Výměna kapaliny ve spojce

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
coolizard
Příspěvky: 27
Registrován: pát úno 27, 2009 09:25
Bydliště: Teplice

Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od coolizard »

Zdravím,
tak jsem se taky přidal mezi nexiáře :). S nexií jsem hodně spokojenej, ale teď k věci. Parkárt se mi stalo, že jsem "prošlápl spojku", podle toho co se tu píše na fóru jsem došel k závěru, že je potřeba vyměnit kapalinu ve spojce. Nikdy jsem to nedělal a tak si chci ujasnit pár věcí :). Dočetl jsem se, že jako kapalina se používá DOT4 ? Taky přesně nevím kde se nachází odvzdušňovací ventil (nebo jak se tomu řiká :D ) a zda je jeden či dva? Výměnu bych prováděl stejným postupem jako u brzd, je to správně? :) Pokud by měl někdo tu trpělivost a čas, byl bych moc rád kdyby sem napsal jen zběžný postup jak na to, aby to pochopil i takovej automobilovej neandrtálec jako já:D. Doufám teda, že to tady ještě nikdo neřešil, abych zbytěčně nespamoval :).

Předem dík za odpovedi :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
michal.sk
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od michal.sk »

...no nazdar, ta vymena nie je ziadny problem, a dokonca ani nie je nutna. staci dolievat, prip. odvzdusnit... a je uplne jedno aka je tam BK, nie je to totiz tepelne namahane ako brzdy, takze tam nehrozi zavzdusnenie dosiahnutim bodu varu. pri brzdach je to ine, lebo trenim vznika obrovske teplo, a prenasa sa aj do BK (cez platnicky a piestiky). a ked sa BK dostane do varu vznikaju bubliny a to je problem, zavzdusnenie brzd. nova BK ma podla triedy bod varu okolo 205 az 260 st., ale kedze je to hygroskopicka kvapalina, tak absorbuje vzdusnu vlhkost a tym sa vlastne riedi s vodou (laicky povedane). a preto sa aj znizuje bod varu. a preto sa musi vymunit raz za 2-3 roky. Bod varu 145st. uz je kriticky a auto uz neprejde cez STK. co sa tyka spojky staci teoreticky lubovolny hydraulicky olej, vlastne by teor. stacila aj voda, pretoze splna jedinu podmienku - aby bola nestlacitelna. ale asi by to cele zhrdzavelo:) tak preto olej alebo BK. takze ak chces menit, tak striekackou vytiahni z nadrzky staru, dolej novu, a cez odvzdusnovak vypusti ten zvysok z potrubia. ten ventil je na pracovnom valci spojky, a je taky isty ako na brzdach. aj postup je rovnaky... ale toto plati len ak mas hydraulicku spojku... niektore modely maju aj klasicke lanko...
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0
Uživatelský avatar
coolizard
Příspěvky: 27
Registrován: pát úno 27, 2009 09:25
Bydliště: Teplice

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od coolizard »

Tak díky za pomoc, kapalina je vyměněná a na spojce je to hned znát :).
Uživatelský avatar
Arendal
Příspěvky: 1083
Registrován: stř led 23, 2008 23:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Arendal »

Napodobne. Taky jsem si nechal vymenit tesneni na spojkovem valci u meho Racka.
Predtim si pritelkyne stezovala, ze to nejak spatne radi. Mno a je to o hodne lepsi.
Hm, nevim u meho Racka je psana na horni nadobce DOT3, asi Nexie maji DOT4.
Daewoo Nubira 1.6 16V kombi SX, tmavozelena
Škoda Octavia II FL kombi, 1.9 TDI bílá
+ Letajici Cihla - Opel Ascona 1.8 KAT, "modra-metal", hatchback
+ Daewoo Racer 1.5 sedan `94, stříbrná; nyní v autinebi.
Uživatelský avatar
coolizard
Příspěvky: 27
Registrován: pát úno 27, 2009 09:25
Bydliště: Teplice

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od coolizard »

No u mě nebylo psáno nic, pokud si dobře pamatuju :), tak či tak nakonec jsem dolil DOT3 a navíc jak psal Michal mělo by to bejt fuk :). O výměně gumiček jsem taky uvažoval a zřejmě mě to v létě nemine. Autům sice moc nerozumim, ale podle toho co psal Michal kapalina zřejmě stářím řídne, tudíž lépe proteče přes gumičky. Tím že jsem jí vyměnil jsem asi jen oddálil nevyhnutelné :) . V prohlídkách jsem se dočetl, že se má měnit po 80k a já mám najeto přes 130. O tom že jí někdo někdy měnil dost pochybuju, už jen podle toho vypadala :). Na kolik tě vyšla výměna? Jsem chudej student, tak abych věděl :D .

Když už jsem u toho, hodim sem ještě krátkej dotaz:). Je normální, že když řadím z jedničky na dvojku a nenechám maličko spadnout otáčky jde to hůř? Dělá to předevšim když mrzne a nenechám auto moc ohřát :).
Uživatelský avatar
michal.sk
Příspěvky: 110
Registrován: sob led 24, 2009 08:16
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od michal.sk »

...je to uplne normalne, robia to synchronizacne kruzky a hlavne zima. podla toho aky je v prevodovke olej. on totiz v zime tuhne a kym sa nezohreje tak tu prevodovku svojim sposobom brzdi, a podla opotrebovania synchronov sa potom nedokazu zladit otacky vst
upneho a vystupneho hriadela. a potom to ide tazko. ked sa zohreje olej, to ide ovela lahsie. predstav si lyzicu v pohari s medom. ten je husty a ked ju zacnes tocit (miesat med) tak sa toci cely pohar... med ma vysoky sucinitel smykoveho trenia... podobne ako stuhnuty olej... staci ti take vysvetlenie? :D
škoda 105
š favorit 135
daewoo nexia 1,5 16V
renault espace III 2,0
Uživatelský avatar
coolizard
Příspěvky: 27
Registrován: pát úno 27, 2009 09:25
Bydliště: Teplice

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od coolizard »

Jasný, chápu :) . Díky za vysvětlení :-).
Alešek
Příspěvky: 28
Registrován: čtv bře 05, 2009 17:18
Bydliště: Cheb
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Alešek »

Asi jsem trošičku blbej,ale není kapalina do spojky ve stejný nádržce jako brzdy??
Nubira 1,6 1998 nazdar bazar.
Uživatelský avatar
coolizard
Příspěvky: 27
Registrován: pát úno 27, 2009 09:25
Bydliště: Teplice

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od coolizard »

Podle toho co jsem pochopil, tak jak u kterýho auta :). U mě je 100% zvlášť :).
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od palikx »

u nexie je zvlast.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Arendal
Příspěvky: 1083
Registrován: stř led 23, 2008 23:29
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Arendal »

Hlasim, ze muj Racek z `94 ma spojku a brzdy zvlast.
Daewoo Nubira 1.6 16V kombi SX, tmavozelena
Škoda Octavia II FL kombi, 1.9 TDI bílá
+ Letajici Cihla - Opel Ascona 1.8 KAT, "modra-metal", hatchback
+ Daewoo Racer 1.5 sedan `94, stříbrná; nyní v autinebi.
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Dark69 »

Moj spojkovy valec preteka....kazdy tyzden musim dolievat kvapalinu...ale mam doma z 8V motora jeden spojkovy valec, bude pasovat na moj 16V motor?? nechcem byt za blbeho ale je niekde zahadzani ten spojkovy valec v pivnici a nechce sa mi ho teraz hladat ho tam, inak by som si ich porovnal, tak sa pytam ako to je vlastne....a kedze mi preteka ten spojkovy valec tak bude aj zavzdusneny?? pretoze dost blbo sa mi radia rychlosti tak ocakavam od vymeny ze to bude lepsie..dufam ze sa nemylim :mrgreen: inak ovsem pisem o pomocnom spojkovom valci nie o hlavnom.....pomocny sa nachadza pri chladici s predu...a este jedna vec, ak vymenim ten pomocny spojkovy valec a odvzdusnim ho, tak budem musiet nastavit aj spojku???myslim pedal alebo co to sa vlastne nastavuje niekde som sa to docital..dikes
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Dark69 »

No tak chlapi..rano menim pomocny spojkovy valec a potrebujem to aj odvzdusnit...lenze v knihe ako na to sa pise ze pri naslapovani pedalu sa ma povolit odvzdusnovaci ventil a sa ma stlacat pedal do vtedy kym nebude vytekat kvapalina...tak sa to ma odvzdusnovat?? neodvzdusnuje sa to ako brzdy? ze pedal sa drzi a tak sa povoli odvzdusnovaci ventil?? som z toho vyhuk :lol: :lol:
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Uživatelský avatar
palikx
Příspěvky: 6250
Registrován: ned úno 20, 2005 13:56
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od palikx »

no staci povolit odvzdusnovak a parkrat slapnout az potece brzdovka,a pak uzavrit.naslapat spojku podrzet a povolit odvzdusnovak.to opakovat dokud tam jsou bublinky.jde jen o to prvni protlaceni kapaliny.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Uživatelský avatar
Dark69
Příspěvky: 1338
Registrován: pát říj 05, 2007 15:11
Bydliště: v Nexii :)

Re: Výměna kapaliny ve spojce

Příspěvek od Dark69 »

palikx píše:no staci povolit odvzdusnovak a parkrat slapnout az potece brzdovka,a pak uzavrit.naslapat spojku podrzet a povolit odvzdusnovak.to opakovat dokud tam jsou bublinky.jde jen o to prvni protlaceni kapaliny.
no takze tak to je...v tej knizke to je pisane na rychlo a strucne a kopu veci tam je problem pochopit, ale uz to viem :lol: ;)
Daewoo Nexia 1.5 16V, 66 kW, GLX Sedan, Tmavozelena metaliza..
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“