Caute,
potreboval by som poradit ako sa dostanem k navíjaciemu mechanizmu soférovho bezpecnostného pásu. Uz sa prakticky sám nevie navinút spat. Mozno to stací premazat, lebo sem tam má dobrú chvílu.
Asi treba demontovat plast, za ktorým je pás, ale obávam sa, ze je to tam nacvaknuté a znicím nejaké úchyty.
Prípadne neviete ci sa dajú zamenit pásy zo zadu do predu, tie su ako nové
To je dobrá otázka, taky se připojuju, ten řidičův jede silou vůle.
Jednou mi pomohlo vyčistit ten horní úchyt, byl plnej někalkýho lepivýho sajrajtu a to se pravidelně koupu (Vánoce, Velikonoce...)
2x Škoda Felicia, Seat Cordoba, Škoda 105L, Škoda Favorit a konečně Lanos 1,6 SX r.v.98, 195/50 R15, na zimu 185/60 R14
Obávám se, že to nemusí být zrovna nečistotami, ale že se ten mechanismus buď výběhá, nebo časem unaví. Mně totiž přední pásy, které používám, funguji naprosto bez problémů, ale ty zadní, které nepoužívám vůbec, se už od začátku navíjejí viditelně líněji... Možná to má ale taky co dělat s konstrukcí, protože ty navijáky zadních pásů jsou až daleko v kufru.
vaculcim píše:To je dobrá otázka, taky se připojuju, ten řidičův jede silou vůle.
Jednou mi pomohlo vyčistit ten horní úchyt, byl plnej někalkýho lepivýho sajrajtu a to se pravidelně koupu (Vánoce, Velikonoce...)
S timto presne souhlasim! Ten ridicuv je fakt asi nejvic v prdeli, hned po tom spolujezdec a zadni naprosto OK
Igi píše:Caute,
potreboval by som poradit ako sa dostanem k navíjaciemu mechanizmu soférovho bezpecnostného pásu. Uz sa prakticky sám nevie navinút spat. Mozno to stací premazat, lebo sem tam má dobrú chvílu.
Asi treba demontovat plast, za ktorým je pás, ale obávam sa, ze je to tam nacvaknuté a znicím nejaké úchyty.
Prípadne neviete ci sa dajú zamenit pásy zo zadu do predu, tie su ako nové
Díky moc.
Igor.
Ano je to nacvaknute na umelych uchytok ktore sa ti mozno podari mozno nie zlomit ak sa ti to podari tak nahradne stoja okolo 12 sk kus horsie bude ak sa ti podari zlomit drzaik uchytky na plaste Musis to opatrne
Seat Altea XL 1,6 TDI
Ex. Daewoo Langos 1.6 16 V 3D, r. v. 1999, ABS, 2 x Airbag, El. predne okna, El. zrkadlo, El. stresne okno
Ex. Skoda Octavia 1 Tour 2008 1.6 + LPG
Moj Langos: https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?f=40&t=13996
Problem s navijanim pasov je v tom, ze je tam "hodinova" spruzina, ktora sa casom unavi a nenavija. Jediny mozny sposob, ako to opravit, je vymena. Neviem, ci je zamenna lava a prava, pripadne predna a zadna spruzina. Ja to neriesim, uz som si zvykol, ze po odopnuti pasu rukou poposuvam pas a pomozoem mu, pokial sa nezasunie.
Tie plasty nie je problem dat dole. Zakladom je odskrutkovat jednu plastovu skrutku pri nohach vodica/spolujazdca a potom postupne povyberas vsetky krycie plasty (odpredu), vratane tych, ktore kryju medzidverovy stlpik. Neboj sa pouzit MIERNE nasile.
V.
S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black
nevjem ako sa moze pruzina unavit ked pasy ani nepouzivam ale ne, ako kedy, aj ked tahat mi este idu ale naspat im musim ja pomoct, ci us je to vodic alebo spolujazdec, rad by som sa na to pozrel aj ja