problém s akumulátorom

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
BAesperko
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 15, 2009 21:00

problém s akumulátorom

Příspěvek od BAesperko »

Zdravým všetkých viem že sa tu o tom už veľa písalo , ale keďže prišla zima je to aktuálne. Prosím všetkých o pomoc. Prišiel som po dvoch týždňoch k esperu otočím kľúčom a štartér len slabo pretočil motor. Zmeral som baterku (bez zapnutých svetiel) a mala presne 11,67 V. Auto som naštartoval cez káble, bolo mi divné že to naskočilo až po desiatich minútach dobíjania z druhého auta. Auto som nechal chvíľku bežať na volnobeh a motor som vypol. K autu som sa vrátil až po týždni a opäť nechce štartovať. Sám neviem či je to len tým že akumulátor jednoducho odišiel a je potrebné kúpiť úplne novú baterku alebo je potrebné ešte niečo zmerať prípadne urobiť aby som si bol istý že to je skutočne len tým že baterku treba jednoducho vymeniť. Ďakujem veľmi za pomoc.
Daewoo Leganza 2.0 16V, červená metalíza, koža, R.v. 1999, predtým Daewoo Espero 1.5 16V R. v. 1996 a Škoda 120 GLS
Reklama
 

Uživatelský avatar
HusarJan
Příspěvky: 1386
Registrován: čtv led 15, 2009 01:07
Bydliště: MARTIN

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od HusarJan »

Ahoj pozri ak sa dá aká je hladina elektrolitu v nej ak je málo dolej dest.vodu a baterku daj nabíjat tak 24hod až kým nezačne elektrolit vret ,vyparovat sa a potom hu skús odmerat zátažovým ampérmetrom no a hned zistíš aká je ;)
ppp
Příspěvky: 3372
Registrován: úte dub 12, 2005 19:24
Bydliště: SC , BA

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od ppp »

Mozes to skusit dobit na nabijacke, ale mne to pripada podla napatia, ze odisiel jeden clanok. Takze ak napatie par minut po nabijani nebude nad 12V tak treba vykopat pre staru bateku miesto posledneho odpocinku a utekat kupovat novu(alebo si ju objednat :) ).
Uživatelský avatar
vladimir fodor
Příspěvky: 275
Registrován: ned led 27, 2008 11:04
Bydliště: Selce pri BB

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od vladimir fodor »

Ak málo jazdíš skús ju len nabiť.
Topol
Příspěvky: 1842
Registrován: pát led 07, 2005 21:44
Bydliště: Nový Bor

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od Topol »

Pěkný den :D
Když už má baterka před smrtí a nebo když jezdíš párkrát za rok ta to chce udržovací nabíječku.Když máš auto v garáži tak ji zkrátka jen připojíš/má malou spotřebu/ a když parkuješ na ulici no tak holt nezbývá než ji vyndat a brát někam kde ji mužeš připojit. Ale to se už vyplatí snad koupit novou.Dřív,když byla baterka už jak říkám po smrti tak se vypláchla desulfátorem nalila nová kyselina a zas aspoň rok dva šla.Dneska nové bezůdržbové tak s tím se už doma nedá nic dělat .
No jinak hlavně ať nám jezdí a nezlobí -i
Uživatelský avatar
Feva13
Příspěvky: 552
Registrován: ned bře 29, 2009 21:07
Bydliště: Veľké Úľany, okr. Galanta

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od Feva13 »

Mne sa vybila bezúdržbová baterka na Favorite - zabudol som vypnúť svetlá - a vydržala potom len jedno dobytie, po týždni už som s ňou nenaštaroval.
Tu pomôže len ako u mňa kúpiť novú. Skúšal som ju dobyť už asi 5 x ale nevydrží ani týždeň. Tieto bezúdržbové sú nastavené tak, že kým držia prúd a napätie je dobre ale po prvom probléme "kop jamu, zahrab" a kúp novú.

Už som odskúšal dokonca radu - obrátiť baterku dolu hlavou , nabiť ale to pomohlo klen na dva týždne. Sústavné dobíjanie doma na chodbe sa môže vymstiť tak že Ťa nechá v štychu tam kde nemáš možnosť dobyť.

Nová baterka je predsa len istota.
Červené Chevrolet Aveo 1,2 Hatchback 5 dv 62,6 kW, 16 ventil,
Komfort, rok výroby 2009
Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu
člen AVEO Fanclubu
BAesperko
Příspěvky: 187
Registrován: čtv led 15, 2009 21:00

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od BAesperko »

No zdá sa, že sa môj problém vyriešil, ale aj tak je to dosť čudné. Auto som poriadne prebehol (asi dve hodiny jazdy) takže akumulátor by mal byť poriadne nabití. Momentálne auto štartuje aj po týždni státia, takže som spokojný. Nebolo nutné ho dávať ani na nabíjačku. Aj tak stále nechápem prečo došlo k vybitiu akumulátora na začiatku zimy ( auto stálo cca 12 dní). Keďže baterka vyzerá byť v poriadku, všetko nasvedčuje, že ju vybil alarm. Momentálne ho nezapínam a baterka zdá sa drží.
Daewoo Leganza 2.0 16V, červená metalíza, koža, R.v. 1999, predtým Daewoo Espero 1.5 16V R. v. 1996 a Škoda 120 GLS
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: problém s akumulátorom

Příspěvek od Serpico »

...baterka se dobijí při už při naměřěném klidovým nabětí 12,2 V, má být 12,5 - 12,6 V , jinak Topol má pravdu, nejvíc baterii škodí nečinnost, sulfatizuje, je dobré si i přeměřit dobíjení má být 14,2 V až u nových alternátorů 14,5 V, tomu ale má odpovídat " vyšší třída akumulátorů " calciové ap., které snesou vyšší nabíjecí proud...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“