"klepání" v motoru
Moderátor: Blue Lanos
"klepání" v motoru
Prosím o radu - u Matize se po ujetí cca 40 - 80 km ozývá klepání, či spíš funění, při normálních a vyšších otáčkách, uberu-li plyn funění zpomaluje a utichá. Při běžné prohlídce v servisu žádný problém neobjevili.
Neustále svítí Check, ale ten problém je dlouhodobý, po výměně EGR ventilu byl na chvíli klid, pak se znovu rozsvítil, následovaly opakované návštěvy dvou servisů, různé čištění a profukování, ale kontrolka se vždy znovu rozsvítí. O tom se rozepisuji proto, že nevím, jestli to nemůže nějakým způsobem souviset.
Vypadá to, že se nám Matýsek převtěluje do parní lokomotivy
Nemáte někdo s tímto zkušenost ? Poraďte prosím..... Děkuji moc
Neustále svítí Check, ale ten problém je dlouhodobý, po výměně EGR ventilu byl na chvíli klid, pak se znovu rozsvítil, následovaly opakované návštěvy dvou servisů, různé čištění a profukování, ale kontrolka se vždy znovu rozsvítí. O tom se rozepisuji proto, že nevím, jestli to nemůže nějakým způsobem souviset.
Vypadá to, že se nám Matýsek převtěluje do parní lokomotivy
Nemáte někdo s tímto zkušenost ? Poraďte prosím..... Děkuji moc
- Reklama
Re: "klepání" v motoru
muze to mit souvislost
ale pokud je to egr tak je tam nejake divne spalovani a je tam moc bordelu.
a muze to nekde podfukovat ale zalezi co to je za zvuk.to takhle nevyresime.
ale pokud je to egr tak je tam nejake divne spalovani a je tam moc bordelu.
a muze to nekde podfukovat ale zalezi co to je za zvuk.to takhle nevyresime.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: "klepání" v motoru
Teoria - po zahriati sa to vsetko roztiahne, a vznikne netesnost u tesnenia zvodov. Tade to prefukuje (lokomotiva) a lambda nenameria co treba a svieti kontrolka... Skus startnut, zahriat na prevadzkovu teplotu, upchat vyfuk poriadne, a sledovat, ci to vydochne, prip. pocuvat, ci to dakde neprefukuje
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: "klepání" v motoru
Funění a klepání jsou dva rozličné pojmy, dost spolu nesouvisející - to jen tak na okraj. Protože se přikláníš spíše k tomu funění, měl bych třeba typ, který bude asi mylný, ale musím ho napsat. Jak vypadá vzduchový filtr, nepřisává ti vzduch jinou cestou, když to funění v malých otáčkách zmizí ?
Co výkon motoru ? Klesá po zahřátí ? jak píše Palikx, na dálku je těžké určit původ zvuku. Rado77 - také dobrý typ.
Co výkon motoru ? Klesá po zahřátí ? jak píše Palikx, na dálku je těžké určit původ zvuku. Rado77 - také dobrý typ.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: "klepání" v motoru
Jo jo, urcite je to komplexnejsi problem a bude to treba kuknut cele a postupne vylucovat. Teraz je vikend - ideal cas a pocasie na laborovanie. Keby som mal co robit na mojich autach, v momente som dole a uz makam a fotim
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Re: "klepání" v motoru
palikx píše:muze to mit souvislost
ale pokud je to egr tak je tam nejake divne spalovani a je tam moc bordelu.
a muze to nekde podfukovat ale zalezi co to je za zvuk.to takhle nevyresime.
Já vím, že popisovat zvuk na webu moc platné není, jen jsem doufala, že s tímto může mít někdo zkušenost. Nakonec se asi nevyhnu těsně před návštěvou servisu drandit tak dlouho, než se Matýsek zase zadýchá.....
S Checkem je tam problém od počátku, původní majitel jen jezdil na vynulování - následkem toho jsme krátce po koupi Matýska pořizovali zmiňovaný EGR ventil. Můj naprosto laický dojem je, že je něco zanešené, protože na chalupě parkuji v kopečku (předkem vzhůru) a když vyjíždím, prvních cca 20metrů Matýsek cuká a netáhne a nakonec prudce vyrazí - jako když je něco ucpané a chvíli trvá, než dostane potřebné množství benzínu. V servisu údajně vše vyčistili, bez svítícího Checku jsem ujela 7 km a opět kontrolka svítila. Naposledy nám jej čistili a profukovali a vydržel 700 km ! Ale zase svítí.....
Já jsem "funění" moc neřešila, ale teď je hlučnější, tak se snažím nasbírat nějaké zkušenosti.
Re: "klepání" v motoru
Já si myslím, že je to nějaká netěsnost, která vznikne až při určité teplotě. Zvuk vychází z "fukaru" pod předním oknem, tak jsem se utěšovala, že se teplem uvolní třeba nějaké lamela a chvěje se - ale teď se to trochu zhoršilo a je to hlučnější.Rado77 píše:Teoria - po zahriati sa to vsetko roztiahne, a vznikne netesnost u tesnenia zvodov. Tade to prefukuje (lokomotiva) a lambda nenameria co treba a svieti kontrolka... Skus startnut, zahriat na prevadzkovu teplotu, upchat vyfuk poriadne, a sledovat, ci to vydochne, prip. pocuvat, ci to dakde neprefukuje
Díky za radu, na chalupě výfuk ucpu a uvidím.... Jak dlouho můžu sledovat aniž bych Matýska ohrozila ?
Re: "klepání" v motoru
Kolik máte najeto km - jestli celá závada nesouvisí s celkovým špatným stavem motoru ( netěsnosti pístních kroužků, spotřeba motorového oleje, tlak ve válcích, atd.) To by potom mohlo souviset s tím zanášením EGR, dále palivový filtr ( pod vozem ) . Možností je mnoho. Jenom mě zaráží, že to začíná po ujetí poměrně dost km. Tak je možné, že všechny mé úvahy jsou mylné.
Pokud nemáte čas a potřebné základní znalosti, zručnost vylučovat postupně možné příčiny, asi nezbyde nic jiného, než svěřit Matíze do opravy servisu ( dobrého a ověřeného).
Pokud nemáte čas a potřebné základní znalosti, zručnost vylučovat postupně možné příčiny, asi nezbyde nic jiného, než svěřit Matíze do opravy servisu ( dobrého a ověřeného).
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: "klepání" v motoru
...to Barbanek neděkuj a rovnou se spoj s palikxem, pokud nebydlíš zrovna druhým konci republiky, ten dělá zázraky a ještě jsem ho neviděl s něčím prohrát, neudělat - neopravit...
Mějte se fajn
Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...
serpico
Re: "klepání" v motoru
Tak a nyní jste mě dostala. Měl jsem za to, že zvednete kapotu motoru a slyšíte podivné zvuky. Mám takový dojem, že ucpání výfuku ve ""FUKARU" neuslyšíte.Já si myslím, že je to nějaká netěsnost, která vznikne až při určité teplotě. Zvuk vychází z "fukaru" pod předním oknem
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: "klepání" v motoru
V.Brousek píše:Funění a klepání jsou dva rozličné pojmy, dost spolu nesouvisející - to jen tak na okraj. Protože se přikláníš spíše k tomu funění, měl bych třeba typ, který bude asi mylný, ale musím ho napsat. Jak vypadá vzduchový filtr, nepřisává ti vzduch jinou cestou, když to funění v malých otáčkách zmizí ?
Co výkon motoru ? Klesá po zahřátí ? jak píše Palikx, na dálku je těžké určit původ zvuku. Rado77 - také dobrý typ.
Já vím, je opravdu spíš funění, ale když jsem to takhle popisovala technikovi, tak mi sdělil že nejezdím lokomotivou a že nic neslyší Budu muset opravdu jezdit tak dlouho, až se rozfuní a pak nacpat technika do auta.
Vzduchový filtr jsem čistila a obrátila, vše stejné. Zkusím ho vyměnit.
Najeto je 90.000 km, olej dolévají v servisu při prohlídce po zimě a to stačí zase celý rok - já jej jenom kontroluji, všechny výměny a kontroly po ujetí daných kilometrů absolvujeme. Jsem naprostý laik, tlak ve válcích opravdu nezměřím - troufnu si jen s manuálem a tipy tady z fóra na jednoduché zásahy, které Matýzka neohrozí.
Re: "klepání" v motoru
Rado77 píše:Jo jo, urcite je to komplexnejsi problem a bude to treba kuknut cele a postupne vylucovat. Teraz je vikend - ideal cas a pocasie na laborovanie. Keby som mal co robit na mojich autach, v momente som dole a uz makam a fotim
Jste fanoušek - já spíš zoufalec