Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
ekzorcist
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 25, 2009 12:28

Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od ekzorcist »

Zdravím páni,

Espero mám od júna a som veľmi spokojný. Jediná drobnosť, ktorá ma otravuje je toto : V letných mesiacoch, keď auto dlhšie stojí v zápche / kolóne tak ručička teploty motora za pár minút priam vyšprintuje hore a keď je tak v 3/4 tak sa spod kapoty začne valiť (no možno nie valiť ale unikať) vodná para...

Auto ide v pohode daľej a teplota nedosiahne tú červenú čiarku, ale každopádne to určite nie je dobré a keď už nič tak to MINIMÁLNE NEVYZERÁ OK.. Auto bolo pred týždňom v servise na výmene oleja, chladiacej zmesi, mechanik (dlhoročný vlastník Espera) natlakoval chladič a zistil že netečie.. Hoci ja som v lete musel často dolievať destilku, keď sa toto dialo a mal som podozrenie že sa niekde stráca... Vymenil mi aj chladiacu zmes a termostat, lebo bol zaseknutý..

Čakal som, že to tým termostatom prestane, ale pred pár dňami keď nefungovali semafóry na Bajkalskej sa to udialo znova.. A to bolo tak 0°C vonku..

Máte s tým dakto skúsenosť?

Veľká vďaka!!!
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Reklama
 

ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od ppp »

mozno len nefunguje vetrak chladica a tak pri prehriati a natlakovani sustavy zacne unikat cez pretlakovy ventil na expanzke, alebo cez nejaky slabsi spoj, ale to je len tip
Uživatelský avatar
ekzorcist
Příspěvky: 75
Registrován: pát pro 25, 2009 12:28

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od ekzorcist »

Ja si tiež myslím, že to je ten vetrák. Priznám sa, nikdy som ho ešte nepočul hučať ako na iných autách. A pri jazde sa to nedeje, len v tých kolónach, keď auto ide veľmi dlho na voľnobeh a nehýbe sa, resp. len pomaly... Tak riešenie? Čo bude zlé? Je tam nejaký senzor / čidlo?? Nie som veľmi autíčkár, tak musíte po lopate na mňa a ja to budem interpretovať mechanikovi :D :D Dikes
Daewoo Espero 1.5 16V strieborná /elektróny / klíma / 272 500 km(predané)
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / tmavomodrá / 233 200 km(predané "spoluobčanom")
Daewoo Espero 1.5 16V / 1996 / zelená / 95 000 km / ABS, AIRBAG 1x, nast. volant, klíma
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od vladimir fodor »

Caute.Najprv Vám prajem veselé prežitie vianočných sviatkov a všetko dobré v novom roku.No a teras k tej poruche,v prvom rade odpoj ventilátor od káblov a skús ho napojit priamo na baterku,či sa roztočí ak ano tak skontroluj čí je zapojený snímač teploty,ten dvoj vodičoví.Pravde podobne bude a skontroluj aj vodiče či nie sú odtrhnuté.Ak nič nenájdeš ,tak bude pravdepodobne vadný snímač teploty pre RJ,preto nedochladzuje a prehrieva sa.Snímač teploty sa nachádza za alternátorom pod sacím potrubím.Predpokladám že poistky sú v poriadku.Vela zdaru.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Dark69 »

Mne vetrak vobec nefungoval 2 roky a vobec som o tom nevedel. Auto islo stale aj v kolonach OK. Ziadne prehrievanie motora a ani nic podobne.. Vymenil som potom termospinac toho vetraku ktory je na boku chladica a uz funguje vetrak.. Lenze aj ked funguje, tak ziadny rozdiel som nepocitil.. Takze vetrakom to asi nebude! Ci ide alebo nie, vzdy auto islo mi ok a aj telota bola vzdy ok.. Vetrak len dopomaha chladit.. Skor ma napada tesnenie pod hlavou, ak sa mu straca chladiaca... A najviac sa mu to zatial prejavuje ako pise na semaforoch alebo v kolone, ked sa auto nehybe a nechladi sa chladiaca zmes aj naporom vzduchu cez prednu masku.To je len moj nazor, tak som zvedavy ako dopadne.
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od ppp »

Mne na 1.5l sa v kolonach v lete (ked sme stali) motor prehrieval, cize teplota motora vystupala na predposlednu ciarku, potom RJ zapla vetrak a teplotu stiahla do normalu, ktory urcuje termostat. Ked sa auto hybalo co i len minimalnou rychlostou, tak vetrak nebol potrebny, ale ked sa stalo ani nefukal vietor tak vetrak nutny bol. Ale cidlo na chladici som zapojene nemal (a spociatku ani nemal) a ani nemam takze mi vetrak zapina az RJ podla cidla teploty.
Kedze chladic je vraj ok, tak ma napada uz len to viecko, lenze to asi robi to co ma a teda natlakovanej sustave ulavi a tym vypusti paru pod kapotu. Bolo by treba pozriet potom co takto vyleti para spod kapoty, co najskor niekde zastavit a pozriet odkial ide pripadne ci nie je okolo viecka expanzky (nadrzky na chladiacu kvapalinu) mokro.
Ak sa vetrak netoci ani ked sa motor prehrieva, tak bud je vetrak vadny (treba zistit kam pripojit plus z baterky a otestovat), alebo RJ nedostava spravne informacie o teplote motora, to sa da zistit bud premeranim alebo diagnostikou. Cidlo pre RJ je ine nez to pre budik na pristrojovke, takze to ze jedno ukazuje ok, este nemusi znamenat, ze druhe je v poriadku. Mozno ma len zlomeny kablik alebo zaoxidovany/zaolejovany konektor.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Serpico »

...to ppp já na shade měl ruční spínač na větrák a pokud jsem nezapomněl před frontou zapnout, bylo to v pohodě...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Dark69 »

Pochybujem aby viecko expanzky az tolko pary naraz vypustilo..
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od ppp »

Dark69 píše:Pochybujem aby viecko expanzky az tolko pary naraz vypustilo..
Neviem kolko, takze neviem posudit, ale to viecko je tam na to, aby niekde nerupla hadica alebo nejake tesnenie (napr. pod cerpadlom), takze ak je potrebne kludne vypusti oblak pary. Alebo je s poskodenym tesnenim alebo ventilkom a prepusta paru aj ked by nemalo.
Serpico píše:...to ppp já na shade měl ruční spínač na větrák a pokud jsem nezapomněl před frontou zapnout, bylo to v pohodě...
Ja som mal tiez rucny spinac ale potom mi to bolo lluto, ze som namiesto vrtania plastu na palubovke rovno nevymenil termospinac na chladici. Na termospinaci bolo vyse 1cm kamena a medenky, takze kvalitna tepelna izolacia :). Po vymene termospinaca som uz spinac na vetrak pouzit nemusel, vzdy to vcas uchladilo.
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Serpico »

...jo ppp to platilo pro káry typu " shade ", na nesii o tomto problému nevím...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Ďuri
Příspěvky: 28
Registrován: ned led 03, 2010 16:27

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Ďuri »

Ja som mal tento istý problem.V Daewee servise mi povedali že bude zanesený chladič.Skušal som ho prečistiť ale nakoniec som odtrhol hrdlo pri hornej hadici.Musel som kúpiť nový chladič a mam pokoj.Teraz nepoznam čo je prehriatie motora ani v lete,dokonca nieje potrebne aby mi zapol ventilator
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Topol »

Ďuri píše:Ja som mal tento istý problem.V Daewee servise mi povedali že bude zanesený chladič.Skušal som ho prečistiť ale nakoniec som odtrhol hrdlo pri hornej hadici.Musel som kúpiť nový chladič a mam pokoj.Teraz nepoznam čo je prehriatie motora ani v lete,dokonca nieje potrebne aby mi zapol ventilator
Pěkný den :D
Jak jsem to pročítal tak všechny závady jsou možný.No a u toho chladiče když je starší auto a nedává se destilka ale kohoutková voda a jsou oblasti že je tvrdá voda tak je chladič zachvíli zanesený.Starý způsob je odstranění pomocí octa.Ale po vyčištění je potřeba pořádně propláchou protož ocet jako kyselina zase způsobuje korozi :!:
Tak hlavně ať nám jezdí a nezlobí -i
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Serpico »

...a co Topol starý měděný a tím nepřekonatelný chladiče...
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Teda nejsem chemik ale jen tak bokem čistá měď se prakticky nepoužívá ale i tak měď jako taková je rozpustná i v octu !!! Když to budete proplachovat tak se zase chladič za den nerozpustí ale pořádně se to musí propláchnout !!! Kdo nevěří ať si dá kousek mědi někde do skleničky a naleje ocet a uvidíte že zmizí :mrgreen: Jinak kyselinu octovou si vytváří i člověk a radši ani nebudu uvádět kde se všude vyskytuje :lol:
Tak ať nám jezdí a nezlobí -i
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: Para spod kapoty - vysoká teplota motora

Příspěvek od Serpico »

...no Topole u starý škodovky 1000 byla ze začátku měděná nebo nějaká slitina a pak železná, ...jo u novej se nehádám tam je prostě " sofiko " a neboli hliník sestavenej ...no ty trubičky za vysokých teplot drží s přesazením a jsou neopravitelný, asi k tomu může říci více náš palikx dennodenní kontakt...

Inu jak říkáš, ať nám jezdí a nezlobí..
[/color]
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“