Tazne zariadenie pre matiza
Moderátor: Blue Lanos
- Reklama
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
ne
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Pokud sledujete tuto fórum delší dobu,zjistíte,že na na Matíze můžete namontovat všechno.Je jenom otázka jestli se to povolené.Tažné zařízení povolené není.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Jestli litrový Matíz může mít tažné zařízení ? To by jsem musel odpovědět majitel tohoto typu a prozkoumat co je napsáno v technickém průkazu.Kdybych o tom rozhodoval já,klidně bych ho povolil i pro ostatní Matíze,do nosnosti 300 kg.Podmínkou by ale byli pneumatiky 155/65 x 13".Trabanty ho povolené měli a nikomu to tehdy nevadilo.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
1) povolene neniVáclav Brousek píše:Jestli litrový Matíz může mít tažné zařízení ? To by jsem musel odpovědět majitel tohoto typu a prozkoumat co je napsáno v technickém průkazu.
2) pohotoostni hmotnost je 871-930 kg, maximalni technicky pripustna hmotnost je 1230 kg, matiz proste neni zadny silak, proste ma uplne jine konstrukcni urceni nez uzitkovy vuz, pickup ci rodinne auto - primarne je to proste kapotovany nakupni kosik
no Vaclave, to se docela divim, protoze normalne jsi trosku znepokojen uz pri instalaci jinych (povolenych zarizeni) a tady by jsi najednou povolil tristakilovou cocku?Václav Brousek píše:Kdybych o tom rozhodoval já,klidně bych ho povolil i pro ostatní Matíze
nejsem fyzik, ale uplne jednoduse
1) 300 kg v tahu i tlaku (zrychleni/brzdeni) udela svoje - za co to upevnit? to uz mi vubec neni jasny
2) pokud bych chtel toto minimalizovat, musel bych mit brzdeny prives (300kg brzdeny prives nevim jak az jsou na trhu ...)
3) osobne to vnimam jako daleko vetsi prusvih, nez kdyz si nekdo hraje s rozmerem kol o centimetr sem ci tam, protoze jizdni vlastnosti se tim vlastne meni nepatrne, jak ale vsichni vime, tak matiz ma velmi lehky zadecek pri trosku ostrejsi jizde ustreluje uz ted, takze si nedokazu predstavit, co to udela, az vaha 300 kg (+ zapocitam pretizeni), popotahne mateze smerem doprava doleva ...
aby to bylo fakt bezpecny, videl bych to tak, ze by prives musel byt brzdeny a max povolena rychlost tak do 50km/h - na prvni i druhe se lidi ve finale vybodnou a osobne bych se pak bal takovyho cloveka potkat
ani tadle podminka nic nevyresi a posledni vetu ... premyslim, jestli musim to "tehdy nevadilo" nejak vic komentovat ...Václav Brousek píše:,do nosnosti 300 kg.Podmínkou by ale byli pneumatiky 155/65 x 13".Trabanty ho povolené měli a nikomu to tehdy nevadilo.
muj verdikt osobni zni - jednoznacne nepovolovat, tech rizik co jich tam je, je spousta a pri mentalite (ceskych) lidi ....
Jakube plně s tebou souhlasím,zde není co řešit.
Jízda z jakýmkoliv přívěsem i autem a jedno jestli máš nákláďák,či Matíze má svá specifika dle toho se musí přizpůsobit jízda.A pokud potřebuješ převést almaru o větších rozměrech tak nevidím sebemenší důvod,proč to třeba nepřevést Matízem.
A poslední připomínku.Jaký je rozdíl mezi Trabantem,který tažné má povolené a Matízem.Hned ti odpovím že žádný,jenom je tu rozdíl 25 let konstrukčního provedení.A Trabanta jsem vlastnil,najezdil jsem s ním 100000 km.Neměl žádné posilovače,výkon motoru byl slabší a povolené to bylo.
Jízda z jakýmkoliv přívěsem i autem a jedno jestli máš nákláďák,či Matíze má svá specifika dle toho se musí přizpůsobit jízda.A pokud potřebuješ převést almaru o větších rozměrech tak nevidím sebemenší důvod,proč to třeba nepřevést Matízem.
A poslední připomínku.Jaký je rozdíl mezi Trabantem,který tažné má povolené a Matízem.Hned ti odpovím že žádný,jenom je tu rozdíl 25 let konstrukčního provedení.A Trabanta jsem vlastnil,najezdil jsem s ním 100000 km.Neměl žádné posilovače,výkon motoru byl slabší a povolené to bylo.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Jakube ty furt řešíš jízdní vlastnosti, ale tady je to o ničem, proč asi se smí s károu jezdit max. 80km/h. A to že se smí max. 80 neznamená že nemůžeš jezdit i pomaleji. Když tu mluvíme o tažném, nikdo nemá na mysli že by si ho tam namontoval bez schválení. Osobně si myslím že by mělo být pro Matesa povolené. Trabant je asi ten nejlepší příklad že to jde i s lehčím a slabším autem a to DDRóni tahali i obytné přívěsy. Kam tažné přimontovat je na výrobci a né na nás.
Už bez Matesa
přesně tak Zabijec:
a ještě bych dodal,že pokud je člověk soudný,tak za Matíze nezavěsí obytný přívěs a nepojede s tím do Chorvatska.Pro to opravdu není Matíz stavěný,to bych souhlasil s Jakubem
a ještě bych dodal,že pokud je člověk soudný,tak za Matíze nezavěsí obytný přívěs a nepojede s tím do Chorvatska.Pro to opravdu není Matíz stavěný,to bych souhlasil s Jakubem
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
to by musel byt matez v inkriminovane casti uplne jinak konstruovan, cili to neni otazka povoleni/nepovoleni, ale prave jak rikas konstrukcniho reseni z vyroby, pokud vezmu jako danou hmotnost tri-set kg, pak kam az me vedomosti z fyziky sahaji, tak toto se bude dale nasobit pri pretizeni, spoj bude extremne namahany - jako todle podle meho fakt neni o "povoleni", ale uplne jine konstrukci (ne-li celeho zadku) auta tudiz jakekoli filozofovani nad "povolenim" je uplne mimo misuzabijec píše:Jakube ty furt řešíš jízdní vlastnosti, ale tady je to o ničem, proč asi se smí s károu jezdit max. 80km/h. A to že se smí max. 80 neznamená že nemůžeš jezdit i pomaleji. Když tu mluvíme o tažném, nikdo nemá na mysli že by si ho tam namontoval bez schválení. Osobně si myslím že by mělo být pro Matesa povolené. Trabant je asi ten nejlepší příklad že to jde i s lehčím a slabším autem a to DDRóni tahali i obytné přívěsy. Kam tažné přimontovat je na výrobci a né na nás.
priklad o trabantovi vubec nechci slyset, jde vsechno, ale otazkou zustane kvalita takoveho reseni, z hlavy me napada hned nekolik napadu, co vsechno jde - napr. to video, co tady bylo - tam to taky slo, na mateze das i sestnatcky kola, ... ...
a k te rychlosti - ja, ty ani vaclav si netroufnem za matize pripojit nic, co by vyustilo pruserem, proste proto, ze jsme soudni lidi a navic mame svoje auta radi, ALE (!) dovedu si zive predstavit ze banda primitivku, kde budou mit mateze jako sluzebni auto za to zaprahne kde co a ja nevidim sebemensi duvod jim k tomu davat moznost
Přibližně to vidíme stejně to máš pravdu. Jen s tou konstrukcí tažného bych to neviděl tak černě. Myslím že na žigulech bývalo tažné zařízení uchycené až někde v polovině auta. U jednoho typu tažného na š120 se zase vyměnily držáky nárazníku + se to chytlo za trubku co drží motor. Nechci tím dávat příklady jak by se to dalo řešit na Matizu, ale jsou prostě různá řešení a určitě by se nějaké našlo i pro Matese. Bylo by to na konstruktérech tohodle auta a né na nás. Na druhou stranu chápu, že Matiz je primárně určen na městské popojížďky a tam se nepředpokládá, že by bylo třeba cokoliv vozit na káře, na to jsou jiná auta, tak se asi nikdy nedočkáme
Už bez Matesa
já to shrnu za nás všechny.Pravdu máme všichni,ale je nám to na nic,vozejky tahat nebudeme.A já ho ani nemám a nikdy jsem ho neměl.Tím nechci tvrdit že přívěs za auto je špatná věc.Ba naopak.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Já to vidím asi takhle : koule na autě ( myslím tažný ) znamená nějakou práci a tý mám dost i bez vleku. Nehledě na to , že když vidím , co někdo dokáže za osobák zapřáhnout, tak bych ani ojetinu s koulí nekoupil. ( myslím hlavně české chalupáře)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e