vylepseni motoru

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
jakub píše:btw: o tomhle si mozna mluvil ne?
http://www.easy-shop.cz/shmotor/scripts ... p?IDZ=2122
Principielně ano, ale konkrétně tohle se mi moc nezdá. Moc bych se chtěl svézt autem bez a s tímto bazmekem, ale od pohledu několik nejasností:

* je to podezřele malé
mne to prijde i podezrele levne ;)

mimochodem jak tezky by to bylo nechat si nekde udelat vyfukovy turbo - chapu to dobre tak, ze vyfukovy plyny roztaci turbinu, ktera je pak v jinym okruhu, kde saje vzduch? Staci sila plynu, nebo to jeste necim prikladaj - elektromotor?


btw: http://www.albrechtmotorsport.cz/
Reklama
 

Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

jakub píše:mimochodem jak tezky by to bylo nechat si nekde udelat vyfukovy turbo - chapu to dobre tak, ze vyfukovy plyny roztaci turbinu, ktera je pak v jinym okruhu, kde saje vzduch? Staci sila plynu, nebo to jeste necim prikladaj - elektromotor?
Teoreticky to těžké není. Je to principiálně jak píšeš - na jedná hřídeli jsou 2 vrtule, jednou točí výfuk, druhá fouká vzduch do sání. Síla výfuku stačí. Hlavní potřebné díly na konverzi jsou:

* svody
* turbína
* trubky sání

Pak jsou tam nějaké drobnosti jako hadice na olej pro mazání turba, může být intercooler pro chlazení nasávaného vzduchu (turbína ho dost ohřívá), blow off ventil apod. Tím by byla hotová nechanická část. Pak se musí do motoru přivést více benzínu (přeprogram. ŘJ nebo PowerBox nebo SAFC nebo vyšší tlak v palivovém čerpadle). A tady může být problém - jak to všechno sladit. O tom, že to není žádná sranda si přečti tady:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=359
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:Teoreticky to těžké není. Je to principiálně jak píšeš - na jedná hřídeli jsou 2 vrtule, jednou točí výfuk, druhá fouká vzduch do sání. Síla výfuku stačí. Hlavní potřebné díly na konverzi jsou:

* svody
* turbína
* trubky sání

A tady může být problém - jak to všechno sladit. O tom, že to není žádná sranda si přečti tady:
tady (asi 10km) od liberce je nejaky upravce motoru, ktery dela svody, kliky, ojnice, ... vlastne cokoliv a (pry) na cokoliv, nejcasteji pry bava (150k->az 400,500 koni, nicmene to je vlastne komplet preplnovany silnym turbem atd. atp)

cena taktez odpovida, komplet mechanicka cast (bez turba) muze prijit u auta, ktere jeste nedelali az na 150 tkc - mam to vsechno jako informaci pres ruku, ted shanim kontakt a chci se jit zeptat na konkretni veci, preci jen cena je asi pro motory kolem dvou litru -> jina velikost, slozitost, ...

ne, ze bych to zitra bezel koupit, ale tak pro zajimavost tu cenu bych chtel zjistit ...
Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 89
Registrován: sob zář 18, 2004 01:43
Bydliště: Turnov

Příspěvek od Joska »

zdravim vsechny tunery :D
Ondro mas na mysli neco takovyho :)
Obrázek
Obrázek
Joska Turnov SE 0,8 RED 1999
prodám na díly/opravu
http://www.motomencl.cz
http://kemp.kvalitne.cz
http://www.hpsporting.cz
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Joska píše:zdravim vsechny tunery :D
Ondro mas na mysli neco takovyho :)
fotky z maniaspec.com nebo http://www.matiztop100.com/, prosim nepastovat za kazdou cenu obrazky jsme videli - kdyztak do fotogalerie, ted neco, co nevime, treba kde to delaj u nas ..., na daewootech.com jsou velky fotky (cca 1200px siroky, tak detailne jsem je jeste nevidel) toho polskyho modryho turba- )
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Joska píše:Ondro mas na mysli neco takovyho :)
Oboje ano. První je elektrický kompresor a druhé je klasické turbo poháněné výfukem s intercoolerem.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Ondras píše:
Joska píše:Ondro mas na mysli neco takovyho :)
Oboje ano. První je elektrický kompresor a druhé je klasické turbo poháněné výfukem s intercoolerem.
ted poprvy kdyz na tu fotku koukam, tak jsem si vsimnul, jak vysoko je voda chladici kapaliny ;)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Panove nedko se tady ptal kdo a jak dela upravy motoru a taky odlehceni...
s tim druhym by vam mohli poradit tady:
www.bidrin.cz
sice mam jiny typ vozu ale taky tam planuju prijet vyprazdnit kesenu..:)
hobborg

Příspěvek od hobborg »

jojoj to sem byl ja
:lol: hynek
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

Anonymous píše:Panove nedko se tady ptal kdo a jak dela upravy motoru a taky odlehceni...
s tim druhym by vam mohli poradit tady:
www.bidrin.cz
sice mam jiny typ vozu ale taky tam planuju prijet vyprazdnit kesenu..:
no, kdyz nic, tak jsme nasli prodejnu blow off ventilu ;)
hobborg

Příspěvek od hobborg »

nevim jak moc si to cetl ale tihle kluci delaji i odlehceni dilu v motoru...takze setrvak neni problem a kolecka rozvodu taky ne..:)
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

hobborg píše:nevim jak moc si to cetl ale tihle kluci delaji i odlehceni dilu v motoru...takze setrvak neni problem a kolecka rozvodu taky ne..:)
ceny nevis, jak se pohybuji a za co, dam priklad - treba jen takove svody, nebo i ten setrvak, klika, ...
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

No tak rozvodový kolečka už sou podle mě lehký dost :lol: ale když sem tak koukal na ten Blow off tak asi je to na co se nedávno někdo ptal že to našel u poláků na esperu a taknějak sme se shodli že by to mohla být protizášlehová klapka na plyn ale asi je to tohle :lol: 8)
Uživatelský avatar
jakub
Příspěvky: 998
Registrován: úte srp 31, 2004 23:08

Příspěvek od jakub »

petrm píše:No tak rozvodový kolečka už sou podle mě lehký dost :lol:
petre, tak neco navrhni ;) prosiiim, i kdyby teoreticky - co myslis o tech svodech, odlehcit ojnice, kliku, hlavy?, ...
petrm píše:ale když sem tak koukal na ten Blow off tak asi je to na co se nedávno někdo ptal že to našel u poláků na esperu a taknějak sme se shodli že by to mohla být protizášlehová klapka na plyn ale asi je to tohle :lol: 8)
blowoff je imho ventil, co pusti prebytecny tlak pryc ...
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

No tak komplet by to bylo odlehčit kliku a sertrvák , vyleštit kanály zaslepit EGR , určitě svody a asi i sání by chtělo , předělat komplet výfuk a spešl svíčky včetně filtru , přeprogramovat řídící jednotku ale to sme stále u série samozřejmě jde udělat extrém speciální extrémně lehké písty , zvětšit ventily , jinak si poskládat převodové a stálý poměr , třeba i nějaké přeplňování s chladičem turba stačí ???? Je toho strašně moc co můžeš na motoru upravit záleží kolik do toho chceš investovat ale někdy to vyjde za cenu dvou sériových aut 8)
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“