Radiator kúrenia
Moderátor: Blue Lanos
Radiator kúrenia
čafte mám problém nejde mi kúrenie a teraz musím kúpiť nový radiator.....mám kúpiť nový alebo použitý????čo mi radíte
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
- Reklama
Re: Radiator kúrenia
No neviem ak tam nieje nejaká brutálna cena tak radšej nový.
Re: Radiator kúrenia
kurenie nemoze ist, ved nema nozicky
Co znamena, ze nejde kurenie? Tipujem ze nefuka teply vzduch. Takze najprv pri zohrievani motora odporucam uchylacky osahavat streidavo privodnu a odvodnu hadicu k radiatoru kurenia, ak je privodna citelne teplejsia ako odvodna a pritom mate vyopnute kurenie, tak bude na 99.99% upchaty radiator kurenia. Potom este nemusi byt nutne menit radiator, ono by to aj tak mohlo byt zase len na chvilu nez sa zase zanesie, ale lepsie je naprv preplachnut celu sustavu, minimalne radiator a to opacnym smerom nez nim normlane prudi chladiaca zmes. Ja osm uz preplachoval dvakrat, vzdy sa znovu zaniesol bordelom z celej sustavy. Akurat pir druhom preplachu uz bol relativne malo zaneseny. Vzdy po prepladhu to kurilo uplne nadherne a o sezonu alebo dve to uz zase nebolo ktovieco.
Alebo mozno jednoduchsi test. Po zahriati motora ist s autom s naplno pustenym kurenim na prechadzku. Ke dnajdete slusnu rovinku tak podradit a trosku motor prehnat vo zvysenych otackach, aspon 3.5t ale radsej cez 4t otacok za minutu. Ak to zacne kurit trochu lepsie tak je na 99% zaneseny radiator a ako som pisal odporucam najprv preplach.
Ale mozno je len vyskocene lanko z ovladania klapiek, mne sa to este nestalo ale uz to tu niekto spominal.
Co znamena, ze nejde kurenie? Tipujem ze nefuka teply vzduch. Takze najprv pri zohrievani motora odporucam uchylacky osahavat streidavo privodnu a odvodnu hadicu k radiatoru kurenia, ak je privodna citelne teplejsia ako odvodna a pritom mate vyopnute kurenie, tak bude na 99.99% upchaty radiator kurenia. Potom este nemusi byt nutne menit radiator, ono by to aj tak mohlo byt zase len na chvilu nez sa zase zanesie, ale lepsie je naprv preplachnut celu sustavu, minimalne radiator a to opacnym smerom nez nim normlane prudi chladiaca zmes. Ja osm uz preplachoval dvakrat, vzdy sa znovu zaniesol bordelom z celej sustavy. Akurat pir druhom preplachu uz bol relativne malo zaneseny. Vzdy po prepladhu to kurilo uplne nadherne a o sezonu alebo dve to uz zase nebolo ktovieco.
Alebo mozno jednoduchsi test. Po zahriati motora ist s autom s naplno pustenym kurenim na prechadzku. Ke dnajdete slusnu rovinku tak podradit a trosku motor prehnat vo zvysenych otackach, aspon 3.5t ale radsej cez 4t otacok za minutu. Ak to zacne kurit trochu lepsie tak je na 99% zaneseny radiator a ako som pisal odporucam najprv preplach.
Ale mozno je len vyskocene lanko z ovladania klapiek, mne sa to este nestalo ale uz to tu niekto spominal.
Re: Radiator kúrenia
ppp ďakujem za radu ale ja som už preplachoval radiator a ono to kúrilo mesiac a potom to prestalo....keby že nieje tepla rúra na prívod tak sa deje čo???? kvôli tomu si chcem kúpiť nový radiator lebo to nekúri a mňa to nebaví mrznúť úž som na nervy s toho..... vieš mi poradiť stým môžme sa stretnúť aj osobne ak ti to nevadí hmm????ppp píše:kurenie nemoze ist, ved nema nozicky
Co znamena, ze nejde kurenie? Tipujem ze nefuka teply vzduch. Takze najprv pri zohrievani motora odporucam uchylacky osahavat streidavo privodnu a odvodnu hadicu k radiatoru kurenia, ak je privodna citelne teplejsia ako odvodna a pritom mate vyopnute kurenie, tak bude na 99.99% upchaty radiator kurenia. Potom este nemusi byt nutne menit radiator, ono by to aj tak mohlo byt zase len na chvilu nez sa zase zanesie, ale lepsie je naprv preplachnut celu sustavu, minimalne radiator a to opacnym smerom nez nim normlane prudi chladiaca zmes. Ja osm uz preplachoval dvakrat, vzdy sa znovu zaniesol bordelom z celej sustavy. Akurat pir druhom preplachu uz bol relativne malo zaneseny. Vzdy po prepladhu to kurilo uplne nadherne a o sezonu alebo dve to uz zase nebolo ktovieco.
Alebo mozno jednoduchsi test. Po zahriati motora ist s autom s naplno pustenym kurenim na prechadzku. Ke dnajdete slusnu rovinku tak podradit a trosku motor prehnat vo zvysenych otackach, aspon 3.5t ale radsej cez 4t otacok za minutu. Ak to zacne kurit trochu lepsie tak je na 99% zaneseny radiator a ako som pisal odporucam najprv preplach.
Ale mozno je len vyskocene lanko z ovladania klapiek, mne sa to este nestalo ale uz to tu niekto spominal.
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
- simone
- Příspěvky: 1795
- Registrován: ned kvě 22, 2005 13:27
- Bydliště: Drienovec okr.Košice okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radiator kúrenia
Bambucha ak pasuje z nexie tak na zraze to máš zadara. Mám jeden
Leganza strieborna metalíza CDX hifi JBL,Magnat,Blaupunkt , LPG,
maxi skuter Kymco Xciting 500
maxi skuter Kymco Xciting 500
Re: Radiator kúrenia
Ked to kurilo mesiac a znovu prestalo tak sa to asi znovu zanieslo , ale mozno je zaneseny poriadne takze sa upcha rychlo, alebo ma vo vnutri spriecene kusky hrdze alebo ktovieco. Ja som pri prvom preplachu nasiel na dne vedra niekolko cm supinky skrutenej hrdze neviem ci z rurky z chladica, radiatoru alebo nebodaj z kanalu z bloku motora, ale to asi nie, skor z chladica uz bol 2krat meneny kvoli burackam. Ked som menil vodnu pumpu tak bol blok pod nou slusne vyzraty, sama jamka ako mesacna krajina. Ale kedze v nadrzke bola bezfarebna kvapalina a v zime to nezmrzlo, tak netusim co tam bolo, mozno nieco este od vyroby. Pri preplachu vyslo najpr par litrov brecky konzistencie aj farby ako spodok zumpy a to len z radiatoru, co je v chladici a motore ani nechcem vediet. Pri druhom preplachu o dva roky uz vyslo len tak pol litra kakaa ale uz to nebolo nejako extra huste. Keby som mal nejake slusne cerpadlo tak to prezeniem nim, ale takto som to len tlakom cez hadicu a to je nic.
Keby ze nie je tepla hadica na privode k radiatoru tak je to naramne zaujimave, asi by v tom pripade bol radiator uplne znepriechodneny, ale to by sa uz motor dost blbo chladil. Ja ked som pri prvom preplachu zabudol papierovu upchavku v hadici (dve kyuchynske papierove utierky poskladane), takze fungovala ako kvalitny filter a zaroven upchavka, tak privodna hadica bola aj tak tepla, akurat odvadzajuca hadica z kurenia bola studena az vlazna. Ale po preplachu nadhera, ale tiez na dalsiu sezonu zase bez kurenia.
Mozno novy radiator pomoze mozno nie, treba skusit uvidis. Som zvedavy ako sa to meni asi to bude pekna babracka, vraj musi ist palubovka von.
Ja este pred zimou musim stihnut preplach, nechce sa mi v zime mrznut za volantom.
Vsak ked budes niekedy v BA daj vediet.
Keby ze nie je tepla hadica na privode k radiatoru tak je to naramne zaujimave, asi by v tom pripade bol radiator uplne znepriechodneny, ale to by sa uz motor dost blbo chladil. Ja ked som pri prvom preplachu zabudol papierovu upchavku v hadici (dve kyuchynske papierove utierky poskladane), takze fungovala ako kvalitny filter a zaroven upchavka, tak privodna hadica bola aj tak tepla, akurat odvadzajuca hadica z kurenia bola studena az vlazna. Ale po preplachu nadhera, ale tiez na dalsiu sezonu zase bez kurenia.
Mozno novy radiator pomoze mozno nie, treba skusit uvidis. Som zvedavy ako sa to meni asi to bude pekna babracka, vraj musi ist palubovka von.
Ja este pred zimou musim stihnut preplach, nechce sa mi v zime mrznut za volantom.
Vsak ked budes niekedy v BA daj vediet.
Re: Radiator kúrenia
ppp radiator nie je problém vymeniť tam mám skúsenosti už mám jednu výmenu za sebou ale to bolo na kamošovom Esperku robota na 4hodinky a palubovka nemusí ísť dole.....ppp ja som v Bratislave stále deň čo deň pošli mi SS číslom a môžme dať stretko niekedy
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: Radiator kúrenia
simone veľmi pekne ĎAKUJEMsimone píše:Bambucha ak pasuje z nexie tak na zraze to máš zadara. Mám jeden
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: Radiator kúrenia
Tak ten postup ma zaujima, rad by som niekedy vycistil kurenie aj s oboma vymennikmi od listia a svinciku co tam za 13 rokov nalietal. Na skodovke to neskutocne pomohlo, odvtedy kuri a vetra lepsie ako espero, len klima jej chyba .
Re: Radiator kúrenia
tak včera som to prečistil a kúri to ako sprosté(zatiaľ) uvidíme do kedy
Daewoo ESPERO 1.5 16v rv:96,+LPG LOVATO 195000km gumy Matador Aquilla 195/50 R15 modrá metalíza
Re: Radiator kúrenia
to ppp: ako preplachujes ten radiator kurenia?? som myslel ze ho demontujes a tak preplachnes, ale ako vidim da sa to aj inak, bez demontaze...
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Re: Radiator kúrenia
Netreba demontovat, spod auta su pristupne jeho rurky, sice je tam pristup ako ku peniazom, ale aj tak sa daju z nich dat dolu aj stare tvrde hadice a napojit nove docasne proste prefuknut mnozstvom vody v opacnom smere nez nim normalne prudi chladiaca zmes. Tuto sezonu, ktora sa vlastne este ani nezacala to zatial kuri a to som nic nepreplachoval, ale cez minulu sezonu ked som preplachoval uz nevytieklo vela bordelu tak snad uz bude pokoj. Ved uvidim ked pridu mrazy.
Demontovat len ak je v celom kureni privela bordelu. Bohuzial espero nema filter klimatizacie takze ak ma v kureni to co mala skodovka, tak by to chcelo rozobrat cele a vycistit, len klimatizaciu sa mi nechce davat potom znovu naplnit.
Demontovat len ak je v celom kureni privela bordelu. Bohuzial espero nema filter klimatizacie takze ak ma v kureni to co mala skodovka, tak by to chcelo rozobrat cele a vycistit, len klimatizaciu sa mi nechce davat potom znovu naplnit.
Re: Radiator kúrenia
Ja som mal ten isty problem, preplachntie vodou vydrzalo do najblizsej zimy, potom sa zas upchal, aaaale raz som don nalial kyselinu chlorovodikovu na par hodin, vylial a potom som si pomocou maleho cerpadielka spravil okruh, ale stale som nechal kolovat kyselinu, zhruba po dni som to vsetko preplachol a radiator odvtedy kuri uz tretiu zimu bez problemov ale bolo nutne ho vymontovat von
DAEWOO ESPERO 1.5 16V r.v.96
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
MAZDA 6 WAGON 2.0D r.v.06
Re: Radiator kúrenia
Ved aj mne sa znovu upchal, ale po druhom preplachnuti o rok, ked uz vytieklo menej hrdze sa zda ze dalsie upchatie by sa uz konat nemuselo. To s tou chlorovodikovou je trosku odvazne, ak je radiator zo zeleza tak sa mohol rozpadnut, ak z hliniku tak neviem.
Re: Radiator kúrenia
jo chlorovodik cisti skvele ale obvykle uplne. obvzlaste zelezo nebo kov.ten sezere spolehlive.a i nektere plasty-vicko expanzky taky.
pokud je tam chvilku a pak dostatecne dlouho proplachnute tak mozna ale ja to nikdy nerisknul pak se musi vymenit radiator a to je strasny.
pokud je tam chvilku a pak dostatecne dlouho proplachnute tak mozna ale ja to nikdy nerisknul pak se musi vymenit radiator a to je strasny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil