Teď jak je zima ,tak mě napadlo ,že sem můžeme dávat naše postřehy o zimní provozu našich autíček
moje postřehy:když ho ráno startuju těsně po naskočení dá startér takový divný zvuk asi jak zajede pastorek zpátky a moc se mu nechce protože je zmrzlej.cca -10 stupnů celsia udělá své.
-povrzávání plastů v interiéru
-trošku tužší tlumiče a větší hluk od nich
-pomali se zahřívá motor -auto i přes velké mrazy auto chytá pěkně napoprvé jako pája!!!
takže spokojenost!!!!
Aby zlo zvítězilo, stačí, když slušní lidé nedělají nic.
Edmund Burke
Moje slova zatim mam stejne postrehy.
A s tim zahrivanim jsem se informoval a je to takze ============
Auto ma maly a velky okruh chlazeni.
1- malym jde pouze teplo od motoru a az dosahne urcite teploty pak se oterve termostat a zacen fungovat velky ohruh hnany cerpadlem.
Proto muze pri zapnuti velkeho okruhu spadnout trochu ukazatel teploty.
Tak jak kdyz vytapite jednu mistost na 20C a oteverete dalsi tak uz tam nebude 20C ale treba 15C.
Ja som tiež spokojný, zatiaľ štartuje v pohode, a do práce to mám tak 5-6 km, to sa mi nemá šancu zohriať motor.
Dnes som si konečne vyskúšal aj jazdu po snehu a otestoval som ABS, som spokojný
Aveo sedan 1,2/8ventil komfort, modrá metalíza Člen AVEO fanclubu
Teď v těch mrazech se mi stává,že startuji na třikrát. Motor naskočí,chvíli běží a po chvíli otáčky začnou klesat,až motor zhasne.Tak se to opakuje ještě jednou nebo dvakrát a až napotřetí nabo napočtvrté zůstane motor běžet.Čím to je ?
Bordové Chevrolet Aveo 1,2 Hatchback 5 dv 62,6 kW, 16 ventil,
Komfort, rok výroby 2009
Taky startuju jako "Pája", což je fajn! Vytopit auto mi dá trochu zabrat, tady se musím přiznat, že jsem čekal větší pohodu. Ovšem mé minulé auto "topilo - netopilo", takže současný stav je pohoda:-))! Taky se zdají tvrdší tlumiče, no uvidím v létě. Jo...auto bohužel vrže, ovšem je fakt, že jsem zatím nezkoušel uplatnit rady, které se na fóru psaly - vrzající kufr, takže dobře mi tak. Jak bude tepleji, jdu na to:-))!
Celkově vzato, jsem zatím spokojený a doufám, že budu i nadále:-))!
hogofogo
Škoda 120 - moje škola, Škoda Favorit - první koupě, Daewoo Matiz - combi, z O na 100 nikdy:-) a konečně Chevrolet Aveo 1,2 16 V, r.v.2009, stříbrná metal.
Mne zatial po 5 km už začalo kúriť tak že to už bolo cítiť, takže pohoda.
Teraz vužívam hlavne odhmlievanie okien s klímou. Je to rýchlejšie ako ofukovať so studeným vzduchom.
Zatial total spokojnosť aj so štartovaním v nevykurovanej garáži.
Červené Chevrolet Aveo 1,2 Hatchback 5 dv 62,6 kW, 16 ventil,
Komfort, rok výroby 2009 Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu člen AVEO Fanclubu
Presne to isté,do bodky,čo popisuje Ladínek robí aj môj matízek,takže to sú asi vrodené vlastnosti všetkých Daewroletov, s tý zvyšenym hlukom pruženia až priam tvdším peovaním prvých pár km,a nemuselo byť ani pod nulou mala prím Ibiza,tam boli,ak sa nemýlim hydrogasky
P.S. ešte jedna skusenosť pre nových majiteľov vozov s elektrickými oknami. ˇ4asto sa stáva,že okná primrznú a nejde stiahnuť dole,niektoré z nich. Vtedy s tým NETREBA ROBIŤ NIČ,iba zapnúť ofuky bočných okien,ono to po chvíľke povolí samé, Akékoľvek násilne aktivity by mali za následok poškodenie mechanizmov.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Ja som tiež veľmi spokojný.Minulú noc som bol v nočnej a parkoval som pod hviezdami,bolo -17 a naskočil na prvý šup a ani nezachrčal štartér ako mi to zvikol robiť.To kúrenie by mohlo biť lepšie ale nie je horšie na aké som bol zviknutý u žigulika.Na snehu drží stopu perfektne a ABSje pre mňa ako malý zázrak na ktorý som nebol zvyknutý,proste na snehu stojím na pár metroch.Na ľade som ešte nebrzdil ale na snehu je to super.Okná idú trochu ťažšie ale zatiaľ idú. Takže avejko ma u mňa 1.
Mne sa auto takto ohreje ovela skor ako na vonkajší studený vzduch, lebo pri zapnutej vnútornej cirkulácii ho stále dohrieva a nemusí ohrievat ten studený, takže aj skor vyhreje auto . Ale nevýhoda je ked idú viacerý a nafunia tam , tak sa trochu orosí