Poznate toto auto???

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Blue Lanos, pejee

Odpovědět
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

prééééésne tak,a Š 105/120 bola v podstate Simca 1005/1006 (motor vzadu chladič vpredu),
http://www.auta5p.eu/vystavy/retro_2005/retro_122.htm
ono vedeli v ostbloku vyvinúť,ale nedokázali zaviesť do výroby z hľadisak finančnej náročnosti tak sa omladzovalo staré,to akoby z nás chcel niekto urobiť teraz 18-ročných :lol: :lol: :lol: :lol:
j som počul,že Brat rus nám nestopoval naš(ale aj NDR,či ich vlastné) projekty z politických,či konkurenčných dôvodov,ale rýdzo ekonomických. Dostali rozpočet,do ktorého sa museli vmestiť a jednochu vyvinúť sa aj podarilo,nepodarili sa zaviesť do výroby. V 50.rokoch platila u nás zásad 80%,nový model musel obsahovať 80% súčiastok zdodných resp.kompatibliných s predoškým typom,to číslo sa začalo znižovať až neskôr,prevrat bol až Š 1000MB,ale octavia combi ostala vo výrobe celých 7 rokov a Favorit,ktorý mal ti toho pramálo spoločné s predchodcami.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Reklama
 

Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

pokec

Příspěvek od Serpico »

...to alvin souhlas, s Tebou bych se nepřel...nicméně politika minulé doby byla svazující a podmíněná direktivy - Moskva a domácí produkce dílů - objednat díly s KS...něco jsme prostě neuměli - homokinetické klouby ( a přesto že minory měli přední náhon a držel...) to politika a technika vývoj to je jako olej a voda...no dnes je to naopak v globalizaci, ani nevíš pomalu v kterým autě je motor z tý který automobilky a kdo ji valstně vlastní...

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
alvin
Příspěvky: 4359
Registrován: pát črc 13, 2007 23:11
Bydliště: Bratislava ,pôvodne Nitra
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od alvin »

veru tak,teória,že rusi zakazovali výrobu moderných vozov z konkurenčných dôvodov je scestná,oni sami mali vyvinutý moderný kompakt s predným náhonom už v r.1968, mal označenie NAMI 1101 (Nami bola ich obdoba nášho ÚVMV),lae sériovej výroby sa u nich voz takej koncepcie dočkal až v r.1984,takže tá istá nemoc- schopní vyvinúť,neschopní vyrábať,vôbec ruské prototypy sú dodnes kapitolkou samou o sebe :lol: :lol:
ďalší zabiják pokroku automobilov v Ostbloku boli licencie. ono sa dá zobrať licenciu na motor,či nejaký komponent,napr Škodovka na elektrický vetrák pre 105/120 a pod,ale kúpiť licenciu na celý voz je hrobarina,lebo licenčné záväzky trvajú 10 rokov a kam ide vývoj medzi tým. Napr.kde už bol renault 12 v r.1980,keď Rumunom vypršali licenč.závaäzky...nuž až d r.1991 sa na nič iné nezmohli len neustálu inováciu,prežitej Dacie/R12,podobne Poliaci s Fiatom 125p,Polonez bol len doplnkový model,nikdy nenahradil 125-ku vo výrobe a aj ruské žiguláky,typy vyrábané na báze Fiatu 124 sa v Togliatti vyrábali ešte donedávna, amyslím,že sa ešte kdesi v Kazachstane montujú.
Vozy odvodené Od R 12 sa ešte vyrábajú ako úzitkove :P :P ,ale majú iný podvozok,odvodený od malého ARa,s pohonom zadnej nápravy.
DACIA Sandero 1.0 SCe Arctica -"Šándor" , ex-HUNYADI GETZ 1.1i/2004,zvaný "Veľrybák" , predtým MATIZ 0.8/2003 alias "Šunkovec", na ten nedám dopustiť, ešte predtým TICO SX (1996), okrem toho v minulosti 2x Opel ASTRA, SEAT IBIZA, Š100, Š120L
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Slam »

alvin píše:Favorit,ktorý mal ti toho pramálo spoločné s predchodcami.
No ale treba ty kliky a zamky dveri ze Skody 105/120 primo blily do oci (blinkry na blatnicich z S130 taky) a navic motor byl jen modernizovanou verzi hlinikoveho čtyrvalce S130 (puvodem ze Skody 1000 MB) atd.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

pokec

Příspěvek od Serpico »

...to Slame trochu Tě poopravím motor řady Š 1000 / 1100 - 105 / 135 má původ v popularu a tedy v 50letech tříložiskový mírně inovovaný až k felicii úpravy pístu, vrtání ( pokud pominu vstřiky a předtím pierburg...)
no alvine...
veru tak,teória,že rusi zakazovali výrobu moderných vozov z konkurenčných dôvodov je scestná...
tedy RVHP přímo určovala, kdo a co bude vyrábět v jaké kubatuře - no a rusové měli postavenou togliati pro od itaských komunistů sprotředkovanou licenci fiat 1200 - 1500 ( vyráběl se i v Polsku ) a Škoda mířila právě do kubatury 1200 - 1500...a to s konkurenčním vozem i pro tehdy západní trhy...
Nakonec toto plánování nám ublížilo i v případě Jawy - velké odběry do ruska nenutily k vývoji a tak stagnoval, byly pokusy čtyřtakt boxer aj. ale odbyt, prodej vyhrával a tak přesto, že v 50letech byla na špici, pérák vyvíjený za Hitlera a zkoušený na benzín wermachtu ( a za to byl provaz...)

A tak se mějte fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Slam
Příspěvky: 2768
Registrován: čtv úno 23, 2006 13:07
Bydliště: Hradec Králové

Re: pokec

Příspěvek od Slam »

Serpico píše:...to Slame trochu Tě poopravím motor řady Š 1000 / 1100 - 105 / 135 má původ v popularu a tedy v 50letech tříložiskový mírně inovovaný až k felicii úpravy pístu,
Nicmene prvni hlinikac byl v 1000MB a od te doby se to tak proto rika. 8) Kdybychom sli totiz do dusledku, tak skutecne prvnim puvodcem automobiloveho benzinoveho motoru byl ten Benzuv z roku 1886. :P
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

pokec

Příspěvek od Serpico »

...to Slame já nevím... ale považoval bych za konstrukční změnu 5x uložený klikový hřídel oproti 3x uložené klice, nikoli jenom změnu karteru, tedy litina za hliník navíc hlava zůstala v litině, tedy v žádném případě celohliníkový motor, to byl až favorit ( a následné problémy velvany, kapalina žrala hlavu a tak se rovnala a snižovala ) , ale opravdu se nechci přít...ber to prosím, jenom jako doplňování informací

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Goose
Příspěvky: 3947
Registrován: pát pro 15, 2006 22:38
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goose »

Tak ja se take pridam s tajnym autem...asi to nebude tezke poznat ale uvidime... ;)

Obrázek
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní blbec, kterej neví, že to nejde a udělá to...
Uživatelský avatar
Serpico
Příspěvky: 4768
Registrován: sob pro 31, 2005 19:25
Bydliště: Praha 4

pokec

Příspěvek od Serpico »

...to GOOSI řekl bych něco z dílny FIAT ( 131 Mirafoiri ale matou mi ty blinkry v nárazníku...) a nebo okopčený Fiat tedy italský střih...ale nejsem objektivní italové v desingnu jsou prostě jedničky - to co dělaj s poslední produkcí a vůbec ALFA a tak dále...no nechá se podat

Mějte se fajn
97 nexia 1,5 8V GL 3D - servo, airbag, stavitelný volant, DO - alarm, radio CD sencor - bluthoth
nessii servizuji s palikxem v Mellicaro - servizione...

serpico
Uživatelský avatar
Goose
Příspěvky: 3947
Registrován: pát pro 15, 2006 22:38
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goose »

A je to venku...no je to podle popisku Fiat 130 z roku 1975... ;) Mas u me plus...bylo to rychlejsi nez jsem cekal... :lol: :lol: :lol:
Nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej iniciativní blbec, kterej neví, že to nejde a udělá to...
Uživatelský avatar
SkylineGTR
Příspěvky: 1463
Registrován: čtv úno 05, 2004 09:50
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SkylineGTR »

Tak, dlouho tu nic nebylo, tak hážu do našeho kroužku hadačů tento obrázek.
http://img206.imageshack.us/my.php?image=798555fx4.jpg
Daewoo Lanos 1,6 16v - Remus + Denso + KD + OMP + KYB + H&R + O.Z ;o)

http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
-peha-
Příspěvky: 9225
Registrován: stř říj 04, 2006 18:33
Bydliště: Rožňava-SR,pôvodne Teplice-CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od -peha- »

PORSCHE 356 r.v. 1948 :lol: :lol: :lol:

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Vazoun
Příspěvky: 3622
Registrován: sob dub 22, 2006 11:27
Bydliště: Dolní Poustevna Vilémovská 381
Kontaktovat uživatele:

To byla vozítka

Příspěvek od Vazoun »

-peha- píše:PORSCHE 356 r.v. 1948 :lol: :lol: :lol:

Obrázek

Obrázek
------------------------
Paráda - a mně bylo v tu dobu už celých 10 roků :lol: čau " Vazoun " :lol:
Vít, Jiří
Příspěvky: 756
Registrován: ned bře 21, 2004 08:32
Bydliště: Roždalovice 380

Příspěvek od Vít, Jiří »

-peha- píše:PORSCHE 356 r.v. 1948 :lol: :lol: :lol:

Obrázek

Obrázek
taky mě napadlo se juknout na ty stránky pana Owena :lol: :lol: :lol:
ŘEZNÍK
Uživatelský avatar
SkylineGTR
Příspěvky: 1463
Registrován: čtv úno 05, 2004 09:50
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od SkylineGTR »

Vítězem se stává .......... Peha. Jen doplním, že správný název je Porsche 356 No.1.
To bylo zahřívací kolo. 8) :lol:
Daewoo Lanos 1,6 16v - Remus + Denso + KD + OMP + KYB + H&R + O.Z ;o)

http://s10.gladiatus.cz/game/c.php?uid=111067
Odpovědět

Zpět na „POKEC“