Motor
Moderátor: Blue Lanos
Motor
Zdravím všetkých, potreboval by som poradiť. Po naštartovaní studeného motora sa mi asi 10 sekúnd valí z výfuku hustý olejový dym. Potom prestane a všetko ide ako má. Tiko nemá ani väčšiu spotrebu oleja ani horší ťah len ten dym po naštartovaní. Mám nabehané 86000km. Môže byť prasknuté tesnenie pod hlavou?
- Reklama
Re: Motor
no je to opravdu olej?
pravdepodobne simerinky ventilu,pripadne horsi nebo zatuhle stiraci krouzky.
pokud to ale olej nezere tak to nemusi byt nutne olej.
jakou to ma barvu?prestane to postupne nebo najednou?
pravdepodobne simerinky ventilu,pripadne horsi nebo zatuhle stiraci krouzky.
pokud to ale olej nezere tak to nemusi byt nutne olej.
jakou to ma barvu?prestane to postupne nebo najednou?
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Motor
A nestráca sa chladiaca kvapalina? Lebo cez poškodené tesnenie nemusí prenikať len olej. Čo keď je prasknutá hlava motora. U Tica som o tom ešte nepočul, ale ktovie?
Marián
Marián
kuko56 píše:Zdravím všetkých, potreboval by som poradiť. Po naštartovaní studeného motora sa mi asi 10 sekúnd valí z výfuku hustý olejový dym. Potom prestane a všetko ide ako má. Tiko nemá ani väčšiu spotrebu oleja ani horší ťah len ten dym po naštartovaní. Mám nabehané 86000km. Môže byť prasknuté tesnenie pod hlavou?
Re: Motor
Teras keď píšeš o tej vode tak by to aj mohlo byť, nestráca sa nejako veľmi ale trocho predsa. mán ho rok a hladina klesla z max na min. Dym má bielu farbu. Uvažoval som o tom tesnení lebo je vidno že je lepené silikónom tak možno bolo zlé a predchádzajúci majiteľ ho nevymenil len zalepil. Dúfam že hlava nepraskla. Chystám sa meniť rozvody tak ju dám zrovnať a zabrúsiť ventily.
Re: Motor
zalepene tesneni tmelem?to urcite neni tesneni hlavy.
a ano mohlo by to byt voda.a pokud tam mas antifreeze tak by byl videt na svickach a z vyfuku citit.
jak to chytne studene?nebezi to treba chvilku na 2 valce?
a ano mohlo by to byt voda.a pokud tam mas antifreeze tak by byl videt na svickach a z vyfuku citit.
jak to chytne studene?nebezi to treba chvilku na 2 valce?
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Motor
Je tam klasické tesnenie pod hlavou a okolo je trochu vytlačeného čierneho silikónu. Zrejme niečo opravovali a nedali nové tesnenie len prilepili staré. Štartuje mi dobre aj za studena aj keď je zohriaty. Keď bolo ráno -17 na 2-krát naštaltovalo. 1-krát vyleteli otáčky a zhaslo a hneď nato chytilo a už išlo. Ten dym tak čudne smrdí neviem presne po čom. Nemrznúcu mám Antifreez modrú. Ako by mali vyzerať tie sviečky?
Re: Motor
Ten smrad bude z tej kvapaliny. Asi uniká cez tesnenie pod hlavou keď je motor studený a po naštartovaní sa "čistí" spaľovací priestor.
To vážne pochybujem, že by niekto silikón použil na lepenie tesnenia pod hlavou. Je to miesto s extra tepelným namáhaním a tlakom, takže silikón nepripadá do úvahy.
Byť Tebou, nájdem si v okolí seriózny servis a nechám to prezrieť. Keby Ti mali aj meniť tesnenie, nevadí, aspoň budeš mať istotu a nové tesnenie. Veľa to stáť nebude. Ale je to určite lepšie ako jazdiť s dobastleným motorom.
Inak, Tico má tak jednoduchý motor, že šikovný kutil si môže toto urobiť aj doma. Keď si netrúfa (nemá čas, prostriedky, atď.), tak to zvládne hociktorý aj neznačkový servis (garážmajster).
A keď sa už na to dáš, nechaj si hneď vymeniť rozvoďák, prípadne ďalšie veci na motore. Ak sa predtým v tom vŕtal niekto nekompetentný a zbastlil to, tak urobíš len dobre.
Čo sa týka hlavy, že by bola prasknutá, to je málo pravdepodobné. Stáva sa to skôr na nafťákoch kde sú vyššie tlaky
a väčšie tepelné namáhanie. Okrem toho je hlava na Ticu kratšia a menšia, takže viac kompaktná, nie sú tam pri zahrievaní tak silné skrutné sily ktoré by to spôsobili.
Marián
To vážne pochybujem, že by niekto silikón použil na lepenie tesnenia pod hlavou. Je to miesto s extra tepelným namáhaním a tlakom, takže silikón nepripadá do úvahy.
Byť Tebou, nájdem si v okolí seriózny servis a nechám to prezrieť. Keby Ti mali aj meniť tesnenie, nevadí, aspoň budeš mať istotu a nové tesnenie. Veľa to stáť nebude. Ale je to určite lepšie ako jazdiť s dobastleným motorom.
Inak, Tico má tak jednoduchý motor, že šikovný kutil si môže toto urobiť aj doma. Keď si netrúfa (nemá čas, prostriedky, atď.), tak to zvládne hociktorý aj neznačkový servis (garážmajster).
A keď sa už na to dáš, nechaj si hneď vymeniť rozvoďák, prípadne ďalšie veci na motore. Ak sa predtým v tom vŕtal niekto nekompetentný a zbastlil to, tak urobíš len dobre.
Čo sa týka hlavy, že by bola prasknutá, to je málo pravdepodobné. Stáva sa to skôr na nafťákoch kde sú vyššie tlaky
a väčšie tepelné namáhanie. Okrem toho je hlava na Ticu kratšia a menšia, takže viac kompaktná, nie sú tam pri zahrievaní tak silné skrutné sily ktoré by to spôsobili.
Marián
kuko56 píše:Je tam klasické tesnenie pod hlavou a okolo je trochu vytlačeného čierneho silikónu. Zrejme niečo opravovali a nedali nové tesnenie len prilepili staré. Štartuje mi dobre aj za studena aj keď je zohriaty. Keď bolo ráno -17 na 2-krát naštaltovalo. 1-krát vyleteli otáčky a zhaslo a hneď nato chytilo a už išlo. Ten dym tak čudne smrdí neviem presne po čom. Nemrznúcu mám Antifreez modrú. Ako by mali vyzerať tie sviečky?
Re: Motor
svicky budou bile nebo na nich budou male krupicky.
divny smrad by mohl byt voda
a jestli tam je videt tmel tak co nejrychleji vymen tesneni pod hlavou jelikoz ten dym je voda ze spatne sediciho tesneni a tekouci vody do valce.
divny smrad by mohl byt voda
a jestli tam je videt tmel tak co nejrychleji vymen tesneni pod hlavou jelikoz ten dym je voda ze spatne sediciho tesneni a tekouci vody do valce.
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Re: Motor
urazit ruce az u ramene.
tak hodne stesti
tak hodne stesti
Skoda Octavia combi 1,9tdi upravena na 81KW
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil
Skoda Fabia 1,9tdi-pd 74kw
Simson s 51
SKODA GARDE pro radost(zatim jen starost-shanim marne dily)
SKODA 105 S abych se nenudil