Servisní prohlídka 90 000 km + problém přepětí

Moderátor: Blue Lanos

Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

RAdo77 ...to si nemyslím pretože úplne perfektne startuje aj stokrat az sebou a to by mi nevydržala batéria víkendovú lyžovačku cca 500 km to bi sa určite vybila...
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

keegan.sk:
tak mě napadlo, nesouvisí spíše tvé přidušení motoru s nastavením volnoběhu podle příručky. Někde je to zde na fóru popsané. Mě se totiž také otáčky motoru měnily, až mě zde jeden kolega navedl na tuto myšlenku, protože předtím jsem odpojoval baterii. Po odpojení baterie se musí znova nastavit volnoběžné otáčky. Pokud se to neudělá, motor neběží ve volnoběhu správně.
Třeba to vyřeší tvúj problém.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ale za tych viacero startov a najazdenych 500 km by sa volnobeh uz mal upravit aj sam myslim. Mne sa to takto dusilo, ked mi preskakovala iskra z VN kabla na motor. Cim bol motor teplejsi, tym castejsie.
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
Bergman
Příspěvky: 143
Registrován: čtv bře 23, 2006 18:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bergman »

Rado 77: myslím si že nemáte pravdu. Volnoběžné otáčky motoru se nastavují jiným postupem, než při běžném startu motoru.
Ondras
Příspěvky: 1623
Registrován: sob bře 27, 2004 22:21
Bydliště: Ostrava Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondras »

Volnoběžné otáčky se po pár desítkách km nakalibrují automaticky. Postup pro tzv. naprogramování otáček je pro případ, že to někdo chce hned. Souvisí to s long-term-fuel-trim a bezpečným nastavením ŘJ. Po resetu (odpojení baterie) začíná z bezpečnostních důvodů na bohatší směsi, kterou postupem času ochuzuje. Tím padají i volnoběžné otáčky.
|\/| /\ '|' | '/.

byl to - ročník 1998 / 0.8i / přes 136.000 km / přímé sání, 15" alukola, snížení o 30mm, palubní počítač, otáčkoměr, sportovní interiér, folie, svody, laďáček a další capiny
Rado77
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv bře 01, 2007 14:24

Příspěvek od Rado77 »

Ano, o postupe ucenia sa som tu pisal dost davnejsie.....Cela vec sa navyse komplikuje, lebo niekomu sa otacky vobec nezmenia, a to ani po vybrati baterie ci krokaca. Ale tak ci onak staci par startov a aspon jedno poriadne zahriatie motora (zrejme kym prepne na lambdu) a otacky su OK. Ja som to skusal asi 5 x aj bez ucenia otacok, a ono sa to zrovna....
Matiz 0.8 - predany, 8 rokov sluzil v podstate bez problemu
Uživatelský avatar
V.Brousek
Příspěvky: 2707
Registrován: čtv zář 02, 2004 20:45
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek od V.Brousek »

Ondras píše:Volnoběžné otáčky se po pár desítkách km nakalibrují automaticky. Postup pro tzv. naprogramování otáček je pro případ, že to někdo chce hned. Souvisí to s long-term-fuel-trim a bezpečným nastavením ŘJ. Po resetu (odpojení baterie) začíná z bezpečnostních důvodů na bohatší směsi, kterou postupem času ochuzuje. Tím padají i volnoběžné otáčky.
Ahoj Ondro,
(před závadou jsem měl odpojenou baterii) máš teda nějaké vysvětlení, proč u mě otáčky motoru klesly až skoro se motor zastavil, někdy i na křižovatce chcípnul. To mě zlobilo dost dost dlouho a tak jsem příčinu odhadnul zde po přečtení příspěvků na krokový motorek(špína). Než jsem se k tomu dostal, najezdil opět dost km. \Otáčky motoru se samy ale nanastavily.
Potom mě zde poradil kolega, abych nastavil otáčky podle manuálu a bylo po problému. Již jsem najezdil dost km a motor běží jak má a ani jednou nezdechnul.
Daewoo Matíz - Průměr.spotř. r.1999 - 2010 = 5,49/100 km
Hyundai i10 Style průměrná spotř. 01/2012 - 31.12.2012 = 6,34/100 km- ujeto celkem 17 500 km
Uživatelský avatar
Hynek
Příspěvky: 1345
Registrován: sob bře 11, 2006 20:53
Bydliště: Hopsa hejsa do Brandejsa

Příspěvek od Hynek »

keegan.sk píše:No veru nepotešili ste ani mna..... dost sa mi teraz hrnu investýcie do matizka... tak či onak moj musi zvádnuť teraz cez vykend jednu lyžovačiku :lol: len mi nie je jasné prečo sa pri tom jave pridusi motor....
Motor se přidusí z jednoho prostého důvodu a to je , že alternátor bez dobré regulace jde do "plných" a na samotný motor působí jako elektromagnetická brzda. Pokud se výkon alternátoru blíží 1.1 kw , tak stejnou silou je motor přibržďován. Jaký výkon má asi Matýsek na volnoběh?
NEXIA DOHC 16V GTX 3dveř. ,Klíma, NAVIGON TS 7000T,
KALOS 1,2.,Klíma.
Uživatelský avatar
keegan.sk
Příspěvky: 124
Registrován: stř lis 28, 2007 22:48
Bydliště: slovensko

Příspěvek od keegan.sk »

zdar Hynek...
no mal by si mi dávať lahšie otázky. ako zistim aký má výkon?? nemám otáčkomer. Takže aké mám možnosti s týmto problémom?? výmene toho relé altíku? ALEBO tomu pomože aj niečo iné?
Matiz I 0.8 r.v. 98 moje od 05 teraz 157000 km
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

Mám tady nové info k problému přepětí, aspoň co se týče mého auta.
Koho nezajímá, jak se nic nevyřešilo, tak dál nemusí tento příběh číst :)
Tento pátek navštívil můj Matiz servis BSauto Brno. Výměna rozvodů a nějakých dalších drobností. S tímto naprostá spokojenost.
Dále jsem chtěl, aby zjistili, co způsobuje to přepětí a co bude potřeba opravit, vyměnit. No nejsem teď o nic chytřejší, než předtím. Tento úkon + smazání svítící kontrolky airbagů mě stálo 500Kč. A to tím způsobem, že chybu airbagů smazali a během chvilky se znovu objevila. Prý to způsobuje to přepětí. A ohledně přepětí - asi bude vadná diodová deska - "asi"! Tomu říkám "pořádný kus práce za 500"!! Víc se dozví, až vytáhnou a rozeberou alternátor. Pak to dokonce půjde i opravit. Nechápu, proč toto neudělali hned a snad ani radši nechci vědět, co bude stát oprava altíku (když teď se na něj za 500Kč asi jen zdálky dívali) :(
No prostě autoservis umí člověka potěšit. Až budou penízky na další a další opravy, dám vědět, co to přepětí způsobovalo, případně cenu opravy.
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Tak ono to opravdu lze zjistit až po demontáži altíku. Může být vadná dioda nebo regulátor. Já bych to podle průběhu závady - naprosto stejný jako u mně hádal na ten regulátor. U mého auta musel být altík vyndán 2x. Odvezl jsem auto do servisu, tam to rozebrali, vyčistili a opět namontovali zpět. Všechno bylo v pořádku, dobíjelo to tak akorát. Hodinu to nechali nastartovaný, průběžně měřili a vše bylo v pořádku. A pak opět občas nárazově přepětí. Třeba 10 minut O.K a pak to najednou houplo a bylo na baterce 18-20 voltů. Teprve potom vyměnili regulátor a byl klid. Nechci nějak hájit servisy, ale tahle závada, pokud je takhle naprosto náhodná, tak se odhaluje velmi těžko. Až tam půjdeš znovu, vysvětli jim situaci - třeba s odkazem na fórum a budou o něco moudřejší. A čekat, až budou penízky, bych moc nedoporučoval. Já to takhle taky odkládal a stálo mně to peníze za novou baterku a nějaký spálený žárovky. A jestliže to někde na cestě odvaří baterku, jsi okamžitě nepojízdný. Navíc se tím přepětím - já tam měl mžikově i více než 20 voltů, se může zničit i něco dalšího. Namátkově třeba nějaky motorek a třeba i řídící jednotka a podobně. Takže raději neotálej a zajeď do servisu. A nemusí to být značkový. Já bych asi našel nějaký, který se specializuje právě na elektro opravy, repase alternátorů, startérů a podobně. Pro ty je to denní chleba a budou s tím mít více zkušeností, než značkový servis.
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

Díky za radu. Bohužel teď nikde nevyždímu ani korunu, prostě se toho teď sešlo na můj vkus trochu moc.
K těm neznačkovým servisům: byl jsem v Brně v jednom, který se specializuje na elektro, tam mi chlapík přeměřil baterku (skáče občas až na 18V), chvilku něco povysvětloval a nechtěl ani korunu! Hodinová sazba by byla poloviční, oproti Chevroletu. Dosud super, pak ale nastal problém, že nemají na dílně jak ten altík vytáhnout, že nemají jámu, či díru nebo jak se tomu říká :) Takže bych si musel nechat alternátor vytáhnout v nějakém jiném servisu, dovézt do tohoto, nechat opravit, pak zas zpět .... hodně komplikované.
No zkusím asi pohledat ještě něco jiného.
jandaxx
Příspěvky: 78
Registrován: ned pro 17, 2006 14:59
Bydliště: Praha

Příspěvek od jandaxx »

Jestli Ti tam skáče nárazově 18 voltů, tak je na 99% v háji ten regulátor.
maffioso
Příspěvky: 20
Registrován: stř úno 14, 2007 23:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od maffioso »

Problém s přepětím je již nějaký ten den vyřešen. Byl to opravdu regulátor.

Opraveno v jednom menším servisu v Kyjově. Jediný problém byl prý se sehnáním toho regulátoru, byl tam nějaký typ, který není moc k dostání.

Původně jsem opravu chtěl nechat na Auto Horák v Brně, ale když jsem jim auto dovezl a chvilku postálo na dílně, začali vymýšlet, že se bude muset vytáhnout motor, aby se k altíku dostali a bude to trvat a vyšší cena a ...., takže odtud jsme rychle utekli. Zdejší kapacity mě ještě ujistily, že opravdu není nic takového nutné. V servisu, kde to opravili, samozřejmě bylo vše bez problémů a alternátor dokázali vytáhnout i s motorem na svém místě :)
Je super, že máme tohle fórum, kde se můžeme s problémy našich vozítek obrátit na zkušenější uživatele :) Takže vám všem děkuji.
Odpovědět

Zpět na „MATIZ“