motorovy olej

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Tak to je asi jako se vzduchovým filtrem jen v oleji bych větší propustnost nechtěl ani zadarmo ve vzduchu toho sice lítá taky dost ale to motopru neškodí tolik jako hůř přefiltrovanej olej . originál filtr je podle mě konstruovanej tak aby propustil dostatek olej v maximálních otáčkách a to musí podle mě stačit . Jestliže někdo využívá často výkon auta na maximum (že Ivane ;) ) měl by měnit olej třeba po 5 000 Km
Reklama
 

olin

olej

Příspěvek od olin »

já mám ojetou nexii 3roky a davám plnou synt. 5/40,protože olej trochu prosakuje tak váhám jestli nepřejít na polosyntetiku,co vy nato?
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

Teď už to nezachráníš jestli to trochu prosakuje neřešil bych to dokud to nebude hodně pak bych vyměnil to těsnění které bude potřeba ale kvalitu oleje bych neměnil 8) to by bylo k ničemu
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

co hovorite na olej madit prima 5w-40. ja som ho tam daval 4 roky, potom som presiel na castrol txt 5w-40. ale cisto teoreticky-vyrobcov olejov je na svete iba zopar, ostatny tam akurat davaju svoje aditiva. slovnaft 5w-40 nevyraba, takze to bude oem nejakeho ineho vyrobcu. preco je potom taky rozdiel v cene: 4l maditu - 1100 sk a 4l shell - 2000 sk??? :?
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

V poslednej dobe pozorujem zvysenu spotrebu oleja (nepresakuje mimo motora ani z vane). Na 1200 km to spali olej od miesta medzi ryskami na mierke oleja pod spodnu rysku. Ake mnozstvo oleja je vlastne medzi spodnou a vrchnou ryskou na mierke? Co vsetko treba dat v servise pripadne svojpomocne vymenit pri zvysenej spotrebe oleja? Mam nabehanych 126.000 km a 4.000 km do dalsej vymeny oleja,takze zatial musim dolievat. Olej davam SHELL HELIX ULTRA 5W-40. Pri vymene tesnenia pod hlavou a rozvodoveho remena pri 110.000 km mi v servise vraveli,ze piestne kruzky a vsetko ostatne mam v poriadku... Nastala by taka zmena po 16.000 km? Co pripadne podla vas v servise zanedbali a mohli uz pod jednym urobit ked to mali rozobrate?
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

Anonymous píše:co hovorite na olej madit prima 5w-40. ja som ho tam daval 4 roky, potom som presiel na castrol txt 5w-40. ale cisto teoreticky-vyrobcov olejov je na svete iba zopar, ostatny tam akurat davaju svoje aditiva. slovnaft 5w-40 nevyraba, takze to bude oem nejakeho ineho vyrobcu. preco je potom taky rozdiel v cene: 4l maditu - 1100 sk a 4l shell - 2000 sk??? :?
Slovnaft pokial este vyrabal oleje Primu len plnil. To bolo kupovane. Do ostatnych olejov sa tiez syntetika kupovala a aditiva tiez. Jedine co slovnaft robil bolo to ostatne co do neplnosyntetickeho oleja ide. Ak olej splna kriteria a normy a ma certifikaty, moze byt aj z Ugandy. Ako moze byt niekto tak naivny a myslet si aky uz len rozdiel moze byt medzi Primou 5w-40 a castrolom 5w-40. Mozno tam rozdiel je,ale je smieny a nexia nieje pretekarsky extremne namahany monopost.
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“