KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
Moderátor: Blue Lanos
KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
Zdravim,chcem sa opytat ako skontrolujem mnozstvo oleja v prevodovke Matiza 98.Lebo mam problem ze ked je auto studene hrozne tazko mi radi rychlosti teda hlavne dvojku a trojku a bojim sa ze raz zadrem prevodovku.
- Reklama
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
Myslím ,že to nesúvisí s hladinou oleja v prevodovke,skôr s radiacim mechanizmom,vôbec matizek veľmi nemá rád radenie za studena,jednotková rada protestovala pri radení dvojy,dvojkové,sko mám ja,zas kým sa úplne nerozohrejú,protestujú pri radení trojky,olej v prevodovke sa mení každých 40 000 km,ale mne technik pri serviske,tvrdil,že ten čo i tam dal naposledy, Zn. castrol sa meniť nemusí,ide o trvalú náplň. Ale aby som nebol ako ten študent,čo keď nevedel o zemiaku,rozprával o uhorke ak sa nemýlim je tam kontolný šrób podobne,ako u škodoviek,ovšem prístupny len zospodu voza.
Tu sa o tom riešilo viac https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 84&start=0
Tu sa o tom riešilo viac https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 84&start=0
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
razeni matize je vseobecne spatne.
je to zpusobeno-
spatnymi lanovody-po jejich vymene se to obvykle zlepsi
spatnou vuli v prevodovce-je moc velika a kolecka se pri razeni hybou a nejsou vcas dobrzdeny synchronem,a jdou pres zuby.
a samozrejme spatnym olejem.
doporucuju tam nalit olej cerveny ale po zkusenostech uz ne ATF ale original napln prevodovek opel.maji ho vsichni v nexiich a nubirach.kup 2 litry a vymen ho.a bude mozna po problemu.
vypustni sroub je uplne ve spodu
kontrolni je vedle poloosy z leve strany smerem dozadu auta.
je to zpusobeno-
spatnymi lanovody-po jejich vymene se to obvykle zlepsi
spatnou vuli v prevodovce-je moc velika a kolecka se pri razeni hybou a nejsou vcas dobrzdeny synchronem,a jdou pres zuby.
a samozrejme spatnym olejem.
doporucuju tam nalit olej cerveny ale po zkusenostech uz ne ATF ale original napln prevodovek opel.maji ho vsichni v nexiich a nubirach.kup 2 litry a vymen ho.a bude mozna po problemu.
vypustni sroub je uplne ve spodu
kontrolni je vedle poloosy z leve strany smerem dozadu auta.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
A kudy se tam leke ten převodový olej??
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
kontrolni-nalevaci je to same.nalejes olej a az zacne vytekat zavres.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: úte črc 05, 2005 22:47
- Bydliště: Bystřice nad Pern.
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
Souhlasim ze prevodovka je u Matize hrozna, olej jsem take jeste nemenil, ale asi me to take ceka, staci opravdu jen 2 litry?
Daewoo Matiz 0.8, 198 000 km, r.v. 12/98, modrá barva
Mrněte na můj web: http://www.rekreacenavysocine.cz/
Mrněte na můj web: http://www.rekreacenavysocine.cz/
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
Jak píše Palikx, pouze kvalitní převodový olej zlepší řazení u Matíze. Pokud jsou vytahané lanovody, lze doporučit jejich výměnu. Pokud je prasklá krycí manžeta lanovodu u vypínací páčky spojky , s výměnou neotálet, lanovody jsou většinou přidřené, čím řazení je nepřesné a obtížné. Jinak lze souhlasit s názorem, že převodovka a řazení jednotlivých stupňů je u Matíze nepovedené a ze všech vozů s kterými jsem měl možnost kdy jezdit za mé dlouholeté praxe nejhorší. Ještě podotknu a většina Matízkářů mi to určitě potvrdí, řazení je špatné, ale dá se s tím žít. Dobrý řidič se s tímto problémem brzo srovná a řazení mu nedělá problém.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Vazoun
- Příspěvky: 3622
- Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
- Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
- Kontaktovat uživatele:
Re: KONTROLA OLEJA V PREVODOVKE
---------------V.Brousek píše:Jak píše Palikx, pouze kvalitní převodový olej zlepší řazení u Matíze. Pokud jsou vytahané lanovody, lze doporučit jejich výměnu. Pokud je prasklá krycí manžeta lanovodu u vypínací páčky spojky , s výměnou neotálet, lanovody jsou většinou přidřené, čím řazení je nepřesné a obtížné. Jinak lze souhlasit s názorem, že převodovka a řazení jednotlivých stupňů je u Matíze nepovedené a ze všech vozů s kterými jsem měl možnost kdy jezdit za mé dlouholeté praxe nejhorší. Ještě podotknu a většina Matízkářů mi to určitě potvrdí, řazení je špatné, ale dá se s tím žít. Dobrý řidič se s tímto problémem brzo srovná a řazení mu nedělá problém.
Často řadím, plynule i s meziplynem a nemám s tím žádné problémy hlavně jsem si zvyknul na tento způsob řazení a vše je OK ahoj všem " Vazoun "