ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Moderátor: Blue Lanos
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Tiež som mal problém s kúrením, pripchatý radiátor, nekúrilo, keď otvorilo okruh do chladiča - logicky šla voda tam, kde bol menší odpor... chcel som to riešiť výmenou, alebo preplachom, no nestihol som...
Dal som tam vtedy "dočasne" pred chladič kartón, ako za starých čias na škodovke a to mi dosť pomohlo, aj keď to nebolo to pravé, orechové.
Dal som tam vtedy "dočasne" pred chladič kartón, ako za starých čias na škodovke a to mi dosť pomohlo, aj keď to nebolo to pravé, orechové.
- Reklama
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
ahojte chcem sa opýtat menil som radiator(nový)a kúrilo to ale nie tak ako by malo na jednotke slabo ani som nevedel že to kúri a ked som prepol na dvojku tak to kúrilo.....ale teraz tu v Stupave je -10C a no to nejak nekúrí(dlhšie mu to trvá)môže byť že bude vadný termostat????? dajte my radu lebo už neviem čo mám robyť
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Ano, moze to robit aj termostat za par korun ho vymenis za novy, skus to. Pozry ci mas aj dost vody vo vyrovnavacej nadrzke
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
ok pozrem to idem kúpiť termostat a vymením toDark69 píše:Ano, moze to robit aj termostat za par korun ho vymenis za novy, skus to. Pozry ci mas aj dost vody vo vyrovnavacej nadrzke
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
no zatial som dolial len vodu ale rozdiel som nepostrehol,kúri to presne tak isto.....tak skúsim ešte ten termostat.....Rom@n píše:ok pozrem to idem kúpiť termostat a vymením toDark69 píše:Ano, moze to robit aj termostat za par korun ho vymenis za novy, skus to. Pozry ci mas aj dost vody vo vyrovnavacej nadrzke
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Včera cestou z MT do ZA sa mi moje Espero zohrialo len na prvú paličku na ukazovateli.Kúrilo celkom fajn, len na Strečne mi začalo chladiť a fúkať vlažný vzduch.Ručička klesla na polovicu medzi nulou a prvou paličkou.Skúsil som v ZA dať medzi chladiče kus kartonu a cestou späť sa mi auto zohrialo do polovice stupnice, kúrilo celou cestou a ani sa nechladilo ani neprehrievalo.Uvidím na jar keď vyberiem ten karton, že čo to bude robiť.Zatiaľ spokojnosť.
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
v tychto mrazoch som nic nepodnikal, rano beriem karton
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
no... keby ste počúvali starého vlka
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
ahoj starý VLK ja som si prečítal tvoj názor,ale som to riešil výmenov za nový kús ale teraz sa nejak moc ochladilo na -20C v Stupave a nejak sa mi zdá že to nekúrí a dal som aj ja kártón pred chladič a tak som to poriešil......aspoň niečo snad sa už oteplí aj keď to tak ešte nevidímRoSta píše:no... keby ste počúvali starého vlka
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Ahoj
Mne sa nekúrenie prejavilo po tom, ako som dal meniť tesnenie pod hlavou...
Rozmýšľal som prečo to bolo a prišiel som na to, že som tam kvôli slziacemi chladiču dal taký bordel, čo to mal zalepiť...
Aj zalepil, ale po vypustení systému zrejme zalepil aj radiator...
Chladič som vtedy nakoniec menil, ale radiator sa mi nechcelo...
Pomohol kartón
Teraz mi zle kúrilo aj to moje mondeo, ale tam stačilo vymeniť len termostat.
Mne sa nekúrenie prejavilo po tom, ako som dal meniť tesnenie pod hlavou...
Rozmýšľal som prečo to bolo a prišiel som na to, že som tam kvôli slziacemi chladiču dal taký bordel, čo to mal zalepiť...
Aj zalepil, ale po vypustení systému zrejme zalepil aj radiator...
Chladič som vtedy nakoniec menil, ale radiator sa mi nechcelo...
Pomohol kartón
Teraz mi zle kúrilo aj to moje mondeo, ale tam stačilo vymeniť len termostat.
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Ach ludia, vcera som bol natankovat skodovku (136 sedan). Sice na nabitu bateriu ale na lpg chytla hned (naznak v prvej otocke a naozaj v tretej) ale nie o tom som chcel, ale o tom, ze po 2km som ju mal vykurenu a odhmlenu este aj na zadnom skle a to na nizsej rychlosti vetraku (lebo na vyssej nejako rezonuje ). Je to sice to jedine v com je lepsia ako espero ale zato neskutocne. Hmm teraz uz len ako nabastlit skodovacky radiator do espera ? Mne sa ua nechce kvoli kureniu znovu lezat pod esperom a preplachovat radiator.
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Este som chcel napisat, mne ked prestala kurit Nexia tak zistil som ze je upchaty radiator kurenia. A zistil som to tak ze, ak som naraz poriadne pridal plyn, tak s pod palubovky s radiatora kurenia sa ozval taky zvuk ako ked splachnete wc proste voda chľastala spolu so vzduchom ak prerazila upchatu prekazku. Asi jedina takto sa prejavujuca zavada je iba u mna
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Treba sa pozret na radiatory kurenia z akeho materiálu sú vyrobené v starších autách bývali mosadzné tak ako aj na škode 100 a kúrilo to na hovno žiguliaky mali už hlinikové a vtedy kúrili najlepšie ja som mal š 100 tam som dal namesto mosadzného hliníkový a do predu zo žiguliaka a v tuneli som mal elektric.špirálu na ohrev pred okna kúrilo to perfektne a hlavne hned po naštartovaní
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
problem espera ale aj nubiry a teda mozno aj dalsich daewakov a mozno vsetkych modernych aut, je ze maju radiatory velmi ucinne ale na ukor prierezu rurok. Je to taky dlhy had zo splostenej rurky. Zatial co na skodovke bol sice menej ucinny radiator, ale zato z par hrubych rurok, ktore netvorili ziaden slimak, len spajali bocne komory. Viem ze ked som pustil na skodovke vetrak naplno, tak vzduch iduci z kurenia nebol az taky horuci, pretoze radiator nestihol vacsie mnozstvo vzduchu dostatocne ohriat napriek tomu ze odovzdal viac tepla ako pri pomalsom vetraku. Pri pomalsom vetraku vsak bolo citit zapach plastov ako sa palili od horuceho vzduchu, mozno to nevydrzalo samolepiace gumene tesnenie do dveri a okien, ktorym som nahradil povodny molitan na klapkach ako tesnenie. Asi by som mal aj na espere spravit generalku kurenia ako som volakedy spravil na skodovke. Ved aj prietok vzduchu na espere je celkom mizerny a na skodovke som po go kurenia citil tah vzduchu z bocneho ofuku este aj pri zadnom blatniku ked som mal v pozicanej garazi ovorene dvere. A pri -20 som mal v skodovke rozkurene na tricko vtedy ked na espere pri 0stC este len citim, ze uz ide z ofukov teply vzduch. Akurat to kurenie sa asi bude trochu horsie rozoberat, jednak kvoli palubovke ale aj kvoli klimatizacii.
Re: ESPERO PROBLEMATICKE KURENIE
Oživujem starú tému kúrenia, keďže nám matka zima klope na dvere
Môžem iba potvrdiť rôzne predošlé poznatky. Strieborné Espero mi nekúrilo, vymenil sa termostat a potom kúrilo ajajaj dva mesiace, potom sa pokazil, vymenil sa znova a zase kúrilo. Jedného dňa praskla plastová rúrka hore na chladiči a tratila sa voda. Keď jej bolo už primálo, znova nekúrilo, lebo - nemalo čím. Čiže obe veci môžu byť problémom.
Momentálne riešim to, že zelené prestalo kúriť. Presný popis priebehu poruchy je takýto :
1. Sadnem do auta
2. Naštartujem, zapnem kúrenie na max. teplotu, fukar na 2.
3. O 3-4 min. začne kúriť, 2 minúty na to kúri ako besné.
4. Cca. o 10 min. kúriť prestane a ide zima len.
5. Párkrát sa stalo, že keď som vytočil cez 3500 tak sa na 15-90 sekúnd rozkúrilo hneď a poriadne a potom pozvoľna prestalo.
Vody (zmesi) je dosť. Čiže typujem termostat alebo ten váš zalepený radiátor. Ale keďže som nahodil kožu a zatiaľ nevyhrieva (viď iná téma) kúrenie musí fungovať tip-top 100%, ak nechcem dostať vlka
Zajtra volám servis a dáme sem nejakú definitívnu radu pre kuričov
Môžem iba potvrdiť rôzne predošlé poznatky. Strieborné Espero mi nekúrilo, vymenil sa termostat a potom kúrilo ajajaj dva mesiace, potom sa pokazil, vymenil sa znova a zase kúrilo. Jedného dňa praskla plastová rúrka hore na chladiči a tratila sa voda. Keď jej bolo už primálo, znova nekúrilo, lebo - nemalo čím. Čiže obe veci môžu byť problémom.
Momentálne riešim to, že zelené prestalo kúriť. Presný popis priebehu poruchy je takýto :
1. Sadnem do auta
2. Naštartujem, zapnem kúrenie na max. teplotu, fukar na 2.
3. O 3-4 min. začne kúriť, 2 minúty na to kúri ako besné.
4. Cca. o 10 min. kúriť prestane a ide zima len.
5. Párkrát sa stalo, že keď som vytočil cez 3500 tak sa na 15-90 sekúnd rozkúrilo hneď a poriadne a potom pozvoľna prestalo.
Vody (zmesi) je dosť. Čiže typujem termostat alebo ten váš zalepený radiátor. Ale keďže som nahodil kožu a zatiaľ nevyhrieva (viď iná téma) kúrenie musí fungovať tip-top 100%, ak nechcem dostať vlka
Zajtra volám servis a dáme sem nejakú definitívnu radu pre kuričov
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma