Benzin 98 do Matiza?
Moderátor: Blue Lanos
Benzin 98 do Matiza?
Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky , ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
mozno to bude zniet velmi laicky , ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
- Reklama
Re: Benzin 98 do Matiza?
ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky , ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
Re: Benzin 98 do Matiza?
ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou prirucku a tam se kupodivu presne neudava, jake oktanove cislo ma mit benzin, pise se o doporucenem palivu jako o bezolovnatem benzinu, nizsi oktanove cislo se pouzivat nedoporucuje, vyssi je mozne pouzit. Pokud vezmu tudle zcela vagni formulaci jako fakt, tak vyrobce nevylucuje pouziti ani 100 oktanoveho racing benzinu - tak nevim.jakub píše:ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky , ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
Za sebe rikam, ze bych to nepouzil, pokud nebudu mit pozehnani primo prodejce (auta), protoze kdyz ten od toho da ruce pryc, tak benzinka vam odpaleny motor imho nezaplati.
Re: Benzin 98 do Matiza?
Ono je to naopak, benzin s vyšším oktanovým číslem má vyšší antidetonační schopnost a proto se hůř zapaluje, tak nehrozí určitě nebezpečí předčasného zážehu. Všeobecně se 98 a 100 používá do sportovních motorů v vysokým kompresním poměrem, tudíž i pracujících při vyšších teplotách. Pokud by se do takového motoru nalil 90 oktanový benzin, tak by se zapálil ne svíčkou, ale od ventilů a poletujících kousků žhavého karbonu v spalovacím prostoru. Pokud se použije v takovém motoru, vyznačuje se použití klepáním ventilů a ojničních čepů, a špatným během právě z důvodů předčasného zapálení. Použití víceoktanového motoru nijak nevadí, i výkon a spotřeba by měla zůstat stejná, i když si člověk asi řekne dal jsem mu 98 a teď jede lípjakub píše:ted jsem jeste prostudoval uzivatelskou prirucku a tam se kupodivu presne neudava, jake oktanove cislo ma mit benzin, pise se o doporucenem palivu jako o bezolovnatem benzinu, nizsi oktanove cislo se pouzivat nedoporucuje, vyssi je mozne pouzit. Pokud vezmu tudle zcela vagni formulaci jako fakt, tak vyrobce nevylucuje pouziti ani 100 oktanoveho racing benzinu - tak nevim.jakub píše:ja tankuju shell Vpower (coz je 95), Vpower racing 99 resp. 100 nema smysl ani efekt a imho to prinese jen negativa vzhledem k tomu, ze riskujes predcasnou detonaci ... je to delany na motory s vyssim kompresnim pomerem.@drian píše:Caute,
mozno to bude zniet velmi laicky , ale pre istotu sa spytam. Odporuca sa tankovat benzin 98 do Matiza? Mohlo by to mat nejake vedlajsie ucinky alebo to prinesie len pozitiva?
Za sebe rikam, ze bych to nepouzil, pokud nebudu mit pozehnani primo prodejce (auta), protoze kdyz ten od toho da ruce pryc, tak benzinka vam odpaleny motor imho nezaplati.
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Kdyby byl VP Racing cenove prijatelnejsi tak ho tam leju furt
s touhle cenou delam Matizkoj radost jen obcas a je to znat ne ze ne
ten benzin navic cisti usazeniny v spalovacim prostoru
Jak rikam akorat ta cena
s touhle cenou delam Matizkoj radost jen obcas a je to znat ne ze ne
ten benzin navic cisti usazeniny v spalovacim prostoru
Jak rikam akorat ta cena
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
Roberte nezufej cena sic silena ale zato se motor daleko lip sbira a nemusis tolik slapat na plyn.pedal takze spotreba mi dokonce klesla (coz je co rict pri mem stylu jizdy ) Kdyz to vsechno sectes tak to neni takovej rozdil
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Já leju jen V-Power95. Výjimkou jsou cesty do zahraničí, kde nelze vždy zaručit přítomnost správných stanic, příp. nemají V-Power (např. Rakousko). Rozdíl vs. 91 nebo std. 95 je znát docela dost. Jednou jsem zkusil V-Power Racing 99+ do prázdná nádrže. Chod motoru byl trošku "tvrdší" a auto jelo subjektivně líp až tak od 3500 ot. výš. Takže přínos oproti VP95 je malý.
Jakube, jak píše Richard benál s vyšším oktanovým číslem zamezuje detonacím a ne naopak.
Jakube, jak píše Richard benál s vyšším oktanovým číslem zamezuje detonacím a ne naopak.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
No já dávam pětku někde v 70 a čtyřku někde v 40-50. Ty z toho děláš fakt piluRobert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8L Vetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
dvojka jde stopro jeste od deset dal (bez problemu k omezovaci), trojka minimalne do 110 a ctyrce bych nalozil klidne do 140Robert píše:Joska: Nevim, jak tomu slapes ty, ale ja po meste jezdim stylem PLYN-BRZDA a spotreba mi hned vylitla na 8L Vetsinou taham dvojku do 60 km/h, trojku tak do 90 km/h, ctverku 110-120 km/h a za pet a jedem...
... malo ho zdimes, takhle z nej nikdy nedostanes maximum