostat
Souhlasim a dodavam ze po 5 minutach jizdy uz moje Espero celkem solidne topi,myslim ze chtit od auta aby po nastartovani ihned topilo je nesmysl.
Špatnej termostat se na těhle autech většinou neprojeví na ukazateli teploty naše služební Leganza žrala 17 L a topila dobře a nikdo mi nechtěl věřit že je termostat v háji tak sem ho navlastní pěst vyměnil auto jezdí za 10 a je v něm jen trochu tepleji (předtím si nikdo na topení nestěžoval a bohatě stačilo ) . Termostat si vyzkoušíš jednoduše když se rozjedeš se studeným autem tak třeba po 1 Km zastav a jdi si sáhnout na hadice do chladiče a chladič musí být studený (ledový ) pak zase ujeď další kilometr a zase to jdi skontrolovat dokud ti teploměr nebude ukazovat téměř běžnou teplotu tak musí být chladič a hadice stále studený . To že je ta spodní hadice lehce teplá směrem od motoru je normální nesmí být teplá ale u chladiče . Jde to zkoušet i na stojícím autě ( a je to možná i lepší) uplně stejně prostě nastartuj a kontroluj chladič musí být stále studený a najednou se ohřát jak pustí termostat .
Ahoj. V jakém místě se vám pohybuje ručička teploměru při max. zahřátí motoru a vody v chl. soustavě u Espera 1,8? U mě je to na prostřední čárce a lechce nad ní. Ale jekmile vyjedu na dálnici v teplotách -1 a níž a tak po 30km při rychlosti 140 km/h mi klesne až dolu a auto přestává ÚPLNĚ topít. Mám podezření na termostat,může to být tím,nebo i něčím jiným??? Teď se bez kartonu mezi chladiči neobejdu.Ale stejně furt jakmile to rozjedu tak teplota motoru rapidně klesá a to ten kartón zakrývá 2/3 chladiče.
Daewoo Espero 1,8 MPI 70kw 7 let,plná výbava
Prostě bezva autíčko,jen kdyby mělo sklopné zad. sedadla
Prostě bezva autíčko,jen kdyby mělo sklopné zad. sedadla
Tak to je přesně termostat když jedeš plynule na volným prostranství a jedeš rychleji tak se to všechno chladí v chladiči a jde to zpět do motoru když jedeš ve městě a neustále zastavuješ a rozjíždíš se a každou chvíli stojíš na semaforu tak se to skoro normálně ohřeje a docela to i topí protože to ten nápor vzduchu neuchladí při vyšší rychlosti to ale stačí na to aby to přestalo topit
- PetrCBR
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř srp 18, 2004 22:22
- Bydliště: Roznov pod Radhostem
- Kontaktovat uživatele:
No me pri delsich cestach i po meste v tomto pocasi ukazuje rucicka porad skoro nulu, ale topi to slusne, tak nevim.petrm píše:Tak to je přesně termostat když jedeš plynule na volným prostranství a jedeš rychleji tak se to všechno chladí v chladiči a jde to zpět do motoru když jedeš ve městě a neustále zastavuješ a rozjíždíš se a každou chvíli stojíš na semaforu tak se to skoro normálně ohřeje a docela to i topí protože to ten nápor vzduchu neuchladí při vyšší rychlosti to ale stačí na to aby to přestalo topit
Daewoo Espero 2.0MPi, '97 (šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Kia Cee'd SW 1.6 CVVT, '08 (nový šmudla)
Moje nubira taky měla problémy z topením a studenou vodou. na dalnici jsem videl jak ručička klesla na své minimum. Sice z ventilačky šel jemně teplý vzduch ale toto není normální stav. Až po výměně druhého termostatu (jsou tam pry dva) mi teplota motoru neklesa ani v rychlosti při mrazech a topí to trochu víc. Podle mě pokud teplota vody kolísá při jízdě tak na vině je většinou posratý termostat.
- T-PK
- Příspěvky: 501
- Registrován: úte srp 31, 2004 09:49
- Bydliště: Frýdlant nad Ostravicí
- Kontaktovat uživatele:
Mno,jak sme meli Espero fungl nove,tak sme jezdili asi půl roku v lete a rucicka teploty skoro nikdy nestoupla ani na prvni dilek (jednou ano a to byl cesta za dost velkeho horka do Chorvatska)..Pak sme se na to ptali a proste tam bylo neco od novoti spatne,tak to blbe ukazovalo,no...takze,jestli to taky nebude chtít výměnu...PetrCBR píše:No me pri delsich cestach i po meste v tomto pocasi ukazuje rucicka porad skoro nulu, ale topi to slusne, tak nevim.petrm píše:Tak to je přesně termostat když jedeš plynule na volným prostranství a jedeš rychleji tak se to všechno chladí v chladiči a jde to zpět do motoru když jedeš ve městě a neustále zastavuješ a rozjíždíš se a každou chvíli stojíš na semaforu tak se to skoro normálně ohřeje a docela to i topí protože to ten nápor vzduchu neuchladí při vyšší rychlosti to ale stačí na to aby to přestalo topit
1,8 MPI r.v. 97, Ronal R38 195/50/15, rádio Clarion BD 359RGMP, 165mm koaxiální repro v předních dveřích..