matiz sel do sveta - jak dal
Moderátor: Blue Lanos
matiz sel do sveta - jak dal
prodej
takze matese jsme poslali dal - najeto 60tkm (bez nejakych 50), stari +/- 14 dni ctyri roky
sel i s komplet cernymi hlinikovymi koly - "plna palba" (ted je to oblibeny termin) za 100 rovnych
matiz 1 vs 2
musim rict, ze mam srovnani s matizem I a v tomto kontextu musim hodnotit dvojku jako slabsi provedenim - nejde o nic zasadniho, ale rada problemu si dvojka zacala vybirat o 2 roky a sedesat tkm drive, navic jsme se ke dvojce chovali opravdu peclive ...
opet male auto
kam dal? ja uz mam nejen rozhodnuto, ale i porizeno - koupil jsem fiatka 500 zlutyho kanarka (cernou na aute uz NIKDY), 1,4 16V ... motor ma sto koni, agilni auticko
kdyz to ted s odstupem par dni shrnu - tak vse, co bych se mozna zoufale snazil dostat do matize (preturbovani na sto koni), kvalitni audio, ... tohle ma vsechno - srovnavam s matizem, se kterym jsem (s jednickou a dvojkou) jezdil vlastne skoro deset let
pocity a uzivatelsky komfort
- asistenti rizeni (abs, asr), komfortni interier (kuze), moc pekne audio, plne automaticka klima, kotouce na vsech ctyrech kolech (ach ty matizovy bubny), zpracovani interieru fakt luxus - slicovani, pouzite plasty, ... system blue & me (a ovladani na volantu) a naprosto presne razeni, krasny 15" disky
proc pisu i mozna uplne bezne veci - netvrdim, ze to jsou unikaty, me prijemne prekvapilo, ze to vse je v takhle malem aute.
kvalita zpracovani
Kdyz to vemu jeste trosku obsirne - za posledni rok jsem se vozil v octavia II 2,0FSI, nove audi tt 3,2quattro, matiz II , ford focus (tusim 1,6) -
zpracovanim interieru mohu fiatka bez vahani zaradit minimalne na uroven te dvoulitrove oktavky, to same agilitou na klikatych okreskach
motor, spotreba
maximalni rychlost jsem nezkousel (ani vlastne zatim nezjistoval) - auticko je o poznani sirsi, ale paradoxne o krapet kratsi rozvor nez matiz - tomu odpovida chovani ve vyssich rychlostech - nicmene na pohodu i se ctyrmi lidmi jede 150-160 (bez krve)
spotrebou jsem si oproti siroce obutemu matizovi pohorsil o pul litru , coz povazuji za jasny plus pro fiatka a dalsi minus matizovi - s novym prckem jde jezdit o poznani svizneji (a opet nemluvim o driftech, krvi. ...)
velikost nadrze je shodna
hodnotim to mozna trosku na-preskacku, ale nemam nejak chut to pojimat jako slohovy cviceni
koule
kapitolou samou o sobe je motor - 100 koni je peknych (kor na tunu ), tlacitko "sport" je sexy, ale kazdopadne to neni dravec, proste umi jezdit svizne, na sportovani tu bude abarth (kez by byly prachy )
jestli motor nadchne prijemnou agilitou, tak nad zvukem se da primo onanovat - jak uvnitr, tak venku pusobi dojmem tak o litr vetsiho motoru - sam se az divim, jak prijemne vrni, kdyz vystoupim pro neco do kufru a jaky prijemny baryton ma v otackach
vybírali jsme nejprve mezi dvěma auty - swift 1,3/1,5 a právě tímhle - swift je moc hezké auto (exteriér), praktický uvnitř, ale z designu sedaček bych blil (a to jsem jezdil v matizovi, takže fakt nejsem slečinka) - jinak super auto, rozdil mezi fiatkem a svistem je pouze v prakticnosti (ve prospech sviste)
z vyse uvedenych au mi ucarovalo TT - jenze cena modelu, ktery jsem na par tisicich kilometrech tyral byla tusim pres 1,5milionu - v kontextu kouli a zabavnosti je presto fiatek hnedka chlup za nim (je mi jasny, kolik trid tato auta deli ) a verim, ze abarth ten chloupek jeste trosku zkrati
sport a sport neni to same
aby to neznelo jako bezdmezna chvala a onanie nad novym autem, tak pro jistotu upresnim svuj pohled na vec - auto je agilni, svizne na okreskach, ale stale vychazi z platformy auta za 300tkc (vybava navic to nevylepsi) - pokud tedy mluvim o agilite a sviznosti, mluvim o ni v kontextu teto tridy - cekat sportovani jako s "malou" imprezou je proste mimo realitu
minusy
- o dvoje dvere mene nez matiz
- vzadu jen dva lide - vetsi postavy jen kratsi cestu - stredni postava nema problem
- kufr je paradoxne skoro vetsi nez u matize (mozna to bude tim, co prevazim, ale prijde mi lepe koncipovany)
- zadni naprava je v podstate identicka jako u matize - to je obrovsky limituji faktor, zejmena pri sviznejsi jizde - predstavte si dat do matize sto koni - zadek poskakuje - ja s tim pocitam a umim se tomu prizpusobit, cili subjektivne to minus neni, objektivne urcite ano
130ti konovy abarth bude mit zadni napravu velmi pravdepodobne identickou - skoda preskoda
PROČ TO PÍŠU
S matizem jsem jezdil takřka deset let - auto melo minusy o kterych jsem věděl. Věřím, že i zde se najde někdo, kdo za matize "vyroste" a bude přemýšlet kam dál. Toto je inspirace - v žádném případě jediné správné řešení - troje dveře mohou být pro spoustu lidí velmi problematické co do praktičnosti, 100koňový motor to samé - berte, nechte být
takze matese jsme poslali dal - najeto 60tkm (bez nejakych 50), stari +/- 14 dni ctyri roky
sel i s komplet cernymi hlinikovymi koly - "plna palba" (ted je to oblibeny termin) za 100 rovnych
matiz 1 vs 2
musim rict, ze mam srovnani s matizem I a v tomto kontextu musim hodnotit dvojku jako slabsi provedenim - nejde o nic zasadniho, ale rada problemu si dvojka zacala vybirat o 2 roky a sedesat tkm drive, navic jsme se ke dvojce chovali opravdu peclive ...
opet male auto
kam dal? ja uz mam nejen rozhodnuto, ale i porizeno - koupil jsem fiatka 500 zlutyho kanarka (cernou na aute uz NIKDY), 1,4 16V ... motor ma sto koni, agilni auticko
kdyz to ted s odstupem par dni shrnu - tak vse, co bych se mozna zoufale snazil dostat do matize (preturbovani na sto koni), kvalitni audio, ... tohle ma vsechno - srovnavam s matizem, se kterym jsem (s jednickou a dvojkou) jezdil vlastne skoro deset let
pocity a uzivatelsky komfort
- asistenti rizeni (abs, asr), komfortni interier (kuze), moc pekne audio, plne automaticka klima, kotouce na vsech ctyrech kolech (ach ty matizovy bubny), zpracovani interieru fakt luxus - slicovani, pouzite plasty, ... system blue & me (a ovladani na volantu) a naprosto presne razeni, krasny 15" disky
proc pisu i mozna uplne bezne veci - netvrdim, ze to jsou unikaty, me prijemne prekvapilo, ze to vse je v takhle malem aute.
kvalita zpracovani
Kdyz to vemu jeste trosku obsirne - za posledni rok jsem se vozil v octavia II 2,0FSI, nove audi tt 3,2quattro, matiz II , ford focus (tusim 1,6) -
zpracovanim interieru mohu fiatka bez vahani zaradit minimalne na uroven te dvoulitrove oktavky, to same agilitou na klikatych okreskach
motor, spotreba
maximalni rychlost jsem nezkousel (ani vlastne zatim nezjistoval) - auticko je o poznani sirsi, ale paradoxne o krapet kratsi rozvor nez matiz - tomu odpovida chovani ve vyssich rychlostech - nicmene na pohodu i se ctyrmi lidmi jede 150-160 (bez krve)
spotrebou jsem si oproti siroce obutemu matizovi pohorsil o pul litru , coz povazuji za jasny plus pro fiatka a dalsi minus matizovi - s novym prckem jde jezdit o poznani svizneji (a opet nemluvim o driftech, krvi. ...)
velikost nadrze je shodna
hodnotim to mozna trosku na-preskacku, ale nemam nejak chut to pojimat jako slohovy cviceni
koule
kapitolou samou o sobe je motor - 100 koni je peknych (kor na tunu ), tlacitko "sport" je sexy, ale kazdopadne to neni dravec, proste umi jezdit svizne, na sportovani tu bude abarth (kez by byly prachy )
jestli motor nadchne prijemnou agilitou, tak nad zvukem se da primo onanovat - jak uvnitr, tak venku pusobi dojmem tak o litr vetsiho motoru - sam se az divim, jak prijemne vrni, kdyz vystoupim pro neco do kufru a jaky prijemny baryton ma v otackach
vybírali jsme nejprve mezi dvěma auty - swift 1,3/1,5 a právě tímhle - swift je moc hezké auto (exteriér), praktický uvnitř, ale z designu sedaček bych blil (a to jsem jezdil v matizovi, takže fakt nejsem slečinka) - jinak super auto, rozdil mezi fiatkem a svistem je pouze v prakticnosti (ve prospech sviste)
z vyse uvedenych au mi ucarovalo TT - jenze cena modelu, ktery jsem na par tisicich kilometrech tyral byla tusim pres 1,5milionu - v kontextu kouli a zabavnosti je presto fiatek hnedka chlup za nim (je mi jasny, kolik trid tato auta deli ) a verim, ze abarth ten chloupek jeste trosku zkrati
sport a sport neni to same
aby to neznelo jako bezdmezna chvala a onanie nad novym autem, tak pro jistotu upresnim svuj pohled na vec - auto je agilni, svizne na okreskach, ale stale vychazi z platformy auta za 300tkc (vybava navic to nevylepsi) - pokud tedy mluvim o agilite a sviznosti, mluvim o ni v kontextu teto tridy - cekat sportovani jako s "malou" imprezou je proste mimo realitu
minusy
- o dvoje dvere mene nez matiz
- vzadu jen dva lide - vetsi postavy jen kratsi cestu - stredni postava nema problem
- kufr je paradoxne skoro vetsi nez u matize (mozna to bude tim, co prevazim, ale prijde mi lepe koncipovany)
- zadni naprava je v podstate identicka jako u matize - to je obrovsky limituji faktor, zejmena pri sviznejsi jizde - predstavte si dat do matize sto koni - zadek poskakuje - ja s tim pocitam a umim se tomu prizpusobit, cili subjektivne to minus neni, objektivne urcite ano
130ti konovy abarth bude mit zadni napravu velmi pravdepodobne identickou - skoda preskoda
PROČ TO PÍŠU
S matizem jsem jezdil takřka deset let - auto melo minusy o kterych jsem věděl. Věřím, že i zde se najde někdo, kdo za matize "vyroste" a bude přemýšlet kam dál. Toto je inspirace - v žádném případě jediné správné řešení - troje dveře mohou být pro spoustu lidí velmi problematické co do praktičnosti, 100koňový motor to samé - berte, nechte být
- Reklama
cena sedi - ja mel porizovacku 405 tusim, dostal jsem ca 50 slevu, pac to byla predvadecka (najeto tisic km )Vojta píše:Tak ať Ti jezdí! Koukal jsem na něj v Hradci Králové, je to fakt krasavec. Ale ta cena - za plnou výbavu přes 400 tisíc (436 ?) je dost.
ano, urcite jsou vsechny tyto vyfikundace "vykoupeny" cenou - pri vyberu nastupce matize jsem hledal:
- auto pro dva lidi a psa
- auto, ktery dokaze jet 150-160 bez ohledu na kopec - vyssi rychlosti nepotrebuji
- auto s co nejkvalitnejsim zpracovanim
- blizko servis
- kvalitni servis
ojetiny jsem uplne vyloucil - chci mit klid od servisu
kandidati byli
- peugeot - vyloucen kompletne - mam reference od kamose, co koupili 307 SW 2,0 "f plne palbe" - fakt spatny - jestli chytli blby kus nevim
- toyota yaris - mi se moc nelibi
- ford focus/ford fiesta - v dany vybave uz moc drahy - neznamy servis
- hyundai - getz maly bez napadu, zbytek se mi nelibi, servis neznam
- opel - cenove mi vysel hur
- chevrolette/daewoo - nein danke - servis i to zpracovani
- vw, skoda, audi ... drahy
- citroen - drahy, servis neznam
- renault megane grandtour - to byl nejvaznejsi kandidat, ale proste utloukly me reference z blizkeho okoli - zejmena i na servis
do top prosli swift a fiatek - puvodne jsem si sel pro sviste
jak rikam - 500 je v interieru auto o dve tri tridy vys, nez kam spada - akorat tomu chybi rozmerove pulka auta
Gratuluju k novýmu autíčku. Sám jsem z Matize taky přesedlal kapánek jiným směrem. Matize máme doma jako auto na nákupy, ovšem zanedlouho půjde do světa taky. 8 let starý, 100 tisíc km a zub času už je na něm prostě vidět. Minulý týden nám neprošel skrze STK, takže do něj budeme muset pěkných pár tisíc kč investovat. Co jsem si tak procházel autosalony, tak pravděpodobně vyměníme Matize za nového Citroëna C2 - účelově postačí a na nějaký ten rok bude zase klid od servisu.
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Jak říká Tomáš:Fiat rezne už na prospektu!!Jinak pětikilo fakt pěkný!!Ještě si pořiď plachtu pod kterou vypadá novej Fiat jako retro původní 500.Reinkarnace Docenta píše:To jako Fiat ?jakub píše:- auto s co nejkvalitnejsim zpracovanim
Matizek modrej - jak jinak 5/2003 najeto 120 000 defend lock,radio Pioneer 2x airbag,posilovač,ABS,tónovaný skla,elektrika,central a navíc od 8/2010 čipnuté na 51KW!! - člen Matiz clubu č.27
panove, panove - nevim, jestli jste cetli, ale asi ne ... co vic, nevim, jestli jste zkusili, to uz asi vubec - mam moznost srovnani jak s auty stejny kategorie, tak s auty kategorie o nekolik radu nahoruJ.Bad píše:Jak říká Tomáš:Fiat rezne už na prospektu!!Jinak pětikilo fakt pěkný!!Ještě si pořiď plachtu pod kterou vypadá novej Fiat jako retro původní 500.Reinkarnace Docenta píše:To jako Fiat ?jakub píše:- auto s co nejkvalitnejsim zpracovanim
pro vas strucne a jasne - ukazte mi auto stejny kategorie, ktere je lepe zpracovane ... do te doby jste se u me zapsali jako lidi, co maji naucenou mantru o fiatu z doby fiat uno ...
jak rikam - srovnavam ze zivota, nevim, odkud cerpate vy
edit: btw: to auto prirozene minusy ma - nektere jsem zminil, dalsi uz mi prijde, ze kdybych mel vypisovat minusy typu "nema osvetleni kufru - tak matize bych musel demonstrativne zapalit pred barakem
Kdybych ty peníze měl, koupím určitě jiné auto ( nové ),ale Fiat by to nebyl. Jinak hezké autíčko, ale cena k užitné hodnotě .......... no nevím, bylo by mě líto ty peníze za to dát. Já osobně bych šel do Forda Fusion.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
vaclave zdravim, tebe bych na fiatka v zadnem pripade netipoval - ty pujdes do praktickeho, maleho pracanta a to fiatek 500 proste neniV.Brousek píše:Kdybych ty peníze měl, koupím určitě jiné auto ( nové ),ale Fiat by to nebyl. Jinak hezké autíčko, ale cena k užitné hodnotě .......... no nevím, bylo by mě líto ty peníze za to dát. Já osobně bych šel do Forda Fusion.
ford fusion je hezky auto - marne ted v hlave tapu nad alternativou - mozna roomster, ale za tu cenu snad radeji forda - ja bych sel do skodarny, pac je tu lepsi servis, ale vzhledove fusion
ty auta nebudou bez chyby, sam trnu, kdy se jaka pecka objevi, ale kazdopadne mi ty dnesni auta prijdou uz vsechny stejnylenintom píše:Špatný fiat je dnes již mýtus si myslím.
smat se fiatu je stejny, jako smat se hyundayi (to byli shity i designove) a kde je ted - kia cee'd a pro cee'd - (jenom kdyz vykouknu ven na dve sousedovci pride
ja na fiaty nikdy nebyl, ale grande punto, nova brava i fiatek jsou super auta
Jakube je to tvá volba, hezké auto a přeji hodně štastných km. Zde v Č.Lípě je servis na většinu aut. značek, mimo Chevrolet ( což mě štve - měl tu kdysi být, ale sešlo z toho )
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Pěknej... Taky bych bral mít ožnost vyhodit prachy za auto pro radost bez ohledu na praktičnost a jiný aspekty. Takovej Mini by se mi líbil nebo nová Fabia (stará byla obrHNUSNÁ). V rozumný výbavě, červená a s bílou střechou.... no nic. Jo a věř že máš z malý části český auto
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
auto je urcite hezky, urcite z nej maly muzsky sovinista (egoista? ) ma i radost, ale bez ohledu na prakticnost a jiny aspekty koupeny nebyloKrtek píše:Pěknej... Taky bych bral mít ožnost vyhodit prachy za auto pro radost bez ohledu na praktičnost a jiný aspekty. Takovej Mini by se mi líbil nebo nová Fabia (stará byla obrHNUSNÁ). V rozumný výbavě, červená a s bílou střechou.... no nic. Jo a věř že máš z malý části český auto
mj. zakladame tedka s kolegou firmu a tohle je typicky imagovy auto - kanarek bude videt a reklama na nej uz je jasna vec - narozdil od smarta je to prakticky auto, narozdil od vw brouka je to auto s koulema a opet vychazi prakticteji (zkuste si brouka na zadnich sedadlech ) (u new beatle se mi libila pouze ta wrc verze, jinak nic moc)
prostorove me to netrapi (nic bych neodvezl ani v "o cislo" vetsim aute, stejne dnes vse vozi zdarma, ...)
paradoxne je to az neuveritelne pragmaticky vybrany ... ... verte mi, ze tedka jsem neuveritelnej skrt, na blbnuti jsem minuly rok poridil fungl R1, takze od auta vyzaduji prakticnost, prinos pro sebe, design az druhorade
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Jo, po pár dnech se srovnává fungl nový auto s notně ojetým Matýzkem, co ? Tak sem hlavně nezapomeň napsat srovnání, až ten Fiat bude tak starý jako ten Matýzek a bude mít to samý nalítáno (pokud se toho ovšem dožije).jakub píše:jak rikam - srovnavam ze zivota, nevim, odkud cerpate vy
BTW mně se taky zdála fungl nová Fóbie lépe zpracovaná než Matiz... Po 2 letech a 60 kkm v ní začala příšerně skřípat a vrzat přístrojová deska a v servisu samozřejmě tvrdili, že nic neslyší.
Nicméně užij si to, já kdybych dal tolik peněz za takové auto, tak bych si musel taky nějak zdůvodnit, proč jsem to udělal (zvlášť kdybych v podvědomí tušil, že za ty prachy existují auta, dejme tomu, mnohem praktičtější) .