je motr Nexie celohliníkový ?

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

olecký

je motr Nexie celohliníkový ?

Příspěvek od olecký »

Asi se mi budete smát, ale já bych rád věděl, jestli je v NEXII motor celohliníkový nebo ne. Kvůli nemrznoucí chlad. smesi.
Jinak: Koupil jsem NEXII před skoro třemi roky vlastně náhodou, protože to bylo jediné nezadané auto na dvoře známého, který vozí ojetiny z Německa. Co jsem musel vyslechnout od svých známých, většinou majitelů "osvědčených" Felicií apod.! Spousta lidí mi prorokovala, že se mi ten "korejec" rozsype do půl roku.... A výsledek? Investoval jsem do Nexie za ty tři roky jednu žárovku, 3x olej do motoru, a nechal jsem vyměnit výfuk (r. výroby '97). Mám najeto asi 120 tis. a asi to bude chtít vyměnit rozvodový řem.
Letos v létě jsem projel s rodinou kus Chorvatska a Itálie, autíčko šlape jak má a letošní STK jsem absolvoval bez přípravy, přímo z provozu na výbornou. Jediná závada: Neúplná lékarnička :PP:!
Je fakt, že jsou i lepší auta, ale Nexia je podle mne solidní pracant, umí jezdit i naložená,nemá velkou spotřebu (7 lit.), má velký kufr atd. Jediná nevýhoda je, že do ní musím lít benzín :lol: ....
ole.
Reklama
 

demodemo

Rozvodový řemen.

Příspěvek od demodemo »

Chceš říct, že ještě tam nebyl měněn rozvod. řemen? Jinak ti musím pogratulovat a mnoho dalších km bez závad.
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Dolezite pri rozhodovani a vybere nemrznucej zmesi je,ze aj ked je iba hlava motora hlinikova,je nutne tam naliat taku kvapalinu,ktora je urcena aj do hlinikovych motorov. Ja pouzivam Glycoshell a nie je problem. Takze radsej zainvestovat a odporucam pri vsetkej ucte k domacim vyrobcom nedavat Alycol alebo Fridex. Su z cias komunistickej ery a podla mojho nazoru neurobili ziadny extremny pokrok vo vyskume a vyrobe. Hlavne ze Slovnaft ma za rok cisty zisk v miliardach Sk :o
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

Tak ako hovori Radoslav 8) Ja uz 6 tokov tam mam Glycoshlell a uuplne bez problemu :) :) Takze ja tam budem davat GS furt 8)
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

A jake problemy by ste chceli cakat? Len investujte. To je ako s olejom. Vsetci tam mate najdrahsi Castrol aky existuje a potom ho tam vysmazate 20000 km. Co uz len na chladiacej zmesi moze byt dobre alebo zle. Okrem toho na hlinikove motory su urcene hadam vsetky az na vynimky. Radsej by som ju castejsie menil.
Bady
Příspěvky: 159
Registrován: úte úno 03, 2004 23:13

Příspěvek od Bady »

Ja tam mam Alycol D, nejaky novy vyrobok slovnaftu na hlinikove motory a nemam s tym ziadny problem...Vymenna lehota je 5 rokov..
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Mně napadlo: a co použít rovnou směs pro hliníkový motory ? Když nebude hliníkovej, tak mu to snad neublíží ne ? Já žiju v tom že kapaliny do hliníkovejch motorů jsou míń agresivní.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

Dano píše:A jake problemy by ste chceli cakat? Len investujte. To je ako s olejom. Vsetci tam mate najdrahsi Castrol aky existuje a potom ho tam vysmazate 20000 km. Co uz len na chladiacej zmesi moze byt dobre alebo zle. Okrem toho na hlinikove motory su urcene hadam vsetky az na vynimky. Radsej by som ju castejsie menil.
GS mi tam liali este ked bolo auto v zaruke tak som ho po troch rokoch nemenil za inu znacku :P A pre tvoju informaciu nemam Castrol a nemam ani nikdy nemal olej 20000km :twisted: :!:
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Dano ma svoju pravdu,len ma trosku svojsky styl vysvetlovania. Ja radsej investujem do osvedcenych veci znackovych aj ked drahsich a tiez som nikdy nemal olej v aute viac ako 10.000 km. Co sa tyka vymeny chladiacej kvapaliny,tento rok som mal asi rekord v jej vymenach - menili mi ju 3x! Prvy krat ked prasklo tesnenie pod hlavou,2x pri prasknutej a zvaranej hlave a 3x teraz pred zimou,dal som preventivne vymenit vodne cerpadlo,aj ked mu nic nebolo - mam 115.000 km. Ja menim veci v aute vsetko za nove,ked mam peniaze. Snazim sa nic nenechat az do uplneho konca zivotnosti. A v servise sa zo mna smeju,ze zbytocne. Vsak ked sa ozenim,prestali moje radovanky s autom... :cry:
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

...niekedy je lepsie porucham predchadzat vcasnou vymenou ako byt potom velmi "milo" prekvapeny na ceste :shock: :o
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

Ja som tiez za predchadzanie problemom. Niekedy je lepsie vymenit lacnejsiu vec aj ked je este relativne dobra ako cakat na spustenie laviny. V suvislosti s vymienanim suciastok sa mi vzdy sused smeje ked ma vidi montovat auto, ze veci treba menit az ked sa rozsypu. Dovolim si s nim nesuhlasit. Taka vodna pumpa na nexii patri do smetaka po urcitych kilometroch aj ked este funguje.
Uživatelský avatar
Blue Lanos
Příspěvky: 4033
Registrován: pát srp 29, 2003 17:10
Bydliště: NMnV

Příspěvek od Blue Lanos »

No vidis Dano na niecom sa teda zhodneme 8) 8) 8) 8) :)
http://www.cardomain.com/id/27101976
Lanos SE 1.5l 8v 4door 63kw/86HP, PS,AC,PW,EA,Rear spojler,15" Dezent T,195/50 R15 Uniroyal,REMUS orig,Green Filter,KYB Excel G
LPG POSITIVE - Lovato LovEco01
Obrázek
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Chladiaca kvapalina Glycoshell ako jedna z mala vraj neobsahuje silikaty (neviem,co to znamena) a tym ma 3x dlhsiu zivotnost ako konkurencne menej vychytene znacky. Dnes som bol na pumpe Shell a prisiel tam starsi pan,ktory ziadal Alycol. Predavacky ho neposlali na Slovnaft,ale na Tankol alebo do Tesca! Aspon vidime,ako su informovane o ponukanych produktoch. Ospravedlnuje ich len to,ze to boli dve zeny. Taketo informacie vsak neovladaju na pumpach ani chlapi! :o
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

To mas ako s drahym olejom. Shell ti navyprava o nejakych silikatoch a uz tam tu kvapalinu chces nechat 3x dlhsie. Keby si tak usetril, dal tam Alycol a skor ho vylial? Tym spravis len dobre. Ved ta kvapalina straca vlastnosti a dolievanim vodou sa riedi. Ked namiesas cerstvu z napr. Alycolu tak urobis lepsie ako ked tam nechas shell 3x dlhsie. Ale to je jedno. Tak ci onak, vysledok bude rovnaky. Mna len zarazilo ked si zacal odporucat Glycoshell, ze si povedal nieje s nim problem. Samozrejme suhlasim s tebou, ale chladiaca kvapalina nie je poloos. Ked tam nalejes kvapalinu vyrobenu v Ugande tak sa aj tak nic nestane :lol: Ja mam Alycol a pred tym som tam mal Polar od Elastiku. A co sa stalo? Aj tak ti skor na nexii praskne tesnenie a budes ju muset vyliat ako by sa opotrebovala :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Ja som nenapisal,ze tam Glycoshell necham 3x dlhsie,iba to,co pise vyrobca. Kazdy veci znaly clovek si z toho musi urobit usudok sam.
Tvoje nazory su dobre,ale setrit treba na niecom inom - na oleji,kvapalinach a ostatnom spotrebnom materialy radsej nie. Ked som mal niekedy Moskvica,samozrejme ze som tam nelial V-POWER,ani HELIX ULTRA 5W40,ani Glycoshell,lebo mi to bolo luto a nemal som zvysne peniaze. Teraz ich vela tiez nemam,ale do 16V Nexie predsa nedam to iste iba preto,ze je to lacnejsie a ze to budem menit rychlejsie. Nie som taky bohaty,aby som kupoval lacne veci.
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“