straca sa voda
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
straca sa voda
Po najazdeni asi 100 km mam prazdnu nadrzku na vodu. Pozeral mi nato moj znami, mechanik, a dosiel k zaveru ze je to vodne cerpadlo aj ked nieje vidiet odtial vodu vytekat. Ma niekto skusenost s vod. cerpadlom? A co tesnenie pod hlavou alebo samotna hlava? Mam nabehanych 120 tisic km a zrejme nebolo nic menene. Mam pripraveny rozvod. remen, kladku a vod. cerpadlo. Ked pridam viac plyn, pocut akoby pod palubovkov prebehli bubliny a nadrzku mi riadne natlakuje. Za radu vopred vdaka.
- Reklama
Re: straca sa voda
Problém s vodou nemám a tak jen všeobecně. To co píšeš výše je dost velký únik to je tak litr za hodinu. Takový únik by měl být vidět! Podívej se na pásky všech! hadicových spojů ( mě u Feldy teklo připojení vytápění LPG) a pokud zastavíš s teplým motorem a s vodou v nádržce měl by únik být někde vidět. Jediná možnost, že to není vidět je, že ti voda jde do oleje, ale zase ti přibývá olej - tam se taky koukni. No a i z toho čerpadla ta voda musí někam kapat , tak to uvidíš.fure píše:Po najazdeni asi 100 km mam prazdnu nadrzku na vodu. Pozeral mi nato moj znami, mechanik, a dosiel k zaveru ze je to vodne cerpadlo aj ked nieje vidiet odtial vodu vytekat. Ma niekto skusenost s vod. cerpadlom? A co tesnenie pod hlavou alebo samotna hlava? Mam nabehanych 120 tisic km a zrejme nebolo nic menene. Mam pripraveny rozvod. remen, kladku a vod. cerpadlo. Ked pridam viac plyn, pocut akoby pod palubovkov prebehli bubliny a nadrzku mi riadne natlakuje. Za radu vopred vdaka.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Ved bud tu vodu zere (prasknute tesnenie pod hlavou) alebo vyteka. Pri spominanom mnozstve ake sa ti straca musi byt barina pod autom jak hovado. Vodna pumpa kvapka na kazdej druhej nexii, ale nesposobi takyto unik. Akurat sa moze neskor zadret a prehrejes motor Sa aj cudujem, ze ten mechanik vyriekol taky jednoznacny verdikt. Nechaj auto nastartovane aj nenastartovane na jednom mieste a hladaj ci ta voda kvapka. Mimochodom ak by isla do oleja, tak ti musi ist z vyfuku taky biely dym, ze cez neho neuvidis. Normalne na volnobeh pridaj (turuj) a pozeraj za auto co ide z vyfuku. Na 800 otacok to neni take dramaticke a hlavne nie ked je vonku zima. To sa pari kazdemu. Pri jazde si to tiez nevsimnes lebo tomu dymu utekas. Len ked budes na mieste turovat to uvidis. Mne tiez zmizla nadrzka na 100 km a nevimol som si ziadny dym az ked som sa na to zameral, lebo sa mi nezdalo,ze by take mnozstvo vyslizilo cez mikroprasklinku v chladici.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No je to vsetko OK co mu radite...
ale.....
..Nenapisal si ci mas 8v alebo 16V motor...
..predpokladam ze hadice si prezrel...
..chladic tak isto, aj ked ten zvykne dost casto prestrelit neky ten mensi kamienok...
..a pri 16Ventile je takyto velky unik skoro vzdy aj na prirubach na termostate na hlave....
jednoducho voda "vyzerie" dosadacie plochy....
teraz v zime urcite musi byt vidiet odkial sa pariiii...
..taqze jedine co sa da narychlo poradit..
je zohriat motor, stat na mieste, pozerat pod kapotou odkial da parii...
prip. kam kvapka voda...
ale.....
..Nenapisal si ci mas 8v alebo 16V motor...
..predpokladam ze hadice si prezrel...
..chladic tak isto, aj ked ten zvykne dost casto prestrelit neky ten mensi kamienok...
..a pri 16Ventile je takyto velky unik skoro vzdy aj na prirubach na termostate na hlave....
jednoducho voda "vyzerie" dosadacie plochy....
teraz v zime urcite musi byt vidiet odkial sa pariiii...
..taqze jedine co sa da narychlo poradit..
je zohriat motor, stat na mieste, pozerat pod kapotou odkial da parii...
prip. kam kvapka voda...
voda
Z vyfuku ide biely dym, ale vraj je to teraz v zime normalne. Pod kapotu som pozeral neraz aj hodinu,ale nieje viditelne unikanie vody. Ked sa motor zohreje je ale vidiet z pod kapoty paru . Olej mi nepribudol ani tam nieje voda. Je mozne ze sa ta voda spaluje vo valcoch? Myslim tym prasknuta hlava tak ze to nieje vidiet ani v oleji ani na motore?
Re: voda
To,že ti olej nepřibývá je pozitivní zjištění. Prasklá hlava nebo těsnění a spalování vody ve válcích, tak to bys koukal co by to udělalo !!!! V minutě bys to uvařil a všechna voda by ti vyskákala někudy ven. Prasklo mi těsnění u Ivana a během 0,5 km jsem studené auto uvařil!!!! voda stříkala všude ven z motoru!!! Jestli se ti páří z motorového prostoru tak se ti vypařuje ta uniklá voda. Proto omrkni všechny spoje hadic , to jsem už psal, a i chladič ev. dotáhni všechny hadicové pásky. Když je motor zahřátý musí být hadice tvrdé tedy natlakované, když je ráno studený hadice se dají lehce zmáčknout. Je možné, že únik je jen když je soustava natlakovaná (teplá) a když je bez tlaku (studená) tak to teče jen minimálně. Během 2 hodin, co jedeš cca 100 km uteče 1 litr to není až zas tak moc velký proud.Fure píše:Z vyfuku ide biely dym, ale vraj je to teraz v zime normalne. Pod kapotu som pozeral neraz aj hodinu,ale nieje viditelne unikanie vody. Ked sa motor zohreje je ale vidiet z pod kapoty paru . Olej mi nepribudol ani tam nieje voda. Je mozne ze sa ta voda spaluje vo valcoch? Myslim tym prasknuta hlava tak ze to nieje vidiet ani v oleji ani na motore?
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No potom by som skusil predca len to tesnenie pod hlavou...Fure píše:Z vyfuku ide biely dym, ale vraj je to teraz v zime normalne. Pod kapotu som pozeral neraz aj hodinu,ale nieje viditelne unikanie vody. Ked sa motor zohreje je ale vidiet z pod kapoty paru . Olej mi nepribudol ani tam nieje voda. Je mozne ze sa ta voda spaluje vo valcoch? Myslim tym prasknuta hlava tak ze to nieje vidiet ani v oleji ani na motore?
ked nahodu vyzera tak ako toto.....(16V)
...taq tu nadobku na 100km mash istuu....
..a urcite to potom bude potrebovat prefrezovat hlavu...
Neviem ci zrovna oblubena lebo druhy krat by sa mi to uz nechcelo robit Inac poskodeny este nespomenul, ci ma bielu kavu na olejovom viecku. Pozor, ta emulzia na viecku moze mat dva povody. Jeden je kondenz, vtedy je seda a nieje po okrajoch viecka a druhy povod je voda v oleji. V tedy je tam taka brecka ako biela kava ilovitej farby a je po celej ploche viecka. Aj na okrajoch. Tiez sa nachadza aj na mierke. Ak tam ma toto hovno na tom stupli, tak to tesnenie je urcite vyzrane. Este raz opakujem liter na 100 km nesposobi nejake slizenie hadice. Ak to ma naozaj povod v netesnosti, tak to musi byt viditelne jak hovado.Radmont píše:poskodene tesnenie pod hlavou je na nexii oblubena zavada hned za brzdami
Naposledy upravil(a) Dano dne ned pro 05, 2004 21:53, celkem upraveno 2 x.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Dano nemusish mat tak uplne pravdu...
Ked si dobre pozriesh prvu fotku co som poslal,
taq zistis ze kovovy tesniaci lem na tesneni je prasknuty
a ze roh tesnenia je (ci viac menej nieje vobec) bez klingeritu..
Tento klingerit postupne vyzrala slziaca voda...
Druha strana tesnenia je na tom podobne....
Voda v tomto pripade VOBEC nepresakovala do oleja...
ale bola "spalovana" v 1. a 4. valci...
a taktiez bolo vidiet iba parenie sa z pod kapoty...
Jednoducho suseda uvarila motor....
...potom co jej kamen prestrelil chladic...
...a tesnenie vzalo za svoje....
..hlava skrivena...
..atd...atd...
OLEJ BOL KRASNY CISTUCKY, PEKNE MASNY, TAQ AKO MA BYT.
VICEKO BOLO CISTE TIEZ...
....akurat ked si dal za vyfuk ruku....
tak po pol minute si na nej videl vyzrazanu vodu...
...to bola paraaada.....
Ked si dobre pozriesh prvu fotku co som poslal,
taq zistis ze kovovy tesniaci lem na tesneni je prasknuty
a ze roh tesnenia je (ci viac menej nieje vobec) bez klingeritu..
Tento klingerit postupne vyzrala slziaca voda...
Druha strana tesnenia je na tom podobne....
Voda v tomto pripade VOBEC nepresakovala do oleja...
ale bola "spalovana" v 1. a 4. valci...
a taktiez bolo vidiet iba parenie sa z pod kapoty...
Jednoducho suseda uvarila motor....
...potom co jej kamen prestrelil chladic...
...a tesnenie vzalo za svoje....
..hlava skrivena...
..atd...atd...
OLEJ BOL KRASNY CISTUCKY, PEKNE MASNY, TAQ AKO MA BYT.
VICEKO BOLO CISTE TIEZ...
....akurat ked si dal za vyfuk ruku....
tak po pol minute si na nej videl vyzrazanu vodu...
...to bola paraaada.....
Ja som minule tiez zbadal, ze mi z vyfuku islo trosku vody...ta neviem, odkial, ale bolo take pocasie, vlhke, sama hmla, auto stalo vonku a ked som ho nastartoval po 2 dnoch nejazdenia, tak z vyfuku vychadzalo par kvapiek vody..myslite, ze tam mohla byt nejaka voda z tej hmly a pod.? Tiez musim dolievat viac vody, taky 0,5 litra/1000 km, ale mne zase tecie chladic a pekne vidiet kde.. keby bolo prasknute tesnenie, to by zralo vody asi viac,co?