Děsivé zjištění
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Děsivé zjištění
Dneska se mi podařilo odstranit z Matize jeden problém, který mě už delší dobu trápil a zároveň s tím jsem učinil děsivé zjištění. Ale popořádku...
Někdy začátkem srpna jsem začal pozorovat drobnou vůli někde v řízení, která se projevovala lehkým kovovým boucháním při přejezdu nerovností. V tu dobu jsem prošel technickou, kde mi řekli, že jsou drobné vůle v ložiscích předních kol. Řekl jsem si, že to bude ono a dál po tom nepátral, protože to nebylo nijak hrozné. Koncem srpna jsem najezdil přes 4000km po pobaltí a ne málo jich bylo po šotolinových cestách, které vůlím v předních ložiscích moc nepřidaly.
Vůle v řízení se zvětšila a kovový bouchavý zvuk z prostoru "pod nohama" ozýval častěji. Začal jsem mít podezření na převodku řízení, protože když jsem zvedl obě přední kola (a vyloučil tak vliv ložisek), tak byla vůle stále znatelná. 27.9. mi v ACH (autorizovaný servis Daewoo v Ostravě) montovali výfuk, tak jsem při té příležitosti nechal udělat prohlídku přední nápravy s tím, že jsem jim sdělil své podezření na převodku. Výsledek prohlídky byl ten, že převodka je OK, ale jsou vůle v ložiscích (to už jsem věděl) a že vnější čepy řízení jsou zralé na výměnu. Blížila se 105kkm prohlídka, tak jsem to nechal být a rozhodl se, že se všecko vymění během prohlídky.
I tak se stalo - 9.11. mi krom jiného vyměnili ložiska a vnější čepy řízení. O něco se to zlepšilo, ale kovové bouchání zůstalo Tak jsem se zahloubal do servisních manuálů a začal teoreticky zjišťovat čím by to mohlo být. Vylezlo mi z toho, že pravděpodobné jsou vnitřní čepy řízení nebo soustava hřeben - hřídel převodky.
Dneska jsem z nedostatnku jiné užitečné činnosti šel prozkoumat jak je vlastně připojen sloupek řízení na hřídel převodky, protože to v žádném manuálu nebylo nakreslné. Odhrnul jsem koberec, odšrouboval plastový kryt dolního křížového kloubu slouku řízení a zjistil, že ...
... spoj sloupku a hřídele je povolený a je v něm vůle !!!!
Budiž, to se může stát, ale auto bylo během posledního měsíce a půl 2x v autorizovaném servise, z toho jednou přímo výslovně měli provést diagnostiku řízení se zaměřením se na vůle a podruhé by měli dělat totéž v rámci pravidelné servisní prohlídky.
Když jsem to zjistil a došlo mi, co se všechno mohlo stát, kdyby se to povolilo ještě více a já někde zatočil volantem a spoj by se protočil, tak mě polil studený pot. Brrrr Tak jsem ten červený šroub utáhnul a projel jsem se. Vůle takřka úplně zmizela. Drobná vůle je v dolním křížovém kloubu sloupku řízení. Jelikož je nýtovaný, tak možnost opravy / úpravy vidím nejistě, nebo se pletu, PetřeM ?
Takže se asi vyprdnu na sbírání razítek do servisní knížky a najdu si jiné řešení. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale myslím, že si to nějakou zkratku nezasloužilo. Přikládám pár ilustračních obrázků, animovyný gif, kde je s trochou fantazie vidět jak to lítá a pak ještě video točené foťákem - bohužel za mizerných světelných podmínek (nasvíceno jen dvěmi LEDkami).
http://matiz.uragan.cz/vule_v_rizeni/vule_v_rizeni.avi (230KB)
Někdy začátkem srpna jsem začal pozorovat drobnou vůli někde v řízení, která se projevovala lehkým kovovým boucháním při přejezdu nerovností. V tu dobu jsem prošel technickou, kde mi řekli, že jsou drobné vůle v ložiscích předních kol. Řekl jsem si, že to bude ono a dál po tom nepátral, protože to nebylo nijak hrozné. Koncem srpna jsem najezdil přes 4000km po pobaltí a ne málo jich bylo po šotolinových cestách, které vůlím v předních ložiscích moc nepřidaly.
Vůle v řízení se zvětšila a kovový bouchavý zvuk z prostoru "pod nohama" ozýval častěji. Začal jsem mít podezření na převodku řízení, protože když jsem zvedl obě přední kola (a vyloučil tak vliv ložisek), tak byla vůle stále znatelná. 27.9. mi v ACH (autorizovaný servis Daewoo v Ostravě) montovali výfuk, tak jsem při té příležitosti nechal udělat prohlídku přední nápravy s tím, že jsem jim sdělil své podezření na převodku. Výsledek prohlídky byl ten, že převodka je OK, ale jsou vůle v ložiscích (to už jsem věděl) a že vnější čepy řízení jsou zralé na výměnu. Blížila se 105kkm prohlídka, tak jsem to nechal být a rozhodl se, že se všecko vymění během prohlídky.
I tak se stalo - 9.11. mi krom jiného vyměnili ložiska a vnější čepy řízení. O něco se to zlepšilo, ale kovové bouchání zůstalo Tak jsem se zahloubal do servisních manuálů a začal teoreticky zjišťovat čím by to mohlo být. Vylezlo mi z toho, že pravděpodobné jsou vnitřní čepy řízení nebo soustava hřeben - hřídel převodky.
Dneska jsem z nedostatnku jiné užitečné činnosti šel prozkoumat jak je vlastně připojen sloupek řízení na hřídel převodky, protože to v žádném manuálu nebylo nakreslné. Odhrnul jsem koberec, odšrouboval plastový kryt dolního křížového kloubu slouku řízení a zjistil, že ...
... spoj sloupku a hřídele je povolený a je v něm vůle !!!!
Budiž, to se může stát, ale auto bylo během posledního měsíce a půl 2x v autorizovaném servise, z toho jednou přímo výslovně měli provést diagnostiku řízení se zaměřením se na vůle a podruhé by měli dělat totéž v rámci pravidelné servisní prohlídky.
Když jsem to zjistil a došlo mi, co se všechno mohlo stát, kdyby se to povolilo ještě více a já někde zatočil volantem a spoj by se protočil, tak mě polil studený pot. Brrrr Tak jsem ten červený šroub utáhnul a projel jsem se. Vůle takřka úplně zmizela. Drobná vůle je v dolním křížovém kloubu sloupku řízení. Jelikož je nýtovaný, tak možnost opravy / úpravy vidím nejistě, nebo se pletu, PetřeM ?
Takže se asi vyprdnu na sbírání razítek do servisní knížky a najdu si jiné řešení. Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale myslím, že si to nějakou zkratku nezasloužilo. Přikládám pár ilustračních obrázků, animovyný gif, kde je s trochou fantazie vidět jak to lítá a pak ještě video točené foťákem - bohužel za mizerných světelných podmínek (nasvíceno jen dvěmi LEDkami).
http://matiz.uragan.cz/vule_v_rizeni/vule_v_rizeni.avi (230KB)
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Reklama
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
No tak to je silný kafe!!! Jsem rád, že moje Nubira není v záruce a můžu s ní jet tam, kam chci! Ne, že bych opomíjel kontroly a ostatní, ale velkým servisům prostě nevěřím. Jezdím ke kámošovi, ten má malou dílnu pokecáme a auto dáme společně do kupy.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Děsivé zjištění
ty hele ondro, to je fakt, sila, ale vzhledem k tomu, ze na ACH jsem dosud ze vsech stran slysel vesmes dobre reference, tak bych se s nimi o tuto zkusenost podelil a vyjadril udiv nad tim, jak je to mozny.Ondras píše:... mi v ACH (autorizovaný servis Daewoo v Ostravě)
... I tak se stalo - 9.11. mi krom jiného vyměnili ložiska a vnější čepy ...
Takže se asi vyprdnu na sbírání razítek do servisní knížky a najdu si jiné řešení.
Asi bych to poslal mailem a dle pripadne reakce bych to zacal siroce ventilovat ven - protoze jestli se k tomu postavi jako chlapi (sleva, vraceni penez za servisni prohlidku a hlavne alespon trapny naznak omluvy), tak bych jim dal sanci, jestli te vyfuckujou, tak bych to poslal do eteru, protoze todle je fakt pruser ...
Ondro zajímavé zjištění.Hned jak budu mít čas,zkontroluji dotažení na svém autě.Vypadá to ale že se v tom už musel někdo hrabat a zapoměl to dotáhnout.Nemělo by so to stát,ale..........................!!!!!!!!
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Děsivé zjištění
Jojo, zítra tam jedu na druhou reklamaci špatně udělané geometrie, takže pořešíme i tohle.jakub píše:...tak bych se s nimi o tuto zkusenost podelil a vyjadril udiv nad tim, jak je to mozny...
To právě ani ne. Matiz je celkově OK. Ve srovnání se 100kkm testem Fabie ve Světě Motorů dokonce náramně OK . OK není servisMiloš píše:Vypadá to tak, že Mates po 100 000km je zralej na odchod.
Spíš to vypadá, že se to povolil zub času a docela mu pomohly šotolinové eRZety s pěknýma roletama v pobaltí. Už tam jsem v žertu říkal, že je to jízda povolující všecky šroubyVáclav Brousek píše:...Vypadá to ale že se v tom už musel někdo hrabat a zapoměl to dotáhnout...
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Re: Děsivé zjištění
jakub píše:ty hele ondro, to je fakt, sila, ale vzhledem k tomu, ze na ACH jsem dosud ze vsech stran slysel vesmes dobre reference, tak bych se s nimi o tuto zkusenost podelil a vyjadril udiv nad tim, jak je to mozny.Ondras píše:... mi v ACH (autorizovaný servis Daewoo v Ostravě)
... I tak se stalo - 9.11. mi krom jiného vyměnili ložiska a vnější čepy ...
Takže se asi vyprdnu na sbírání razítek do servisní knížky a najdu si jiné řešení.
Asi bych to poslal mailem a dle pripadne reakce bych to zacal siroce ventilovat ven - protoze jestli se k tomu postavi jako chlapi (sleva, vraceni penez za servisni prohlidku a hlavne alespon trapny naznak omluvy), tak bych jim dal sanci, jestli te vyfuckujou, tak bych to poslal do eteru, protoze todle je fakt pruser ...
Čau Jakube.
Podívej se na moje reference
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1955[/url]
Ondro, nasadil jsi mi brouka do hlavy, hned jak budu mít čas prolezu dotažení na obou Daewíscích.
Jinak hlavně reaguji na ten test ve SM, to je fakt síla. Oni tam jsou titulky jako : OBSTÁLA NA VÝBORNOU a ve 40 000 měnili spojku a generálkovali převodovku!??? Ve 30 000 ložisko předního kola?!!! A co jsem ještě neviděl, jsou ty rejhy ve válci , jakej vyteklej olej , co to tam píšou, dělaj z nás voli , nebo co ???? FOBII tedy opravdu nikdy!!!!!!
Jinak hlavně reaguji na ten test ve SM, to je fakt síla. Oni tam jsou titulky jako : OBSTÁLA NA VÝBORNOU a ve 40 000 měnili spojku a generálkovali převodovku!??? Ve 30 000 ložisko předního kola?!!! A co jsem ještě neviděl, jsou ty rejhy ve válci , jakej vyteklej olej , co to tam píšou, dělaj z nás voli , nebo co ???? FOBII tedy opravdu nikdy!!!!!!
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nebo jak jim furt poblikávalo ABS a ASR, pak ABS umřelo úplně, sem tam nehrálo rádio, nešel otevírat kufr... Hlavně, že je to "fortelný vůz" Navíc při 100kkm tak tak prošla emisní kontrolou.Tomáš píše:...dělaj z nás voli , nebo co ????
Docela *iť to byla i s výtečnou kvalitou laku, který je 2x tak tlustší než u Pola. Pak zjistili, že auto je lakované 2x, protože napoprvé auto neprošlo kontrolou kvality .
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Tak na to aby se to protočilo je to trochu moc myslím že by se to jen tak jednoduše nestalo ale je trošku děsivý že auto bylo několikrát v servisu a na nic nepřišli tak to je fakt síla . Přesně jak píšeš šroub se povolit prostě někdy může ale musí na to někdo přijít když si stěžuješ výslovně na vůli v řízení no hlavně žes to našel . Jinak jak píšeš tak se tam nic nedá opravovat ale jen vymě+nit celý ten klob nebo hřídel . Samozřejmě že by šlo to rozvrtat a dát tam nějaká futra ale to by časově a cenově kdybys neměl někoho kdo by dělal ve strojní dílně nemělo smyls . Vůle tam bude ale vždycky i když koupíš novej
Ještě jsem neviděl z konstrukčního provedení tisícihranu,že by byla možnost protočení spoje,pokud je tam, byť volný stahovací šroub.V hřídeli je vybrání pro šroub,které brání rozpojení spoje a tuhost pouzdra,které je převlečeno přes hřídel by měla být dostačující aby řízení nepřeskočilo.Dříve by se mělo objevit to co zjistil Ondra,že není něco v pořádku a pátrat po příčině.Je jenom průšvih,že na to nepřišel servis.Nyní když už se to stalo,chce posoudit opotřebení obou tisícihranů a pokud to není moc sežvejkané,vyměnil bych pouze spojovací šroub(ocelový),řádně dotáhl a občas zkontroloval jestli se to nevyklá.Pokud by se závada opakoval,doporučil bych(jak radí Petrm)výměnu obou dvou částí spoje.
A na závěr:takto bych to řešil já na svém Matízkovi a pokud by někdo použil tento můj návod,tak pouze na své nebezpečí.
A na závěr:takto bych to řešil já na svém Matízkovi a pokud by někdo použil tento můj návod,tak pouze na své nebezpečí.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km