"klepání" v motoru

Moderátor: Blue Lanos

Odpovědět
Barbánek
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 26, 2009 03:26

"klepání" v motoru

Příspěvek od Barbánek »

Prosím o radu - u Matize se po ujetí cca 40 - 80 km ozývá klepání, či spíš funění, při normálních a vyšších otáčkách, uberu-li plyn funění zpomaluje a utichá. Při běžné prohlídce v servisu žádný problém neobjevili.
Neustále svítí Check, ale ten problém je dlouhodobý, po výměně EGR ventilu byl na chvíli klid, pak se znovu rozsvítil, následovaly opakované návštěvy dvou servisů, různé čištění a profukování, ale kontrolka se vždy znovu rozsvítí. O tom se rozepisuji proto, že nevím, jestli to nemůže nějakým způsobem souviset.
Vypadá to, že se nám Matýsek převtěluje do parní lokomotivy :shock:
Nemáte někdo s tímto zkušenost ? Poraďte prosím..... Děkuji moc
Reklama
 

Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od palikx »

muze to mit souvislost
ale pokud je to egr tak je tam nejake divne spalovani a je tam moc bordelu.
a muze to nekde podfukovat ale zalezi co to je za zvuk.to takhle nevyresime.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Rado77 »

Teoria - po zahriati sa to vsetko roztiahne, a vznikne netesnost u tesnenia zvodov. Tade to prefukuje (lokomotiva) a lambda nenameria co treba a svieti kontrolka... Skus startnut, zahriat na prevadzkovu teplotu, upchat vyfuk poriadne, a sledovat, ci to vydochne, prip. pocuvat, ci to dakde neprefukuje :?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od V.Brousek »

Funění a klepání jsou dva rozličné pojmy, dost spolu nesouvisející - to jen tak na okraj. Protože se přikláníš spíše k tomu funění, měl bych třeba typ, který bude asi mylný, ale musím ho napsat. Jak vypadá vzduchový filtr, nepřisává ti vzduch jinou cestou, když to funění v malých otáčkách zmizí ?
Co výkon motoru ? Klesá po zahřátí ? jak píše Palikx, na dálku je těžké určit původ zvuku. Rado77 - také dobrý typ.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Rado77 »

Jo jo, urcite je to komplexnejsi problem a bude to treba kuknut cele a postupne vylucovat. Teraz je vikend - ideal cas a pocasie na laborovanie. Keby som mal co robit na mojich autach, v momente som dole a uz makam a fotim :D
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Barbánek
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 26, 2009 03:26

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Barbánek »

palikx píše:muze to mit souvislost
ale pokud je to egr tak je tam nejake divne spalovani a je tam moc bordelu.
a muze to nekde podfukovat ale zalezi co to je za zvuk.to takhle nevyresime.

Já vím, že popisovat zvuk na webu moc platné není, jen jsem doufala, že s tímto může mít někdo zkušenost. Nakonec se asi nevyhnu těsně před návštěvou servisu drandit tak dlouho, než se Matýsek zase zadýchá.....
S Checkem je tam problém od počátku, původní majitel jen jezdil na vynulování - následkem toho jsme krátce po koupi Matýska pořizovali zmiňovaný EGR ventil. Můj naprosto laický dojem je, že je něco zanešené, protože na chalupě parkuji v kopečku (předkem vzhůru) a když vyjíždím, prvních cca 20metrů Matýsek cuká a netáhne a nakonec prudce vyrazí - jako když je něco ucpané a chvíli trvá, než dostane potřebné množství benzínu. V servisu údajně vše vyčistili, bez svítícího Checku jsem ujela 7 km a opět kontrolka svítila. Naposledy nám jej čistili a profukovali a vydržel 700 km ! Ale zase svítí.....
Já jsem "funění" moc neřešila, ale teď je hlučnější, tak se snažím nasbírat nějaké zkušenosti.
Barbánek
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 26, 2009 03:26

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Barbánek »

Rado77 píše:Teoria - po zahriati sa to vsetko roztiahne, a vznikne netesnost u tesnenia zvodov. Tade to prefukuje (lokomotiva) a lambda nenameria co treba a svieti kontrolka... Skus startnut, zahriat na prevadzkovu teplotu, upchat vyfuk poriadne, a sledovat, ci to vydochne, prip. pocuvat, ci to dakde neprefukuje :?
Já si myslím, že je to nějaká netěsnost, která vznikne až při určité teplotě. Zvuk vychází z "fukaru" pod předním oknem, tak jsem se utěšovala, že se teplem uvolní třeba nějaké lamela a chvěje se - ale teď se to trochu zhoršilo a je to hlučnější.
Díky za radu, na chalupě výfuk ucpu a uvidím.... Jak dlouho můžu sledovat aniž bych Matýska ohrozila ?
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od V.Brousek »

Kolik máte najeto km - jestli celá závada nesouvisí s celkovým špatným stavem motoru ( netěsnosti pístních kroužků, spotřeba motorového oleje, tlak ve válcích, atd.) To by potom mohlo souviset s tím zanášením EGR, dále palivový filtr ( pod vozem ) . Možností je mnoho. Jenom mě zaráží, že to začíná po ujetí poměrně dost km. Tak je možné, že všechny mé úvahy jsou mylné.
Pokud nemáte čas a potřebné základní znalosti, zručnost vylučovat postupně možné příčiny, asi nezbyde nic jiného, než svěřit Matíze do opravy servisu ( dobrého a ověřeného).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Serpico »

...to Barbanek neděkuj a rovnou se spoj s palikxem, pokud nebydlíš zrovna druhým konci republiky, ten dělá zázraky a ještě jsem ho neviděl s něčím prohrát, neudělat - neopravit...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od V.Brousek »

Já si myslím, že je to nějaká netěsnost, která vznikne až při určité teplotě. Zvuk vychází z "fukaru" pod předním oknem
Tak a nyní jste mě dostala. Měl jsem za to, že zvednete kapotu motoru a slyšíte podivné zvuky. Mám takový dojem, že ucpání výfuku ve ""FUKARU" neuslyšíte.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Barbánek
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 26, 2009 03:26

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Barbánek »

V.Brousek píše:Funění a klepání jsou dva rozličné pojmy, dost spolu nesouvisející - to jen tak na okraj. Protože se přikláníš spíše k tomu funění, měl bych třeba typ, který bude asi mylný, ale musím ho napsat. Jak vypadá vzduchový filtr, nepřisává ti vzduch jinou cestou, když to funění v malých otáčkách zmizí ?
Co výkon motoru ? Klesá po zahřátí ? jak píše Palikx, na dálku je těžké určit původ zvuku. Rado77 - také dobrý typ.

Já vím, je opravdu spíš funění, ale když jsem to takhle popisovala technikovi, tak mi sdělil že nejezdím lokomotivou a že nic neslyší :roll: Budu muset opravdu jezdit tak dlouho, až se rozfuní a pak nacpat technika do auta.
Vzduchový filtr jsem čistila a obrátila, vše stejné. Zkusím ho vyměnit.
Najeto je 90.000 km, olej dolévají v servisu při prohlídce po zimě a to stačí zase celý rok - já jej jenom kontroluji, všechny výměny a kontroly po ujetí daných kilometrů absolvujeme. Jsem naprostý laik, tlak ve válcích opravdu nezměřím - troufnu si jen s manuálem a tipy tady z fóra na jednoduché zásahy, které Matýzka neohrozí.
Barbánek
Příspěvky: 5
Registrován: sob zář 26, 2009 03:26

Re: "klepání" v motoru

Příspěvek od Barbánek »

Rado77 píše:Jo jo, urcite je to komplexnejsi problem a bude to treba kuknut cele a postupne vylucovat. Teraz je vikend - ideal cas a pocasie na laborovanie. Keby som mal co robit na mojich autach, v momente som dole a uz makam a fotim :D

Jste fanoušek - já spíš zoufalec :D
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“