Otvaranie kapoty
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Otvaranie kapoty
Zdravim Vas, mam problem s otvaranim prednej kapoty, asi bude niekde natrhnute lanko, lebo kapotu otvorim len s problemami, a taktiez je ju problem zavriet. Zamok funguje ok, niekde sa pravdepodobne natrhlo lanko a v bovdene sa zasekuje, lebo zamok sa vracia, ale lanko ho nepusti. Ked som sa na to lanko pozeral, tak na oboch koncoch ma take zakoncenia, ktore sa cez ten bovden pretiahnut nedaju. Ako sa potom to lanko da vymenit?? Tak mi prosim poradte, lebo zajtra tu kapotu uz asi neotvorim
- Reklama
Tu kapotu nemas co otvarat, na tomto fore predsa kazdy lozi len do servisu Ty aspom javis zaujem o technicke riesenia roznych casti Nexie. Ak je fakt pretrnute lanko, tak sa urcite nemeni samotne. Meni sa cely bouden aj s koncovkami. Ked si pozres katalog, tak je v strede boudenu nejaka suciastka,ale neviem po rusky,tak sa pozri sam. Ci to neni nejaky spoj, ktory by mohol byt na vine. Okrem toho cely bouden s lankom nebude urcite drahy. Ked stahovacka okna stoji 500 korun, tak toto bude podobne, este aj lacnejsie podla mna.
Ja do servisu nechodim, taketo veci si robim sam, teraz som si menil nemrzku a tak...na co mam to si urobim, a na co nemam, urobi mi znamy mechanik Do katalogu som pozeral, ze tam je nejaka suciastka v strede, ale ja take nemam nic, mam cely bovden v kuse.. Tam ide o to, ze musim silno potiahnut packou, aby sa otvorila kapota, ale ten zamok sa uz nevrati, lanko ide naspat velmi tazko, a nasiel som, ze je spoly pretrhnute pri packe vo vnutri a tie drotiky co z neho trcia asi brania pohybu lanka
Když se s tím chceš zabývat a opravit svépomocí tak ti dám pár rad jak na lanka. Lanko bych na jedné straně (na té roztřepené) ucvakl a vytáhl z bovdenu. Tak zjistím délku. V prodejně na kola bych koupil délkově podobné lanko (radši delší) s jednou naletovanou koncovkou. V případě, že původní má jiný tvar upravím ji na brusce (bacha na prsty a na lanko). Pak už vyrobím podobnou koncovku k té původní, nebo se pokusím původní ohřát a stáhnout z lanka. A pak ji na druhou stranu naletuju na lanko. U té koncovky je na jedné straně díra jako je lanko a na druhé do půlky koncovky širší. Lanko se provlékne a několik drátků se jakoby vrátí do té širší díry na koncovce. Pak to zaletuješ cínem. Takhle jsem spáchal v minulosti spoustu různých lanek, hlavně proto, že nebyly k dostání. Např. k ruční brzdě na Moskviče, kamarádovi jsme předělávali spojkové lanko z Trabanta na Zastavu, otvírání kufru u Š 105/120 a už ani nevím k čemu ještě. Fakt je , že mnoho jich přežilo minimálně stejnou dobu jako originál. Ale nepoužívej trafopájku, tou to neohřeješ jen to osmrkáš a slepíš. Nepoužívej pasty ale jen vypálenou kyselinu (zinkem) na pájení. Pak lanko v místě letování opláchnouot vodou a ještě před montáží do bowdenu namočit do oleje. Pokud lanko zkracuješ, v tom místě se proletuje a v prostředku letování přesekne sekáčem (nerozplete se) Zlom vaz!
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
No Richarde,ja som zasa na Moskvici pouzil ako tlacnu tycku na pracovny valec spojky vratovu skrutku! Prostrednictvom nej som mohol citlivejsie a na vacsie rozmedzie nastavit zaber pedalu spojky.Richard píše:Když se s tím chceš zabývat a opravit svépomocí tak ti dám pár rad jak na lanka. Lanko bych na jedné straně (na té roztřepené) ucvakl a vytáhl z bovdenu. Tak zjistím délku. V prodejně na kola bych koupil délkově podobné lanko (radši delší) s jednou naletovanou koncovkou. V případě, že původní má jiný tvar upravím ji na brusce (bacha na prsty a na lanko). Pak už vyrobím podobnou koncovku k té původní, nebo se pokusím původní ohřát a stáhnout z lanka. A pak ji na druhou stranu naletuju na lanko. U té koncovky je na jedné straně díra jako je lanko a na druhé do půlky koncovky širší. Lanko se provlékne a několik drátků se jakoby vrátí do té širší díry na koncovce. Pak to zaletuješ cínem. Takhle jsem spáchal v minulosti spoustu různých lanek, hlavně proto, že nebyly k dostání. Např. k ruční brzdě na Moskviče, kamarádovi jsme předělávali spojkové lanko z Trabanta na Zastavu, otvírání kufru u Š 105/120 a už ani nevím k čemu ještě. Fakt je , že mnoho jich přežilo minimálně stejnou dobu jako originál. Ale nepoužívej trafopájku, tou to neohřeješ jen to osmrkáš a slepíš. Nepoužívej pasty ale jen vypálenou kyselinu (zinkem) na pájení. Pak lanko v místě letování opláchnouot vodou a ještě před montáží do bowdenu namočit do oleje. Pokud lanko zkracuješ, v tom místě se proletuje a v prostředku letování přesekne sekáčem (nerozplete se) Zlom vaz!
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele:
Ja som bol teraz s priatelkynim Ticom na STK a po presadnuti a pribrzdeni som sa skoro zabil. Myslel som,ze ma z STK vyhodia. A na podiv mi povedal,ze brzdi dobre,ako jedno z najlepsich Tic ktore mal na stolici. Takze budme radi,ze Nexie brzdia ako tak. Chce to vymenit predne platnicky,presustruzit zadner bubny a nove zadne oblozenie spolu s kvapalinou. A minimalne 5.000 km to bude brzdit ako za nova! Mam odskusane a pri mojom style jazdy ma brzdy ani netrapia. Vzdy som bezpecne zastal,ked som potreboval. Vam to ozaj przdi tak zle?
Pokud člověk jezdí rozumě a brzdí normálně s citem, tak Nexie brzdí docela dobře. Aspoň ta moje.
Ale na Rally to prostě není
Ale na Rally to prostě není
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Už jsem se zmínil, že jsem měl Pontiac Le Mans, což vlastně bylo Daewoo
Racer - předchůdce Nexie. Měl jsem pocit, že auto moc nebrzdí, vlastně brzdilo, ale až nad 100 Km, ale pod touto hranicí byly brzdy tupé. Zřejmě tam někdo dal tvrdší destičky. Po výměně destiček se to podstatně zlepšilo. Ono jde o to, že i kotouč má svoji tvrdost materialu a na tvrdý kotouč patří měkké destičky a naopak. Kámoš měl nějakou tu nadupanou motorku (asi Yamahu) a dal dopředu nové no name destičky a rozjel to ne moc tak na 180 a vzal za brzdu a ono skoro nic. Tvrdil, málem ohnul páčku brzdy jak za to rval aby to zastavil ( a to tam měl 2 kotouče). Ihned destičky vyhodil a šel koupit originál a zase to brzdilo OK.
Racer - předchůdce Nexie. Měl jsem pocit, že auto moc nebrzdí, vlastně brzdilo, ale až nad 100 Km, ale pod touto hranicí byly brzdy tupé. Zřejmě tam někdo dal tvrdší destičky. Po výměně destiček se to podstatně zlepšilo. Ono jde o to, že i kotouč má svoji tvrdost materialu a na tvrdý kotouč patří měkké destičky a naopak. Kámoš měl nějakou tu nadupanou motorku (asi Yamahu) a dal dopředu nové no name destičky a rozjel to ne moc tak na 180 a vzal za brzdu a ono skoro nic. Tvrdil, málem ohnul páčku brzdy jak za to rval aby to zastavil ( a to tam měl 2 kotouče). Ihned destičky vyhodil a šel koupit originál a zase to brzdilo OK.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Radoslav Hološka
- Příspěvky: 856
- Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
- Kontaktovat uživatele: