Zimní Pneu
Moderátor: Blue Lanos
- Robert Znojmo
- Příspěvky: 67
- Registrován: stř říj 27, 2004 19:03
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
ahoj
povim ti to takto. já na zimních jezdím,je to o hodně bezpečnější.ale kde chybí mozek,tam nepomůžou ani zimní.takže zimní jo,ale jezdit s klidem.
- Reklama
Už to tu píšu několikrát....... je obrovský rozdíl mezi úplně obyčejnými zimními a třeba i nejlepšími novými letními. Vždy je ale nutné myslet.... fyzikální zákony platí pro všechny i pro frajery s SUV, kteří si myslí že ne Sada levných zimáků tě vyjde do 4000,-, jedno sjetí na "sandálech" do příkopu, přijde minimálně na totéž a to jen v případě že tam hupneš tak do 20 km/h.... Včera jsem jel večer z chalupy (musel jsem zazimovat) a fakt byla cesta hodně špatná a můžu ti říct, že frajeři na "sandálech" odstavovali auta a hlavně pokud jeli zdržovali včerejší počasí a stav silnic na severu ve Šluknovském výběžku ti může popsat Topol..... Takže doporučuju kup zimáky! A všechny upozorňuju, kdo se mi na letních podívá do kufru, dostane po "čuni"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Este by som doplnil - viete jak je to s dojprudoukou, kde su vyjazdene kolaje, a chcete niekoho predbehnut. Na mnohych autach je citit prave pri tom preradovani do druheho pruhu "vykyvy", take "pokulhavanie", ako to auto ide sikmo cez tie snehove "pasy". Na Matizkovi sa mi lubilo to, ze mal tenke kolesa, ktore sa lepsie zaryvaju do snehu ako siroke pneu, a preto som casto ani nepocitil pri presuvani z pruhu do pruhu, ze tam ten sneh bol.
Ja dodrziavam v zime jednu hlavnu zasadu (okrem lahkej nohy samozrejme) - dodrzujem vecsie odstupy za autami predomnou.
Ja dodrziavam v zime jednu hlavnu zasadu (okrem lahkej nohy samozrejme) - dodrzujem vecsie odstupy za autami predomnou.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
velmi pekne: "pokud jeli, zdrzovali" cize ked mam zimaky mozem po bielom az ciernom svinciku ktory obcas mame na cestach od novembra niekedy az do aprila (ako kde) jazdit tak rychlo ako cez leto alebo este rychlejsie, velmi pekne, hlavne ze predrecnik nieco pisal o bezmozkoch. Uz sa tesim na zimnu prevadzku, sice o polovicku menej aut ale 10x viac buraciek.
Promiň, ale buďto jsem to napsal blbě, nebo jsi nepochopil, co jsem napsal. Za stejných podmínek má auto se zimáky limit jinde, tam kde na letních jedou na sněhu do kopce horko těžko 10 já mohu na zimních bez problémů třeba 40, ale v žádném případě 100 jako v létě a to že jsem psal, že zdržovali mám na mysli právě tu situaci, kdy je nebezpečné přes hromady sněhu se dostat z vyjetých kolejí a bezpečně předjet, takže se v klidu posunuju 10 i když bych mohl jet třeba rychleji.....ppp píše:velmi pekne: "pokud jeli, zdrzovali" cize ked mam zimaky mozem po bielom az ciernom svinciku ktory obcas mame na cestach od novembra niekedy az do aprila (ako kde) jazdit tak rychlo ako cez leto alebo este rychlejsie...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
jasné,minule som prezúval (10.11) a dnes som už ocenil ich výhodu,zažil som už na letných bezmocne hrabanie predných kolies už len pri výjazde z parkoviska,celoročky,ako boli napr. MICHELIN MXT,alebo aj naše OR6 sa už nerobia,takže jednoznačne som za zimne,aspoň teda na tie predné.hnacie kolesámkeď už nie na všetky 4 čo je najoptimálnejšie,Na IBIZE som tak jazdil,vpredu MP58 a vzadu BARUM BRILLANTIS,i tak še da,ale je to nepomer. Teraz mám vpredu nové MP58 a vzadu GOODYEAR ULTRA GRIP 6,na ktorých som Mateja kúpil
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Ano, je, polovina příspěvků zde hovoří o jiných autech. Já se tu chtěl dobrat jedné jediné věci - zda v Matizu půjde na zimních kolech jezdit v zimě. Mám Matize rok a nikdy jsem to nezkusil. Bohužel vidím, že mediální masáž je taková, že thread 'zimní pneu' automaticky spustí flame (což je dobré si pamatovat) zcela nezávisle na obsahu threadu (ne, topic vážně nebyl zda zimni pneu ano či ne).
Já v Matizu nikoho nepředjíždím, spíš mě předjíždějí ostatní, zejména na dálnici.
Golfem jsem jezdil taky, byl to Golf II, byl vytuněný střešním oknem (modré LED v té době nebyly vynalezeny a tmavá okna nebyla tolik in). Mám se jít zastřelit?
Odkud jsem psát do veřejné webové diskuse nebudu, vadí-li ti to, prosím nereaguj.
Já v Matizu nikoho nepředjíždím, spíš mě předjíždějí ostatní, zejména na dálnici.
Golfem jsem jezdil taky, byl to Golf II, byl vytuněný střešním oknem (modré LED v té době nebyly vynalezeny a tmavá okna nebyla tolik in). Mám se jít zastřelit?
Odkud jsem psát do veřejné webové diskuse nebudu, vadí-li ti to, prosím nereaguj.
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
vs.bero píše:...zda v Matizu půjde na zimních kolech jezdit v zimě....
Nekonzistence tvých tvrzení v jediném postu mě už ani nepřekvapuje.bero píše:(ne, topic vážně nebyl zda zimni pneu ano či ne)
Na otázku v první citaci jsi očekával, že dostaneš odpověď např. "Ne, nejde to. Po nazutí zimních gum tyto zarostou do vozovky a automobil se nerozjede" nebo "Ne, Matiz na zimních nejezdí, ale teleportuje se červími dírami"?
Co to je za imbecilní dotaz, jestli se v zimě dá jezdit na zimních pneu?
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Ne, bero, nejde to. Matize není možno v zimě provozovat na zimních pneu. Zimní pneu se totiž vyrábějí jen od rozměru 375/60R22 výše, což je mnohem více, než je rozměr povolený na Matize. Svým slabým agregátem Matiz ani taková kola neroztočí a sjednávat si pro každou jízdu městem odtah sousedovým Zetorem Crystal je neefektivní.bero píše:Chtěl jsem jenom vědět jestli to vůbec jde. Auto je malé, lehké a má malá úzká kolečka. Nevím jak už to napsat jinak. Kde je jaká nekonzistence?
Pro zimní provoz doporučuji oblepit malá a úzká kolečka lehkého Matize kobercovou páskou, kterážto svým drsným povrchem pomůže tomuto automobilovému nedochůdči získat alespoň jakousi jistotu v nástrahách zimního provozu.
Věřím, že můj příspěvek uvítáš a nepustíš se do rizika spojeného s předem marným pokusem o užití zimních gum na Matizu.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Jak vyplynulo z výše uvedeného je to zhola nemožné. Ty jsi si nepovšiml, že na zimu táhnou Matizy přinejmenším k Balatonu?bero píše:OK, tedy speciální verze dotazu pro Ondrase. Teď zapomeň úplně na nějaké zimní gumy. Dá se s Matizem jezdit normálně běžně a trochu pohodlně v zimě? (teď flame) I bez oblepení kobercovou páskou?
Důvod je na snadě. Matiz má tak úzká kolečka, že ty se přes vrstvu sněhu proškrábnou nejen na asfalt, ale díky setrvačnosti pokračují hlouběji, a tak se přes zemské jádro proryjí až do Austrálie, kde je v buši střílí jako škodnou.
Než riskovat takový potupný skon, radějí odjíždějí k maďarskému moři. Silnější jedinci (1.0L) putují až do bulharského Burgasu.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny