STK, EK
Moderátor: Blue Lanos
STK, EK
ahoojte, vcera som bol s ticom na STK a EK, ani jedno som nespravil ...za niektoré závady môžem ja, za niektoré servis, ktorému som zveril asi týždeň dozadu nastavenie motora a kontrolu prednej nápravy. Motoru skáču otáčky od 1100 - 1300, nikdy sa to nezastavilo na jednej hodnote...prečo? Môže to zničiť karburátor? Pred týždnom som si dal v servise nastaviť motor - nebavili sa o tom so mnou, ale videl som že vymenili sviečky a filter (dosť špinavý, pritom pred pár mesiacmi som ho menil). Daľej - vysoká hodnota CO2 až 8,3 a má byť max 0,1 tuším...prečo? Bude tomu na príčine iba uvoľnené tesnenie na výfuku (to mi zistili až na EK) alebo do toho môžu zasahovať iné faktory? Nerád by som aby sa stalo že tesnenie utesním, prídem tam a hodnota bude na 4,2 a pojdem zase domov so zveseným nosom. Navyše sa mi po ich odbornej oprave zdvihla spotreba (bohužiaľ ale neviem o koľko, lebo som jazdil na rezerve a ako viete, to neukazuje koľko ešte ostáva v nádrži, no jednoducho mi to raz zhaslo a domov som išiel pešo, ale najazdiť na rezerve čo je asi 10 litrov iba okolo 70 - 100 km je troška veľa). Daľšia vec - predné brzdy - dosť som to tu už od zimy ospevoval tie moje brzdy tak sa to asi teraz prejavilo, na druhej strane som žiadal servis aby mi prednú nápravu skontrolovali...patria brzdy do prednej nápravy alebo nie? Predné ľavé koleso brzdí o 43% slabšie ako pravé. Niesom si istý, či tomu bude na príčine skutočnosť, že na jednej strane sa mi rozpadol ten pliešok čo tam bol asi na okrasu (niesom si istý, či som ho zdruhej strany vytiahol) a teraz je tam väčšia vôľa...môže to byť tým? Pomôže mi vytiahnutie pliešku (až tam je) z druhej strany aby som sa s tými brzdami dostal na rozdiel max. 30%? Mám opravy v servise raklamovať? Bojím sa že mi to pokazia ešte viac (alebo niečo iné) ako to je ako pomstu za to že som si dovolil reklamovať. Je vôbec takáto reklamácia možná? Na paragone mám napísané OPRAV VOZIDIEL a cenu....vždy je tam toto a cenu si oni vymyslia podľa toho ako sa im to zrovna hodí do vrecka...čiže podľa paragonu nieje možné určiť čo bolo predmetom opravy...bojím sa že si za reklamáciu naúčtujú naschvál viac (výmena toho a toho atd), zdôvodniť sa to dá rôzne. Prosím pomoc, mám mesiac na opakovanú STK a EK...
- Reklama
Re: STK, EK
To těsnění výfuku může opravdu dělat kolísání volnoběhu, zvlášť jestli máš karburátor, ten si to nedokáže sám moc vyregulovat.
A ty brzdy můžou být zavzdušněný nebo se jsou zatuhlé pístky ve třmenu. Táhne to do strany, když brzdíš?
A ty brzdy můžou být zavzdušněný nebo se jsou zatuhlé pístky ve třmenu. Táhne to do strany, když brzdíš?
Citroen C4 Grand Picasso 1.8i, 92kW
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
Daewoo Tacuma 1.8i, 66kW
Daewoo Espero 1.8i, 70kW ...opustilo nás v nedojetých 133tkm
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK, EK
ja by som si nechcal nastaviť karburátor na EK a nie v servise, na EK ti dajú lambu do výfuku a podla nej nastavujú hodnoty, kdežto podla toho čo píšeš to v servise zjeme nastavovali asi iba podla zvuku. ja som mal na EK obsah CO 0,44 % (2,5 max) a obsah HC 21 (800 max), volnobeh 950 ale to som musel pustiť všetky el spotrebiče tico ma nabehaných 158 tis ale kat bol už menený ale aj tak si myslím že ked dobre nastavíš karburátor a zatesníš výfuk tak by si mal prejsť
z tými brzdami ti neporadím viem len že ked som bol v aprili na STK tak som mal zlú len hádzavosť (trasenie volantom pri brzdení) ale bola to iba lahká závada.
z tými brzdami ti neporadím viem len že ked som bol v aprili na STK tak som mal zlú len hádzavosť (trasenie volantom pri brzdení) ale bola to iba lahká závada.
Re: STK, EK
Volnobezne otacky jsou vysoke. Melo by to byt 950 ot +-50. Nestabilita otacek a spatne spalovani smesy. Rozdelovac, kabely a bohata smes?
Co se tyce brzd tak taky jsem mel zadrenej pistek. Praskl gumovy kryt a dostali se tam necistoty.
Co se tyce brzd tak taky jsem mel zadrenej pistek. Praskl gumovy kryt a dostali se tam necistoty.
Intel E7200 @3,8ghz, DFI Blood Iron 2x 2GB OCZ Reaper 1066mhz, EVGA 8800GT 512mb, Hitachi T7K250 250gb, Seagate Barracuda 640gb, Creative SB Audigy, Leadtek Winfast DTV2000H, Logitech MX518, Logitech G25, Creative P5800, Creative Fatal1ty Gaming Headset
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Vodnik
Nissan 200SX S13 / Daewoo Tico
Re: STK, EK
Já mám najeto 153000km a na technické bez problémů. A na emisích to stálo něco navíc Myslíte že to bude katalyzátor? Je fakt že to jede dobře...
Daewoo Tico 0.8 + Mazda Premacy 1.8 - supr auta!!!
Re: STK, EK
... ako mam zatesnit ten vyfuk? dnes som to mal rozobrate, ziadne tesnenie tam nebolo, v knizke je nakreslene...prefukuje to iba vrchom, spodkom nie...cele som to vykefoval s drotenou kefou, odmastil s benzinom a skusil znova zlozit...ukato tak isto...bude podla vas stacit ked si z gumy hrubej 0,9 cm vyrezem kruzok a vlozim medzi alebo to musi byt special na to?
- tulen
- Příspěvky: 119
- Registrován: čtv led 22, 2009 16:33
- Bydliště: Topolcany SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK, EK
na vyfuk sa predava aj special tesniaca pasta ktora to spolahlivo zatesní, ale nazov nepoznam, možno to tu niekto pozná alebo sa spýtaj niekde v obchode z autodielmi,
Re: STK, EK
vyfuk som zatesnil a bol som v servise s tym motorom a brzdami. S motorom sa vraj nic nastavovat neda, lebo ten srobik je tam tak ze by museli vytiahnut cely motor...vraj "dal by som nobelovku za to kto hento auto vymyslel"...a ked prisla rec na brzdy tak vysvitlo ze oni to tiez mozu zobrat na SKT a EK s tym rozdielom ze to vzdy prejde aj keby som nebal zadnu napravu, len to bude stat nieco nevyse, za kazdu kontrolu 20€, cize dokopy 40€ + 15€ za opakovanu EK a STK, to by som zaplatil tak ci tak, ale tak musim to spravit takto nechmam istotu...vraj su limity nastavene tak ze tie auta uz neprejdu...takze teraz to este spravim, mozno buduci rok EK a konec, kupim nieco ine...
Re: STK, EK
Nehnevaj sa na mňa, ale žiadne iné limity, než tie pôvodné, nie sú. To je nezmysel. Takto by si vyradil nie len Ticá, ale aj ostatné 12 a viac ročné autá.
U Teba je hlavný dôvod technický stav Tvojho auta. A zo všetkých príspevkov čo tu máš je zrejmé, že máš k svojmu autu mierne povedané "zvláštny vzťah". Nechcel by som byť Tvojim autom.
Mám pocit, že aj keď to auto dáš do servisu, tak buď im neumožníš (z finančných dôvodov?) previesť opravy ako treba, alebo aj riadne zaplatíš a oni Ťa poriadne obtiahnu (nevedia to opraviť?, nechce sa im?). Každopádne ten, kto tu trpí, je Tvoje auto. Potom to dopadne na STK a EK tak ako píšeš. Myslím, že u Teba by dopadlo zle aj hociktoré iné auto.
Môžeš si byť istý, že lacnejšie auto na údržbu ako Tico tu na trhu nie je. A ani jednoduchšie. Žiadna riadiaca elektronika, vstrekovanie, rôzni asistenti, snímače. Čo jednoduchšie by si našiel? Š120 a jej staršie klony sú už pomaly v automobilovom nebi, favority ešte niečo pojazdia, felície beznádejne hrdzavejú aj keď motor by ešte slúžil. Lady neuživíš, zožerú aj trávu popri ceste, nezoženieš náhradné diely.
Tico má brzdy také, že v pohode splňuje vyhlášku o technickej spôsobilosti a emisie môže mať príkladné pre ostatné autá. Keď som bol naposledy na kontrole, technik krútil hlavou a meral pre istotu viac krát. Emisie CO boli 0,00%. Ostatné tiež hlboko pod prípustnou hranicou. Najazdené cca 90000 km. Len to chce neodfláknuť údržbu a zaobchádzať s autom ako sa má, trochu si ho šetriť, nie je to Land Rover na safari.
Marián
U Teba je hlavný dôvod technický stav Tvojho auta. A zo všetkých príspevkov čo tu máš je zrejmé, že máš k svojmu autu mierne povedané "zvláštny vzťah". Nechcel by som byť Tvojim autom.
Mám pocit, že aj keď to auto dáš do servisu, tak buď im neumožníš (z finančných dôvodov?) previesť opravy ako treba, alebo aj riadne zaplatíš a oni Ťa poriadne obtiahnu (nevedia to opraviť?, nechce sa im?). Každopádne ten, kto tu trpí, je Tvoje auto. Potom to dopadne na STK a EK tak ako píšeš. Myslím, že u Teba by dopadlo zle aj hociktoré iné auto.
Môžeš si byť istý, že lacnejšie auto na údržbu ako Tico tu na trhu nie je. A ani jednoduchšie. Žiadna riadiaca elektronika, vstrekovanie, rôzni asistenti, snímače. Čo jednoduchšie by si našiel? Š120 a jej staršie klony sú už pomaly v automobilovom nebi, favority ešte niečo pojazdia, felície beznádejne hrdzavejú aj keď motor by ešte slúžil. Lady neuživíš, zožerú aj trávu popri ceste, nezoženieš náhradné diely.
Tico má brzdy také, že v pohode splňuje vyhlášku o technickej spôsobilosti a emisie môže mať príkladné pre ostatné autá. Keď som bol naposledy na kontrole, technik krútil hlavou a meral pre istotu viac krát. Emisie CO boli 0,00%. Ostatné tiež hlboko pod prípustnou hranicou. Najazdené cca 90000 km. Len to chce neodfláknuť údržbu a zaobchádzať s autom ako sa má, trochu si ho šetriť, nie je to Land Rover na safari.
Marián
MACHINE píše:...vraj su limity nastavene tak ze tie auta uz neprejdu...takze teraz to este spravim, mozno buduci rok EK a konec, kupim nieco ine...
Re: STK, EK
Co myslis tym "zvlastny vztah"? Ked auto davam do servisu tak su to opravy do ktorych sa nechcem pustat, brzdy a motor. Ostatne si viem ako-tak opravit sam. O tom obtahovani ma tiez napadlo ze ma dobre odrbali ked som za vymenu sviecok a vzduchoveho filtra zaplatil 61€...volalo sa to "nastavenie motora"...a to ze to neni Land Rover som uz zistil z vlastnych skusenostimarianH píše:Nehnevaj sa na mňa, ale žiadne iné limity, než tie pôvodné, nie sú. To je nezmysel. Takto by si vyradil nie len Ticá, ale aj ostatné 12 a viac ročné autá.
U Teba je hlavný dôvod technický stav Tvojho auta. A zo všetkých príspevkov čo tu máš je zrejmé, že máš k svojmu autu mierne povedané "zvláštny vzťah". Nechcel by som byť Tvojim autom.
Mám pocit, že aj keď to auto dáš do servisu, tak buď im neumožníš (z finančných dôvodov?) previesť opravy ako treba, alebo aj riadne zaplatíš a oni Ťa poriadne obtiahnu (nevedia to opraviť?, nechce sa im?). Každopádne ten, kto tu trpí, je Tvoje auto. Potom to dopadne na STK a EK tak ako píšeš. Myslím, že u Teba by dopadlo zle aj hociktoré iné auto.
Môžeš si byť istý, že lacnejšie auto na údržbu ako Tico tu na trhu nie je. A ani jednoduchšie. Žiadna riadiaca elektronika, vstrekovanie, rôzni asistenti, snímače. Čo jednoduchšie by si našiel? Š120 a jej staršie klony sú už pomaly v automobilovom nebi, favority ešte niečo pojazdia, felície beznádejne hrdzavejú aj keď motor by ešte slúžil. Lady neuživíš, zožerú aj trávu popri ceste, nezoženieš náhradné diely.
Tico má brzdy také, že v pohode splňuje vyhlášku o technickej spôsobilosti a emisie môže mať príkladné pre ostatné autá. Keď som bol naposledy na kontrole, technik krútil hlavou a meral pre istotu viac krát. Emisie CO boli 0,00%. Ostatné tiež hlboko pod prípustnou hranicou. Najazdené cca 90000 km. Len to chce neodfláknuť údržbu a zaobchádzať s autom ako sa má, trochu si ho šetriť, nie je to Land Rover na safari.
Marián
...no EK preslo s tym vyfukom v pohode, STK uz bola horsia koli tym brzdam, uz som myslel ze ma porazi z toho jak porazalo toho technika...bolo videt ze robil co mohol, nakonec mu praskli nervy a povedal ze ho da ako nesposobile, ze ho mam dat von...nakonec dosol a doniesol vsetky nalepky (aj som to tak trochu tusil, ked majitel zobral svoje auto a zacuval na rampu...asi to spravili s jeho autom a tvarilo sa ako moje)...trocha drahy spas, ale mam vsetko co som chcel...teraz sa este trocha povozit a sup ho prec
Re: STK, EK
Čo myslím pod tým "Zvláštny vzťah?
Napríklad čítam: "...trocha drahy spas, ale mam vsetko co som chcel...". Zrovna takto uvažuje snáď aj polovica motoristov. Auto pomaly na šrot a majiteľ je rád že má nálepky. Ani len trochu záujmu o skutočný stav, o to, že ak je niečo na aute neoptimálne, že budú trpieť ďalšie časti auta a skôr ho odrovnáš. Nehovoriac o nebezpečnosti takéhoto vozidla pre ustaných účastníkov. V tomto žiaľ nie si sám. Je vás až príliš veľa.
Iste, sú opravy do ktorých sa laik nepustí. Možno si sa zmieril s tým, ako Ťa obslúži autoservis. Ja im tiež moc neverím. Ale treba hľadať, pýtať sa na doporučenia známych. Nevzdávať sa, veď ide o Tvoje peniaze a o Tvoj život v tom aute. Tie brzdy si musel už dávno cítiť. Muselo Ťa ťahať nabok. S tým by som na STK ani neliezol, len nasereš technika.
"...a to ze to neni Land Rover som uz zistil z vlastnych skusenosti" - to je bomba! To si nemusel zistiť z vlastných skúseností. Malé auto - menej znesie. Pri drsnejšom zaobchádzaní viac trpí. Ja viem veľmi dobre koľko Tico znesie. Jazdil som s ním 11 rokov, bolo to rodinné auto, iné sme nemali. Takže jazdilo skoro vždy plné a na dlhšie trasy, aj s boxom na streche. Nebolo ho treba na dochádzanie do práce a iné krátke trasy. Cesty sú všeobecne rozbité, tak si to auto užilo svoje. Ale nikdy sme nemali také poruchy ako tu uvádzaš v rôznych príspevkoch o svojom aute. Ty musíš byť snáď kaskadér a s Ticom trénuješ, máš ho na odpis? TO JE TEN zvláštny vzťah.
Prepáč, viem, že to sem nepatrí, ale keď čítavam Tvoje príspevky kde opisuješ čo práve Tvojmu autu je a hlavne ako k tomu prišlo, tak mi ho je ľúto (úprimne). To nevydrží ani ten Land Rover.
Podľa toho, že si tu registrovaný, že sa pýtaš by som tipoval, že máš o auto záujem a nie je Ti jedno v akom je stave. Ale z obsahu príspevkov to nevidno. Snažíš sa až moc ušetriť a keď to nie je dobre a treba už na vyriešenie servis, tak Ťa obtiahnu. Je fajn, keď vieme pri oprave improvizovať. To je zlatá vlastnosť. Len nie ne úkor kvality a bezpečnosti. Proste je lepšie niekedy si priznať, že to opraviť neviem a zverím svoje auto spoľahlivému mechanikovi.
Ja Ti prajem veľa šťastných kilometrov. A pozdrav odo mňa Tvoje Tico. Že má môj obdiv. Správaj sa k nemu slušne, lebo si to zaslúži.
Marian
Napríklad čítam: "...trocha drahy spas, ale mam vsetko co som chcel...". Zrovna takto uvažuje snáď aj polovica motoristov. Auto pomaly na šrot a majiteľ je rád že má nálepky. Ani len trochu záujmu o skutočný stav, o to, že ak je niečo na aute neoptimálne, že budú trpieť ďalšie časti auta a skôr ho odrovnáš. Nehovoriac o nebezpečnosti takéhoto vozidla pre ustaných účastníkov. V tomto žiaľ nie si sám. Je vás až príliš veľa.
Iste, sú opravy do ktorých sa laik nepustí. Možno si sa zmieril s tým, ako Ťa obslúži autoservis. Ja im tiež moc neverím. Ale treba hľadať, pýtať sa na doporučenia známych. Nevzdávať sa, veď ide o Tvoje peniaze a o Tvoj život v tom aute. Tie brzdy si musel už dávno cítiť. Muselo Ťa ťahať nabok. S tým by som na STK ani neliezol, len nasereš technika.
"...a to ze to neni Land Rover som uz zistil z vlastnych skusenosti" - to je bomba! To si nemusel zistiť z vlastných skúseností. Malé auto - menej znesie. Pri drsnejšom zaobchádzaní viac trpí. Ja viem veľmi dobre koľko Tico znesie. Jazdil som s ním 11 rokov, bolo to rodinné auto, iné sme nemali. Takže jazdilo skoro vždy plné a na dlhšie trasy, aj s boxom na streche. Nebolo ho treba na dochádzanie do práce a iné krátke trasy. Cesty sú všeobecne rozbité, tak si to auto užilo svoje. Ale nikdy sme nemali také poruchy ako tu uvádzaš v rôznych príspevkoch o svojom aute. Ty musíš byť snáď kaskadér a s Ticom trénuješ, máš ho na odpis? TO JE TEN zvláštny vzťah.
Prepáč, viem, že to sem nepatrí, ale keď čítavam Tvoje príspevky kde opisuješ čo práve Tvojmu autu je a hlavne ako k tomu prišlo, tak mi ho je ľúto (úprimne). To nevydrží ani ten Land Rover.
Podľa toho, že si tu registrovaný, že sa pýtaš by som tipoval, že máš o auto záujem a nie je Ti jedno v akom je stave. Ale z obsahu príspevkov to nevidno. Snažíš sa až moc ušetriť a keď to nie je dobre a treba už na vyriešenie servis, tak Ťa obtiahnu. Je fajn, keď vieme pri oprave improvizovať. To je zlatá vlastnosť. Len nie ne úkor kvality a bezpečnosti. Proste je lepšie niekedy si priznať, že to opraviť neviem a zverím svoje auto spoľahlivému mechanikovi.
Ja Ti prajem veľa šťastných kilometrov. A pozdrav odo mňa Tvoje Tico. Že má môj obdiv. Správaj sa k nemu slušne, lebo si to zaslúži.
Marian
MACHINE píše: Co myslis tym "zvlastny vztah"? Ked auto davam do servisu tak su to opravy do ktorych sa nechcem pustat, brzdy a motor. Ostatne si viem ako-tak opravit sam. O tom obtahovani ma tiez napadlo ze ma dobre odrbali ked som za vymenu sviecok a vzduchoveho filtra zaplatil 61€...volalo sa to "nastavenie motora"...a to ze to neni Land Rover som uz zistil z vlastnych skusenosti
...no EK preslo s tym vyfukom v pohode, STK uz bola horsia koli tym brzdam, uz som myslel ze ma porazi z toho jak porazalo toho technika...bolo videt ze robil co mohol, nakonec mu praskli nervy a povedal ze ho da ako nesposobile, ze ho mam dat von...nakonec dosol a doniesol vsetky nalepky (aj som to tak trochu tusil, ked majitel zobral svoje auto a zacuval na rampu...asi to spravili s jeho autom a tvarilo sa ako moje)...trocha drahy spas, ale mam vsetko co som chcel...teraz sa este trocha povozit a sup ho prec
Re: STK, EK
....no ja som student takze si nejake nakladne opravy nemozem dovolit...navyse mi neni jedno v akom stave je auto...popravde koli tomu som sa v nedelu vecer este o deviatej a v pondelok rano uz o siedmej plazil pod autom jak husenica a rozoberal a skladal vyfuk...vecer som si este sam vyrobil tesnenie, dalo mi to dost roboty ale nieco take ako brzdy...do toho sa pustat nebudem...
Re: STK, EK
Neboj sa, podľa mňa máš na tie brzdy. Myslím, že som tu do fóra už písal ako sa rozoberajú. Je fajn, že máš pred tým rešpekt. Vždy lepšie ako sa do niečoho bezhlavo pustiť.
Aj ja som sa ešte ako študent hrabal v aute. Rád na to dodnes spomínam. Takže Ťa chápem, že peňazí nemáš nazbyt. Ale sa veľa naučíš a aj neskôr to budeš vedieť pri ďalších svojich autách a aj si poradíš v núdzi niekde na ceste.
Marián
Aj ja som sa ešte ako študent hrabal v aute. Rád na to dodnes spomínam. Takže Ťa chápem, že peňazí nemáš nazbyt. Ale sa veľa naučíš a aj neskôr to budeš vedieť pri ďalších svojich autách a aj si poradíš v núdzi niekde na ceste.
Marián
MACHINE píše:....no ja som student takze si nejake nakladne opravy nemozem dovolit...navyse mi neni jedno v akom stave je auto...popravde koli tomu som sa v nedelu vecer este o deviatej a v pondelok rano uz o siedmej plazil pod autom jak husenica a rozoberal a skladal vyfuk...vecer som si este sam vyrobil tesnenie, dalo mi to dost roboty ale nieco take ako brzdy...do toho sa pustat nebudem...
Re: STK, EK
...tak a mam pre teba hned jeden problem ktory mozes skusit vyriesit...sak improvizuj...isiel som davat auto donutra a ked som zabrzdil s rucnou brzdou,skoro som si uderil s tym cuplickom do cela. Hned mi bolo jasne preco ten technik tak nadaval...on roztrhol brzdove lanko! Vytiahol som ho ale teraz ked kupim nove (neviem za co, ked nemam )tak ako ho tam nastrcim ked ono to ma na oboch stranach tie zarazky napevno natavene? Sak sa to neprestrci cez tie vodiace trubicky! Jak to tam dam?