Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Moderátor: Blue Lanos
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Zdravím vás tady. Teď jsem dočetl téma o problému s chodem motoru v sekci Lanos, a popíšu vývoj situace s mým Esperem. V červenci jsem musel vyřešit ztrátu chladící kapaliny (cca 0,3 l na 70 km tj. jednu cestu do práce a zpět). Vyřešeno srovnanou hlavou atd. Poté chod motoru a volnoběžné otáčky v pořádku. Po ujetí cca 30 km volnoběžné otáčky zase 1500 - 1800, předpokládám chybu ve váze vzduchu, která byla venku za poslední rok asi desetkrát, ale bez většího efektu, takže je zralá na výměnu. Co mně štvalo víc, bylo to, že se nedostavilo očekávané zvýšení výkonu. Očekávané proto, že do válců už nešla voda - ztratilo se asi 3 deci během prvních 200 km, pak už ani kapka jak se těsnění chytlo. Navíc motor šel do otáček jakž takž plynule pouze při plném nebo téměř úplném sešlápnutí plynu. Při jízdě stálou rychlostí nebo při mírné akceleraci cukání. Ale na 150 km/hod jsem se rozjel. Po pěti dnech začala svítit kontrolka dobíjení, vyřešeno výměnou diodového můstku na altíku. Po zpětném namontování alternátoru (nepovažuji za související věc, ale píšu chronologicky vše, co si pamatuju) jsem nastartoval, kontrolka dobíjení zhasla, ale motor šel podle poslechu na tři válce a z výfuku se valil modrý dým. Tak jsem jel do práce raději náhradním autem a pro podezření na nedostatečné spalovaní jsem vyměnil zapalovací kabely za nové a vyčistil kontakty na víčku rozdělovače. Žádná změna, chod motoru stále špatný. Řekl jsem si, že zkusím motor aspoň víc ohřát a ujet pár kilometrů. Bohužel jsem nevyjel ani do kopce k hlavní silnici, protože jakmile jsem začal přidávat a otáčky šly nad 1500, tak motor zdechnul. Kluci, kteří měnili těsnění pod hlavou na nic nepřišli a navrhli diagnostiku. Domluvil jsem se s chlapem, co už mi na autě měnil tlumiče a dělal technickou, leč diagnostiku nevlastní. 2 hod předtím než přijel jsem s autem popojel, protože jsem potřeboval místo na dvoře na projetí. K mému překvapení jsem nastartoval napoprvé, motor šel plynule, a z výfuku se linul bezbarvý dým, jakoby vše bylo v nejlepším pořádku. O to větší bylo moje překvapení, když Petr přijel, a já nemohl vůbec nastartovat! Předtím jsem Petrovi řekl, že se startováním není žádný problém, pouze že auto nejde do otáček a dusí se. Petr zkonstatoval, že jiskru hází, a chybu tedy hledat jinde. A že by to chtělo celé rozhodit, což on nemůže, protože má nařízený klid se šlachama na ruce. A doporučil mi známého vlastnícího diagnostiku. Mezitím jsem na noc odpojil baterku - žádný účinek. Pán s diagnostikou přijel zanedlouho, ale i přesto, že jsem mu dal typ motoru atd., nebyl vybaven odpovídajícím kabelem a SW. A že se ještě zeptá někoho, kdo by tu diagnostiku mohl mít, nebo že by to taky mohl rozhodit a hledat chybu "postaru". Už se neozval. Já od té doby nevím, co mám dělat. Proto se tímto na vás obracím s prosbou o opravu auta nebo kontakt na někoho z okolí (Havlíčkův Brod, Kutná Hora, Pardubice), kdo opravu provede. Mám strach svěřit auto někomu, kdo nemá bohaté zkušenosti konkrétně s tímto motorem v Daewoo Espero.
Doplňující informace:
Motor se chová stejně na benzin i na plyn. Systém LPG Lovtec, podtlak, přísun plynu přes škrtící ventil, po opravě jsem na ventilu přidal o půl otáčky do plusu.
Benzín dotankovávám průběžně, dlouhodobá spotřeba 9,86 LPG + 0,56 N95 / 100 km.
Za poslední rok jsem vyjel benzín třikrát do prázdna (to je samozřejmě špatně) - vliv na pal. čerpadlo, ECU?
Váha vzduchu pravděpodobně nefunguje správně.
Lambda nevím (může mít její případná nefunkčnost tak zásadní vliv na chod motoru)?
EGR ventil dosud nezaslepen.
Svíčky nové.
Srovnání hlavy, výměna těsnění a další 5500 Kč, oprava alternátoru 1750 Kč, nové kabely (zbytečné) 612 Kč. To sem píšu z toho důvodu, že už nemám (ne že nechci, ale fakt nemám) peníze na další opravy (nová váha vzduchu, nová lambda...??) za předpokladu, že nikam nepovedou. To raději odnesu značky do depozitu.
Budu rád za vaše tipy na příčinu a řešení závady.
Děkuji
-
Doplňující informace:
Motor se chová stejně na benzin i na plyn. Systém LPG Lovtec, podtlak, přísun plynu přes škrtící ventil, po opravě jsem na ventilu přidal o půl otáčky do plusu.
Benzín dotankovávám průběžně, dlouhodobá spotřeba 9,86 LPG + 0,56 N95 / 100 km.
Za poslední rok jsem vyjel benzín třikrát do prázdna (to je samozřejmě špatně) - vliv na pal. čerpadlo, ECU?
Váha vzduchu pravděpodobně nefunguje správně.
Lambda nevím (může mít její případná nefunkčnost tak zásadní vliv na chod motoru)?
EGR ventil dosud nezaslepen.
Svíčky nové.
Srovnání hlavy, výměna těsnění a další 5500 Kč, oprava alternátoru 1750 Kč, nové kabely (zbytečné) 612 Kč. To sem píšu z toho důvodu, že už nemám (ne že nechci, ale fakt nemám) peníze na další opravy (nová váha vzduchu, nová lambda...??) za předpokladu, že nikam nepovedou. To raději odnesu značky do depozitu.
Budu rád za vaše tipy na příčinu a řešení závady.
Děkuji
-
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
- Reklama
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Ahoj Honzo , jen toto : špatna lambda ti motor nezastaví, altik taky ne (pokud nejde přímo do zkratu, ale to snad ne), vahu vzduchu nemáme asi jsi myslel ten krokáč, ten řídí hlavně volnoběh, odpojil bych vše co je společného s plynem a řešil bych vše s benzínem, a to těsnění asi taky nebude na 100% , možná praskla hlava = po netu to nikdo nezjistí , chce to vidět a slyšet. Hodně štěstí Petr
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Neviem ako 8ventil ale 16ventil zla lambda zastavi uplne v pohode aj v bratislavskej najrusnejsej ulici . Dokaze ho dusit, a vselijako neocakavane blbnut. Pri akceleracii dokaze vygenerovat aj velmi pekny cierny tzv. turbodizel efekt za vyfukom . V takomto pripade vzdy ako prve odporucam odpojit lambdu, proste rozpojit konektor na kabliku od lambdy (kyslikoveho senzora) a nechat ho rozpojeny a ak sa motor spamata tak je vadna lambda, ak nie, tak je v tom pravdepodobne nevinne a moze ostat odpojena nez sa nenajde prava pricina problemov.
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Ahojte pánové, dík za Vaše odpovědi. Váha vzduchu a krokový motorek jsem považoval za synonyma, nadále budem tedy mluvit o krokovém motorku. No altík je spravený, ten z ničeho špatného nepodezřívám. Lambdu i krokáč jsem už měl odpojené, změnu to nepřineslo. Ale teď, kdy už ani nenastartuju, jsem je ještě odpojit nezkoušel, tak to můžu udělat.
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Prověř to těsnění, poznaš to podle umyté svíčky , případně úbytku kapaliny, je jiskra na všech svíčkách ?? Smrdí benzín z výfuku ??
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Presne, po neuspesnom starte vyskrutkuj vsetky sviecky, ak su od benzinu tak je ho malo (u mna to bolo malo, zasvinenym cerpadlom vdaka prevadzke 100% na lpg a vyse rocnym benzinom v nadrzi, ktoremu sa uz velmi horiet nechcelo) alebo velmi vela, alebo nejde iskra, ak od vody tak je to jasne. Iskra sa da preverit lahko, startovat s odpojenymi kablami a sledovat ci ide zo vsetkych kablov iskra.
Inac problemy s benzinom sa daju eliminovat a diagnostikovat startom na lpg, neviem ktory lovtec mas, a ani netusim ci ma moznost plynostartu, ale mozno ano.
Inac problemy s benzinom sa daju eliminovat a diagnostikovat startom na lpg, neviem ktory lovtec mas, a ani netusim ci ma moznost plynostartu, ale mozno ano.
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
ty samé problémy v březnu a vyměnil jsem tu krabici co k ní jdou kable od svíček a hned to chytlo je pravda že stála 2500kč
- Slavek
- Příspěvky: 1718
- Registrován: stř bře 22, 2006 20:26
- Bydliště: Teplice, přesněji Krupka Česká republika
- Kontaktovat uživatele:
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Kdyz auto jeste startovalo tak drzelo otacky nebo ne?? Studeny motor i teply pokud nesel vytocit tak to muze byt i MAP senzor, a taky zkontroluj jeste jednou zda sou spravne nasazeny kabely na rozdelovaci, myslim tim jestli odpovidaj valcum.
Měl jsem 3x Espero 2.0
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
ted VOLVO 1.9TDi
full vybava včetně kluzké kuže :-)
Holt bezpeči je bezpeči
NOVINKA do rodiny přibylo SF 4x4 2.0CRDi 92kW
Volvo V50 2.0 s motorem PSA
Dovoz aut zD
Možnost zakoupení různých dílu Bosch levněji než v autodilech
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
honzo to je nejaky zaklety.
modry dym z vyfuku je spatne a teoreticky krouzky ktere zpusobuji i spatny beh obcas.vyndat svicky zkontrolovat zmerit kompresi,
ted pokud to nebezi a dava jiskru zalezi jestli je dostatecna.
pokud je urcite palivove cerpadlo a jeho tlak-zmerit
pokud i ten je vstrikovace-jelikoz mas ten plyn muzou byt pricpane nebo zalepene.vyndat listu se vstrikama a zkusit ji pripojenou na tlak benzinu-zatocit motorem a musi rozprasovat.
pak jeste treba rozvody ale nejak si myslim ze bude neco s tim benzinem.
a jeste jedna posledni vec rozdelovac-odpor civky,a stredova osicka s magnety stava se ze umre a civka bude spatne snimat otacky
ja vim je to zase vsecko znova
lambda to neni a map senzor asi taky ne.kdyz je odpojis motor chytne.
modry dym z vyfuku je spatne a teoreticky krouzky ktere zpusobuji i spatny beh obcas.vyndat svicky zkontrolovat zmerit kompresi,
ted pokud to nebezi a dava jiskru zalezi jestli je dostatecna.
pokud je urcite palivove cerpadlo a jeho tlak-zmerit
pokud i ten je vstrikovace-jelikoz mas ten plyn muzou byt pricpane nebo zalepene.vyndat listu se vstrikama a zkusit ji pripojenou na tlak benzinu-zatocit motorem a musi rozprasovat.
pak jeste treba rozvody ale nejak si myslim ze bude neco s tim benzinem.
a jeste jedna posledni vec rozdelovac-odpor civky,a stredova osicka s magnety stava se ze umre a civka bude spatne snimat otacky
ja vim je to zase vsecko znova
lambda to neni a map senzor asi taky ne.kdyz je odpojis motor chytne.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Dík za názory. Ta elektrika určitě bude chtít proměřit někým povolaným. Protože tam mám ještě dvě věci na řešení v elektrice (neukazující palivoměr a nefunkční vyhřívání zrcátek a zadního skla), dám to p. Malému. Je to člověk, který mi spravil alternátor za 24 hod, během kterých si stihl nechat poslat nový diodový můstek, ale dělá veškeré druhy oprav. Není daleko, tak to k němu přetáhnu. Když bude mít čas, protože tam měl rozvrtané Twingo s rozhašenou převodovkou. Sám bych se s tím trápil, moje elektrikářské dovednosti končí u detekce napětí na vodiči pomocí zkoušečky.
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Opravář se mi neozýval, byť říkal, že do dvou dnů se na to mrkne. Tak jsem mu zavolal já. Opravené to ještě neměl. Ale řekl mi "kluci to byli včera projet a nastartovali normálně". Co víc dodat? Snad jen to, že jsem samozřejmě zkoušel startovat i těsně před tím, než jsme to odtáhli. Stačilo mi za Felicií 20 km, když nepomáhá posilovač brzd, mám z toho nervy. No a včera jsem volal opravářovi znovu, jestli má nějaký poznatek. Odpověď tentokrát byla nasnadě - servis zablokovali zájemci o výměnu pneumatik. Snad se něco dozvím zítra..
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
jestli to jede obcas je to modul v rozdelovaci.civka v rozdelovaci se da snadno zmerit a ve chvili kdy to nejede by musela mit uplne spatny odpor nebo zadny.
tohle se stavalo casto.
civka stoji asi 200 tak to je sranda.modul je cca 1600.chtel jsem rict ze mam jeden na pujceni ale ted uz asi nemam jelikoz ho pujcuju jinam
tohle se stavalo casto.
civka stoji asi 200 tak to je sranda.modul je cca 1600.chtel jsem rict ze mam jeden na pujceni ale ted uz asi nemam jelikoz ho pujcuju jinam
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
- Honza Beneš
- Příspěvky: 370
- Registrován: sob bře 03, 2007 01:44
- Bydliště: Uhelná Příbram
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
Díky Pavle za tenhle tvůj tip, snad ho nebudu v brzké době potřebovat. V sobotu jsem vyzvednul auto z opravy. V opravně jim to vždycky chytilo napoprvé, a ani to necukalo. Radek Malý to vyhodnotil na vlhkost v rozdělovači, že to je chyba opláckýho motoru, kde je rozdělovač takhle vysoko. Podle jeho názoru do rozdělovače vzlíná vlhkost z oleje. Rozdělovač vyčistil a vystříkal nějakým sprejem. Od té doby jsem najel 150 km, bez problémů.
Espero 1.8 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
ex Espero 2.0 (+LPG)
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
hele a jak jste vyřešili ten neukazující palivoměr? mě totiž taky neukazuje a ještě kontrolka málo benzínu a málo vody v ostřikovači.
Teď tu mám rozebrany ten blok s budíkama ale tam všechno funguje. a zase si říkám že když nejde měření benzínu a vody v ostřikovači že to není moc u sebe a že to tím pádem měří dobře a někde se to blokuje...
má někdo nějaký nápad?
Teď tu mám rozebrany ten blok s budíkama ale tam všechno funguje. a zase si říkám že když nejde měření benzínu a vody v ostřikovači že to není moc u sebe a že to tím pádem měří dobře a někde se to blokuje...
má někdo nějaký nápad?
Re: Už ani nenastartuju a hledám opraváře
hladina ostrikovacu ma snimac v nadobce a asi mas uhnily draty nebo v haji cidlo
a nadrz je bud uhnila kostra nebo zkorodovane kontakty nebo v haji plovak.
a nadrz je bud uhnila kostra nebo zkorodovane kontakty nebo v haji plovak.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil