problém s akumulátorom
Moderátor: Blue Lanos
problém s akumulátorom
Zdravým všetkých viem že sa tu o tom už veľa písalo , ale keďže prišla zima je to aktuálne. Prosím všetkých o pomoc. Prišiel som po dvoch týždňoch k esperu otočím kľúčom a štartér len slabo pretočil motor. Zmeral som baterku (bez zapnutých svetiel) a mala presne 11,67 V. Auto som naštartoval cez káble, bolo mi divné že to naskočilo až po desiatich minútach dobíjania z druhého auta. Auto som nechal chvíľku bežať na volnobeh a motor som vypol. K autu som sa vrátil až po týždni a opäť nechce štartovať. Sám neviem či je to len tým že akumulátor jednoducho odišiel a je potrebné kúpiť úplne novú baterku alebo je potrebné ešte niečo zmerať prípadne urobiť aby som si bol istý že to je skutočne len tým že baterku treba jednoducho vymeniť. Ďakujem veľmi za pomoc.
Daewoo Leganza 2.0 16V, červená metalíza, koža, R.v. 1999, predtým Daewoo Espero 1.5 16V R. v. 1996 a Škoda 120 GLS
- Reklama
Re: problém s akumulátorom
Ahoj pozri ak sa dá aká je hladina elektrolitu v nej ak je málo dolej dest.vodu a baterku daj nabíjat tak 24hod až kým nezačne elektrolit vret ,vyparovat sa a potom hu skús odmerat zátažovým ampérmetrom no a hned zistíš aká je
Re: problém s akumulátorom
Mozes to skusit dobit na nabijacke, ale mne to pripada podla napatia, ze odisiel jeden clanok. Takze ak napatie par minut po nabijani nebude nad 12V tak treba vykopat pre staru bateku miesto posledneho odpocinku a utekat kupovat novu(alebo si ju objednat ).
- vladimir fodor
- Příspěvky: 275
- Registrován: ned led 27, 2008 11:04
- Bydliště: Selce pri BB
Re: problém s akumulátorom
Ak málo jazdíš skús ju len nabiť.
Re: problém s akumulátorom
Pěkný den
Když už má baterka před smrtí a nebo když jezdíš párkrát za rok ta to chce udržovací nabíječku.Když máš auto v garáži tak ji zkrátka jen připojíš/má malou spotřebu/ a když parkuješ na ulici no tak holt nezbývá než ji vyndat a brát někam kde ji mužeš připojit. Ale to se už vyplatí snad koupit novou.Dřív,když byla baterka už jak říkám po smrti tak se vypláchla desulfátorem nalila nová kyselina a zas aspoň rok dva šla.Dneska nové bezůdržbové tak s tím se už doma nedá nic dělat .
No jinak hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Když už má baterka před smrtí a nebo když jezdíš párkrát za rok ta to chce udržovací nabíječku.Když máš auto v garáži tak ji zkrátka jen připojíš/má malou spotřebu/ a když parkuješ na ulici no tak holt nezbývá než ji vyndat a brát někam kde ji mužeš připojit. Ale to se už vyplatí snad koupit novou.Dřív,když byla baterka už jak říkám po smrti tak se vypláchla desulfátorem nalila nová kyselina a zas aspoň rok dva šla.Dneska nové bezůdržbové tak s tím se už doma nedá nic dělat .
No jinak hlavně ať nám jezdí a nezlobí
Re: problém s akumulátorom
Mne sa vybila bezúdržbová baterka na Favorite - zabudol som vypnúť svetlá - a vydržala potom len jedno dobytie, po týždni už som s ňou nenaštaroval.
Tu pomôže len ako u mňa kúpiť novú. Skúšal som ju dobyť už asi 5 x ale nevydrží ani týždeň. Tieto bezúdržbové sú nastavené tak, že kým držia prúd a napätie je dobre ale po prvom probléme "kop jamu, zahrab" a kúp novú.
Už som odskúšal dokonca radu - obrátiť baterku dolu hlavou , nabiť ale to pomohlo klen na dva týždne. Sústavné dobíjanie doma na chodbe sa môže vymstiť tak že Ťa nechá v štychu tam kde nemáš možnosť dobyť.
Nová baterka je predsa len istota.
Tu pomôže len ako u mňa kúpiť novú. Skúšal som ju dobyť už asi 5 x ale nevydrží ani týždeň. Tieto bezúdržbové sú nastavené tak, že kým držia prúd a napätie je dobre ale po prvom probléme "kop jamu, zahrab" a kúp novú.
Už som odskúšal dokonca radu - obrátiť baterku dolu hlavou , nabiť ale to pomohlo klen na dva týždne. Sústavné dobíjanie doma na chodbe sa môže vymstiť tak že Ťa nechá v štychu tam kde nemáš možnosť dobyť.
Nová baterka je predsa len istota.
Červené Chevrolet Aveo 1,2 Hatchback 5 dv 62,6 kW, 16 ventil,
Komfort, rok výroby 2009 Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu
člen AVEO Fanclubu
Komfort, rok výroby 2009 Doplnky - Šálka s nálepkou Aveofanclubu
člen AVEO Fanclubu
Re: problém s akumulátorom
No zdá sa, že sa môj problém vyriešil, ale aj tak je to dosť čudné. Auto som poriadne prebehol (asi dve hodiny jazdy) takže akumulátor by mal byť poriadne nabití. Momentálne auto štartuje aj po týždni státia, takže som spokojný. Nebolo nutné ho dávať ani na nabíjačku. Aj tak stále nechápem prečo došlo k vybitiu akumulátora na začiatku zimy ( auto stálo cca 12 dní). Keďže baterka vyzerá byť v poriadku, všetko nasvedčuje, že ju vybil alarm. Momentálne ho nezapínam a baterka zdá sa drží.
Daewoo Leganza 2.0 16V, červená metalíza, koža, R.v. 1999, predtým Daewoo Espero 1.5 16V R. v. 1996 a Škoda 120 GLS
Re: problém s akumulátorom
...baterka se dobijí při už při naměřěném klidovým nabětí 12,2 V, má být 12,5 - 12,6 V , jinak Topol má pravdu, nejvíc baterii škodí nečinnost, sulfatizuje, je dobré si i přeměřit dobíjení má být 14,2 V až u nových alternátorů 14,5 V, tomu ale má odpovídat " vyšší třída akumulátorů " calciové ap., které snesou vyšší nabíjecí proud...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico