Než se ohřeje, tak to škube a někdy i chcípne

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Joska píše:
Startuje bez problémů, ale když je to studený, tak to nechce jet, škube to a občas to uplně chcípne......
mel sem podobnej problem studenej motor nesel natocit a kdyz chitil tak se klepal jako s***e ,vypadalo to jakokdyz si to hazi jiskru jak chce.
Jak se to ohralo tak byl relativne klid.Po nekolikate navsteve v servisu zjistili pricinu :cry: byla v p****i opticka jednotka zapalovani,vymenily a byl klid :lol: a v penezence vitr :cry: cca 4.500,-
Kde jsou ty časy,že stačilo vyčistit kladívka rozdělovače,případně vyměnit jelo se dál.Oprava bratru za 30 Kč totalitních.Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.
me spis sere jina vec - ze od "vsechno jde opravit v garazi" vyvoj skocil rovnou k "vsechno do servisu" proste by treba obrovsky vyhovovalo, kdyby se auta daly skladat stejne jako pocitace - tzn. ne nutne samo domo, ale proste prijdu, koupim jinej modul (spojku) a muzu ji tam vrznout, nebo by nejak bylo mozne alespon cist data z ridici jednotky, ale uzivatelsky, nejaky usb/ir/bluetooth ... a konec, ne ze budu muset kupovat ja picus jednoucelovy tester, ... neco jako hotswap upgrade ridici jednotky by asi taky nebyl marny atd. atp.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jakub píše:me spis sere jina vec - ze od "vsechno jde opravit v garazi" vyvoj skocil rovnou k "vsechno do servisu" proste by treba obrovsky vyhovovalo, kdyby se auta daly skladat stejne jako pocitace - tzn. ne nutne samo domo, ale proste prijdu, koupim jinej modul (spojku) a muzu ji tam vrznout, nebo by nejak bylo mozne alespon cist data z ridici jednotky, ale uzivatelsky, nejaky usb/ir/bluetooth ... a konec, ne ze budu muset kupovat ja picus jednoucelovy tester, ... neco jako hotswap upgrade ridici jednotky by asi taky nebyl marny atd. atp.
Inu, pokud je člověk trošku šikovný a pokud má přístup k rampě, montážní jámě, nebo nejlépe dílenskému zvedáku, tak docela dost věcí i dnes.

Zaměnitelnost komponent a modularita jako u PC, to není hlavně z důvodu politiky automobilek. Ale s čím dál tím větší mírou propojení automobilek do koncernů to do budoucna IMHO bude reálné.

A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka. Interface na COM port stojí asi tisícovku. Je to univerzální napříč automobilkami právě z důvodu, který popisuješ - aby to mohl dělat každý (míněno každý servis bez ohledu na značkouvou příslušnost). Btw. tohle vzešlo z nařízení EU, takže úplně k ničemu taky není :D

To moje ALDL mě štve, protože snad neexistuje dostupný SW pro PC, který by přes toto rozhraní komunikoval s M1 ŘJ. Ta diagnostika by se mi strašně líbila jako jedno z využití mého palubního PC, které právě připravuji ;)

K čemu přesně bys potřeboval HotSwap ŘJ?
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Inu, pokud je člověk trošku šikovný a pokud má přístup k rampě, montážní jámě, nebo nejlépe dílenskému zvedáku, tak docela dost věcí i dnes.
ale zdaleka ne vsechno
Ondras píše:Zaměnitelnost komponent a modularita jako u PC, to není hlavně z důvodu politiky automobilek. Ale s čím dál tím větší mírou propojení automobilek do koncernů to do budoucna IMHO bude reálné.
to je taky otazka, automobilky totiz unifikuji v ramci tridy, nikoli i napric prave z duvodu aby sis z fabie nemohl udelat golfa ...
Ondras píše:A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.
eh, stale vidim rozdil v tomto a pohodlnem bt nebo usb spojeni, ja si to predstavuju tak, ze k autu dostanu rovnou krabicku s CD ;)
Ondras píše:Ta diagnostika by se mi strašně líbila jako jedno z využití mého palubního PC, které právě připravuji ;)
tak ale takhle na me nemuzes, naznacit a neprozradit, pochlub se kua s detaily ...
Ondras píše:K čemu přesně bys potřeboval HotSwap ŘJ?
zeby upgrade, nebo lepsi inteligenci od jinyho vyrobce ? ;)
Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 89
Registrován: sob zář 18, 2004 01:43
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Joska »

Ondras napsal:
A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.

neco pro majitele aut se zasuvkou ODB

http://www.id2.cz
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Joska píše:Ondras napsal:
A co se týče čtení dat z ŘJ, tak stěžovat bych si měl já a ne ty. Vždyť máš v M2 EOBD konektor, se kterým funguje veškerý diagnostický SW pro PC nebo PDAčka.

neco pro majitele aut se zasuvkou ODB

http://www.id2.cz
mno dobry, ale pro slecny typu ja, je to stale nekde daleko (daaalekooo) ;)

mmchdm prvni taky neni spatny, kdyz to druhym zarizenim nekdo posere, tak furt muze z rj jednotky mozna udelat simku a s matezem aspon telefonovat kdyz uz ne jezdit ;)
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:
Václav Brousek píše:Rád vzpomínám na otcovu Oktávii (r.v.1963).Vše jednoduché a opravitelné doma v garáži!!!!!
Naja, ale něco za něco. Určitě to nedávalo 47kW z litru s nízkými emisemi, musel jsi používat ruční sytič apod. Pokrok nezastavíš.
Ondro já nechci zastavit pokrok,ale ta stará dobrá Oktávie jezdila za 7,5 litrů,emise ?????,to nyní pouštíš do vzduchu zase jiný sajrajt také zdraví škodlivý.Když vzpomínáš ten ruční sytič,co na něm bylo špatného.Po mírném zahřátí jsi ho zastrčil a bylo to.Ale o to nejde.Je jiná doba a ani já nechci aby se vrátila ta stará.Mám rád že jsou PC,mobilní technika atd.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jakub píše:tak ale takhle na me nemuzes, naznacit a neprozradit, pochlub se kua s detaily ...
Radši nový thread: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=2002
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
shaman
Příspěvky: 298
Registrován: ned zář 05, 2004 22:04
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shaman »

jj, starý auta jsou pěkný, stylový, ale vzpomeňme si (a není to tak dávno), jak výborně se tyhle auta startovaly tak při -10 :o
Pro ty co mají rádi skútry - www.scootland.cz
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

shaman píše:jj, starý auta jsou pěkný, stylový, ale vzpomeňme si (a není to tak dávno), jak výborně se tyhle auta startovaly tak při -10 :o
Klídek,Oktavie měla kliku.V případě poruchy startéru či baterie jsi ji v pohodě natočil a nepotřeboval si někoho obtěžovat roztažením či roztlačením
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Vojta

Příspěvek od Vojta »

Pánové, samozřejmě nový auto je nový auto. Ale kdyby nebyly problémy s plechařinou, asi bych s Octávkou jezdil dodnes. Měl jsem nejdřív limuzínu (7 let), pak čtyři roky Combi a nemůžu říct křivého slova. :) Zvláště na kombíka nedám dopustit. Motor 1203, trocha úprav (halogeny, karburátor Weber, sedačky z VW) a auto bezproblémové. I ta spotřeba nebyla tak hrozná (celoroční průměr 7,32, na dálkových 6,3 l/100km). Jen sebou člověk musel vozit ND a nářadí. Ale všechno šlo bez problémů spravit, nebo nahradit. Já jsem se na tomto autě vyučil.
Ale Matýsek je Matýsek, i když teď v garáži hlavně uklízím.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“