ako na zaslepenie EGR
Moderátor: Blue Lanos
ako na zaslepenie EGR
čo stym dosiahnem ak zaslepim egr. pripadne poradte ako na to pocul som o tom už niečo ale potrebujem pomoc už od skusenejšich resp.od tych čo to maju spravene vopred vdaka za radu
- Reklama
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Re: ako na zaslepenie EGR
Popozeraj toto:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... =*zaslepit*
alebo
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... hilit=*EGR*
Su to starsie temy, kde sme sa o EGR bavili
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... =*zaslepit*
alebo
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... hilit=*EGR*
Su to starsie temy, kde sme sa o EGR bavili
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Re: ako na zaslepenie EGR
Ono to není až tak jednoduché. Moc jsem se o tuhle problematiku nezajímal, a dost mě překvapilo, jakou že vlastně EGR ventil má funkci
Dosud jsem myslel že následnou recirkulací výfukových plynů se dosáhne lepších hodnot emisí, ale je to úplně jinak a po vysvětlení funkce jsem pochopil, že zaslepení EGR není nejvhodnější.
U správně fungujícího motoru jsou výfukové plyny bez kyslíku a bez nespálených zbytků uhlovodíků, tedy zcela inertní plyny.
Teď k funkci:
1. motor bez EGR máte např. 2.O motor a jedete 80 , šolýcháte plyn, nepotřebujete skoro žádný výkon, do motoru se dostane spousta vzduchu (motor si jej nasaje), ale jen 1/2 benzínu - není potřeba více. Jaká bude směs? CHUDÁ !
2. motor s EGR zas 2,0 zas jedete 80, šolýcháte plyn, nepotřebujete skoro žádný výkon, do motoru se nasaje 1/2 vzduchu a 1/2 výfukových plynů, a zas jen 1/2 benzínu - není potřeba více. Jaká bude směs nyní? Zcela v pořádku množství vzduchu a benzínu je optimální . Výfukové plyny jakoby sníží svou přítomností fyzický objem motoru, který není momentálně potřeba a tím zlepší emise !!!!! protože směs benzínu a vzduchu je optimální a ty plyny jsou jaksi navíc
Jak se projevuje dlouhodobě chudá směs? Motor se přehřívá, můžou se propálit písty, poškodit ventily atd. a tohle všechno odstraňuje EGR.
Takže asi tak, snad jsem to vysvětlil srozumitelně každopádně EGR by měl fungovat a u novějších motorů kdy je řízen elektricky a ne jen podtlakem je zaslepení bráno jako porucha a měla by svítit kontrolka CHECK.
Dosud jsem myslel že následnou recirkulací výfukových plynů se dosáhne lepších hodnot emisí, ale je to úplně jinak a po vysvětlení funkce jsem pochopil, že zaslepení EGR není nejvhodnější.
U správně fungujícího motoru jsou výfukové plyny bez kyslíku a bez nespálených zbytků uhlovodíků, tedy zcela inertní plyny.
Teď k funkci:
1. motor bez EGR máte např. 2.O motor a jedete 80 , šolýcháte plyn, nepotřebujete skoro žádný výkon, do motoru se dostane spousta vzduchu (motor si jej nasaje), ale jen 1/2 benzínu - není potřeba více. Jaká bude směs? CHUDÁ !
2. motor s EGR zas 2,0 zas jedete 80, šolýcháte plyn, nepotřebujete skoro žádný výkon, do motoru se nasaje 1/2 vzduchu a 1/2 výfukových plynů, a zas jen 1/2 benzínu - není potřeba více. Jaká bude směs nyní? Zcela v pořádku množství vzduchu a benzínu je optimální . Výfukové plyny jakoby sníží svou přítomností fyzický objem motoru, který není momentálně potřeba a tím zlepší emise !!!!! protože směs benzínu a vzduchu je optimální a ty plyny jsou jaksi navíc
Jak se projevuje dlouhodobě chudá směs? Motor se přehřívá, můžou se propálit písty, poškodit ventily atd. a tohle všechno odstraňuje EGR.
Takže asi tak, snad jsem to vysvětlil srozumitelně každopádně EGR by měl fungovat a u novějších motorů kdy je řízen elektricky a ne jen podtlakem je zaslepení bráno jako porucha a měla by svítit kontrolka CHECK.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Blue Lanos
- Příspěvky: 4033
- Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
- Bydliště: NMnV
Re: ako na zaslepenie EGR
Dik Richarde za vycerpavajucu odpoved. Ja mam EGR origo nic som nezaslepoval ale sto procentni istotu, ze mi funguje nemam
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Re: ako na zaslepenie EGR
Tu jistotu že to funguje nemá asi nikdo z těch co mají ten podtlakový systém. Prostě by to mělo makat jen při částečném zatížení, při plným plynu by měl být zavřený. Ty co mají EGR řízen jednotkou to že nefunguje poznají obvykle velmi rychle....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502