Přesně tak u 8V se to někdy podaří a motor to přežije bez úhony ale je to jen někdy a je to risk se kterým musíš souhlasit že se dá jen řemen a ty budeš jezdit dál jinak 16V je jasnej vždycky je to kvůli místu ve spalovacím prostoru a umístění ventilů
a ako je to s kladkou? je treba menit s rozvodovym remenom aj kladku? Remen stoji okolo 600 Sk, ale kladka je za 1300 Sk a to sa mi zda dost. Ked si to zratam s tobotou, tak vymena rozvodaku vyjde na 3 tisice co pred vianocami nepotesi.
a akurat som volal s opravarom - doporucuje vymenit aj vodnu pumpu - dalsich 1400 Sk. Takze suma sumarum by to stalo 600 (remen) + 1300 (kladka) + 1400 (vodna pumpa) + 1500 robota = 4800 zaokruhlene 5000 Sk. Tak to je trosku vela
Záleží kolik máš najeto km. Pokud je to kolem 120 tis tak bych měnil i kladku. Záleží jenom na tobě. Pokud chceš mít klid, tak to vyměň rovnou a máš to.
Franta
NUBIRA-I 1.6 16V WAGON 98 + LACETTI 2.0 D 08 - LPG Katalogy dílů STAHUJTE ZDE [url=http://www.nubira.wz.cz]Návody + Foto[/url]
Jde o to, že u 16V řemen pohání 2 vačky a je tím pádem delší. Proto je víc namáhaný a častěji praská. Je to ´taky tím že 16V má větší kompres tudíž menší kompresní komoru(asi určitě) .8V se tak moc ventily s pístemnepotkávají.
Jestli máš 16 V tak určitě i kladku jestli je to jen 8 V tak je to v tolika kilometrech zbytečný nexie na kladky netrpí a vodní pumpu bych nechal měnit až podle stavu když bude jakkoliv rosit bezpodmínečně výměna ale když nebude rosit ani nebude na hřideli vůle a bude tichá není důvod ji preventivně měnit ale musí se to posoudit přímo na konkrétním rozebraným autě
Taky se optam: čeká mě příští rok výměna rozvodů na Nubiře (Lacíkovi) v 60tis. Stačí jenom řemen nebo se musí vyměnit i kladky ? myslim že jsem někde čet že jsou tam 2 (vodící a napínací ? ) Ale připadá mi to zbytečně drahý a zbytečně brzy. když vezmu že Saab 2.3Turbo (přez 200k) z roku 91 má poředepsanou výměnu řemene (né kladek) ve 260 tis km ! Tak byc celý Daewoo i Opel nakopal do prd....
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Ked Saab napise, ze ten remen staci vymenit po 500 tis tak ho vymneis po 500 tis? Veris na obchodne tahy? Ved je z takeho materialu ako aj v inych autach. Starnutie gumy a unava materialu existuje vsade.
Je otazka, jestli je vsude ze stejnyho materialu? Na Fiatu sem mel predepsanou vymenu remene po 130 000km a kdyz se menil, tak podle pohledu byl uplne v pohode.