po nastartovani jde espero do max.otacek

Moderátor: Blue Lanos

tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

Zdravim, mam espero a predelaval jsem motor 1.8 MPI.Dal jsem tam 1.8 monobod a predelal vse z puvodniho.Motory jsou stejne.Po nastartovani jde motor na volnobeh do maximalnich otacek a tam zustane.Na plyn nereaguje.Rozvody jsem nastavil dobre, chyta napoprve, jen ty maximalni otacky me nelezou do hlavy, falesny vzduch neprisava.Ma nekdo nejaky napad, jak to resit?Dekuji.
Naposledy upravil(a) tata2 dne úte srp 18, 2009 10:42, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: po nastartovani jde espero do max.tacek

Příspěvek od conpet »

Volnoběh řídí krokovej motorek, u obou motorů jsou asi stejný. Tak ti asi nefunguje a je pořád otevřenej. Koukni na to.

ps: jsi v sekci Aveo :roll:
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: po nastartovani jde espero do max.tacek

Příspěvek od palikx »

no to nebude snadny.po takoveto zmene muze byt cokoliv.zacal bych tim jestli je zavrena klapka na sani.pripadne pokud ucpes klapku jestli ma snahu chcipnout.ale ruku tam nedave.
krokac bu musel byt uplne otevrenej nebo tam chybi.a co ridici jednotka motoru?je tam z mono bodu?
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.tacek

Příspěvek od tata2 »

palikx píše:no to nebude snadny.po takoveto zmene muze byt cokoliv.zacal bych tim jestli je zavrena klapka na sani.pripadne pokud ucpes klapku jestli ma snahu chcipnout.ale ruku tam nedave.
krokac bu musel byt uplne otevrenej nebo tam chybi.a co ridici jednotka motoru?je tam z mono bodu?

Zdar, RJ je tam z 4 bodu, ale bohuzel je asi vadna, kod zavady 33, cili cidlo tlaku saciho potrubi, ale soucasne i moznost vadne RJ, coz se bohuzel potvrdilo , kdyz jsem dal dobre cidlo tlaku a nastartoval, po predchozim odpojeni baterie, takze ted je otazkou, kde sehnat dobrou RJ vstrikovani, ma nekdo nejaky typ?
Uživatelský avatar
conpet
Příspěvky: 3614
Registrován: čtv dub 21, 2005 22:59
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od conpet »

Já se vůbec divim že to s tou rj pro mpi nastartovalo, asi by tam měla být originalni rj k tomu motoru, elektrika tam je jina. ( jednodušší)
Megane Grandtour ,Chevy Trax diesel automat
Sen- http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1gjg&feature=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina u některých brzdová
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

conpet píše:Já se vůbec divim že to s tou rj pro mpi nastartovalo, asi by tam měla být originalni rj k tomu motoru, elektrika tam je jina. ( jednodušší)
No cela vec se ma tak, auto jsem ted koupil a podle udaju prodejce a papiru tam ma byt 1.8 MPI 70kW.Cili 4 bod.Ted tam byl C20NE s touhle ridici jednotkou, ktera vypada jako puvodni.Ovsem motor mel uz vymlacene ojnicni a klikove loziska a tak tak jsem s nim dojel(na dotaz u opla ty loziska stoji celkem 8560Kc, coz je daleko vic nez cena celeho auta).Dal me k tomu motor 1.8 C18NZ, ze si ho mam vymenit, cili jsem to udelal a vsechno pasovalo, rozvody,drazkovy remen na servo a alternator, 4 bodove sani.Musela se jeste vymenit vackova hridel, ta na tom C18NZ nemela drazku pro zapalovani, co je tu pouzite.V soucasne dobe jsem dal opravit RJ a pak uvidime.Kod zavady byl 33, coz je cidlo podtlaku v sani.Vymena nepomohla, takze jsem dospel k zaveru, ze je vadna RJ.Tomu nasvedcovalo i to, ze se motor po startu a maximalnich otackach prepl do nouzoveho rezimu a rosvitila se zluta kontrolka motoru.
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

tata2 píše:
conpet píše:Já se vůbec divim že to s tou rj pro mpi nastartovalo, asi by tam měla být originalni rj k tomu motoru, elektrika tam je jina. ( jednodušší)
No cela vec se ma tak, auto jsem ted koupil a podle udaju prodejce a papiru tam ma byt 1.8 MPI 70kW.Cili 4 bod.Ted tam byl C20NE s touhle ridici jednotkou, ktera vypada jako puvodni.Ovsem motor mel uz vymlacene ojnicni a klikove loziska a tak tak jsem s nim dojel(na dotaz u opla ty loziska stoji celkem 8560Kc, coz je daleko vic nez cena celeho auta).Dal me k tomu motor 1.8 C18NZ, ze si ho mam vymenit, cili jsem to udelal a vsechno pasovalo, rozvody,drazkovy remen na servo a alternator, 4 bodove sani.Musela se jeste vymenit vackova hridel, ta na tom C18NZ nemela drazku pro zapalovani, co je tu pouzite.V soucasne dobe jsem dal opravit RJ a pak uvidime.Kod zavady byl 33, coz je cidlo podtlaku v sani.Vymena nepomohla, takze jsem dospel k zaveru, ze je vadna RJ.Tomu nasvedcovalo i to, ze se motor po startu a maximalnich otackach prepl do nouzoveho rezimu a rosvitila se zluta kontrolka motoru.
Ted me napadlo,ze by problem mohl byt v te vackove hrideli, nema ten C20NE jinou vackovou hridel nez C18NZ?Tak uz jsem zjistil,ze vackove hridele jsou naprosto stejne.Pockam na tu opravu RJ a pak se uvidi.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od Dark69 »

tata2 píše:
tata2 píše:
conpet píše:Já se vůbec divim že to s tou rj pro mpi nastartovalo, asi by tam měla být originalni rj k tomu motoru, elektrika tam je jina. ( jednodušší)
No cela vec se ma tak, auto jsem ted koupil a podle udaju prodejce a papiru tam ma byt 1.8 MPI 70kW.Cili 4 bod.Ted tam byl C20NE s touhle ridici jednotkou, ktera vypada jako puvodni.Ovsem motor mel uz vymlacene ojnicni a klikove loziska a tak tak jsem s nim dojel(na dotaz u opla ty loziska stoji celkem 8560Kc, coz je daleko vic nez cena celeho auta).Dal me k tomu motor 1.8 C18NZ, ze si ho mam vymenit, cili jsem to udelal a vsechno pasovalo, rozvody,drazkovy remen na servo a alternator, 4 bodove sani.Musela se jeste vymenit vackova hridel, ta na tom C18NZ nemela drazku pro zapalovani, co je tu pouzite.V soucasne dobe jsem dal opravit RJ a pak uvidime.Kod zavady byl 33, coz je cidlo podtlaku v sani.Vymena nepomohla, takze jsem dospel k zaveru, ze je vadna RJ.Tomu nasvedcovalo i to, ze se motor po startu a maximalnich otackach prepl do nouzoveho rezimu a rosvitila se zluta kontrolka motoru.
Ted me napadlo,ze by problem mohl byt v te vackove hrideli, nema ten C20NE jinou vackovou hridel nez C18NZ?Tak uz jsem zjistil,ze vackove hridele jsou naprosto stejne.Pockam na tu opravu RJ a pak se uvidi.
A kde si to dal opravit ? Chcel by som vediet kde opravuju RJ... Dikes
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od palikx »

no
ja nevim ale jednotka je jina zcela jednoznacne.
vacka nevim ale pokud jsi si jist tak asi dobry
nechapu ze to bezelo.
chybu cidla podtlaku to muselo Napsat pokud byl motor v maximu to je normalni.
chtelo by to opravdu kouknout na klapku.pokud je zavrena motor nemá dost vzduchu pro maximum.
jinak hodne stesti v experimentu
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

[A kde si to dal opravit ? Chcel by som vediet kde opravuju RJ... Dikes[/quote]
Staci si zadat do vyhledavace , treba google ,oprava ridici jednotky a urcite neco najdes, treba v Praze postou atd.Ja ji dal tady v Prostejove cloveku, co dela do auto eletriky a byl me doporuceny.Pokud bys byl z okoli,muzu ti dat telefon a adresu.Jinak je spousta firem, co se na to specializuji a pri cenach RJ je to vyhodne, nehlede na to, ze ja tu svou vubec nemuzu sehnat, jak jsem zjistil ma auto imobilizer a tudiz ten spolupracuje s RJ vstriku atd.
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

palikx píše:no
ja nevim ale jednotka je jina zcela jednoznacne.
vacka nevim ale pokud jsi si jist tak asi dobry
nechapu ze to bezelo.
chybu cidla podtlaku to muselo Napsat pokud byl motor v maximu to je normalni.
chtelo by to opravdu kouknout na klapku.pokud je zavrena motor nemá dost vzduchu pro maximum.
jinak hodne stesti v experimentu
Pripada me, ze je tam ta puvodni RJ z 1.8 motoru a tudiz by mohla spolupracovat s tim motorem C18NZ, jediny problem je, ze je to monobod, ale vse tam sedi z puvodniho motoru.Potreboval bych vedet zapojeni podtlakovych hadicek zespodu na klapce sani.Je tam 7 vyvodu zespodu a jeden zboku.Mozna jsem to prehazel.Jasne jsou privody vody na vyhrivani a privod k EGR ventilu a jedna uzka hadicka, ci rourka.Pak privod k cidlu tlaku podle delky vychazi na ten vyvod naboku.Ostatni se da kombinovat.Nevi nekdo, jak je to presne zapojene?Diky.
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

Tar Rj je v poradku, budu hledat dal.Kompresi jsem zmeril je ve vsech valcich 13 barru, takze v poradku, startuje napoprve, jen se stale opakuje, pomalu stoupa do max. otacek, pak se rosviti kontrolka motoru a otacky spadnou a je v nouzovem rezimu.Motor se cuka v nizkych otackach, coz je asi v nouzovem rezimu bezne.Kod zavady stale 33.Klapka je zavrena, krokovy motorek jsem menil a nic, navic by vykazoval v diagnostice zavadu, coz nevykazuje
. je tam je 3x12 a pak 3x33, pak zase 3x12.Zkusim jit do svicek a filtru vzduchu.Paliva to ma asi dost, takze vymena pal. filtru zatim odlozena.
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od palikx »

hadicky netusim.bylo to vzdy docela jasne a hlavni byla ta co sla do map senzoru.ty ostattni kdbyby se ucpaly tak to bylo jedno.
co hadice podtlaku do posilovace.
stejne si nemyslim ze ta jednotka bude fungovat.resp vubec se v tom nevyznam-rikal jsi ze jsi mel motor 2,0 a dals tam 1,8 tak jak muze byt jednotka stejna?
opis z ni cislo ja ti reknu co to je
bez poradne diagnostiky stejne na nic neprijdes.
treba cidlo polohy klapky je na kazdem motoru jine.ma jine hodnoty.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

palikx píše:hadicky netusim.bylo to vzdy docela jasne a hlavni byla ta co sla do map senzoru.ty ostattni kdbyby se ucpaly tak to bylo jedno.
co hadice podtlaku do posilovace.
stejne si nemyslim ze ta jednotka bude fungovat.resp vubec se v tom nevyznam-rikal jsi ze jsi mel motor 2,0 a dals tam 1,8 tak jak muze byt jednotka stejna?
opis z ni cislo ja ti reknu co to je
bez poradne diagnostiky stejne na nic neprijdes.
treba cidlo polohy klapky je na kazdem motoru jine.ma jine hodnoty.
Na nalepce je napsano
SERV. NO. 16199550 TV
TV8309S061411487 BURR
vevnitr na eprom pameti vyjimatelne je napsano DELCO BURR8273.
To cidlo potenciometru klapky jsem zkousel dat jak z tohoto motoru, tj. 1.8, tak z puvodniho, tj.2.0 a staale stejne.Rovnez motorek klapky se stejnym vysledkem.Prijde mi to fakt divne, ze motor jakoby nereaguje, klapka je zavrena, jedine ten servomotor klapky, ze by to delal,ale to by mu musela dat RJ pokyn a ta sleduje otacky pres hallovo cidlo v zapalovani, cili ne indukcni, jak bylo na klice 1.8, to neni vyuzito, jen jako zaslepka na olej.Pocitam, kdyby bylo vadne, ze by to RJ nahlasila pri diagnostice,cili spojeni A a B na diagnosticke zasrcce.Pokus se zjistit, co je to za RJ a treba budeme chytrejsi.Jo jeste pri odpojeni servomotorku to dela to same.Zkusim ho fakt vymontovat a nejak to cele ucpat, aby tam nesel zadny vzduch a pak by motor nemohl pri uzavrene klapce jit do otacek, nebo ano?
tata2
Příspěvky: 11
Registrován: pon srp 17, 2009 10:19

Re: po nastartovani jde espero do max.otacek

Příspěvek od tata2 »

Tak situace se ponekud zmenila, prisel jsem na to, ze sani z C20NE sice pasuje na styfty hlavy C18NZ, ale POZOR!!
netesni, otvory jsou uplne jinak.Tim se cela vec vysvetluje, v sani neni podtlak a proto kod 33.Zahadou ale je, jak mohl vubec motor startovat a bezet.Navic tam byly prehozene vyvody od rozdelovace na svicky, byly prohozene valce 3 a 4.Cele jsem to prozkoumal a jsem zase chytrejsi.Vackove kolo udela 1 otacku, zatimco klikova remenice 2.Krasne je to videt, kdys se sunda vicko ventilu a otaci se kolem vacky, pri sundanem remenu.Jde to vzdy po 1/4 otacky vackoveho kola.Jsou ve valcich komprese, zacina to od horni uvrati, cili znacka na kole proti znacce na zadnim krytu remenu.Komprese 1. valce u vackoveho kola a potom po 1/4 otackach nasleduji uzavrene ventily, cili komprese v poradi 1-3-4-2.Soucasne se pohybuji ve stejne poloze vzhledem ke kikovemu hrideli pisty 1. a 4. valce a 2. a 3. valce.Cili pri nastaveni rozvodu je jedno zda je klikova hridel v 1. nebo 2. polovine otacky vackove hridele.Musi se jen pohlidat znacky na kole vackove hridele a na ozubenem kole klikovky, po sundani remenice kliky.Je tam takovy vybrany pulobloucek, ktery musi smerovat dolu proti znacce na zadnim krytu remene.Jinak po nasazeni remenice na ozubene kolo klikovky tam byva jeste znacka pro tu remenici, takovy vystupek na krytu remne.Ja ho tam nemam.
Takze pokracuji tim, ze vymenim hlavu a sice tu orginal C18NZ nahradim hlavou z C20NE, aby tesnilo sani.Mam to uz provedene, dnes nasadim rozvodovy remen a zkusim, jestli to nekde do sebe nenarazi, doufam ze ne....
Odpovědět

Zpět na „ESPERO“