problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu) strana 4.

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
Ivo R.
Příspěvky: 870
Registrován: úte dub 05, 2005 00:08
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Ivo R. »

Matusak píše: 1. vysoke otacky volnobehu, niekedy je to 1500, inokedy pulzuje od 2400- nad 3000, a tak stale dokola... sprava sa to aj ked je zaradena rychlost, tj na prvom a druhom prevodovom stupni to pridava (ale len do vysky tych otacok, tusim ze do 2800 potom sa to drzi) na tretom a stvrtom prevodovom stupni to udrzuje rychlost (na trojke to drzi tesne nad 40km/h a na stvorke to drzi okolo 60km/h) coz nieje moc prijemne v meste, ked musim brzdit a auto si same pridava :-/ a nechcem hned po roku menit brzdy za to ze teraz musim brzdit ked si auto same pridava



2. pred dvoma tyzdnami sa mi stalo ze pri nastartovani auta, mi nesli el. ovladanie okien (mam na vsetkych 4 dverach el. ovladanie), musel som vypnut motor, znova nastartovat a potom to uz islo.... tento tyzden vo stvrtok (tj. 19.11.2009) uz je to horsie el.ovladanie okien nejde vobec, a este sa do toho pridalo servo - ked otocim volantom ci doprava ci do lava o 90stupnov tak servo ide tazko, ked spravim pol otacky tak zase ide normalne... servo kvapaliny je dost...
dnes som siel autom, a servo ide normalne, len stale tie okna nefunguju ! :-( pozeral som poistky, ale nic som nezbadal (neviem rozoznat odpalenu od normalnej)
a toto mi tiez nic nepovedalo :
1) a co lambda sonda?
2) před týdnem jsem si nechal opravit v servisu svazek drátů v průchodce dveře - karosérie. Nechodila okna :D
CHEVROLET AVEO 1.4 16V ( 100 k ) bílá barva
DAEWOO LEGANZA - automat (předáno ml. synovi)
CHEVROLET SPARK
nový FORD S-MAX - bílá barva , automat , pohon 4x4
Člen SK fóra Daewoo http://www.daewooforum.cz/
Reklama
 

Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

Ivo R:
1. vysvetli mi prosimta co je to lambda sonda, lebo nemam sajnu o co ide... ale pokial treba ist s tym autom na diagnostiku, tak minuly rok bolo tiez kvoli tymto problemom, a diagnostika nic neukazala..

2.a co ta to stalo ?? dufam ze to nebola nejaka palka :-)


btw. ked ste mi vraveli ze generalku pri 137tisic km netreba, nepomohlo by to na tie otacky ?? respektive ze auto si to uz ziada ??
Uživatelský avatar
Ivo R.
Příspěvky: 870
Registrován: úte dub 05, 2005 00:08
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Ivo R. »

Matusak píše:Ivo R:
1. vysvetli mi prosimta co je to lambda sonda, lebo nemam sajnu o co ide... ale pokial treba ist s tym autom na diagnostiku, tak minuly rok bolo tiez kvoli tymto problemom, a diagnostika nic neukazala..

2.a co ta to stalo ?? dufam ze to nebola nejaka palka :-)


btw. ked ste mi vraveli ze generalku pri 137tisic km netreba, nepomohlo by to na tie otacky ?? respektive ze auto si to uz ziada ??
Vím, že podobné problémy s otáčkama měl známí a po velké anabázi v servise to údajně byla lambda sonda.
Co stála nevím.

Co se týká generálky, tak jsou Nubi, co mají najeto přes 200 tis. a bez problému.
CHEVROLET AVEO 1.4 16V ( 100 k ) bílá barva
DAEWOO LEGANZA - automat (předáno ml. synovi)
CHEVROLET SPARK
nový FORD S-MAX - bílá barva , automat , pohon 4x4
Člen SK fóra Daewoo http://www.daewooforum.cz/
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

prepacte ze pisem az teraz, ale chytila ma volaka choroba...

k tej generalke, tak je mi jasne ze su aj take co maju nabehane ovela viacej... ale ze ked teda nepomohlo vycistenie krokoveho motorceka, a ani tej sacej klapky... tak reku ze ci toto nieje volaky podnet zo strany auta ze uz si prosi GO :D

k tym oknam, dufam ze buduci tyzden sa to uz vyriesi, malo to byt tento tyzden, ale kvoli chorobe nemal kto zaviest auto na pozretie tych kablov...
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

taakze po dlhsej dobe znova sa ozyvam :-)

stahovanie okien opravene :PP: bol som s tym v Chevrolete na Trnavskej Ceste v BA, tam boli maximalne neochotny, povedali mi ze sa musim objednat za nejaky poplatok, a neboli mi ani ochotny povedat ze co to cca moze byt a co to moze cca stat... tak som odtial siel prec...
znamy pozna elektrikara vo Fiat servise, kde mi to spravili za 10.-eur, mal som spaleny volaky konektor a povedal mi ze by som si mal asi zohnat novy ten panel do vodicovych dveri, ze sa moze stat ze sa to znova odpali.. nejaky "plusak" - mozno niekto vie o co ide :-)

zvysene otacky volnobehu - stale nevyriesene... nepozna niekto nejaky dalsi Chevrolet servis v BA ??? popripade iny autorizovany servis na Dejva ???
lebo ked som siel po prvy krat s tymto problemom do Chevroletu na Trnavskej Ceste v BA tak mi uz chceli menit celu klapku...


je tu na fore nejaky elektrikar ??
napadla ma jedna vec, brat mi povedal ze tento problem s vys.ot.vol. zacali vtedy ked nam nas znamy automechanik vymenil klasicke 1-bodove sviecky za nejake specialne 4-bodove sviecky, nemoze to mat nejaky vplyv na tie otacky tieto sviecky ????

myslim si ze klapku nebude treba menit, lebo pocas celeho leta s tym nebol problem len teraz to zacalo v zime :-)


PS: ospravedlnujem sa vsetkym, ktori mi radili, a ja sa ozyvam az tak neskoro, ale nemal som na to cas vobec :-(
stefan zbortek
Příspěvky: 163
Registrován: pát lis 30, 2007 19:23
Bydliště: Praha 9

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od stefan zbortek »

S těma svíčkama fakt nevím.Já jsem dával rovnou při výměně kabelů místo 1bodových 4bodový s kruhovým jiskřištěm 360stupnů a můžu říct,že jsem spokojenej.Lepší klidnější chod.Samozřejmě ty 4bodový nemusí autu sedět,je hodně druhů a typů.Ale nemyslím si,že by to mělo vliv na vysoké otáčky.To by spíš nejelo,dusilo se atd.....
DAEWOO NUBIRA SX 1.6,16V 1999 již prodaná...
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

ale tak tiez si myslim ze kebyze je problem s tymi svieckami, tak to robi aj v lete, a nie len v zime..

teraz ma tak napadlo, je normalne ze ked trebars stojim mam neutral, mam tam teraz napriklad 2000RPM, ked stlacim vsetky gombiky naraz na ovladanie okien, tak ze mi otacky klesnu na 1900RPM (alebo tak nejak) a pokial drzim tlacitka okien stlacene tak stale su take rpm, ked pustim tak znova sa vratia na 2000rpm... alebo mi to este robi trebars ked pohnem volantom do nejakej strany.... nemoze to byt nejaka chyba v elektroinstalacii ??? alebo je to normalny jav ?
stefan zbortek
Příspěvky: 163
Registrován: pát lis 30, 2007 19:23
Bydliště: Praha 9

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od stefan zbortek »

To co popisuješ je normální.Dělá mi to taky a to třeba když stojím na brzdě,pustím a znova sešlápnu tak trochu zakolísají otáčky taktéž u ovládání oken.Dělalo to u felicie,u fabie.a u tý dokonce při otáčení volantem nadoraz pohasnuly světla.... :roll:
DAEWOO NUBIRA SX 1.6,16V 1999 již prodaná...
Peugeot 406,combi,2.0 Hdi,80Kw,Full výbava
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Richard »

Vysoké otáčky se tu už řešily, dej hledat.... to že se ti sníží je zcela pochopitelné, máš nějaký problém s bohatostí směsy jde ti do motoru moc benzínu, proto jsou otáčky na těch 2000 a míň už tam řj nepustí, v okamžiku kdy zapneš nějaký spotřebič altík musí víc vyrobit a tím zatíží motor a otáčky klesnou...... asi tam fakt bude problém s bohatostí směsy, máš všechny ty tenké hadičky zasunuté tam kde mají být? Není nějaká volná díra do sání, zlomená, vypadlá hadička? Vypadá to spíš na tenhle problém, jde ti tam moc vzduchu (směs je chudá) a funkční lambda sonda to dorovná palivem, aby směs shořela no ale otáčky jsou samo vysoko...... Takže bych to nehledal v lambdě ale v okruhu sání a krokového motorku, někde je tu popsáno jak motorek vyresetovat, aby se správně nastavil, právě ten hlavně ovlivňuje množství vzduchu při volnoběhu a pak přisávání falešného vzduchu..... Máš utažené všechny šrouby na sacím potrubí? Třeba i může být blbé těsnění pod sáním a tak....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

hladal som na fore (priznavam ze som neprecital komplet vsetky temy ohladom otacok) :roll:

mam dobru spravu pani 8) otacky sa drzia pod 1000 alebo tesne pri 1000.... kazdopadne si myslim ze to je tym pocasim, ze sa oteplilo...
vcera sa na aute jazdilo, otacky boli vysoke... dnes (cca pred hodinou) som sa bol previest a otacky sa drzali kludne dole...
cize pocasie moze za tieto zvysovania :!: (a dufam ze to neni nic vazne)

napadlo ma zopar veci ci to nemoze byt nieco z toho :
- nejake mazanie klapky/krokoveho motorceka/.... ?? zeby v zime tuhlo, a nemazalo by to dobre, tak by sa klapka neprivierala, alebo ten motorcek by nefungoval alebo ako
- alebo zeby mrzol pocitac ??? (sice neviem kde sa nachadza, ale ked je motor zohriaty tak aj on musi byt)


Stastne a vesele Vam prajem
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Richard »

Těch cca 1000 je ještě moc, ale je to lepší než 2000. :D
Ještě je důležité z hlediska určení závady popsat jak se auto chová po nastartování když je studené...... Pokud se studené chová způsobně a drží otáčky na cca 1200 s tím, že pomalu klesají k těm cca 800 (normální otáčky) je vše v motoru OK.
pokud se ti auto takhle chová a když se ohřeje zvedají se otáčky, mohla by to být vadná lambda sonda (začne regulovat, když se zahřeje-než tomu tak je řj. dávkuje benzin dle jiných parametrů a údajů z paměti a jiných čidel) ale asi nejčastěji je to ten falešný vzduch a krokový motorek ....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

ked nastartujem tak otacky vybehnu na cca 2000, ale potom klesaju na 1000, ked pustim spojku tak klesnu pod 1000....
vcera som na tom jazdil dlhsie motor sa zohrial a otacky sa stale drzali pod 1000... vobec nestupali...

dnes ma byt este teplejsie a tusim od nedele ma zase mrznut, tak dufam ze sa to znova nezvysi :-(


nikdy sa mi este nestalo tak, ze za studena boli otacky normalne a po zohriati sa drzali vysoko.... vzdy uz od nastartovania to slo vysoko... vzdy sa to dialo len ked bola vonku zima...
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od conpet »

Zvýšené otáčky dokud to auto nezastaví byl úmysl výrobce , z důvodu 100% funkce posilovače brzd. Teorie kterou jsem měl možnost číst pojednávala o nížším obsahu do 1.6. Obsah 1.8 a více padal normálně ihned na 850 ot/min.

Ale 2000 ot/min je asi moc , zvýšený volnoběh byl tak 1250 - 1500 ot/min
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
Matusak
Příspěvky: 69
Registrován: ned lis 22, 2009 16:48
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od Matusak »

ja som mal zvysene otacky ked som stlacil spojku, vyradil rychlost, aj ked som stal tak v poslednej dobe to pulzovalo od 2500-3000rpm... coz bol extrem uz...

teraz je teplo chvalabohu, a otacky su normalne :)
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Re: problemy s nubirou II (vysoke ot.volnobehu + el.okna)

Příspěvek od JRD McLAREN »

No ..kedze si ma oslovil...taq poporade..
on sam povedal ze motor je v dobrom stave, ale ze treba spravit tu generalku
uz len ked sa trochu zamyslim ....a ze sa mi dneska moc nexe....
tak zistim ze to je blbost...

motory bezne s pravidelnym servisom vydrzia okolo 250-300tis.km, kym sa bude dat oznacit za opotrebovany..
(nie nefunkcny, vrndzat moze)
takze bud ti mechanik povedal, ze motor treba pretesnit, alebo ta chlel obtiahnut..
a mechanik bude rovnako "gramblavy" ci bude robit v "znackovom servise", alebo "u garaznika"
(to ze ta ten tvoj posiela do znackoveho servisu, asi o niecom napoveda)
(a oprava tesnenia silikonom asi tiez)
( ja mam tak rad tych mechanikov co vsade drbu silikon kde sa len daaaaa )
a u Nubiri II. ti uz v "zaruke" okrem faktury nespravia nic..

No a teraz k "zavade"

Elektricke okna..na 90% zlomene draty vo dverach...kedze neviesh najst zlu poistku..
pokial neviesh o com ty predomnou hovorili, tak uz ani nic neskusaj..a chod rovno k autoelektrikarovi..
(lebo by si este mohol vyhoret)

Saciu klapku pri cisteni, je najlepsie zdemontovat..
a potom umyvat...
http://195.28.90.58/dohc/klapka/

Vysoke otacky zapricini vo vacsine pripadov ten spinavy krokovy motorcek...
ale tam sa otacky na 2000ot./min. nedostavaju..

Okolo 2000ot./min. sa to drzi, ked je zly MAP senzor, pripadne podtlakove vedenie k nemu.
alebo aj vadne cidlo teploty pre ECU
Tu je velka spotreba... (kolko ti to zere. ..??? )

Ak si to same pridava..a dokaze to aj zo zaradenou rychlostou udrzat otacky/rychlost..
tak si to z najvecsou pravdepodobnostou niekde prisava...
"niekde prisava" = niekde medzi sacou klapkou a ventilom, teda hocikde na hocicom co je na sani za klapkou

..hmmm.. este nejaky dotaz .. ?? :mrgreen:

EDITED:
..este ma napadol zly termostat, ..kedze este pred tyzdnom bolo -15..
to sa to nemalo sancu zohriat
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“