Dobry den vsetkym, chcel by som si kupit espero, ale neviem naco by som si mal dat pozor pri kupe tochto vozidla.
Poradte, prosim
Dakujem
pomoc pri kúpe espera
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
Re: pomoc pri kúpe espera
Hlavně na korozi zadních lemů a podběhů a pak spodní strany dveří. Jinak jako u každého auta odzkoušet toho co nejvíc, nejlépe jít s někým, kdo zná podobné auto, aby měl s čím srovnávat.
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Re: pomoc pri kúpe espera
Zadne lemy budu na 99% hrdzaviet, mozno na nejakom talianskom co nezazilo sol a kamienky nie. Ak jazdilo v kamienkoch v zime tak budu hrdzave aj prahy ale len zvonku. Je vsak dobre prahy poriadne prezriet, ci nie su niekde prezrate skrz, aj take som videl. A na 100% budu hrdzave spodne lemy dveri. Zvonku to mozno nebude vidno ale zvnutra to bude vidno a maly fliacik hrdze znamena ze cely plastizol ktorym je spodny lem dveri zvnutra zatrery je podhrdzaveny. S tym sa da ale iba zmierit, bez hrdzavych lemov nic nezozenies. Inak uz len ci ma komplet plasty a ci nema velmi predratu vodicovu sedacku (ale potah aj molitan sa da po malych a lahkych upravach vymenit z vrakaca zo spolujazdcovej). Vodicova sedacke bude navyse pravdepodobne rozlamana, da sa obvykle zvarit. Poznat to pri obhliadke nepojde, len to bude piskat a vrzgat pri nasadani a pri jazde po nerovnostiach. Potom ci nema prasknute zadne pruziny, pripadne niekto tu pisal, ze mu prehrdzaveli misky pruzin na prednych phersonoch. Tlmice uz budu KO (od 500Sk kus, obycajne olejovky su lacnejsie za zachovaju makkost espera), silentbloky naprav najma zadnej tiez. Zaden brzdy uz mozno nebudu brzdit, a bude asi potrebna vymena valcekov (cca 200 az 250sk kus za neoriginal - lepsi nez original). Zadne samostavy nemenit, oroginal aj hrdzave su lepsie nez nove. Brzdy asi budu tiez na vymenu, najma predne kotuce. Potom bude na 100% tiect tesnenie pod vekom ventilov (350Sk), na 50% tiect lave gufero poloosi, budu vycvachtane plastove puzdra stieracov (bud oprav si sam a doma alebo 1000Sk za novy mechanizmus stieracov) a plastove puzdra klukopaku medzi radiacou pakou a prevodovkou (dve puzdra po cca 40Sk alebo cely klukopak za liter). Inak manzety a oprachovky prednych brzd budu predpokladam v super stave aj manzety poloosi. Ak bude cvakat lava poloos teda ta kratsia tak z toho sa nestriela, 100tkm to vydrzi a pri plnom vytoceni cvaka aj nova, espero ma dost maly polomer otacania. Este bude pravdepodobne deravy chladic klimatizacie, ked trochu pohladas, tak za cca 2000Sk aj s dobierkou sa da objednat novy z ciech, vymena je lahka, len budes potrebovat nove tesniace kruzky a mozno aj novy rurku od chladica klimy, to uvidis podla stavu alebo tu staru zalepit lepidlom na loziska alebo niecim podobnym. Vyfuk netreba riesit, len trab ratat s cenami naprikald z evyfuky.cz, maju tam aj lacne katalyzatory a tych kovovych z evyfuky sa obavak netreba, mam jeden doma a vyzera to dost dobre a pisu ze su odolnejsie nez keramicke. A este ze mozno nebude kurit. Neviem ci blok motora alebo nieco v chladicoch je zelezne a pri nemeneni chladiacej kvapaliny sa z neho uvolnuje fura hrdze a upcha radiator kurenia. Obvykle staci preplachnut radiator pred zimnou sezonou tlakom vody v opacnom smere. Dalej motor, na slovensku sa velmi na vymenu oleja moc nehladi, takze motor bde pravdepodobne slusne zakarbonovany a vdety hlasno cvakaju zdvihatka ventilov, ako keby to bol dizel. Ak to necvaka, maximalne par sekund po starte tak fajn, ak to cvaka aj pozahraiti a oleja je dost, tak je to otazne. Viacerym uz boli kvoli tomu menene aj vackove hriadele. No a este poniektorym umrelo tesnenie pod hlavou, takze sa treba pozriet ci v expanzke nie je cierny bordel z vyfukovych plynov ako mala jedna talianska klepajkjuca nubira. Idealne je pozriet na sviecky po nastartovani ci nie su od vody alebo baterkou pozriet do valcov, ci niektory z piestov nie je vylesteny od vodnych par, normalne su cierne od karbonu.
Inac espero je relativne lacne auto, dokonca aj v ND, lacnejsie niekedy nez felicia, takmer vsetky diely maju v carmaxe, maju web a sidlia v BA a pri piestanoch, lokalne autodiely od nich mozno aj beru diely, na objednavku by nemal byt problem, pripadne pri vacsich opravach su tu ceske a mozno aj polske eshopy hlavne czdrafel a autidlykrc. Akurat si treba uvedomit, ze espera su uz auta ktore ked budete servisovat tak vas to vyjde viac nez nakupna cena, takze sa oplati len ked si viete niektore veci opravit sami.
Inac este by som zabudol, po kupe treba okamzite na vymenu rozvodov, maju zivotnost 60tkm, pumpu, napinak aj vodiacu kladku je dobre brat original, su sice dvakrat drahsie nez neorigo ale oplati sa to. Remen staci gates. Cena materialu cca 3 az 4tSk. Vymean je lahka, ak to uz servisak robil alebo ma k tomu kratky navod, staci dodrzat 3 znacky a vycistit plochu pod cerpadlom a dat pod cerpadlo nove tesnenie. Ziaden silikonovy tmel, od takeho servisaka utekat.
Tak a dost bolo grafomanie . Inac takto na zimu kupovat macku vo vreci nie je ktovieco, ja uz napriklad nestiham dat pred zimou dokopy otcovu nubiru, a to sme ju kupovali pred 3mesiacmi. Zvysok info o espere po prehladani fora.
Inac espero je relativne lacne auto, dokonca aj v ND, lacnejsie niekedy nez felicia, takmer vsetky diely maju v carmaxe, maju web a sidlia v BA a pri piestanoch, lokalne autodiely od nich mozno aj beru diely, na objednavku by nemal byt problem, pripadne pri vacsich opravach su tu ceske a mozno aj polske eshopy hlavne czdrafel a autidlykrc. Akurat si treba uvedomit, ze espera su uz auta ktore ked budete servisovat tak vas to vyjde viac nez nakupna cena, takze sa oplati len ked si viete niektore veci opravit sami.
Inac este by som zabudol, po kupe treba okamzite na vymenu rozvodov, maju zivotnost 60tkm, pumpu, napinak aj vodiacu kladku je dobre brat original, su sice dvakrat drahsie nez neorigo ale oplati sa to. Remen staci gates. Cena materialu cca 3 az 4tSk. Vymean je lahka, ak to uz servisak robil alebo ma k tomu kratky navod, staci dodrzat 3 znacky a vycistit plochu pod cerpadlom a dat pod cerpadlo nove tesnenie. Ziaden silikonovy tmel, od takeho servisaka utekat.
Tak a dost bolo grafomanie . Inac takto na zimu kupovat macku vo vreci nie je ktovieco, ja uz napriklad nestiham dat pred zimou dokopy otcovu nubiru, a to sme ju kupovali pred 3mesiacmi. Zvysok info o espere po prehladani fora.
Re: pomoc pri kúpe espera
ppp - superrrr tohle si vytisknu to stojí za to
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: pomoc pri kúpe espera
conpet -> to som tam nespomenul ani polovicu veci co sa tyka espera a je to len zlomok toho co je potrebne pozriet na kupovanom pouzivanom aute. Ale keby sme vsetko kontrolovali tak by ziadne nevyhovelo, no nie ? Hlavne aby malo zdravu kasnu, pretoze vdaka nasim zakononuticom tu jedinu nesmieme menit. Ostatne sa da prinajhorsom vymenit. Na vrakacoch je dost espier a vacsina dielov sa da este stale kupit. A espero ma okrem par prahov celkom slusne spravene dutiny takze z nich voda odteka a takze nehrdzaveju tak rychlo ako na niektorych inych autach.