Matiz - řazení a jiné , aneb sháním Matize za dobrou cenu
Moderátor: Blue Lanos
Matiz - řazení a jiné , aneb sháním Matize za dobrou cenu
Zdravím Matizáky,
řeším teď koupi druhého auta do rodiny, něco na ježdění do práce. Přemýšlím o různých vozech, ale pár let let jsem jezdil s Nexií, tak si říkám proč se nevrátit k Daewoo. Lavíruju mezi Daewoo Lanos 3D 1,6 16V v LPG a Matýzkem.
Dnes jsem se byl podívat na kousek z inzerátu za cenu 59 000 Kč:
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6537232
dost mě překvapilo, že tento vůz byl již k mání v květnu (což jsem zjistil před chvílí) ... za cenu 75 000 Kč
http://autoinzerce.i-auto.cz/inzerat-69 ... tiz-0.8-SE
Auto vypadá opečovávaně, asi chodí i na pravidelný servis, nicméně serviska nikde, údajná výměna rozvoďáku před 3 týdny ale účet nikde i když jiné účty by se našly.
Při zběžné obhlídce jsem zjistil boule na A sloupku (sloupek u řidiče) a přestříkaný blatník, (údajně nebylo bouráno - dovoz Belgie snad před 3 roky a majitelka dělala že to slyší poprvé že tam něco takového je), levý práh naražený o obrubník a různé jiné oděrky, jako rez na hranách dveří, šrámy z parkovišť supermaketů apod. Motor běžel slušně, byl zahřátý, a při zkušebce šel docela slušně (podle mého názoru, ale s Matizem jsem jel poprvé) na to že jsem jel ve 4 dospělých lidech.
Volant byl mírně nakřivo, ale podvozek netáhl ke straně ani při brždění ani při plynu.
Co mě ale dost překvapilo bylo řazení. Vím že Matiz má řazení poměrně "měkké" a krok dlouhý, jenže tady při řazení dvojky a trojky v převodovce zřetelně cvaklo a cuklo (na jiné kvalty ne) jak při řazení nahoru i dolů. Jen při podřazení s meziplynem (ála náklaďák bez synchronů) se to nekonalo.
Otázka zní: Je to normální, nebo je převodovka "načnutá", resp vadné synchrony. Má s tím někdo zkušenosti? Kdyby to dělaly všechny kvalty, tipoval bych to na málo oleje v pořevodovce, ale takhle .... ?
A teď malý inzerát:
Koupím, Daewoo Matiz 0.8, r.v.2000+, výbava SE, nebo S s příplatkovou výbavou (požaduji minimálně centrál - stačí klíčem, servo, přední okna v elektrice, 2x airbag - v nouzi jeden oželím, žádný tuning), NEpožaduji metalízu (v podstatě ji ani nechci), nárazníky v barvě, hagusy, klidně může být i bílý. Uvítám klimatizaci, LPG (i takové se najdou ), + cokoliv navíc.
Najeto kilometrů do 120 000 Km (cokoliv dolů se počítá).
Cena max 60 000 Kč. (Cena je limitována) Oblast někde kolem Most, Chomurtov, Žatec, K.Vary, Plzeň, popř Praha .....
Samozřejmě nebourané.
řeším teď koupi druhého auta do rodiny, něco na ježdění do práce. Přemýšlím o různých vozech, ale pár let let jsem jezdil s Nexií, tak si říkám proč se nevrátit k Daewoo. Lavíruju mezi Daewoo Lanos 3D 1,6 16V v LPG a Matýzkem.
Dnes jsem se byl podívat na kousek z inzerátu za cenu 59 000 Kč:
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filt ... id=6537232
dost mě překvapilo, že tento vůz byl již k mání v květnu (což jsem zjistil před chvílí) ... za cenu 75 000 Kč
http://autoinzerce.i-auto.cz/inzerat-69 ... tiz-0.8-SE
Auto vypadá opečovávaně, asi chodí i na pravidelný servis, nicméně serviska nikde, údajná výměna rozvoďáku před 3 týdny ale účet nikde i když jiné účty by se našly.
Při zběžné obhlídce jsem zjistil boule na A sloupku (sloupek u řidiče) a přestříkaný blatník, (údajně nebylo bouráno - dovoz Belgie snad před 3 roky a majitelka dělala že to slyší poprvé že tam něco takového je), levý práh naražený o obrubník a různé jiné oděrky, jako rez na hranách dveří, šrámy z parkovišť supermaketů apod. Motor běžel slušně, byl zahřátý, a při zkušebce šel docela slušně (podle mého názoru, ale s Matizem jsem jel poprvé) na to že jsem jel ve 4 dospělých lidech.
Volant byl mírně nakřivo, ale podvozek netáhl ke straně ani při brždění ani při plynu.
Co mě ale dost překvapilo bylo řazení. Vím že Matiz má řazení poměrně "měkké" a krok dlouhý, jenže tady při řazení dvojky a trojky v převodovce zřetelně cvaklo a cuklo (na jiné kvalty ne) jak při řazení nahoru i dolů. Jen při podřazení s meziplynem (ála náklaďák bez synchronů) se to nekonalo.
Otázka zní: Je to normální, nebo je převodovka "načnutá", resp vadné synchrony. Má s tím někdo zkušenosti? Kdyby to dělaly všechny kvalty, tipoval bych to na málo oleje v pořevodovce, ale takhle .... ?
A teď malý inzerát:
Koupím, Daewoo Matiz 0.8, r.v.2000+, výbava SE, nebo S s příplatkovou výbavou (požaduji minimálně centrál - stačí klíčem, servo, přední okna v elektrice, 2x airbag - v nouzi jeden oželím, žádný tuning), NEpožaduji metalízu (v podstatě ji ani nechci), nárazníky v barvě, hagusy, klidně může být i bílý. Uvítám klimatizaci, LPG (i takové se najdou ), + cokoliv navíc.
Najeto kilometrů do 120 000 Km (cokoliv dolů se počítá).
Cena max 60 000 Kč. (Cena je limitována) Oblast někde kolem Most, Chomurtov, Žatec, K.Vary, Plzeň, popř Praha .....
Samozřejmě nebourané.
Naposledy upravil(a) Pepe dne ned srp 03, 2008 01:08, celkem upraveno 1 x.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
- Reklama
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Ono jde spíš o to, že to dělalo hlavně směrem nahoru, dolů jen někde a s mírným meziplynem to problém už žádný nebyl (ale jezdit s "moderním" motorem jako s náklaďákem roku výroby někde po válce mi připadá úchylné, nemluvě o situaci kdy do toho sedne manželka nebo syn).
Zkoušel jsem různý režimy řazení, dlouhá prodleva , krátká, ale stejně se mi nepodařilo to vychytat. To "cuknutí" bylo dost výrazné, kdyby to "jen" zachytlo, asi by mi to připadlo skoro normální a přikládal bych to opotřebení. Na tachu 115k a kdoví kolik ve skutečnosti.
Já vím že je to jen korejec, s Fordem to srovnat nejde, ale něco takového jsem neviděl ani u Š 1000 MB s napůl vysypanou převodovkou.
BTW: ve služební Š1203 jsem nic takovýho nezpozoroval (že by dobrej kus? )
Díky pokusím se něco k tomu najít.
Další názor?
Zkoušel jsem různý režimy řazení, dlouhá prodleva , krátká, ale stejně se mi nepodařilo to vychytat. To "cuknutí" bylo dost výrazné, kdyby to "jen" zachytlo, asi by mi to připadlo skoro normální a přikládal bych to opotřebení. Na tachu 115k a kdoví kolik ve skutečnosti.
Já vím že je to jen korejec, s Fordem to srovnat nejde, ale něco takového jsem neviděl ani u Š 1000 MB s napůl vysypanou převodovkou.
BTW: ve služební Š1203 jsem nic takovýho nezpozoroval (že by dobrej kus? )
Díky pokusím se něco k tomu najít.
Další názor?
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Ja som mal jedine problémy na wartburgu so spiatočkou,chcelo to trochu fígeľ,páku vytiahnuť po osi,potom k sebe ,najprv trochu dole,až potom hore,ale po výmene a venovaniu náležietej pozornosti hardyspojke na kulise bol aj tento problém zažehnaný.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Je to sice OT k tomu co jsem chtěl, ale budiž:
Co se Forda týká, nevim jak ten tvůj (fakt záleží kdo s tím jezdí a jak se k tomu chová), ale můj Mondík má řazení krátké a přesné, alespoň ve srovnání s korejcem (Nexia, Espero, Lanos a teď i Matiz), stejně tak Fiesta se kterou jsem párkrát jezdil. Vyzkoušel jsem jsem si i Ford Mondeo ST200 a ST220 a tam je řazení tvrdé jak na správném soutěžáku a od obyčejné verze dost odlišné, ta kulisa je celkově o dost tvrdší.
Na Nexii jsem měl 250k kmkdyž šla z domu, 70k km se mnou za volantem a i po těch kilometrech bylo řazení velmi kultivované, nikde nic neškrtalo a synchrony šlapaly jak mají i když dostávala dost do těla, předchozí majitel s ní jezdil 10k km měsíčně, já pak už jen ten zbytek za 3 roky a ten 16V motor jsem si užíval, ale jak říkám, proti Fordu jsou ty dráhy delší - jiná konstrukce a s tím se nedá nic dělat. Já to nehaním, jen srovnávám.
Co Wartburga týká, jezdil jsem s modely 311 (motor 900), 312 (motor 1000) i 1000 (motor 1000, v podstatě stejnej jako 353W, ale kulatá kastle a podvozek na vinutých pružinách jako model 353). Stejně tak i model 353W a dokonce i "sporťáka" se 3 karburátory a do dnešního dne mám 2 kousky doma - jednoho normálního s řezením pod volantem (toho máme v rodině od nového vozu) a jednoho ve "4 taktní kastli" s řazením na podlaze.
... a pokud sedne za volant někdo kdo má "volšový" ruce a prostě mu to řazení nesedne nebo to neumí, udělá s ním jen 3 věci - buď roztrhne tu vidličku na koci řadící páky nebo ji ohne, nebo vymele to futro dole na kulise, popř to celý rozhasí nebo zničí tu gumu na převodovce - výsledkem je že tam nejde (nebo blbě) zpátečka nebo čtyřka popř jednička a zpátečka.
Ale to už je těžký OT, rozebírat Wartburga na Daewoo foru .
Co se Forda týká, nevim jak ten tvůj (fakt záleží kdo s tím jezdí a jak se k tomu chová), ale můj Mondík má řazení krátké a přesné, alespoň ve srovnání s korejcem (Nexia, Espero, Lanos a teď i Matiz), stejně tak Fiesta se kterou jsem párkrát jezdil. Vyzkoušel jsem jsem si i Ford Mondeo ST200 a ST220 a tam je řazení tvrdé jak na správném soutěžáku a od obyčejné verze dost odlišné, ta kulisa je celkově o dost tvrdší.
Na Nexii jsem měl 250k kmkdyž šla z domu, 70k km se mnou za volantem a i po těch kilometrech bylo řazení velmi kultivované, nikde nic neškrtalo a synchrony šlapaly jak mají i když dostávala dost do těla, předchozí majitel s ní jezdil 10k km měsíčně, já pak už jen ten zbytek za 3 roky a ten 16V motor jsem si užíval, ale jak říkám, proti Fordu jsou ty dráhy delší - jiná konstrukce a s tím se nedá nic dělat. Já to nehaním, jen srovnávám.
Co Wartburga týká, jezdil jsem s modely 311 (motor 900), 312 (motor 1000) i 1000 (motor 1000, v podstatě stejnej jako 353W, ale kulatá kastle a podvozek na vinutých pružinách jako model 353). Stejně tak i model 353W a dokonce i "sporťáka" se 3 karburátory a do dnešního dne mám 2 kousky doma - jednoho normálního s řezením pod volantem (toho máme v rodině od nového vozu) a jednoho ve "4 taktní kastli" s řazením na podlaze.
... a pokud sedne za volant někdo kdo má "volšový" ruce a prostě mu to řazení nesedne nebo to neumí, udělá s ním jen 3 věci - buď roztrhne tu vidličku na koci řadící páky nebo ji ohne, nebo vymele to futro dole na kulise, popř to celý rozhasí nebo zničí tu gumu na převodovce - výsledkem je že tam nejde (nebo blbě) zpátečka nebo čtyřka popř jednička a zpátečka.
Ale to už je těžký OT, rozebírat Wartburga na Daewoo foru .
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Pepe,
tych 59 ceskych sa mi zda trochu vela. Moj Matizek 0.8 SE som mal s najazdenymi 90tkm, ten isty model, a bazar ho predal za 49 slovenskych. A to som sa ozaj o motor staral, ved to bol moj milacik. Ide aj o dalsie veci, v akom stave je vyfuk, ci nemlatia capy atd...ono sa tych starosti potom nazbiera... Ide mi len o to, aby ste potom nahodou nemali dalsie investicie, ktore budu stat 20 al. 30 litrov... Keby ho davali za tych 50, a ma to dobry vyfuk, tlmice atd, tak by som ho bral. Nie vsetko sa da vychytat na skusobnej jazde alebo "prvy okuk", ved vies...
Ale ako "auto do mesta" a nejaky ten vyjazd je Matizek ta NAJ volba.
tych 59 ceskych sa mi zda trochu vela. Moj Matizek 0.8 SE som mal s najazdenymi 90tkm, ten isty model, a bazar ho predal za 49 slovenskych. A to som sa ozaj o motor staral, ved to bol moj milacik. Ide aj o dalsie veci, v akom stave je vyfuk, ci nemlatia capy atd...ono sa tych starosti potom nazbiera... Ide mi len o to, aby ste potom nahodou nemali dalsie investicie, ktore budu stat 20 al. 30 litrov... Keby ho davali za tych 50, a ma to dobry vyfuk, tlmice atd, tak by som ho bral. Nie vsetko sa da vychytat na skusobnej jazde alebo "prvy okuk", ved vies...
Ale ako "auto do mesta" a nejaky ten vyjazd je Matizek ta NAJ volba.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: úte led 13, 2009 15:32
Rado,
nevím jak je to na slovači s cenami paliva, ale tady to před létem nabralo takovou spirálu, že nafta je dražší než benzín v průměru o více než 1 korunu a celkově to obojí vyskočilo skoro o 5 korun proti loňsku.
S cenama aut to tím pádem dost zacvičilo. Diesely šli dolů (ten můj skoro o 40k), auta s malou spotřebou zase dost nahoru a co víc, skoro nejsou, pokud jsou za "normální cenu" v bazarech se neohřejou a i pověstná AAA a AutoESA prodávají jen předražené kousky. O ostatních nemluvě.
Proto mě velmi mrzí, že jsem nezachytil třeba tohohle:
http://inzerce.zacatek.cz/prodam/auto/o ... -r-v-2000/
Onen inkriminovaný exemplář se zřetelně přestříkaným blatníkem, bouchlým prahem a A sloupkem, orezlými dveřmi a vadnými synchrony (už mám potvrzeno od mechanika, že to jsou pravděpodobně vadné synchrony - což znamená tak do 10-15k udělat pravděpodobně generálku převodovky), se mi taky zdál předraženej a majitelka nebyla ochotná slevit.
No budu hledat dál.
nevím jak je to na slovači s cenami paliva, ale tady to před létem nabralo takovou spirálu, že nafta je dražší než benzín v průměru o více než 1 korunu a celkově to obojí vyskočilo skoro o 5 korun proti loňsku.
S cenama aut to tím pádem dost zacvičilo. Diesely šli dolů (ten můj skoro o 40k), auta s malou spotřebou zase dost nahoru a co víc, skoro nejsou, pokud jsou za "normální cenu" v bazarech se neohřejou a i pověstná AAA a AutoESA prodávají jen předražené kousky. O ostatních nemluvě.
Proto mě velmi mrzí, že jsem nezachytil třeba tohohle:
http://inzerce.zacatek.cz/prodam/auto/o ... -r-v-2000/
Onen inkriminovaný exemplář se zřetelně přestříkaným blatníkem, bouchlým prahem a A sloupkem, orezlými dveřmi a vadnými synchrony (už mám potvrzeno od mechanika, že to jsou pravděpodobně vadné synchrony - což znamená tak do 10-15k udělat pravděpodobně generálku převodovky), se mi taky zdál předraženej a majitelka nebyla ochotná slevit.
No budu hledat dál.
V aktivní službě:
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Hyundai i30 - r.v.2012 1,4 LPG - český sen z Nošovic :)
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium S - r.v.2010
Chevrolet Spark 0.8 STAR - r.v.2006 od 5.2012 v LPG - na prodej
Ford Mondeo 1.8 TCDi Turnier Trend - r.v.2000 - prodán
Skoda,
lebo ja som predaval ten svoj pred cca 2 mesiacmi, a kludne by som ho dal aj za 40 slovenskych. Zato takych istych Matizkov predava napr. AAA auto u nas za 90 litrov! A to som v AAA-ckach bol na ocenenie a skusobnu jazdu, a auto ani nedavali na dvihak!
Mozno by sa dalo aj tak, ze by si ho predsa len kupil, ak nenajdes ineho Matizka, a dokupil za par litrov ojazdenu prevodovku (ale zase by musela byt istota, ze bude ok). Ze aj za 6 litrov sa da zohnat ojazdena prevodovka...
lebo ja som predaval ten svoj pred cca 2 mesiacmi, a kludne by som ho dal aj za 40 slovenskych. Zato takych istych Matizkov predava napr. AAA auto u nas za 90 litrov! A to som v AAA-ckach bol na ocenenie a skusobnu jazdu, a auto ani nedavali na dvihak!
Mozno by sa dalo aj tak, ze by si ho predsa len kupil, ak nenajdes ineho Matizka, a dokupil za par litrov ojazdenu prevodovku (ale zase by musela byt istota, ze bude ok). Ze aj za 6 litrov sa da zohnat ojazdena prevodovka...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
- alvin
- Příspěvky: 4359
- Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
- Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Tak to si ešte lepší,Docente, ja som bol teraz v Tatrách najazdil som okolo 1200 km so spotrebou 5,21 l na 100km, na dialkovej trase 5,02 l/100 km,inak celkove sa vraví,že 2-kove Matízky sú papavejšie ,ale s výsledkom som maximálne spokojný.Reinkarnace Docenta píše:Svatá pravda, já ho mám na cesty do práce, ale byl jsem s ním na dovolené "až" ve Slovenském ráji a průměrná spotřeba za tu dovolenku byla 4,54 l/100 kmRado77 píše:Ale ako "auto do mesta" a nejaky ten vyjazd je Matizek ta NAJ volba.
Inak tomu "Slovenskému raju" my tu vravíme skôr "cigánsky raj" alebo "slovenská hanba"
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L