Katalyzator

Diskusní forum Daewoo Nexia clubu.

Moderátoři: Blue Lanos, Admins

Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Katalyzator

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Mam naj. 118.000 km a uvazujem o kupe noveho katalyzatora. Neviem,ako okrem toho,ze by som isiel na emisie alebo STK,posudit funkcnost povodneho. Uz sme to tu raz preberali,ale mne aj pri zohriatom motore citit z vyfuku trosku smrad. Myslim si,ze ked je auto vybavene katalyzatorom,nemalo by byt vyfukove plyny citit vobec,iba paru. Neporovnaval som moj smrad s inymi Nexiami,mozno teraz v sobotu na zraze. Co je zaujimave,dal som si urobit cenove ponuky roznym firmam na katalyzatory (original,nie na take,co treba zvarat). Zacalo to pri cene 22.000 Sk,pokracovalo 18.500 Sk,potom 8.900 Sk,6.600 Sk a nakoniec vyhrala jedna firma z Bardejova. Ti mi ponukli original kat za 5.600 Sk + 2 tesnenia za 650 Sk. Maju ho na sklade,o tyzden ho asi kupujem. Co Vy na to?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Asi bych se do toho tak rychle nehrnul. Katy vydrží i 160000 až 180000 km a spíš se rozpadnou mechanicky než aby byly nefunkční. Samozřejmě má vliv na životnost perfektní práce řídící jednotky, zapalování a lambda sondy. Pokud není vše OK většinou kat odejde velmi rychle, protože se do něj dostává i nespálené palivo a to v něm dohořívá a nadměrně ho zahřívá. Pak popraská taková porcelánová voština a kat je v háji. 8)
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Richard píše:Asi bych se do toho tak rychle nehrnul. Katy vydrží i 160000 až 180000 km a spíš se rozpadnou mechanicky než aby byly nefunkční. Samozřejmě má vliv na životnost perfektní práce řídící jednotky, zapalování a lambda sondy. Pokud není vše OK většinou kat odejde velmi rychle, protože se do něj dostává i nespálené palivo a to v něm dohořívá a nadměrně ho zahřívá. Pak popraská taková porcelánová voština a kat je v háji. 8)
Len ako to Richarde spoznam,ze kat je v haji,ked mi aj teraz trosku smrdi z vyfuku?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Když je kat OK zahřátý a přidáš plyn má smrdět jako žumpa. Jinak to poznáš na emisích. Pro kat je ještě nebezpečné bouchnout s ním někde o zem, šutr nebo obrubník, jak jsem psal je to taková keramická voština pokovená platinou, nebo nějakou její sloučeninou a ta se nárazem rozbije. Pokud ti v něm chrastí (v katu) když s ním zatřepeš tak to jsou střepy a je v háji. Když jsem měl Mitsubishi Space vagon měl nalítáno 140000 km a emise byly úplně OK, ale ten měl katy 2. Jeden úplně malý hned u motoru, aby se rychle ohřál a fungoval hned a pod autem druhý větší. :?:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Pajda
Příspěvky: 335
Registrován: pon úno 02, 2004 11:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda »

Radoslav Hološka píše:
Len ako to Richarde spoznam,ze kat je v haji,ked mi aj teraz trosku smrdi z vyfuku?
Pokud máš v nose měřák na CO, pak to vidíš a rychle to vyměň. Jinak počkej na další emise. :lol:
Na Nexii vzpomínám v dobrém :-) , ale MPV je MPV
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.
Pajda
Příspěvky: 335
Registrován: pon úno 02, 2004 11:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajda »

Radoslav Hološka píše:Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.
Tal až někdy pojedeš do Čech, tak si to nech změřit tady. A nic ti neudělaj. :lol: :lol:
Na Nexii vzpomínám v dobrém :-) , ale MPV je MPV
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Len co si pomyslia,ze robim nieco,co nie je potrebne robit? My sme este 100 rokov za opicami a kazdy absolvuje iba to,co musi. Dobrovolne nic okrem povinneho.
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

My sice nejsme "100 let za opicema" u Vás se emise nedělají a u nás jde na emise emisní průkaz :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Uživatelský avatar
RoSta
Příspěvky: 613
Registrován: ned říj 03, 2004 23:19
Bydliště: PRIEVIDZA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RoSta »

Radoslav Hološka píše:Tak to budem musiet vyskusat motoru vytnut,alebo niekoho popytam na zraze v PN a ja budem nuchat pri vyfuku. Mna stvu aj taketo detaily. Mozno by som sa tym nemal zaoberat a jazdit pokial auto pojde ale ja som uz raz taky pedant. Na emisiach toho u nas vela nezistime,auta s riadenym katom nemusia absolvovak EK. Iba ak na STK mi to zmeraju ale tam chodim kvoli vacsim diskom len po znamosti a takymito meraniami tam nestracaju cas. Len sup uplatok do vrecka,nalepit znamku,vytlacit protokol a zarobene.

Sa s tým zbytočne zoberáš...
Ja som pred dovolenkou v Chorvátsku potreboval spraviť STK, dal som vymeniť brzdovku a v servise Citroen mi zmerali emisie, lebo v Topolčanoch v Daewoo nemali merak a bol OK, len na STK sa tvárili, že je na chuja. Tak som mu povedal, že asi preto, že je studený, keď tu toľko čakám a on, že načo tam teda leziem zo studeným...
Skoro som ho niekde poslal, ale som ho išiel teda zohriať a potom bolo všetko OK. 3 dni pred odchodom na dovolenku 8) 8) 8)
No, a cca 500 km po dovolenke prdol alternátor...
Šľastie v nešťastí...
Tak sa netráp :D :D :D
Dano
Příspěvky: 472
Registrován: stř črc 28, 2004 18:17
Bydliště: SR, Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dano »

K novemu katalyzatoru by nebolo zle kupit hned aj novu lambda sondu aby to bolo 100%, ked uz je dotycny pedant. Hlavne zapalovacie kable nove lebo ked jeden z nich prdne, tak uz aj strieka palivo do katosa. Tiez nastelovat zapalovanie, dat nove sviecky a riadiacu jednotku pripojit na diagnostiku aby tam nebola nejaka zavada, ktora by mohla ovplyvnovat chod motora.
Bady
Příspěvky: 159
Registrován: úte úno 03, 2004 23:13

Příspěvek od Bady »

Richard píše:Když je kat OK zahřátý a přidáš plyn má smrdět jako žumpa. Jinak to poznáš na emisích. Pro kat je ještě nebezpečné bouchnout s ním někde o zem, šutr nebo obrubník, jak jsem psal je to taková keramická voština pokovená platinou, nebo nějakou její sloučeninou a ta se nárazem rozbije. Pokud ti v něm chrastí (v katu) když s ním zatřepeš tak to jsou střepy a je v háji. Když jsem měl Mitsubishi Space vagon měl nalítáno 140000 km a emise byly úplně OK, ale ten měl katy 2. Jeden úplně malý hned u motoru, aby se rychle ohřál a fungoval hned a pod autem druhý větší. :?:
Richard, teraz som celkom nepochopil, ked smrdi ako zumpa, tak je v poriadku alebo je zly? Lebo ja ked idem dost dlho prudko do kopca, niekedy sa mi vovali cez otvorene okna dnu taky smrad, ze ma ide porazit..
Uživatelský avatar
Radoslav Hološka
Příspěvky: 856
Registrován: sob kvě 08, 2004 09:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoslav Hološka »

Dano píše:K novemu katalyzatoru by nebolo zle kupit hned aj novu lambda sondu aby to bolo 100%, ked uz je dotycny pedant. Hlavne zapalovacie kable nove lebo ked jeden z nich prdne, tak uz aj strieka palivo do katosa. Tiez nastelovat zapalovanie, dat nove sviecky a riadiacu jednotku pripojit na diagnostiku aby tam nebola nejaka zavada, ktora by mohla ovplyvnovat chod motora.
Danko,vsetko mam NEW. Okrem katalyzatora. Diagnosticke zariadenie potvrdilo RJ aj motor v dobrej kondicii. Len ten smrad ma hneva. :(
Bady
Příspěvky: 159
Registrován: úte úno 03, 2004 23:13

Příspěvek od Bady »

Rado, ten smrad by mna netrapil, ak ti to necitit v kabine, ved to je normalne, ze z vyfuku smrdi, nie?
Uživatelský avatar
Richard
Příspěvky: 3515
Registrován: čtv zář 16, 2004 12:29
Bydliště: Praha

Příspěvek od Richard »

Když smrdí jako žumpa je v pořádku :shock: :roll: :!: -i
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Odpovědět

Zpět na „NEXIA“