Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)
Moderátor: Blue Lanos
Ještě mě napadlo , nemůže potom odřezání dojít k většímu namáhání sacího potrubí při vybracích motoru , následně třeba k prasknutí , přece jenom jsou to dva šrouby , které teď nebudou držet sání , ten jeden asi nevadí , ale jeden je docela blízko sání prvního válce ..... ( aby to třeba nepodfouklo .....)
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
- Reklama
Ja som tu nadobku len vydvihol z drziaka a niekde oprel kusok bokom. Platkom na zelezo sa tam da potom "pekne" dostat, len pri rezani mala pilka kratky zaber, lebo dole som narazal na kov, takze som sa dost "napidlikal" Ale ide to pekne, ten plast sacieho je navyse vnutri duty. Vytieklo este trochu chladiacej odtial, ale nie vela.
Toto inak fakt nevyriesili - ked tu dieru nezaslepovali priamo v ramci bloku motora, mohli to sacie fakt aspon oddelit...
Nuz, chceli setrit naklady no...
Teraz som velmi spokojny na Megane, tam je sacie hore na veku ventilov a staci zhora 6 srobov a cele sacie aj s klapkou je vonku. Cievky su tiez zhora priamo na svieckach (takze odpadol rozdelovac a VN kable), sacie ide do prednej casti motora, takze aj vstreky su hned spredu. No proste parada. Taktiez je vecsina cidiel zhora, odpadlo PCV v podobe hadiciek atd... To uz sa robi lahsie na tom motore, ale zase je treba tam patlat kadejake drahe tuky a silikony schvalene Renaultom (na konkretne zavity srobov al. senzorov, alebo miesto niektorych tesneni), bohuzial za velke prachy... V tomto bol zase Matizek ovela lepsi, ze stacilo nakupit gumove tesnenia za par korun, predsa len tesneniu verim viac, ako "rovnomerne" nanesenemu Loctite...
Toto inak fakt nevyriesili - ked tu dieru nezaslepovali priamo v ramci bloku motora, mohli to sacie fakt aspon oddelit...
Nuz, chceli setrit naklady no...
Teraz som velmi spokojny na Megane, tam je sacie hore na veku ventilov a staci zhora 6 srobov a cele sacie aj s klapkou je vonku. Cievky su tiez zhora priamo na svieckach (takze odpadol rozdelovac a VN kable), sacie ide do prednej casti motora, takze aj vstreky su hned spredu. No proste parada. Taktiez je vecsina cidiel zhora, odpadlo PCV v podobe hadiciek atd... To uz sa robi lahsie na tom motore, ale zase je treba tam patlat kadejake drahe tuky a silikony schvalene Renaultom (na konkretne zavity srobov al. senzorov, alebo miesto niektorych tesneni), bohuzial za velke prachy... V tomto bol zase Matizek ovela lepsi, ze stacilo nakupit gumove tesnenia za par korun, predsa len tesneniu verim viac, ako "rovnomerne" nanesenemu Loctite...
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ahoj,nevím to už přesně,ale tuším,že trochu místa si tam udělat musíš.Jsem v práci a mates je doma.Jinak bych se šel podívat,ale Rado je určitě na drátě a poradí ti.HappyTomáš píše:No , na fotky jsem koukal , taky jsem takovej kutil , tak by mě to asi taky napadlo , ale až po vyndání celýho sání . Takže díky , měním plán . Těsnění nekupuju a budu to řešit odřezáním přímo na motoru . Nechápu proč to není dělené od výroby ....
je velký problém oddělit to na motoru ? Musím sundat asi jen ten zkapalnovač benzinových výparů , ne ?
P.S.-Koukám,že než jsem to doťukal tak už se Rado ozval-ten chlap předbíhá svůj stín!!!
Som frisky ja saratica ! To preto, ze mam nastavenu notifikaciu mailom, a kedze som v robote, tak hned vidim vo foldri "Daewoo" novu spravu
A kedze robi obcas aj z domu, kde visim na maili, tak tiez hned dokazem reagovat
JA verim, ze Tomi tuto "operaciu" hravo zvladne. Je to sice zavazna vec na chod auta, ale odstranit sa da hravo. Ale take prepalene 2 z 3-och VN kablov kdesi v horach......no neviem
A kedze robi obcas aj z domu, kde visim na maili, tak tiez hned dokazem reagovat
JA verim, ze Tomi tuto "operaciu" hravo zvladne. Je to sice zavazna vec na chod auta, ale odstranit sa da hravo. Ale take prepalene 2 z 3-och VN kablov kdesi v horach......no neviem
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Tak to jsem teda neřešil,ale myslím,že by to šlo zamáznout nějakým silikonem.Mají většinou teplotní rozmezí od -50 do +120 ,tak by se tam mohl udžet.Co na to Rado77?Tomáš píše:Ještě mě napadlo , nemůže potom odřezání dojít k většímu namáhání sacího potrubí při vybracích motoru , následně třeba k prasknutí , přece jenom jsou to dva šrouby , které teď nebudou držet sání , ten jeden asi nevadí , ale jeden je docela blízko sání prvního válce ..... ( aby to třeba nepodfouklo .....)
Tomi - on to sacie udrzi v poho, je to cele aj hore z lavej strany chytene tyckou (jak kukam na motor), na druhej strane pri klapke tiez na konzole je to nasunute, este aj ta kovova rurka EGR to drzi. Ja myslim ze to bude drzat OK
Happy - k tomu silikonu teraz presne neviem, ku ktoremu prispevku sa to viaze...? Mojmu poslednemu ?
Happy - k tomu silikonu teraz presne neviem, ku ktoremu prispevku sa to viaze...? Mojmu poslednemu ?
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Ten silikon je k Tomášovu příspěvku hned nad tvým,kdy se bojí aby mu to u prvního válce neprofukovalo u sacího potrubí.Myslel jsem dát na prst silikon a kolem toho uřezaného místa to zamáznout.Já to teda nemám,ale už jsem nad tím přemýšlel.Čau HappyRado77 píše:Tomi - on to sacie udrzi v poho, je to cele aj hore z lavej strany chytene tyckou (jak kukam na motor), na druhej strane pri klapke tiez na konzole je to nasunute, este aj ta kovova rurka EGR to drzi. Ja myslim ze to bude drzat OK
Happy - k tomu silikonu teraz presne neviem, ku ktoremu prispevku sa to viaze...? Mojmu poslednemu ?
Kluci , díky za rady , já na to teď nemám čas , tak to budu řešit někdy příští týden , ale postup je jasný . Musím sehnat klingerit , toť vše , ostatní je jen o čase, ale mám druhý vozidlo , tak teď bude hold jezdit víc kombík a navíc bude mít do konce týdne i napuštěnou klimu , tak se to hodí ....
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
hlásím hotovo . Použil jsem plech 4 mm a fibr cca 1mm, okrájel jsem to flexou podle uřezaného plastu ze sání - to šlo velice lehce . Ani jsem nevypouštěl vodu , jen jsem nastrkal hadry za motor a hlavně na alternátor . Chladič je níž , vlastně vytekla jen expanze a část z hlavy . Dolil jsem ani ne litr a je to OK .
Díky za rady , nedokážu si představit , že bych sundaval celé sání .
Díky za rady , nedokážu si představit , že bych sundaval celé sání .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Re: Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)
Zdravim takze uz to postihlo aj mna po 10rokoch a 120tis km.Ale ja ako dobrak som mu dal este jednu sancu kupil som nove sanie(100€)+tesnenie(15€).
Dal som to vymenit znamemu no a po vymene mi povedal ze ma nechce 3 mesiace vidiet ze si musi oddychnut od Matizka
musel odobrat: nadrzku na kvapalinu
alternator
kryt motora
vsetky vstreky
klapky
Babral sa s tym cely den takze nabuduce to uz bude riesit klasikou ako vy vsetci
Dal som to vymenit znamemu no a po vymene mi povedal ze ma nechce 3 mesiace vidiet ze si musi oddychnut od Matizka
musel odobrat: nadrzku na kvapalinu
alternator
kryt motora
vsetky vstreky
klapky
Babral sa s tym cely den takze nabuduce to uz bude riesit klasikou ako vy vsetci
Re: Tesnenie pod sacim potrubim (klasika)
Všem moc děkuji za zde uváděný postup zatěsnení.
Matiz poslední rok občas udělal loužičku, občas se muselo dolit tak deci chladící kapaliny. Podezírala se vodni pumpa, vyměnila se spolu s rozvody. Až najednou zmizela skoro celá náplň.
Odřízl jsem tu levou část sání, šlo to krásně pilovým plátkem, stačilo sundat separátor benzínových par. Těsnění bylo rozleptané na kaši, plast byl zkřehlý, mírně poškozený. Vytvořil jsem záslepku z 3mm plechu. Nejdříve jsem zkoušel modrý klingerit, jednu, dvě vrstvy, ale pořád to teklo, tak jsem použil gumu. Těsnilo to hned na poprvé, ale je cítit, jak se guma vypaluje. Oměřil jsem místo zaslepení IR teploměrem a nejvyšší teplota byla 120°C. Tak počkám, zda se guma zapeče, přestane smrdět a nebude degradovat, nebo ji budu muset vyměnit za nějaký měkčí klingerit či odolnější gumu.
Bez zde uváděného postupu zaslepení by šel Matiz do šrotu, u nás to má na dožití a co nezvladnu svépomocí, to mu v servisu nezaplatím a nové sání za 3000 bych mu také nekoupil.
Matiz poslední rok občas udělal loužičku, občas se muselo dolit tak deci chladící kapaliny. Podezírala se vodni pumpa, vyměnila se spolu s rozvody. Až najednou zmizela skoro celá náplň.
Odřízl jsem tu levou část sání, šlo to krásně pilovým plátkem, stačilo sundat separátor benzínových par. Těsnění bylo rozleptané na kaši, plast byl zkřehlý, mírně poškozený. Vytvořil jsem záslepku z 3mm plechu. Nejdříve jsem zkoušel modrý klingerit, jednu, dvě vrstvy, ale pořád to teklo, tak jsem použil gumu. Těsnilo to hned na poprvé, ale je cítit, jak se guma vypaluje. Oměřil jsem místo zaslepení IR teploměrem a nejvyšší teplota byla 120°C. Tak počkám, zda se guma zapeče, přestane smrdět a nebude degradovat, nebo ji budu muset vyměnit za nějaký měkčí klingerit či odolnější gumu.
Bez zde uváděného postupu zaslepení by šel Matiz do šrotu, u nás to má na dožití a co nezvladnu svépomocí, to mu v servisu nezaplatím a nové sání za 3000 bych mu také nekoupil.
Daewoo Nubira kombi, 2.0 CDX, 2000, plná výbava
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
Re:
aktualizoval som...
JRD McLAREN píše:..noo ze foto od Rada...kua ale ta vrtacka je moja...
..ale myslim ze toto je to podstatnee..o co tu ide..
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu//
Opravy vašich plechových miláčikov
Opravy vašich plechových miláčikov