Zadní brzdy
Moderátor: Blue Lanos
Zadní brzdy
Ahoj lidi, jelikož jsem se stal servismenem manželčinýho MATIZE potřeboval bych trochu píchnout. Máme zaseklý pravý zadní kolo. Před nedávnem to vyřešilo pár dobře mířených ran kladivem do bubnu. Tentokrát ne. Může někdo poradit.
- Reklama
Vem si ještě větší kladivo a zmlať to vší silou ...........dělám si srandu.
Sundej buben a uvidíš kde je zrada.Zaseklej pístek ve válečku,přirezlé lanko....Jak říkám,zhoď buben (i když v tomto případě to asi nepůjde zrovna lehce )
Sundej buben a uvidíš kde je zrada.Zaseklej pístek ve válečku,přirezlé lanko....Jak říkám,zhoď buben (i když v tomto případě to asi nepůjde zrovna lehce )
Matýsek z roku 99", odjeto 160 tkm, zrecyklováno :-(
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
Land Rover Discovery 3 2.7 - vé šestka v dechtu :-)
2x Land Rover Freelander Td4
Fábia HTP
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Proč? Do bubnů jsem Matesovi lezl několikrát a ložiska jsem jen přetáhnul hadrem a lehce máznul vazelinou. Nic jsem neměnil ani nepral. Od poslední výměny zadních ložisek teď má přes 40kkm a do bubnů se lezlo minimálně 3x (naposledy 2 měsíce dozadu, kdy jsem na svému bývalému Matesovi měnil pakny).Tomáš píše:Jen je blbý , že zároveň se sundáním bubnu budeš muset udělat i ložiska , nebo alespoň pořádně vyprat v naftě a důkladně promazat , ale zadní gufero budeš muset dát nový .....
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Určitě sundat jde. Chce to trpělivost, opatrnost. V prvé řadě povolit ruční brzdu a pokud se kolo točí, buben dolů půjde. Povolit šrouby kola a zvednout auto a řádně zajistit proti pádu ze zvedáku, tj, podložit dalším zvedákem,špalkem - no prostě co je po ruce. Tuto část zajištění vozu nepodcenit, ošklivé úrazy pádem vozu ze zvedáku.
Sundat krycí středový klobouček bubnu, vyndat závlačku matky a matku povolit. Pokud se dostaneš a sem, máš tu lehčí část hotovou. Nyní nastává ta druhá část, trochu horší. Poklepem ( trpělivě po obvodě bubnu ) , nikam nespěchat, odrazit buben směrem k sobě. Pokud se ti to povede aspoň kousek a uvidíš čelisti máš vyhráno. Uvolněná ložiska umožní bubnem kývat trochu do strany, možná bude drhnout hrana na bubnu, ale jde to.
Pokud se ti tato fáze nepodaří ani o milimetr, budeš muset povolit na zadní straně brzdový váleček.
Nevím jak jsi zdatný opravář, ale na chodníku bych to nedoporučoval dělat.
Sundat krycí středový klobouček bubnu, vyndat závlačku matky a matku povolit. Pokud se dostaneš a sem, máš tu lehčí část hotovou. Nyní nastává ta druhá část, trochu horší. Poklepem ( trpělivě po obvodě bubnu ) , nikam nespěchat, odrazit buben směrem k sobě. Pokud se ti to povede aspoň kousek a uvidíš čelisti máš vyhráno. Uvolněná ložiska umožní bubnem kývat trochu do strany, možná bude drhnout hrana na bubnu, ale jde to.
Pokud se ti tato fáze nepodaří ani o milimetr, budeš muset povolit na zadní straně brzdový váleček.
Nevím jak jsi zdatný opravář, ale na chodníku bych to nedoporučoval dělat.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Re: Zadní brzdy
Tak takový postup nechápu - asi nemáš k autům ten správný přístup a za servismana bych tě nechtěl.OTRIS píše:Ahoj lidi, jelikož jsem se stal servismenem manželčinýho MATIZE potřeboval bych trochu píchnout. Máme zaseklý pravý zadní kolo. Před nedávnem to vyřešilo pár dobře mířených ran kladivem do bubnu. Tentokrát ne. Může někdo poradit.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
No , já jsem hold pečlivka , když už tak pořádně , ale do bubnů jsem u matize ještě nelez , překvapuje mě , že jsi tam byl už tolikrát ......Ondras píše:Proč? Do bubnů jsem Matesovi lezl několikrát a ložiska jsem jen přetáhnul hadrem a lehce máznul vazelinou. Nic jsem neměnil ani nepral. Od poslední výměny zadních ložisek teď má přes 40kkm a do bubnů se lezlo minimálně 3x (naposledy 2 měsíce dozadu, kdy jsem na svému bývalému Matesovi měnil pakny).Tomáš píše:Jen je blbý , že zároveň se sundáním bubnu budeš muset udělat i ložiska , nebo alespoň pořádně vyprat v naftě a důkladně promazat , ale zadní gufero budeš muset dát nový .....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
No 1x ze zvědavosti jsem jen nakouknul kdysi, 1x se v cca 100kkm stáčely bubny (podezření na ovalitu), 2x jsem měnil pakny v cca 115 a 135kkm - holt druhovýroba je na prd a majitelka brzdy nepoužívá, ale jen zahřívá, takže zatuhlé válečky a na náběhové hraně ošmajdané pakny. 1x jsem tam lezl u bráchy, protože ho vyrazili z STK za nerovnoměrné brždění vzadu. Stačilo rozhýbat váleček.Tomáš píše:překvapuje mě , že jsi tam byl už tolikrát ......
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Tak jó chlapi, bubny jsou dole. Zas to tak strašný nebylo. Vo to horší tobylo vevnitř. Pouze na jedný pakně bylo obložení. Ostatní se ňák sloupli tak jsem dneska objednal nový. Nebo to necháváte lepit? V každým případě dík za morální podporu. Snad to dám správně dohromady. V opačným případě se ozvu.
-
- Příspěvky: 1623
- Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Nelepit. Koupit v Krči. Hodně štěstí při skládání. Něco jsem se nanadával. A měl chuť přimět toho vola, co vymyslel montovat v dnešní době na auta bubny, měnit týden v kuse pakny. Krom paken objednej i čepy. Korunová položka. Ty původní bývají dost orezlé.
btw. nechápete někdo, proč se ty bubny dávají? Konstrukčně mnohem komplikovanější, výrobně počítám dražší a výkonostně diskutabilní vůči kotoučům.
btw. nechápete někdo, proč se ty bubny dávají? Konstrukčně mnohem komplikovanější, výrobně počítám dražší a výkonostně diskutabilní vůči kotoučům.
|\/| /\ '|' | '/.
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny