LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Chevrolet Lacetti (Daewoo Nubira 3)

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Odpovědět
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od Hanzy »

Jedine original je levny a dobry :D
Přílohy
DSC00424.JPG
DSC00424.JPG (94.84 KiB) Zobrazeno 4301 x
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od Krtek »

Tak nechápu proč to neudělaj nějak "poloautomaticky". Třeba že by se někde rozsvítila kontrolka hlásající že je třeba vypucovat filtr. Ale nespustilo by se to. Řidič by pak věděl že až vyjede někam dál nebo na lepší cestu, zapne knoflík čimž spustí pucování filtru a bude to.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
PeS
Příspěvky: 209
Registrován: úte zář 25, 2007 12:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od PeS »

3M3 píše:Takže pokud jsi spokojený se Chevymanem a máte vytvořenou důvěru, pak bych to neřešil a nechal bych jej at dělá to co má.
At to všem jezdí a neklouže. :PP:
Nejde tu o nedůvěru, ale u mě jde o cenu. Poslední výměna oleje "Shell Helix Ultra AX" byla za 2235,42Kč. Olej GM stejné specifikace seženu za 800,-Kč (5l). Ale např ORLEN OIL Platinum Synthetic SL/CF 5W/40 splňuje všechny podmínky a je za 100,-Kč za litr. A jelikož počítám s tím, že auto mě vyzývá k výměně oleje dříve, než je předepsaných 15000 km, tak proč tam dávat zbytečně drahý olej?
Shell Ultra je olej určený k prodlouženým intervalům - což mají např. motory Ranaultu. Chevrolet nemá prodloužený interval a asi motory k tomu ani stavěny nejsou. Proč tedy tlačit do motoru drahý olej "longtime", když není potřeba?
S olejem Shell Helix Ultra platím 2235,-Kč; s GM (5W-30 - 6,5 litrů) 1200,-; s ORLEN OIL Platinum Synthetic (5W-40 7 litrů) 700,-. Pak si mohu dovolit výměnu oleje třeba po 8000 km - a to je přece jen lepší než jezdit s olejem černým jako uhel - což mám teď a to je drahý Shell Helix Ultra...
Nejsem odborník, jen přemýšlím. Přece jen se mi nechce vyhazovat peníze tam, kde nemusím, zvlášť když je musím vyhazovat za vysokou spotřebu :lol:
3M3 - co Ty na to?
Naposledy upravil(a) PeS dne čtv říj 22, 2009 10:27, celkem upraveno 1 x.
Lacetti 5 dvř. CDX Platinum 2,0 16V 120k/1991cm3 DIESEL s auto. klimatizací. (PRODÁNO)
Obrázek
Uživatelský avatar
PeS
Příspěvky: 209
Registrován: úte zář 25, 2007 12:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od PeS »

Krtek píše:Tak nechápu proč to neudělaj nějak "poloautomaticky". Třeba že by se někde rozsvítila kontrolka hlásající že je třeba vypucovat filtr. Ale nespustilo by se to. Řidič by pak věděl že až vyjede někam dál nebo na lepší cestu, zapne knoflík čimž spustí pucování filtru a bude to.
Krtku, i kdyby to bylo automaticky, ale ikona by hlásila, že probíhá regenerace - já bych se stylem jízdy už přizbůsobil. Uvidím, co udělá nový soft.
Lacetti 5 dvř. CDX Platinum 2,0 16V 120k/1991cm3 DIESEL s auto. klimatizací. (PRODÁNO)
Obrázek
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

Kvalita olejů - v servisech p. Dědka používáme SHELL - za ty léta můžu říci, že jsme na našich autech neměli skoro žádné problémy na motorech mechanického rázu - ale za to pozbíraly jsme několik aut z jiných servisů, hodně dovozových aut - výměny vydřených vaček apod. saomzřejmě nemůžu hodnotit to jestli tyhle auta jezdili na servis pravidelně apod. Otázka dovozových aut a jejich tachometrů..... Ale beru, že auta, která jsem sledoval svých zákazníků tím, že jezdí pravidelně a vím že olej, který jsme do nich nalili byl na 100 % vždy SHELL tak motory mechanicky na 99,9% bezproblémové.

Samozřejmě asi by to stejné bylo kdybychom třeba používali CASTROL apod.

V našem servisu si za 1l Shell Hellix ULTRA AX 5W30 účtujeme 343 Kč S DPH je to olej který je normou pro vozy s filtry DPF.

Na internetu - co jsem teď tak prolítl některé e-shopy pohybuje kolem 350 - 600 Kč.

S PeS jsem mluvil a ochotně jsem souhlasil s tím, že si přinese jiný olej, ale mluvil o značce Castrol, že má možnost to sehnat levněji - nevidím v tom problém prostě odblombujem lahvičku - a nalejem to tam. Ale nějaký Orleny apod. to se mně tam fakt lít nechce, teda alespoň v záruce...

U dieselu bude olej vždycky černej...

Vždyt kolik ušetřím - třeba 1000 Kč? /15 000 km? = 0,06 h/km = 6.66 Kč/100 km? Stojí mně to za případný trable s motorem??

Vždyť je to vpodstatě nový auto - já bych si do svýho auta nenalil, nebo max. kdybych měl nějakou fakt starou šunku - tyhle oleje jsou podle mně pro auta co mají průbežnou výměnou oleje :D a jde o to prolívat tím to nejlevnějším aby se motor nekous, protože už není moc co zkazit.

Já ještě nechápu moc jednu obecnou věc - pomalu každý rok možná i výckrát třeba ve Světě motorů vycházejí testy nebo srovnání benzínové vs. dieselové motory - a rok od roku se neustále zvyšuje roční km proběh aut dieselových aby se vyplatili tuším,že je to už ročně kolem 40 000 km. Obecně se tam vždy píše vyšší náklady na údržbu co se týče olejů vyšší náklady na opravy v případě že se něco stane atd.

A mně vždycky dojme když dorazí do salonu rodinka a zeptá se děláte to "Aveo f dízlu" já odpovím ne kouknu ven tam 120tka nebo favorit a tím pádem se zeptám "kolik najezdíte ročně?" "Mámo kolik najezdíme?? Táto já nevím?" Táta na to odpoví "no asi tak5-6000 km" a já na to " a proč teda chcete diesel, vždyť jenom příplatek za diesel je třeba 30 -50 000Kč" a oni " Když von soused má firemní Oktáfku vod Outů f tedéíčku a jezdí za 5 l"..... "Ale to kolik ta firemní Octavie stojí mesíčně a kolik stojí prohlídky v autorizovaném servisu - to už v hospodě u píva nerozebíraj - protože to šlo na operativní leasing a faktura ze servis jde na leasingovku:-) a splátky platí kyslíci.
Naposledy upravil(a) chevyman dne čtv říj 22, 2009 11:42, celkem upraveno 1 x.
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
PeS
Příspěvky: 209
Registrován: úte zář 25, 2007 12:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od PeS »

chevyman píše:A mně vždycky dojme když dorazí do salonu rodinka a zeptá se děláte to "Aveo f dízlu" já odpovím ne kouknu ven tam 120tka nebo favorit a tím pádem se zeptám "kolik najezdíte ročně?" "Mámo kolik najezdíme?? Táto já nevím?" Táta na to odpoví "no asi tak5-6000 km" a já na to " a proč teda chcete diesel, vždyť jenom příplatek za diesel je třeba 30 -50 000Kč" a oni " Když von soused má firemní Oktáfku vod Outů f tedéíčku a jezdí za 5 l"..... "Ale to kolik ta firemní Octavie stojí mesíčně a kolik stojí prohlídky v autorizovaném servisu - to už v hospodě u píva nerozebíraj - protože to šlo na operativní leasing a faktura ze servis jde na leasingovku:-) a splátky platí kyslíci.
Já najezdím trochu více :-) Byl to první a poslední pokus do dieselu. Faktem je, že jsem příliš neuvažoval nad servisem. Prostě jsem netušil, že třeba Lacetti potřebuje 6,2 litru oleje. 15000 km je "rádoby dojezd" - motor vyžaduje výměnu dříve. cca po 10 000km. A to si nemyslím, že bych jezdil krátké trasy. A najezdit za rok 20 000 km (normálně víc, ale s tímto autem moc nejezdím :-()
Myslím, že počítání, kolik ušetřím na 1 km není úplně košer. Ano, na 1 km to mnoho nedělá, ale měníte-li oej 2x za rok, je to přes 2000,- Kč. Proč vyhazovat 2000,- Kč?
Shell je určitě kvalitní olej, ale hodně, opravdu hodně se platí za značku. GM olej je o polovionu levnější. Castrol taky. A uvažuji-li, že budu měnit olej každých 10000km, pak úspora je dost velká.
Budu počítat trochu jinak než přepočet na 1 km. Přepodkládám, že najedu za pár let 100 000km. 100.000:10.000=10 --> deset výměn oleje. Ušetřím-li na každé výměně 1500,- Kč dělá to 15 000,- kč. mě se to nezdá málo :) (originál balení...)
to chevyman: Vůbec nekritizuji to, že dáváte Shell - jste značkový servis. Já jsem zákazník. A jsem rád, že jsme se na prodejně domluvili ohledně oleje. Myslím si, že se dá ušetřit, aniž by se jakkoliv poškodil motor. Ten dostane co sui zaslouží a ještě víc (v obojím slova smyslu).
Jinak už jsem koupil Shell Helix Ultra 5W-40 :-D 7 litrů za 1300,- (originál balení)
Naposledy upravil(a) PeS dne čtv říj 22, 2009 12:06, celkem upraveno 2 x.
Lacetti 5 dvř. CDX Platinum 2,0 16V 120k/1991cm3 DIESEL s auto. klimatizací. (PRODÁNO)
Obrázek
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

3M3 píše:To Chevyman - ahoj tím co jsem psal rozhodně neshazuji kvalitu Shell olejů :o) aby jsi to tak nebral. Je těžké ldyž člověk který není z oboru má vstoupit do diskuze o kvalitě oleje, proto jsem se snažil Pesovi jednoduchou formou vysvětlit o čem to je. Prptože vědět to ze školy a z dlouholeté praxe se nedá namačkat do několika řádků , o tom jsou knihy. A praxe říká rozhodně kvalitní olej a Shell Helix tam patří. :PP: a OLIO FIAT od AGIP taky a BP taky atd postupně a v žebříčku ORLEN bude někde dost daleko.
Souhlas, já také netvrdím že Shell by byl zase v něčem výrazně lepší než CASTROL, BP atd . ale to jsou oleje které +/- jsou cenově nastejno -

ono je to asi jako s auty - teď ale nemluvím o kvalitě jako to že bych třeba nedojel chci jenom napsat to že když si koupím nový tereníí Mercedes za 2 mil. tak to auto bude určitě lepší než CAPTIVA za 700 000 Kč - prostě to tak musí být.
Rozdíl ale je ten když budeš mít 700 000 a půjdeš si koupit to auto CHEVROLETU a pak do Mercedesu to zase bude určitě lepší auto ta Captiva.

(i když teď mně dostalo jak se krytizují háky v kufru u CRUZE a teď jsem v TV viděl test nové E classy - asi za 1,3 mil a ona je tam měla taky akrát že je měla čalouněný:-)

Takže ono to opravdu není o tom, že ten olej splní jen nějaká čísla na obalu.

Ty motory nemají čidla vyskozity - pouze řídící jednotka zaznamenává údaje o regeneracích DPF a za každou odečítá nějakou hodnotu (čímž jak píšeš se znehodnocuje olej) z živostnosti oleje.
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

Tak teď mně spadl kámen ze srdce že tam nebudeme lít ten ORLEN :lol:

a je to ten samý s AX???

S tou rodinkou to nebylo mířené na PeSa :lol:

Já spíš že představy lidí jsou někdy takové a realita je taková. A spousta lidí tu pravdu ani slyšet nechce - od nás odejdou protože diesel aveo není, ale jinde si to auto koupí.....
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
PeS
Příspěvky: 209
Registrován: úte zář 25, 2007 12:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od PeS »

chevyman píše:Tak teď mně spadl kámen ze srdce že tam nebudeme lít ten ORLEN :lol:

a je to ten samý s AX???

S tou rodinkou to nebylo mířené na PeSa :lol:

Já spíš že představy lidí jsou někdy takové a realita je taková. A spousta lidí tu pravdu ani slyšet nechce - od nás odejdou protože diesel aveo není, ale jinde si to auto koupí.....
SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat :-)
Lacetti 5 dvř. CDX Platinum 2,0 16V 120k/1991cm3 DIESEL s auto. klimatizací. (PRODÁNO)
Obrázek
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat :-)
Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.

V manuálu je uvedeno že se má použít MB 229.31

ta jednička na konci pro osobní automobily s naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic, a pro benzínové motory s prodlouženými servisními intervaly. Vychází z požadavku ACEA A3/B4 a C3: oleje odpovídající této specifikaci jsou nízkopopelné a long life.

když je tam jenom 3 tzn - MB 229.3 – oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměny (30 000 km)

Takže zřejmě ty oleje způsobují to že saze jsou menší a DPF si poradí s vypálením filtru

Pak ještě norma ACEA
C1 - Oleje určené pro použití s katalyzátory DPF (filtr pevných částic) a TWC (trojčinný katalyzátor) ve vysokovýkonných motorech požadující nízkoviskozní olej s nízkým SAPS (chemické limity) a s viskozitou při vysoké teplotě a vysokém střihovém zatížení (HTHSV) vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
C2 - Oleje pro použití s katalyzátory DPF a TWC ve vysokovýkonných motorech konstruovaných pro nízkoviskózní oleje s HTHSV vyšší než 2,9 mPa.s. Oleje prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.
C3 - Oleje pro použití s katalyzátory DPF a TWC ve vysokovýkonných motorech. Prodlužují životnost katalyzátorů DPF a TWC. Jsou vhodné jen pro speciálně konstruované motory.

a Shell helix ultra 5W40 má ACEA A3/B3/B4

A3/B3 - Oleje určené pro vysoce zatěžované zážehové a vznětové motory a nebo pro prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce motoru.
A3/B4 - Oleje pro vysokovýkonné zážehové motory a vznětové motory s přímým vstřikováním paliva, vhodné také pro použití popsané v kategorii B3.

Jo ono ty oleje jsou dneska věda..... a jsem zvědav až se DPF ucpe co si na tom prodejci toho oleje vezmete. On to do toho auta nenalil....
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
PeS
Příspěvky: 209
Registrován: úte zář 25, 2007 12:32
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od PeS »

chevyman píše:
PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat :-)
Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.

V manuálu je uvedeno že se má použít MB 229.31

ta jednička na konci pro osobní automobily s naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic, a pro benzínové motory s prodlouženými servisními intervaly. Vychází z požadavku ACEA A3/B4 a C3: oleje odpovídající této specifikaci jsou nízkopopelné a long life.

když je tam jenom 3 tzn - MB 229.3 – oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměny (30 000 km)

Takže zřejmě ty oleje způsobují to že saze jsou menší a DPF si poradí s vypálením filtru

Jo ono ty oleje jsou dneska věda..... a jsem zvědav až se DPF ucpe co si na tom prodejci toho oleje vezmete ! On to do toho auta nenalil....
No, říkám, nejsem odbroník, ale je zajímavé, že můj návod k autu, co jsem obdržel při koupi, doporučuje jiný olej, než mi lije servis :lol:
Přikládám ukázku
Obrázek
Jediná specifikace oleje, který je schválen pro můj model tedy je:
0W-40 nebo 5W-40; ACEA C3
Jestliže v manuálu nic jiného není a já dodržím stanovenou normu, je vše kryté zárukou.
Uvažuji jako zákazník. Nevím, co to MB 229,3 nebo 229,31 nrebo 229,51. Ale technická specifikace tento druh po mě nevyžaduje. Vzhledem k tomu, že se nejedná o motory s prodlouženou výměnou oleje, myslím, že právě z toho důvodu se to ani nevyžaduje, jinak by to muselo být ve specifikaci uvedené v manuálu k vozu.
Lacetti 5 dvř. CDX Platinum 2,0 16V 120k/1991cm3 DIESEL s auto. klimatizací. (PRODÁNO)
Obrázek
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

PeS píše:
chevyman píše:
PeS píše: SHELL HELIX ULTRA 5W/40: Splňuje specifikace: Ferrari, MB - Approval 229.3, Porsche, PSA, BMW Longlife-98, VW 500.00, 502 00, 505.00.
Bavil jsem se s prodejcem, ten mi radil vzít raději 5W-40 - vzhledem k teplotnímu rozsahu. AX je vhodnější pro motory s delší výměnou oleje. Při výměně do 15000 km s filtrem DPF je tenhle olej vhodný - toť slova prodejce - samozřejmě chce prodat :-)
Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro motory osobní a lehkých užitkových vozidel. Motorový olej Shell Helix Ultra AX obsahuje speciální čistící aditiva, která zajišťují maximální čistotu motoru a odstraňují i dlouhodobě usazené škodlivé nečistoty a úsady. Shell Helix Ultra AX byl speciálně vyvinutpro moderní naftové motory osobních vozidel MB vybavené filtry pevných částic a je rovněž doporučenpro naftové motory s filtry pevných částic vyžadující dle doporučení výrobce olej specifikace ACEA C3. Díky svému složení a nízké viskozitě zajišťuje dokonalé mazání motoru i za nejnáročnějších provozních podmínek. Nízká viskozita při vysoké teplotě motorového oleje Shell Helix Ultra AX umožňuje při jeho použití výrazné snížení spotřeby paliva a současné zvýšení výkonu motoru.

V manuálu je uvedeno že se má použít MB 229.31

ta jednička na konci pro osobní automobily s naftovými motory, vybavenými filtrem pevných částic, a pro benzínové motory s prodlouženými servisními intervaly. Vychází z požadavku ACEA A3/B4 a C3: oleje odpovídající této specifikaci jsou nízkopopelné a long life.

když je tam jenom 3 tzn - MB 229.3 – oleje pro osobní vozidla s prodlouženými intervaly výměny (30 000 km)

Takže zřejmě ty oleje způsobují to že saze jsou menší a DPF si poradí s vypálením filtru

Jo ono ty oleje jsou dneska věda..... a jsem zvědav až se DPF ucpe co si na tom prodejci toho oleje vezmete ! On to do toho auta nenalil....
No, říkám, nejsem odbroník, ale je zajímavé, že můj návod k autu, co jsem obdržel při koupi, doporučuje jiný olej, než mi lije servis :lol:
Přikládám ukázku
Obrázek
Jediná specifikace oleje, který je schválen pro můj model tedy je:
0W-40 nebo 5W-40; ACEA C3
Jestliže v manuálu nic jiného není a já dodržím stanovenou normu, je vše kryté zárukou.
Uvažuji jako zákazník. Nevím, co to MB 229,3 nebo 229,31 nrebo 229,51. Ale technická specifikace tento druh po mě nevyžaduje. Vzhledem k tomu, že se nejedná o motory s prodlouženou výměnou oleje, myslím, že právě z toho důvodu se to ani nevyžaduje, jinak by to muselo být ve specifikaci uvedené v manuálu k vozu.
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

Sám to tam jasně máte ACEA C3
a ten olej co jste si koupil má Shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B3/B4

a i když se podívate na

http://www.shell.com/home/page/cz-cz/sh ... 82007.html

je to tam jasně napsané jaký olej pro tento typ auta použít.

Já jsem Vám jasně říkal, když jsme spolu osobně mluvili, že Vám tam naleju olej, který si donesete ale jasně jsem Vám říkal, že to musí být olej pro DPF filtry.

Když je auto v záruce - tak pokud dojde k jakékoliv dražší opravě tak si reklamační oddělení vyžádá veškeré doklady o servisování toho vozu a pokud najde neshodu s manuálem k autu - jednoduše odmítne plnění a můžete se třeba i soudit ale nic nevysoudíte. Protože servis musí provádět po dobu záruky autorizovaný servis CHEVROLET dle servisního manuálu k autu.
Naposledy upravil(a) chevyman dne čtv říj 22, 2009 14:53, celkem upraveno 2 x.
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Uživatelský avatar
Hanzy
Příspěvky: 7197
Registrován: ned led 21, 2007 13:16
Bydliště: Frýdek-Místek - Baška/Hodoňovice/Velké Karlovice

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od Hanzy »

Jediny olej vhodny pro PDF od Shell podle tohodle jsem nasel tento SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&i ... i=baleni1l
a jak to ctu mit pred barakem takove auto tak bych sel nasedl do auta a hodil ho ze skaly a sel do salonu pro benzin a s usmevem domu a dal tam LPG a usmevy by byly 2 :D :o)
PS: Zdravim chevyman kola na Legu jeste mam :D a rad te tady vidim po dlouhe dobe ;) hlavne ze radis chlapcum s temi ucoudenymi klepostroji nebo jsou z nich nestastni ale nejlepsi rada je ta ma a je i reklama na ni v televizi od ceske pojistovny sice s fabii jak pada ze skaly ale to se da upravit :D :PP:
Alhambra+Sharan 4x4 klepotřepčmoud Taxi Valach
VW Transporter T4 2.5 TDI klepačotřepočmoud
Captiva 3.2 V6 LPG
Opel Combo CNG
Evanda 2.0 CDX LPG - už ji prohání brácha
CRUZE 1.6 LS+ moja na kolem chalupy od 9/2016 LPG
Ex Captiva zlatá metla 2.0 klepočmoud rachotila šla pryč
Ex Leganza 2.0 CDX LPG
Uživatelský avatar
chevyman
Příspěvky: 86
Registrován: pát led 05, 2007 14:09
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: LACETTI 2.0 CDTI a jeho specifika

Příspěvek od chevyman »

Hanzy píše:Jediny olej vhodny pro PDF od Shell podle tohodle jsem nasel tento SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30
http://oleje-levne.com/?sekce=katalog&i ... i=baleni1l
a jak to ctu mit pred barakem takove auto tak bych sel nasedl do auta a hodil ho ze skaly a sel do salonu pro benzin a s usmevem domu a dal tam LPG a usmevy by byly 2 :D :o)
PS: Zdravim chevyman kola na Legu jeste mam :D a rad te tady vidim po dlouhe dobe ;) hlavne ze radis chlapcum s temi ucoudenymi klepostroji nebo jsou z nich nestastni ale nejlepsi rada je ta ma a je i reklama na ni v televizi od ceske pojistovny sice s fabii jak pada ze skaly ale to se da upravit :D :PP:
Jako mně to vpodstatě může být jedno já na výměně toho DPF vydělám víc než na výměně oleje :lol:

Na svojí Legu vzpomínám to byl pohodlnej kočár - kola skončili na zimácích??? Protože na fotečce jsou jiný...
Předváděcí vozy CHEVROLET. V rodině a po příbuzenstvu aktuálně: 1xCHEVROLET ORLANDO 1.8 LTZ, 2xCHEVROLET CRUZE 1.8 LTZ, 1x CHEVROLET AVEO III SDN 1.6 LTZ, 2xCHEVROLET AVEO II HB5 1.4 LT
Odpovědět

Zpět na „Lacetti (Nubira 3)“